проблем с мултифункционалния волан.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 10.03.2010
Пол: Мъж

проблем с мултифункционалния волан.

Мнение от dize-la » 28 Ное 2010, 20:47

здравеите колеги! за първи път публикувам тема и се надявам някои да ми помогне. колата ми е бмв 525 тдс произведено 12месец 1996 година. волана ми беше обикновен и го замених с трилъчев мултифункционален. свързва ми го компетентно лице но темпомата не можа да тръгне. информацията която мога да дам е че единият кабел е свързан в таблото другия в ключа за светлините а последния пробвахме в електронния блок на 32 а след това и на 27 свободно краче но не се получи и го откачихме.осфетлението на волана си работи нормално както и музиката.помощ за темпомата!

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: проблем с мултифункционалния волан.

Мнение от Ilko Ivanov » 28 Ное 2010, 22:07

При някои ТДС се налага препрограмиране на ДДЕ-то за да тръгне темпомата.
До сега съм слагал на 4-5 такива коли и на всички не е тръгвал темпомата докато не се програмира моторния компютър.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: MauHa CuTu
Пол: Мъж

Re: проблем с мултифункционалния волан.

Мнение от bg_11 » 28 Ное 2010, 22:32

Извинявам се предварително на колегата dize-la , но и аз имам проблем с темпомата и за да не "товаря" допълнително темата ще го задам тук . Аз също карам ТДС - 97 и при мен темпомата не работи ? Каде може да е повредата ? И има ли изискване за скоростта за да сработи ...
п.п. колата е автоматик и не се налага често използване на темпомата , именно за това и не съм я "водил" на сервиз.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 10.03.2010
Пол: Мъж

Re: проблем с мултифункционалния волан.

Мнение от dize-la » 29 Ное 2010, 0:47

към илко иванов-колега, ще се допитам до момчето с което слагахме волана и може пак да се наложи да се консултираме с вас ако е възможно.благодаря за информацията!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: проблем с мултифункционалния волан.

Мнение от totopz » 29 Ное 2010, 17:36

Аз имам една информация за темпомата на Е39, но не гарантирам, че е 100% вярна:

- за коли произведени от 03/97 до 09/97 трябва да има копче на самото табло от което се пуска темпоматът. Това копче има 2 жици. Едната ходи в LCM модула, другата на 10-ти пин на ECU-то.

- за коли произведени преди 03/97 също има копче на таблото за пускане на темпомата, но там вече е нужен и допълнителен модул, който се връзва незнайно къде, за да могат да работят бутоните на кормилото за темпомата.

И аз мислих да сменям волана, но моята кола е 06/97 и това ме спря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 166
Регистриран на: 13.09.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 528 на газчица...
Мечтае да кара: МиГ-29

Re: проблем с мултифункционалния волан.

Мнение от pkaramitev » 29 Ное 2010, 18:28

По-скоро да не е вярна от към дати!
Моята е лятото на 97,но нямам копче за пускане,всичко си е от волана.
Иначе наистина има копче,мисля че седи от дясната страна ,монтирано на интериорната лайстна,под приборното табло.
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: проблем с мултифункционалния волан.

Мнение от totopz » 29 Ное 2010, 18:38

pkaramitev, ти сигурен ли си, че по VIN излизаш преди 09/97?

Сега се разрових и намерих къде бях чел тази информация. Ето какво пише:
From 12/95 to 09/96 the steering wheel controls connected to a separate control unit mounted under the dash via 3 wires, which sent out the IBus data on one wire and the cruise control data on another.

From 09/96 to 03/99 (end of production of the type of steering wheel and slipring that will fit an E36) all the electronics were moved into the button housings on the wheel itself, having IBus and cruise data outputs directly, with two slight variants.

1) From 09/96 to 09/97, the steeing wheel button for "cruise off" was marked with an "O" only, it was used with a separate "cruise on" switch on the dashboard.

2) From 09/97 to 03/99, the steering wheel button for "cruise on/off" was marked "I/O" and the separate "cruise on" switch was deleted.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 166
Регистриран на: 13.09.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 528 на газчица...
Мечтае да кара: МиГ-29

Re: проблем с мултифункционалния волан.

Мнение от pkaramitev » 29 Ное 2010, 18:44

http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=BX34735
Явно аз съм се заблудил,моля да ме извините! :oops:
12.1997г.
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 166
Регистриран на: 13.09.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 528 на газчица...
Мечтае да кара: МиГ-29

Re: проблем с мултифункционалния волан.

Мнение от pkaramitev » 29 Ное 2010, 18:50

...въпреки че:
снимах си зеления талон от германия,тъй нареченият БРИФ
там пише и друга дата ,позиция 6 "Datum zu K" 08.07.1997-което не знам какво означава,все си мислех че е дата на производство.
Иначе датата на регистрация е 19.12.1997г. явно германеца си е направил страхотен коледен подарък преди 13г.,защото колата е тъпкана с екстри,като 7 серия,но натъпкана в 5 :bowdown:
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: проблем с мултифункционалния волан.

Мнение от totopz » 29 Ное 2010, 19:05

Междодругото информацията, която пуснах като цитат от друг сайт май се отнася до бензиновите коли, но колкото и да се ровя при TDS излиза, че положението е същото.

И още една грешка съм допуснал - кабелът от копчето за пускане на темпомата на таблото не отива на 10-ти, а на 30-ти пин на ECU-то.

На този сайт http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e39old/ ето какво пише за 30-ти пин на A2019 DDE control unit:

- за коли преди 09/97: 30 E FGR main switch (FGR-MS) FGR main switch on instrument panel
- за коли след 09/97: 30 Not used

Това пък е какво значи FGR от този сайт http://www.mbmw.com/bmw_technical_acronyms.htm:
FGR – Vehicle Speed Control (Cruise Control)

Така че по пътя на логиката би трябвало колите преди 09/97 да си имат копче на таблото, ако имат темпомат.

Манчестър Юнайтед Фен
Аватар
Мнения: 585
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
Пол: Мъж
Кара: E39 525d с много кончета
Мечтае да кара: GT5
Детайли за колата: Е39

Re: проблем с мултифункционалния волан.

Мнение от Nasic » 30 Ное 2010, 12:29

Колеги и аз имам същия проблем с темпомата, сложих M-ков волан, и след слагането темпомата спря да работи.
| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook