Проблем със зареждането

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Русенец в Пловдив
Кара: Е39 520i 98г.
Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW

Проблем със зареждането

Мнение от Stennli » 30 Ное 2010, 7:43

Имам следния проблем.Като запаля колата ми светва лампата за акумолатора(че не зарежда).Трябва да подам газ около 1500 оборота и чак тогава изгася.След това като паднат оборотите няма проблем.Говориха ми за някакво реле на което му трябвало по вече ток :confused: някой имал ли е подобен проблем.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита :)
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Проблем със зареждането

Мнение от sadex5 » 30 Ное 2010, 14:16

Колегата дето ти е дал този съвет с каква кола беше- Лада или Москвич ? :lol: Сега сериозно на въпроса ти- заминали са ти четките или медните пръстени на ротора на алтернатора.
Решенията са две, някъде един колега беше направил ремонт за 2 лева. Стигни до генератора, като махнеш въздушното охлаждане отзад, и демонтирай реле регулатора и провери как са ти четките. След това ти си решаваш дали ще сложиш неоригинални, или целия регулатор с четките комплект.
Най-добре си го свали сам, и иди в първата работилница, дето правят стартери и алтернатори, те момчетата си знаят какво могат да направят. Може да се наложи евентуално нови медни пръстени, или лагер също да имаш заминал.
Няма на света реле, на което да му трябва повече ток, като остарее. Освен да е някой контактор за високоволтова верига, ама и там тока на задействане не се променя много с течение на времето.
При теб е номер 2 проблема.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Русенец в Пловдив
Кара: Е39 520i 98г.
Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW

Re: Проблем със зареждането

Мнение от Stennli » 30 Ное 2010, 17:02

Мерси колега,само за едно се чудя.Ако си прав,не би ли трябвало да не ми го прави само като запаля,ами винаги когато съм на ниски обороти.При мен подам ли газ да стигне 1500 оборота и после дори да пусна педала лампата не светва по-вече.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита :)
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 10.06.2010
Пол: Мъж
Кара: 330i e46 03'
Мечтае да кара: 740d f01

Re: Проблем със зареждането

Мнение от bronic » 30 Ное 2010, 17:36

т'ва с лампата е доста относително. хващаш един мултицет и мериш акумулатора - гледаш кво става при нормалните обороти, при 1500 да речем и при 3000. при мен не светеше лампата, обаче с консуматори на празен ход ми падаше до 9в, чак при 3000 даваше нормалните около 13.5-14в.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Проблем със зареждането

Мнение от sadex5 » 30 Ное 2010, 20:06

Когато дадеш на контакт (без да палиш) крушката се захранва от +12В от контакта, а по другия край получава "маса" през колектора на ротора на алтернатора през четките на самия реле-регулатор и светва. Като запалиш двигателя, реле-регулатора получава захранване от диодната плочка вътре в алтернатора и подава управляващо напрежение напрежение към ротора (по този начин регулира зареждането) и съответно към контролната лампа от "маса" става положително напрежение. Самата крушка получава два плюса и гасне (ако е изправен алтернатора и реле-регулатора). В твоя случай за да свети слабо при палене, и при подаване на газ да изгасва, вероятно или управляващото напрежение от реле-регулатора е по-ниско и се получава разлика в захранващите напрежения (няколко волта) на контролната лампа и затова свети слабо или просто имаш утечка покрай таблото някъде. Друга възможност е ако мощността на контролната лампа на акумулатора не отговаря на оригиналната (по-маломощна). Тогава дори и малки разлики в захранващите напрежения ще водят до лекото светване на лампата.
Моя съвет е свали генератора и го занеси да го проверят, а докато е там си почисти клемите за възбудителната намотка и двата други кабела.
Да ти кажа и друг случай, пак на БМВ, същите синдроми, оказа се от клиновидния ремък, приплъзваше, но без да свири....Когато се раздвижи след подадената му газ, всичко си е наред.
Бъди обаче сигурен че твойто е четки 85 % ти давам гаранция, 10 % е колекторните медни пръстени, 5 % откачена спойка на ротора към пръстените, ама то тогава щеше като дадеш газ да свети лампата, от центробежната сила се откача леко и не прави контакт.
Носи го на ремонт, няма смисъл да гадаем така :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 6.02.2010
Местоположение: София/Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i Touring
Мечтае да кара: BMW

Re: Проблем със зареждането

Мнение от sashozmeq » 30 Ное 2010, 21:42

sadex5 написа:Когато дадеш на контакт (без да палиш) крушката се захранва от +12В от контакта, а по другия край получава "маса" през колектора на ротора на алтернатора през четките на самия реле-регулатор и светва. Като запалиш двигателя, реле-регулатора получава захранване от диодната плочка вътре в алтернатора и подава управляващо напрежение напрежение към ротора (по този начин регулира зареждането) и съответно към контролната лампа от "маса" става положително напрежение. Самата крушка получава два плюса и гасне (ако е изправен алтернатора и реле-регулатора). В твоя случай за да свети слабо при палене, и при подаване на газ да изгасва, вероятно или управляващото напрежение от реле-регулатора е по-ниско и се получава разлика в захранващите напрежения (няколко волта) на контролната лампа и затова свети слабо или просто имаш утечка покрай таблото някъде. Друга възможност е ако мощността на контролната лампа на акумулатора не отговаря на оригиналната (по-маломощна). Тогава дори и малки разлики в захранващите напрежения ще водят до лекото светване на лампата.
Моя съвет е свали генератора и го занеси да го проверят, а докато е там си почисти клемите за възбудителната намотка и двата други кабела.
Да ти кажа и друг случай, пак на БМВ, същите синдроми, оказа се от клиновидния ремък, приплъзваше, но без да свири....Когато се раздвижи след подадената му газ, всичко си е наред.
Бъди обаче сигурен че твойто е четки 85 % ти давам гаранция, 10 % е колекторните медни пръстени, 5 % откачена спойка на ротора към пръстените, ама то тогава щеше като дадеш газ да свети лампата, от центробежната сила се откача леко и не прави контакт.
Носи го на ремонт, няма смисъл да гадаем така :yes:

:yes:
Моя съвет е да мернеш с мултицет преди това, просто за да се увериш ...
Никога не карай по-бързо, от колкото твоят ангел-хранител може да лети.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Проблем със зареждането

Мнение от sadex5 » 30 Ное 2010, 22:12

И да избегне грешката от паралакса обаче :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Проблем със зареждането

Мнение от taba4ko » 01 Дек 2010, 18:29

провери си и ремъка на генератора. може да превърта малко и като го затоплиш да "захапва" както трябва.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Проблем със зареждането

Мнение от sadex5 » 01 Дек 2010, 20:46

Ремък особенно плосък, няма как да даде такова приплъзване. Особенно с пружинен обтегач. Случва се на ВАЗ 2101, където се натяга на ръка, клиновиден такъв.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook