BMW разработи двигател с парогенератор!

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Turbo Pilot
Аватар
Мнения: 1628
Регистриран на: 8.07.2004
Местоположение: www.srautobg.com
Пол: Мъж
Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
Мечтае да кара: Това което си карам

Мнение от Cobra » 14 Дек 2005, 20:07

Само една турбинка и си готов +50% повече разходи +100тина коня на 1,8 двигател :twisted: :twisted: :twisted:


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: София

Мнение от Aurora » 16 Дек 2005, 4:00

[steeN] написа:аз не бих гледал толкова скептично на тази идея. още повече, че тя не е никак нова. коефициента на полезно действие на двигателите с вътрешно горене е доста малък сравнен с доста др машини. за справка най-добрите бензинови двигатели имат около 35%, а най-добрите дизелови около 45%. почти цялата останала част от енергията се отделя в атмосферата под формата на топлина. (замислете се на какво прилича софия вечер от витоша, как целия град трепти от затопления въздух над него) сравнено с един електродвигател това е смешно, те имат около 80-90% ефективност. така, че в бъдеще според мен ще се работи доста в тази насока (поправка работи се в момента). според мен двигателя с вътршно горене има доста голям потенциал и мисля, че е още рано да го отписваме :), а също и доста по-надежден за разлика от новите технологии. бях чел изявление на някой от големите мозъци в БМВ, че според тях ще успеят да постигнат 50% ефективност от водороден двигател. а там парата идва на готово... както обичам да казвам ще поживеем ще видим :)


обаче да знаеш че да произведеш ток трябва пак да изгориш нещо: газ, котелно гориво, въглеща т.п.. КПДто на централите е същото - под 50% така че се връщаме там, от където тръгнахме. Просто по законите на термодинамика не можем да създадем теплова машина с голямо КПД.
Ама токът е вече "рафинирана" енергия. и по принцип не е трудно да се направи електрическа машина дори с 100% КДП, така че сравнение ДВГ с електродвигателите според мен изобщо не е уместно тук.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 16 Дек 2005, 11:26

За водородния двигател и неговият принципно по-висок КПД - водорода притежава за разлика от бензините свойството да гори ефективно и бързо и ефективно дори при много бедни водородо-въздушни смеси. Това е първата и основна предпоставка...

За парната турбина и топлината, която се съдържа в отработилите газове - много добра идея, използвана последните 100 години (или малко по-малко) в корабни двигатели, където има място. Утилизацията не е непозната, но за да има ефективни съоръжения в лекия автомобил, които да позволят използването на тази топлина трябват нови технологии и материали според мен... Дано бъркам де :)

Aurora написа:...и по принцип не е трудно да се направи електрическа машина дори с 100% КДП...

А много по-трудно ли е да се направи със 101% ;) ...?!?

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 9.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Plague » 18 Дек 2005, 17:38

1 "спортен" филтър и готово :mhihi: :mhihi:

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook