Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)

Мнение от vladobate » 15 Ное 2010, 0:55

Колеги що е то като запаля и започва да се форсира, държи високи обороти, играят оборотите ( пипана е плочката и като я бутна на по-малко горива я успокоявам на около 1800об. ) 1800-2000об. , лампата за помпата на таблото светва и не гасне и като откачих буксата на датчик кол. вал никаква промяна. :dunno: Даже като я запалих студена се форсираше на по-високи обороти и играеха , та като падаха надолу лампата загасваше и после като се качват пак светва понякога интервала ( светва - гасне ) е по-малък. Проблема ми има давност от около 3-4седмици ( щото само събота и неделя я ровя колата ) и тръгна от едно нощно закъсване от повреден клапан гориво на помпата. След като го открих и отстраних колата започна да пали по-трудно студена и топла ( айде имаше една изгорялва свещ и я смених ) , а преди това беше чакмак. Сменил съм плочка , която ми се струва читава че като я нагласих работеше стабилно и не менеше обороти на празен ход при натоварване с клима и волан , но като я опънах на магистралата не дигна повече от 160км/ч и при 1-ва, 2-ра и 3-та предавка се цеди до край а при 4-та и 5-та неще . Замерени са най малко три пъти всички датчици и компоненти по горивната уредба - датчик кол. вал ( даже купен нов ), темп. датчик на всмукателните колектори, мап, соленоида за предварението, клапана работи , умна дюза в норма. Смених и компютъра със абсолютно същия номер. Проврка се прави за евентуално изгорял комп. чрез махане капака на плочката и следене поведението на палеца затова смених компа. Добре ама днес като го направих случайно не бях закачил датчик кол. вал и не ми даде индикации за ново изгаряне ( т.е. след първоначално помръдване на палеца при даване на контакт не отиде след 3 секунди в положение пълна газ ), обаче като го закачих и пак пробвах и палеца отиде в положение пълна газ и там остана. При това при натискане на ел. педала на газта палеца не реагира. Днес замерих най-накрая и този педал и ми даде по-ниски стойности във съпротивлението от тези описани в аутодата. Някви ама квито и да било идеи ако ми споделите ще съм много благодарен че колата сега не е в движение и много ме дразни ако ме пребори с нещо елементарно в крайна сметка. Спестявам ви пне още четири пъти повеще описние през кво минах тея седмици щото ще се замотате като мен вече. Даже си мисля че проблема е някакъв електрически ( нещо като окъсяване ) по кобелите някъдде и нещо шашаво се получава. Затова и името на темата е такава . Днес също проверихме и всички кабели от буксата за плочката до компютъра за проводимост , само на маса средния пин ( номер 7 ) ми дава като дам на маса някакво странно съпротивление макар че като гледахме по схема и изключихме съпротивленията по веригата пак даде. Замерихме същото на друга кола и там стойността беше два и половина пъти по-висока.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Пълна лудница

Мнение от vladobate » 15 Ное 2010, 1:09

Имах съмнения за игорял комп. защото като опитах веднъж ( преди да се побърка , всъщност пипах тази букса и датчик кол. вал кабелите ) да развъртя буксата на плочката ми се завъртя в гнездото и са се усуквали кабелите отзад в кутията докато разбера . После беше извадено и кабелите в първите видими 5-6см след буксата нямаха видимо нараняване ама пък и те са толкова тънки и накакво омасляване и мръсотия не липсва по тях ( има си ). Не мога да си обясня как работеше си пущината и после хоп изведнъж взе да се форсира и да светка лампичката. А и още нещо накъде трябва да е предварението на помпата - завъртяна към мотора или към калника щото не палеше от раз топла и я врътнах макс. към калника взе да пали чакмак а в последния сервиз ми казаха ( и са го променили ) че е била дадена на закъснение затва не палела добре и опа-а обратно към двигателя ( е да де ама тя си палеше чакмак ) преди да почне да святка лампата на датччик кол. вал. И още нещо някой знае ли точно на какво разстояние се наглася датчика от реперите на маховика за да чете правилно и може ли всъщност по някаква причина да ми е паднал някой репер ( знам че може щото се е случвало ) и затова да ми прави тея мизерии. Както бях споменал в горния пост като дръпнах буксата на датчик кол. вал и колата продължи да си работи по същия гаден начин и даже ч загасих и пак си запали без участието на датчика :dunno: . Айде засега стига толкова и се извинявам за многото писано ама проблема ме мъчи доста отдавна и вече не издържам с тея дивотии. Благодаря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)

Мнение от jogr » 17 Ное 2010, 13:33

Колега и аз да напиша малко размисли по твоя проблем! Първо датчика е закачен да чете от маховика, следователно първата логика която ми идва е, дали маховика е наред (все пак е демпферен)- да не е там проблема :?: Друго, което искам да спомена е за помпата- предполагам много добре знаеш, а и във форума е добре описано като се върти помпата какво точно се получава! Колегата Пресиян наистина може да ти помогне, консултирай се с него. Успех и пиши какъв е бил проблема, че малко тайни останаха за тез ТДС-и :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)

Мнение от vladobate » 17 Ное 2010, 22:00

Благодаря за включването. И да кажа май хич не са малко останали тайните , както съм писал и друг път ТДС-а е цяла вселена ( слабост ми е ). Има още какво да покаже колега и бъди сигурен че ще разбереш. А за датчика последно го нагласях на точно разстояние че не го знам по книга ( щото в един сервиз ми го махнаха ама и пластината дет го държи също ) та го направих на 2мм обаче май го удря маховика леко и ще го дърпам по-назад. Ама факт е че последното запалване го направих на махната букса на датчика и пак си работи така. тъй че неизвестните пак станаха много и пак ще бъзикам ама само събота и неделя мога че работата ми е такава. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)

Мнение от Пресиян Василев » 18 Ное 2010, 20:57

Владо.тук работата наистина отива на датчик на кол.вал.Не самия датчик а кабелите му ,но ее вьзможно наистина 2-та които имаш да са проблемни.
ЗАКОН ако не работи този датчик ДДЕ взема инфо за оборотите от обер дюзата .Светването на лампата е задьлжително. Реципрочно и с дюзата ,ако не работи се взема от датчика.Все пак ел плочката се командва от ДДЕ а то трябва да знае Условно кьде се намира поне едно бутало.
Ако при работещ мотор,с проблем в датчика, изключиш дюзата мотора моментално ще угасне.Високите обороти са задьлжителни около 2000 са и мотора работи в тоя режим САМО при повреден датчик за обороти.
Може да пробваш да пуснеш допьлнителни кабели кьм ДДЕ от датчика ,ако те сьмняват или свали датчик от работеща кола и го качваи на твоята .Проблема категорично е там,сега се сетих като каза за високи обороти.
Тьрси да става вече тая кратуна
Успех
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)

Мнение от cod-cdbp » 18 Ное 2010, 22:03

Oще един жокер от мен, като "жикчаджия": Датчика на вала никога не се скапва реално, скапват се кабелите до него, и обичайно прекъсват или при самата букса или при самия датчик. В такъв случай решението е да се презапоят кабелите за буксата, или да се отвори корпуса на датчика и вътре да се презапоят пак кабелите. В такъв случаш е важно да се знае че ще трябва да има известно скъсяване на кабела на датчика, което да се предвиди.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)

Мнение от Пресиян Василев » 18 Ное 2010, 22:10

_65536_kb_sec_ написа:Oще един жокер от мен, като "жикчаджия": Датчика на вала никога не се скапва реално, скапват се кабелите до него, и обичайно прекъсват или при самата букса или при самия датчик. В такъв случай решението е да се презапоят кабелите за буксата, или да се отвори корпуса на датчика и вътре да се презапоят пак кабелите. В такъв случаш е важно да се знае че ще трябва да има известно скъсяване на кабела на датчика, което да се предвиди.

Точно така,и аз сьм имал такьв случаи :yes:
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)

Мнение от vladobate » 19 Ное 2010, 0:18

И аз все за тоя дзвер си мисля. Та тя работата май стана проста Пресияне. Значи паля и махам буксата на датчик кол. вал и мотора не гасне ( изпитано вече запали без буксата да е включена ) и следва умна дюза е ток и жици. Следва второто упражнение окачам кабела на дюзата ( при закачен кабел на датчика ) и ако мотора загасне значи проблем с датчик или опроводяването ( т.е. не стига сигнал до компа). И така изолирам възможните "дразнители" ако съм те разбрал правилно. :yes: Ама стана ми много интересно с тоя проблем дет се проточи ( то сигурно ще излезе нещо елементарно ) щото ще се окаже накрая че тая лампа светва като следствие и от други причини. Например как ми светкаше на изгорял клапан гориво ( щото иначе май не пише никъде че светка за това ). Иска ми се и ще го направя накрая да обобщя аджеба тая лампа за кво светка т.е. какви са взаимовръзките при дефектация между отделните компоненти на гориво-запалителната система на ТДС-а, ще е полезно като инфо за по-добро диагностициране. Благодаря. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)

Мнение от vladobate » 27 Ное 2010, 23:11

Победа ! :yes: Днес ми остана най-после време и обърнах внимание на колата и ето резултата е налице . Оправи се пущината дет ма гризеше от толкова време . Сега е времето да изкажа огромни благодарности на всички взели участие ( със съвети и действия ) и съпричастни към проблема ми, бъдете живи и здрави, корави и т.н. :D Значи " Пълната лудница " както я нарекох започна с една авария на 15км от София в 4ч през нощта и 2градуса по Целзий преди нулата. Та както си карам на темпомат със 140км/ч и колата загубва мощност придружено със светване на таблото на лампата за дюзата ( както е по-известна). Спрях ( колата не загасна а задържа перфектни обороти на празен ход ) и първото ми действие беше да пробвам подава ли се нормално захранванр 12V на клапана за горивото върху помпата, след това разбих ( нямах никакъв инструмент освен пробник за 12V ) кутията на компютрите с цел проверка на релето дали сработва беше ок. Загасих и след това пробвах да запаля мъка голяма ( отидох отзад и на контакт се ослушах за работеща помпа в резервоара беше ок ) , запалих перфектни обороти празен ход но при подаване на газ не ще да се форсира над 1500 оборота. Ей тва ме хвърли в тъча и започна пълната лудница. След няколко часа и въоръжен с мултицет някои елементарни инструмента от приятел започнах да правя замервания на датчик кол. вал , умна дюза , ажансатора на помпата , датчик темп. на постъпващия в колекторите въздух и т.н Тук е мястото да уточна че всички тези данни любезно и с необходимото внимание ми бяха предоставени от dinozab в пряка тел. връзка както и интернет , за което специални благодарности. Описвам всичко това ако някой , накой ден забележи същите симптоми и не знае какво по-елементарно от отишъл на кино клапан гориво на помпата може да му се е случило . Да това беше повредата , а защо не го проверих на сработване ами защото след като същия ден я дърпах с друга кола да запали, с триста зора при светеща лампа успях да я запаля но пак си беше в същото положение нефорсираша над 1500оборота , но след 30-на секунди като че изведнъж се оправи и започна нормална работа , мощност , направих няколко кръгчета в махалата и всичко беше ок обаче след 10-на минути каране като я загасих и пробвах веднага да запали се зачуди доста и запали но отново със стария проблем. Ето затова не се и замислих за повреда във въпросноя клапан. Лампата за дюзата светеше постоянно при проявилия се пролем, и с него след една седмица си дойдох еваш еваш от София до Пловдив с макс. скорост от около 60км/ч. Нека всеки сам си прави изводите и доъук с първа част от "Пълна лудница". Следва продължение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)

Мнение от vladobate » 28 Ное 2010, 0:08

Втората част от проблема " Пълна лудница " го посвещавам :mhihi: на "автосервизите" които бяха причина сагата да продължи . Това което не стана ясно от първия пост е че клапана го хванах много след като се върнах в Пловдив. Преди това колата беше закарана на сервиз който между другото ми беше препоръчан и на който все още имам доверие но по някакво стечение на обстоятелствата ( негативно отразено на колата ми ) доведе до повреда в захранващия кабел на дюзата , промяна ъгъла на запалване на помпата ( без да знам , оттам ми се загуби перфектния студен и топъл старт ) и промяна разстоянието от датчик кол. вал до маховика ( щот го сваляха , добре ама и планката долу и после явно не е налучкано точното положение ) последното от които допринесе да вляза в "Пълна лудница "2 . След всичко това си взех колата и дооправих новите проблеми при което ми щукна да проверя по-обстойно клапана ( между другото преди това в сервиза колата запали на стартер с изваден горивен мъркуч от филтъра, иди се сети че клапана е капут :banghead: ) за горивото и хоп ето го проблемчето, имах стар такъв от друга помпа и като го смених всичко си доде на мястото. Та всъщност този клапан не е отварял ама все пак нафтата е преодолявала по малко натиска на пружинката върху конусовидния ( в края си ) елемент запушващ притока на гориво и малкото преминало е било достатъчно да поддържа обороти празен ход и някакво форсиране до около 1500оборота. Невероятно но факт неработещ клапан, в затворено положение а двигателя работи. След изпъване на магистралата забелязах известна немощ , на 1-ва , 2-ра и 3-та предавка се цеди до макс. обороти а на 4-та и 5-та неще и повече от 160км/ч не вдигна. Ето тук започна продължението при което колата посети втори сервиз където упрекнаха датчика и ми купиха нов ама нъцки не ще пък и ми съобщиха че се появил нов проблем описан в първия пост което беше новина за мен тъй като я бях палил няколко десетки пъти , изпъвал на магистралата. След 5 дена си взех колата от сервиза ( стартера от толкова въртене ми се беше скапал та ми го ремонтираха ) и започнах пак отначало. Друг комп. замерване на ново на всичко що де има ( тук ми помогна много Дино :bowdown: ) и тук стигнахме до въпросния датчик и разстоянието до маховика ( по-точно реперите , между другото да вметна тези репери бяха преброени в първия сервиз тъй като е имало случаи на липсващи такива и оттам не чете правилно датчика, всички си бяха на мястото ) което не е упоменато като стойност никъде тъй като има инструмент-шаблон на БМВ по който се настройва планката къде да бъде застопорена. Не знам при мен ли е така или по принцип е нормално но маховика има биене странично около 2мм и при нагласянето на датчика на 2мм разстояние като завъртях да запаля и взеха да чукат реперите по него при което започна гадното вдигане и играене на оборотите , което всъщност се е появило преди това от неправилно нагласяне в първия сервиз и непроверка от страна на втория ами направо нов за 150лв излишни пари :banghead: . Абе направо хапчетата за кръвно ги умножих по две :mhihi: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)

Мнение от vladobate » 28 Ное 2010, 0:31

След намеса в правилната посока и съвет от Пресиян Василев и _65536_kb_sec_ днес се захванах с ревизия на кабела на датчик кол. вал , смяната му със стария ми такъв връщане на стария комп. ( мезду другото пак съм с новия и си работи без отказ ) и промяна на разстоянието до маховика , следва запалване и " О, небеса " колата замърка като пудел в любовен период :mhihi: , малко заигравка с плочката за донастройка пък и си оправих и предварението , че във втория сервиз ми казаха че съм го дал на закъснение и затва не щяла да пали топла ( е да ама това се отнасяше за първия сервиз , че при мен си палеше доволно ), и сега си пали чакмак и си работи все едно нищо не е било въобще пълна идилия :D . Та въпросното разстояние , можете спокойно да го премерите с ролетка е 61мм до маховика плътната част. Ако налучкате репер ( примерно зачопили сте маховика ) тогава махате 2мм толкова стърчи репера. За информация датчика е дълъг ( работната част ) 56мм , откъдето следва че разстоянието от четоло на датчика до репер трябва да е не по-малко от 3мм и не повече от 4мм ( свързано е със силата на възникващите напреженови колебания създавани от датчика при преминаване на реперите ). Ами това е дано да помогна на някой с тази информация и пожелавам успех на всички. :yes: ПС: Днес видях една тема за направа на тестер за ламбда сонда и ми хрумна че с малка преработка от колегата може да стане тестер за датчик кол вал , което ще е много полезно и ще намалее потреблението на боб по магазините в близост до автосервизи :mhihi: :mhihi: :mhihi: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)

Мнение от cod-cdbp » 28 Ное 2010, 13:39

Владо не знам какъв боб може да се хвърля за мотор с 3 датчика всичко на всичко :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)

Мнение от vladobate » 28 Ное 2010, 15:35

Абе три са да ама що ми го смениха кат си бачка и сега съм с него и 150 кинта назад ама от моя джоб :yes: . Не ми е за парите ама са безсмислени ей тва най ме дразни. Пък жиците как си ги бях засукал ей така набръжке не са ги барнали да прегледат , а като дойдоха да я взимат им казах. Благодаря ти за съветите. :yes:
Последна промяна vladobate на 28 Ное 2010, 23:19, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E-34 tds комби

Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)

Мнение от evga » 28 Ное 2010, 21:39

Колега и аз имах същия проблем, но се разминах само с по4истване на куплонга на дат4ика на коляновия вал и се управи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Пълна лудница (форсира се, държи високи обороти и играят)

Мнение от Пресиян Василев » 28 Ное 2010, 23:23

vladobate написа:Абе три са да ама що ми го смениха кат си бачка и сега съм с него и 150 кинта назад ама от моя джоб :yes: . Не ми е за парите ама са безсмислени ей тва най ме дразни. Пък жиците как си ги бях засукал ей така набръжке не са ги барнали да прегледат , а като дойдоха да я взимат им казах. Благодаря ти за съветите. :yes:

Абре те 3 датчика на крьст ама видя колко мизерия ти направиха.Че и домашно ти оставиха от сервизите :mhihi: Че си нямаш друга работа и плочки да настроиваш
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook