На коя скорост тръгва автоматика?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- pkaramitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 13.09.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 528 на газчица...
- Мечтае да кара: МиГ-29
На коя скорост тръгва автоматика?
Добър ден
Юнаци,забелязах че като мина на ръчен режим,като спра на светофар,и после трябва да тръгна,колата си трагва от втора скорост.
Нормално ли е така,или трябва да е на първа.На директна не мога да преценя на коя тръгва

Юнаци,забелязах че като мина на ръчен режим,като спра на светофар,и после трябва да тръгна,колата си трагва от втора скорост.
Нормално ли е така,или трябва да е на първа.На директна не мога да преценя на коя тръгва

- pkaramitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 13.09.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 528 на газчица...
- Мечтае да кара: МиГ-29
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: На коя скорост тръгва автоматика?
А защо така тръгва на втора?
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: На коя скорост тръгва автоматика?
1. Щото има достатъчно голям въртящ момент да тръгва на втора.
2. Защото зимата ако не тръгва на втора - заради точка 1 - изобщо няма да тръгва докато не се изключи АСЦ/ДСЦ, а тогава пък ще тръгва на страни
Напълно нормално е да тръгва на втора скорост - няма място за притеснение

2. Защото зимата ако не тръгва на втора - заради точка 1 - изобщо няма да тръгва докато не се изключи АСЦ/ДСЦ, а тогава пък ще тръгва на страни

Напълно нормално е да тръгва на втора скорост - няма място за притеснение


- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: На коя скорост тръгва автоматика?
Аз питам чисто информативно, не казвам, че не трябва да е така.
Мерси за разясненията
Мерси за разясненията

- pkaramitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 13.09.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 528 на газчица...
- Мечтае да кара: МиГ-29
Re: На коя скорост тръгва автоматика?
А с ръчни скорости,може ли на втора!?
Понеже и двете са с пет скорости.
Сигурно не може де,ама и това ми е любопитно,ако и на двете са им еднакви предавателните числа.....
Понеже и двете са с пет скорости.
Сигурно не може де,ама и това ми е любопитно,ако и на двете са им еднакви предавателните числа.....

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: На коя скорост тръгва автоматика?
pkaramitev написа:А с ръчни скорости,може ли на втора!?
Понеже и двете са с пет скорости.
Сигурно не може де,ама и това ми е любопитно,ако и на двете са им еднакви предавателните числа.....
Е, ти ако искаш и на 5-та може да си потегляш. Въпроса е дали е добре за мотора, съединителя и скоростите


- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: На коя скорост тръгва автоматика?
Може, но не е особено добре за съединителя - заради постоянното ползване на полусъединител - свършва бързо.
- pkaramitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 13.09.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 528 на газчица...
- Мечтае да кара: МиГ-29
Re: На коя скорост тръгва автоматика?
То ясно че товари съединителя,ама все пак не ми стана ясно!
Защо автоматика по дифолт си тръгва на втора,а ръчките са си класика,само на първа.
Въпреки че преди време карах един бус Мерцедес,който беше по-особен,и с него се тръгваше на втора също,първа беше супер къса и се тръгваше само ако го натоваря с повече от 2т.
Просто си говориме......
Защо автоматика по дифолт си тръгва на втора,а ръчките са си класика,само на първа.
Въпреки че преди време карах един бус Мерцедес,който беше по-особен,и с него се тръгваше на втора също,първа беше супер къса и се тръгваше само ако го натоваря с повече от 2т.
Просто си говориме......

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: На коя скорост тръгва автоматика?
Колега Карамитев, ти това БМВ искаш да го изядеш с парцалите и изучиш за месец цялото бре
За да ги разбереш тези неща си има един раздел от физиката, който се казва механика, с подраздели кинематика и динамика.
Тук става въпрос за хидротрансформатор+планетарна предавка, сиреч класически автоматик. Разни секвентори и вариатори пък са на съвсем друг принцип и тяхната функция няма смисъл да я обясняваме тя не се ползва от БМВ. При автоматика не трябва да бъркаме въртящ момент с мощност.Освен потеглянето автомата има предимство да не прекъсва потока на предаваната мощност към колелата при смяна на предавките при ускоряване - нещо много полезно при ускоряване на наклон и други трудни повърхности, освен това автоматика не дава на автомобила да се връща назад при спиране на баир и му посволява да тръгне от това положение без никакви еквилибристики с ръчна и палене на съединител. Самото дозиране на тягата е мнооого по-плавно при автоматика - който поне веднъж е минавал през пресечен терен с автоматик и ръчни скорости ще разбере за какво говорим. При БМВ имаме двигател с голяма кубатура за да може да нивелира загубите в хидротрансформатора и реално получаваме много леко тръгване, за разлика от рязкото зацепване при боравене със съединителя.
Най общо казано, автоматика може да тръгне и на 3 та, ако съвсем плавно чрез хидромуфата подаваме към ходовата част енергията, без загуби. А при съединителя ако го правим точно аналогичното, ще имаме изтрит диск.

За да ги разбереш тези неща си има един раздел от физиката, който се казва механика, с подраздели кинематика и динамика.
Тук става въпрос за хидротрансформатор+планетарна предавка, сиреч класически автоматик. Разни секвентори и вариатори пък са на съвсем друг принцип и тяхната функция няма смисъл да я обясняваме тя не се ползва от БМВ. При автоматика не трябва да бъркаме въртящ момент с мощност.Освен потеглянето автомата има предимство да не прекъсва потока на предаваната мощност към колелата при смяна на предавките при ускоряване - нещо много полезно при ускоряване на наклон и други трудни повърхности, освен това автоматика не дава на автомобила да се връща назад при спиране на баир и му посволява да тръгне от това положение без никакви еквилибристики с ръчна и палене на съединител. Самото дозиране на тягата е мнооого по-плавно при автоматика - който поне веднъж е минавал през пресечен терен с автоматик и ръчни скорости ще разбере за какво говорим. При БМВ имаме двигател с голяма кубатура за да може да нивелира загубите в хидротрансформатора и реално получаваме много леко тръгване, за разлика от рязкото зацепване при боравене със съединителя.
Най общо казано, автоматика може да тръгне и на 3 та, ако съвсем плавно чрез хидромуфата подаваме към ходовата част енергията, без загуби. А при съединителя ако го правим точно аналогичното, ще имаме изтрит диск.
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: На коя скорост тръгва автоматика?
sadex5 написа:Колега Карамитев, ти това БМВ искаш да го изядеш с парцалите и изучиш за месец цялото бре
Мераклия е момчето

Съвсем скоро ще е вече в час и няма да пуска теми ,а само ще отговаря

- pkaramitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 13.09.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 528 на газчица...
- Мечтае да кара: МиГ-29
Re: На коя скорост тръгва автоматика?
Колега Sadex5,хора като теб,аз лично много уважавам!
От много години карам какви ли не коли,супер луксозни,пълни бараки,автобуси,камиони и т.н.....
Но до сега не се бях замислял защо автоматика тръгва на втора.За това ми стана интересно.
Пък и другите могат да научат нещо ново от КОМПЕТЕНТНИТЕ хора във Форума.
Затова си заблъсках главата
"ЗАЩО"
Още веднъж ти благодаря!
А на колата много се кефя,именно,и най-много защото е автомат!

От много години карам какви ли не коли,супер луксозни,пълни бараки,автобуси,камиони и т.н.....
Но до сега не се бях замислял защо автоматика тръгва на втора.За това ми стана интересно.
Пък и другите могат да научат нещо ново от КОМПЕТЕНТНИТЕ хора във Форума.
Затова си заблъсках главата

Още веднъж ти благодаря!

А на колата много се кефя,именно,и най-много защото е автомат!

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: На коя скорост тръгва автоматика?
Аз навремето като купих моето, имаше и едно автоматик, ама струваше 1200 лева повече, и аз взех ръчка
Ама и тогава цената му беше 4 пъти колкото сегашната.
Давам ти един пример само, малък кораб влекач влачи голям танкер именно поради същата причина дето автомата тръгва на 2 ра.
Лада Нива тегли Газ-ка с дърва натоварена и за 50 км и изпушва съединителя.
Тролея не буксува, за разлика от автобуса, именно поради плавното предаване на въртящия момент към трансмисията.
Карай като американците слагай на Д и толкова.
Моя брат обучава дизайнерите на Пежо и Ситроен, ама не знае къде е акумулатора, че и Пежо си купи ново

Давам ти един пример само, малък кораб влекач влачи голям танкер именно поради същата причина дето автомата тръгва на 2 ра.
Лада Нива тегли Газ-ка с дърва натоварена и за 50 км и изпушва съединителя.
Тролея не буксува, за разлика от автобуса, именно поради плавното предаване на въртящия момент към трансмисията.
Карай като американците слагай на Д и толкова.
Моя брат обучава дизайнерите на Пежо и Ситроен, ама не знае къде е акумулатора, че и Пежо си купи ново

- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: На коя скорост тръгва автоматика?
на по-прост език казано, автомата няма полусъединител с който да предотврати евентуално буксуване на двигателните колелата. за това тръгва на по-висока предавка. а колкото до ръчните скорости, зимата и ние от време на време тръгваме на 2-ра, защото са ни мощни моторите
и въртят гуми на първа....


21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани