Шофиране с вериги

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 19.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 фейслифт + Ауди А4, 2 TFSI 4x4
Мечтае да кара: същото
Детайли за колата: Е90, фейслифт, двойка дизел, автомат, черната перла и други шукарийки:).

Шофиране с вериги

Мнение от eMotion » 20 Дек 2005, 12:07

Някой има ли опит при шофирането на БМВ с вериги? Само на задните гули ли да се слагат веригите или е по-добре и на четирите? Каква е максимално допустимата скорост? Дайте съвети, защото тази зима няма да ни се размине без вериги.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 20 Дек 2005, 12:29

Може да минеш с вериги само на задвижващите колела, но за да е стабилна и управляема колата (като говорим за БМВ) по-добре да са на 4-те. Макс. скорост е такава, каквато позволява пътя, ако не е специално указана на опаковката на веригите. Много важно е те да са поставени правилно и да не се кара с тях на асфалт. Че стават доста грозни гледки... :roll: 8)
Never mistake motion for action...

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Мнение от rtzankov » 20 Дек 2005, 13:14

Виждал съм кола, на която веригата се беше откачила с 80+ км/ч и калника приличаше на Швейцарско сирене :mhihi:
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 6.12.2005
Местоположение: Варна,Севлиево

каране с вериги

Мнение от mitko33vn » 20 Дек 2005, 14:11

Аз не искам да се пиша за много печен шофьор,
но бих искал да споделя една идея, която работи добре.
Относно веригите има разни варианти, но най ми допада следния:
Грабваш някакви по-скапани гуми, слагаш ги на железни джанти,
помпиш ги до 1 бар,после слагаш вериги и пак помпиш.
Сложени по този начин, веригите стават идеално изпънати и ефекта
е супер. Лошото на тази схема е, че тези 2 колела си ги носиш в багажника като резервни и ги сменяш само когато трябва.
През останалото време (когато асфалта се вижда) просто караш с нови гуми. :)

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 20 Дек 2005, 14:36

добре де ... ако си затънал в снега как ще ги смениш тези колелета??
най-добре е веригите в багажника и като си требва се слагат за 5 мин.
Кара се с мах. 60 км/ч и се слагат на движещите колела. Не сьм виждал кола с 4 броя вериги ... ама може и на изток да има :mhihi:

Turbo Pilot
Аватар
Мнения: 1628
Регистриран на: 8.07.2004
Местоположение: www.srautobg.com
Пол: Мъж
Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
Мечтае да кара: Това което си карам

Мнение от Cobra » 20 Дек 2005, 15:22

Дори 60 ми се струва много,мах оказана на повечето е 50,при напълно покрит със сняг път,както и винаги да слушаш да няма тракане от тяа (значи че не са опънати),което верно води до грозни гледки

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.03.2005

Мнение от Хунта » 20 Дек 2005, 17:19

Според мен (не. че имам голям опит) само вериги на движещите колела са достатъчни. Много в важно да са добре опънати, и това става лесно ... слагаш ги, карасш 200-300м спираш притягаш ... караш пак малко ... и така за 2-3 обтягания стават бомба .... и все пак скороста не бива да е висока ... не само заради опасноста от скъсване на веригите ами трябва да се мисли и за спирането :lol: :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1072
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 525d
Мечтае да кара: това ,което кара

Мнение от shnitzera » 20 Дек 2005, 17:35

за това купуваш си един спрей течни вериги и свирено .Пробвал сам върши работа,не като синджирената верига ,но излизаш от всякаде

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 20 Дек 2005, 18:15

И на какъв принцип действат тези "течни вериги"?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 23.05.2003
Местоположение: Рудозем

Мнение от road666 » 20 Дек 2005, 22:26

shnitzera написа:за това купуваш си един спрей течни вериги и свирено .Пробвал сам върши работа,не като синджирената верига ,но излизаш от всякаде

"shnitzera" разясни по подробно, ако може.
Търсим шофьор без книжка с крадена кола. За контакти тел. 166

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 5.01.2005
Местоположение: ВАРНА

Мнение от GS_VARNA » 21 Дек 2005, 0:30

CheGevara написа:добре де ... ако си затънал в снега как ще ги смениш тези колелета??
най-добре е веригите в багажника и като си требва се слагат за 5 мин.
Кара се с мах. 60 км/ч и се слагат на движещите колела. Не сьм виждал кола с 4 броя вериги ... ама може и на изток да има :mhihi:


Само 3 малки забележки:
5 минути отнема поставянето на този който е слагал вече няколко пъти- който не е слагал да тренира на паркинга за да не се чуди кое къде и как се слага на пътя в снежна виелица и непроходим път пред него.
На мен лично 2 зими вече ми се налага да карам на няколко пъти с 4 вериги :arrow: налагаше се на моменти да се правя на Гражданска защита и да измъквам закъсали приятели, познати и непознати с едно Паджеро къса база(върви ма'а му стара, няма спиране) и честно казано е голям кеф да си снегорин или влекач :mhihi: :mhihi:
И наистина 60 км/ч ми се струва височка скорост за кола с вериги- 40, най-много 50км/ч според мен, но това е мое мнение...
BMW & RAMMSTEIN RULES
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 13.11.2005

Мнение от Hex » 21 Дек 2005, 1:31

@отка4ена, абсолютно си права, предната зима с едно МБ 190D не можах да изкача едно нагорнище 2 часа (четете "два часа"), нито напред, нито назад. Най-големия ми успех беше да го вкарам с вратите напред в завоя и да го джасна в един бордюр - хем не можеш да го изкачиш нагорнището бавно, хем не можеш и да я засилиш колата, защото е завой.

И вадя в 10 вечерта в адската виелица и студ да слагам вериги за пръв път, а те оплетени, даже не знам как трябва да изглеждат и какъв е принципа на закачане. Калниците покрити с дебели, заострени висулки и дерат яко ръцете - болка няма, защото са вече замръзнали, но пък кръв има достатъчно. А покрай мен минаха поне десетина различни коли и се покатериха без проблем...

В крайна сметка - слушайте какво ви казва отка4ена, по-добре суха тренировка, отколкото в студа да го правите за пръв път.
'02 BMW 525d

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 5.01.2005
Местоположение: ВАРНА

Мнение от GS_VARNA » 21 Дек 2005, 1:57

Съжелявам, ако някой си помисли за предният ми пост нещо от рода на: "Намерил кой да се обади- ти пък какво разбираш от зимно каране" и неща в този смисъл- много поучително звучи май, но какво да се прави...
Това което казах е изпитано на моят си гръб и опита е болезнен, повярвайте ми- след първото слагане на вериги по принуда на пътя, без да знам как става, не си чувствах ръцете 2 дена (без майтап). Не ми беше приятно да поправям точно CheGevara, но той се случи...
BMW & RAMMSTEIN RULES
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Мнение от DEFLEPPARD » 21 Дек 2005, 9:26

аз пък през суровите зимни условия процедирам по следния начин:
1. седя си вкъщи
2. ако на някой мн му трябвам - да дойде да ме вземе
3. ако трябва да ида някъде си викам такси

работи безотказно - досега никъде не съм закъсвал и никога не съм оставал да нощувам по пътищата :mhihi: :mhihi: :mhihi:
пък и във Варна ако падне повече от 5см снежна покривка обявяват бедствено положение и никой не работи - нито училища, нито университети, нито държавни предприятия - само болниците и някой по-упорити частници... е па аз не съм чак толко упорит :mhihi: :mhihi:

зимни вериги никога не съм слагал и има вероятност и да не сложа скоро така че мисля да пропусна сухите тренировки... някой ден ако ми се наложи ще викам Неволята :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 21 Дек 2005, 20:37

Чета и се чудя,защо трябва да се слагат гадните вериги изобщо ... :roll: Говоря така,защото не спирам да пътувам,в последно време работа имам по някои от зимните курорти и нито ама нито веднъж не съм закъсал :!: За вериги според мен трябва минимум 15 см сняг на пътя :idea: Тогава пък снега повдига автомобила и не вериги ами господ не може да помогне :!: Последното пътуване в неделя повреме на "бедствието" сложих една лопата в багажника ,за всеки случай и така съм пропътувал 3 прохода като последния беше Юндола - Велинград :twisted: :!: За мен това с веригите е една истерия и панически страх от сняг :mhihi: И аз както каза Цанков съм виждал кола,на която се скъса верига и нацепи калника нечовешки!

Трябват подходящи гуми и познания относно управлението на МПС по време на зимата и произтичащите трудности - това е моето мнение :idea:

Георги Пенчев
Изображение

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook