Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)
Модератор: Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)
Колеги що е то като запаля и започва да се форсира, държи високи обороти, играят оборотите ( пипана е плочката и като я бутна на по-малко горива я успокоявам на около 1800об. ) 1800-2000об. , лампата за помпата на таблото светва и не гасне и като откачих буксата на датчик кол. вал никаква промяна.
Даже като я запалих студена се форсираше на по-високи обороти и играеха , та като падаха надолу лампата загасваше и после като се качват пак светва понякога интервала ( светва - гасне ) е по-малък. Проблема ми има давност от около 3-4седмици ( щото само събота и неделя я ровя колата ) и тръгна от едно нощно закъсване от повреден клапан гориво на помпата. След като го открих и отстраних колата започна да пали по-трудно студена и топла ( айде имаше една изгорялва свещ и я смених ) , а преди това беше чакмак. Сменил съм плочка , която ми се струва читава че като я нагласих работеше стабилно и не менеше обороти на празен ход при натоварване с клима и волан , но като я опънах на магистралата не дигна повече от 160км/ч и при 1-ва, 2-ра и 3-та предавка се цеди до край а при 4-та и 5-та неще . Замерени са най малко три пъти всички датчици и компоненти по горивната уредба - датчик кол. вал ( даже купен нов ), темп. датчик на всмукателните колектори, мап, соленоида за предварението, клапана работи , умна дюза в норма. Смених и компютъра със абсолютно същия номер. Проврка се прави за евентуално изгорял комп. чрез махане капака на плочката и следене поведението на палеца затова смених компа. Добре ама днес като го направих случайно не бях закачил датчик кол. вал и не ми даде индикации за ново изгаряне ( т.е. след първоначално помръдване на палеца при даване на контакт не отиде след 3 секунди в положение пълна газ ), обаче като го закачих и пак пробвах и палеца отиде в положение пълна газ и там остана. При това при натискане на ел. педала на газта палеца не реагира. Днес замерих най-накрая и този педал и ми даде по-ниски стойности във съпротивлението от тези описани в аутодата. Някви ама квито и да било идеи ако ми споделите ще съм много благодарен че колата сега не е в движение и много ме дразни ако ме пребори с нещо елементарно в крайна сметка. Спестявам ви пне още четири пъти повеще описние през кво минах тея седмици щото ще се замотате като мен вече. Даже си мисля че проблема е някакъв електрически ( нещо като окъсяване ) по кобелите някъдде и нещо шашаво се получава. Затова и името на темата е такава . Днес също проверихме и всички кабели от буксата за плочката до компютъра за проводимост , само на маса средния пин ( номер 7 ) ми дава като дам на маса някакво странно съпротивление макар че като гледахме по схема и изключихме съпротивленията по веригата пак даде. Замерихме същото на друга кола и там стойността беше два и половина пъти по-висока.

Re: Пълна лудница
Имах съмнения за игорял комп. защото като опитах веднъж ( преди да се побърка , всъщност пипах тази букса и датчик кол. вал кабелите ) да развъртя буксата на плочката ми се завъртя в гнездото и са се усуквали кабелите отзад в кутията докато разбера . После беше извадено и кабелите в първите видими 5-6см след буксата нямаха видимо нараняване ама пък и те са толкова тънки и накакво омасляване и мръсотия не липсва по тях ( има си ). Не мога да си обясня как работеше си пущината и после хоп изведнъж взе да се форсира и да светка лампичката. А и още нещо накъде трябва да е предварението на помпата - завъртяна към мотора или към калника щото не палеше от раз топла и я врътнах макс. към калника взе да пали чакмак а в последния сервиз ми казаха ( и са го променили ) че е била дадена на закъснение затва не палела добре и опа-а обратно към двигателя ( е да де ама тя си палеше чакмак ) преди да почне да святка лампата на датччик кол. вал. И още нещо някой знае ли точно на какво разстояние се наглася датчика от реперите на маховика за да чете правилно и може ли всъщност по някаква причина да ми е паднал някой репер ( знам че може щото се е случвало ) и затова да ми прави тея мизерии. Както бях споменал в горния пост като дръпнах буксата на датчик кол. вал и колата продължи да си работи по същия гаден начин и даже ч загасих и пак си запали без участието на датчика
. Айде засега стига толкова и се извинявам за многото писано ама проблема ме мъчи доста отдавна и вече не издържам с тея дивотии. Благодаря.

- jogr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)
Колега и аз да напиша малко размисли по твоя проблем! Първо датчика е закачен да чете от маховика, следователно първата логика която ми идва е, дали маховика е наред (все пак е демпферен)- да не е там проблема
Друго, което искам да спомена е за помпата- предполагам много добре знаеш, а и във форума е добре описано като се върти помпата какво точно се получава! Колегата Пресиян наистина може да ти помогне, консултирай се с него. Успех и пиши какъв е бил проблема, че малко тайни останаха за тез ТДС-и 


Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)
Благодаря за включването. И да кажа май хич не са малко останали тайните , както съм писал и друг път ТДС-а е цяла вселена ( слабост ми е ). Има още какво да покаже колега и бъди сигурен че ще разбереш. А за датчика последно го нагласях на точно разстояние че не го знам по книга ( щото в един сервиз ми го махнаха ама и пластината дет го държи също ) та го направих на 2мм обаче май го удря маховика леко и ще го дърпам по-назад. Ама факт е че последното запалване го направих на махната букса на датчика и пак си работи така. тъй че неизвестните пак станаха много и пак ще бъзикам ама само събота и неделя мога че работата ми е такава. 

- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)
Владо.тук работата наистина отива на датчик на кол.вал.Не самия датчик а кабелите му ,но ее вьзможно наистина 2-та които имаш да са проблемни.
ЗАКОН ако не работи този датчик ДДЕ взема инфо за оборотите от обер дюзата .Светването на лампата е задьлжително. Реципрочно и с дюзата ,ако не работи се взема от датчика.Все пак ел плочката се командва от ДДЕ а то трябва да знае Условно кьде се намира поне едно бутало.
Ако при работещ мотор,с проблем в датчика, изключиш дюзата мотора моментално ще угасне.Високите обороти са задьлжителни около 2000 са и мотора работи в тоя режим САМО при повреден датчик за обороти.
Може да пробваш да пуснеш допьлнителни кабели кьм ДДЕ от датчика ,ако те сьмняват или свали датчик от работеща кола и го качваи на твоята .Проблема категорично е там,сега се сетих като каза за високи обороти.
Тьрси да става вече тая кратуна
Успех
ЗАКОН ако не работи този датчик ДДЕ взема инфо за оборотите от обер дюзата .Светването на лампата е задьлжително. Реципрочно и с дюзата ,ако не работи се взема от датчика.Все пак ел плочката се командва от ДДЕ а то трябва да знае Условно кьде се намира поне едно бутало.
Ако при работещ мотор,с проблем в датчика, изключиш дюзата мотора моментално ще угасне.Високите обороти са задьлжителни около 2000 са и мотора работи в тоя режим САМО при повреден датчик за обороти.
Може да пробваш да пуснеш допьлнителни кабели кьм ДДЕ от датчика ,ако те сьмняват или свали датчик от работеща кола и го качваи на твоята .Проблема категорично е там,сега се сетих като каза за високи обороти.
Тьрси да става вече тая кратуна
Успех
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)
Oще един жокер от мен, като "жикчаджия": Датчика на вала никога не се скапва реално, скапват се кабелите до него, и обичайно прекъсват или при самата букса или при самия датчик. В такъв случай решението е да се презапоят кабелите за буксата, или да се отвори корпуса на датчика и вътре да се презапоят пак кабелите. В такъв случаш е важно да се знае че ще трябва да има известно скъсяване на кабела на датчика, което да се предвиди.

- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)
_65536_kb_sec_ написа:Oще един жокер от мен, като "жикчаджия": Датчика на вала никога не се скапва реално, скапват се кабелите до него, и обичайно прекъсват или при самата букса или при самия датчик. В такъв случай решението е да се презапоят кабелите за буксата, или да се отвори корпуса на датчика и вътре да се презапоят пак кабелите. В такъв случаш е важно да се знае че ще трябва да има известно скъсяване на кабела на датчика, което да се предвиди.
Точно така,и аз сьм имал такьв случаи

Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)
И аз все за тоя дзвер си мисля. Та тя работата май стана проста Пресияне. Значи паля и махам буксата на датчик кол. вал и мотора не гасне ( изпитано вече запали без буксата да е включена ) и следва умна дюза е ток и жици. Следва второто упражнение окачам кабела на дюзата ( при закачен кабел на датчика ) и ако мотора загасне значи проблем с датчик или опроводяването ( т.е. не стига сигнал до компа). И така изолирам възможните "дразнители" ако съм те разбрал правилно.
Ама стана ми много интересно с тоя проблем дет се проточи ( то сигурно ще излезе нещо елементарно ) щото ще се окаже накрая че тая лампа светва като следствие и от други причини. Например как ми светкаше на изгорял клапан гориво ( щото иначе май не пише никъде че светка за това ). Иска ми се и ще го направя накрая да обобщя аджеба тая лампа за кво светка т.е. какви са взаимовръзките при дефектация между отделните компоненти на гориво-запалителната система на ТДС-а, ще е полезно като инфо за по-добро диагностициране. Благодаря. 


Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)
Победа !
Днес ми остана най-после време и обърнах внимание на колата и ето резултата е налице . Оправи се пущината дет ма гризеше от толкова време . Сега е времето да изкажа огромни благодарности на всички взели участие ( със съвети и действия ) и съпричастни към проблема ми, бъдете живи и здрави, корави и т.н.
Значи " Пълната лудница " както я нарекох започна с една авария на 15км от София в 4ч през нощта и 2градуса по Целзий преди нулата. Та както си карам на темпомат със 140км/ч и колата загубва мощност придружено със светване на таблото на лампата за дюзата ( както е по-известна). Спрях ( колата не загасна а задържа перфектни обороти на празен ход ) и първото ми действие беше да пробвам подава ли се нормално захранванр 12V на клапана за горивото върху помпата, след това разбих ( нямах никакъв инструмент освен пробник за 12V ) кутията на компютрите с цел проверка на релето дали сработва беше ок. Загасих и след това пробвах да запаля мъка голяма ( отидох отзад и на контакт се ослушах за работеща помпа в резервоара беше ок ) , запалих перфектни обороти празен ход но при подаване на газ не ще да се форсира над 1500 оборота. Ей тва ме хвърли в тъча и започна пълната лудница. След няколко часа и въоръжен с мултицет някои елементарни инструмента от приятел започнах да правя замервания на датчик кол. вал , умна дюза , ажансатора на помпата , датчик темп. на постъпващия в колекторите въздух и т.н Тук е мястото да уточна че всички тези данни любезно и с необходимото внимание ми бяха предоставени от dinozab в пряка тел. връзка както и интернет , за което специални благодарности. Описвам всичко това ако някой , накой ден забележи същите симптоми и не знае какво по-елементарно от отишъл на кино клапан гориво на помпата може да му се е случило . Да това беше повредата , а защо не го проверих на сработване ами защото след като същия ден я дърпах с друга кола да запали, с триста зора при светеща лампа успях да я запаля но пак си беше в същото положение нефорсираша над 1500оборота , но след 30-на секунди като че изведнъж се оправи и започна нормална работа , мощност , направих няколко кръгчета в махалата и всичко беше ок обаче след 10-на минути каране като я загасих и пробвах веднага да запали се зачуди доста и запали но отново със стария проблем. Ето затова не се и замислих за повреда във въпросноя клапан. Лампата за дюзата светеше постоянно при проявилия се пролем, и с него след една седмица си дойдох еваш еваш от София до Пловдив с макс. скорост от около 60км/ч. Нека всеки сам си прави изводите и доъук с първа част от "Пълна лудница". Следва продължение.


Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)
Втората част от проблема " Пълна лудница " го посвещавам
на "автосервизите" които бяха причина сагата да продължи . Това което не стана ясно от първия пост е че клапана го хванах много след като се върнах в Пловдив. Преди това колата беше закарана на сервиз който между другото ми беше препоръчан и на който все още имам доверие но по някакво стечение на обстоятелствата ( негативно отразено на колата ми ) доведе до повреда в захранващия кабел на дюзата , промяна ъгъла на запалване на помпата ( без да знам , оттам ми се загуби перфектния студен и топъл старт ) и промяна разстоянието от датчик кол. вал до маховика ( щот го сваляха , добре ама и планката долу и после явно не е налучкано точното положение ) последното от които допринесе да вляза в "Пълна лудница "2 . След всичко това си взех колата и дооправих новите проблеми при което ми щукна да проверя по-обстойно клапана ( между другото преди това в сервиза колата запали на стартер с изваден горивен мъркуч от филтъра, иди се сети че клапана е капут
) за горивото и хоп ето го проблемчето, имах стар такъв от друга помпа и като го смених всичко си доде на мястото. Та всъщност този клапан не е отварял ама все пак нафтата е преодолявала по малко натиска на пружинката върху конусовидния ( в края си ) елемент запушващ притока на гориво и малкото преминало е било достатъчно да поддържа обороти празен ход и някакво форсиране до около 1500оборота. Невероятно но факт неработещ клапан, в затворено положение а двигателя работи. След изпъване на магистралата забелязах известна немощ , на 1-ва , 2-ра и 3-та предавка се цеди до макс. обороти а на 4-та и 5-та неще и повече от 160км/ч не вдигна. Ето тук започна продължението при което колата посети втори сервиз където упрекнаха датчика и ми купиха нов ама нъцки не ще пък и ми съобщиха че се появил нов проблем описан в първия пост което беше новина за мен тъй като я бях палил няколко десетки пъти , изпъвал на магистралата. След 5 дена си взех колата от сервиза ( стартера от толкова въртене ми се беше скапал та ми го ремонтираха ) и започнах пак отначало. Друг комп. замерване на ново на всичко що де има ( тук ми помогна много Дино
) и тук стигнахме до въпросния датчик и разстоянието до маховика ( по-точно реперите , между другото да вметна тези репери бяха преброени в първия сервиз тъй като е имало случаи на липсващи такива и оттам не чете правилно датчика, всички си бяха на мястото ) което не е упоменато като стойност никъде тъй като има инструмент-шаблон на БМВ по който се настройва планката къде да бъде застопорена. Не знам при мен ли е така или по принцип е нормално но маховика има биене странично около 2мм и при нагласянето на датчика на 2мм разстояние като завъртях да запаля и взеха да чукат реперите по него при което започна гадното вдигане и играене на оборотите , което всъщност се е появило преди това от неправилно нагласяне в първия сервиз и непроверка от страна на втория ами направо нов за 150лв излишни пари
. Абе направо хапчетата за кръвно ги умножих по две
.





Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)
След намеса в правилната посока и съвет от Пресиян Василев и _65536_kb_sec_ днес се захванах с ревизия на кабела на датчик кол. вал , смяната му със стария ми такъв връщане на стария комп. ( мезду другото пак съм с новия и си работи без отказ ) и промяна на разстоянието до маховика , следва запалване и " О, небеса " колата замърка като пудел в любовен период
, малко заигравка с плочката за донастройка пък и си оправих и предварението , че във втория сервиз ми казаха че съм го дал на закъснение и затва не щяла да пали топла ( е да ама това се отнасяше за първия сервиз , че при мен си палеше доволно ), и сега си пали чакмак и си работи все едно нищо не е било въобще пълна идилия
. Та въпросното разстояние , можете спокойно да го премерите с ролетка е 61мм до маховика плътната част. Ако налучкате репер ( примерно зачопили сте маховика ) тогава махате 2мм толкова стърчи репера. За информация датчика е дълъг ( работната част ) 56мм , откъдето следва че разстоянието от четоло на датчика до репер трябва да е не по-малко от 3мм и не повече от 4мм ( свързано е със силата на възникващите напреженови колебания създавани от датчика при преминаване на реперите ). Ами това е дано да помогна на някой с тази информация и пожелавам успех на всички.
ПС: Днес видях една тема за направа на тестер за ламбда сонда и ми хрумна че с малка преработка от колегата може да стане тестер за датчик кол вал , което ще е много полезно и ще намалее потреблението на боб по магазините в близост до автосервизи
.






- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)
Владо не знам какъв боб може да се хвърля за мотор с 3 датчика всичко на всичко






Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)
Абе три са да ама що ми го смениха кат си бачка и сега съм с него и 150 кинта назад ама от моя джоб
. Не ми е за парите ама са безсмислени ей тва най ме дразни. Пък жиците как си ги бях засукал ей така набръжке не са ги барнали да прегледат , а като дойдоха да я взимат им казах. Благодаря ти за съветите. 


Последна промяна vladobate на 28 Ное 2010, 23:19, променена общо 1 път
- evga
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 22.10.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E-34 tds комби
Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)
Колега и аз имах същия проблем, но се разминах само с по4истване на куплонга на дат4ика на коляновия вал и се управи.
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)
vladobate написа:Абе три са да ама що ми го смениха кат си бачка и сега съм с него и 150 кинта назад ама от моя джоб. Не ми е за парите ама са безсмислени ей тва най ме дразни. Пък жиците как си ги бях засукал ей така набръжке не са ги барнали да прегледат , а като дойдоха да я взимат им казах. Благодаря ти за съветите.
Абре те 3 датчика на крьст ама видя колко мизерия ти направиха.Че и домашно ти оставиха от сервизите

Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани