BMW разработи двигател с парогенератор!
Модератор: Общи модератори
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Cobra
- Turbo Pilot
-
- Мнения: 1628
- Регистриран на: 8.07.2004
- Местоположение: www.srautobg.com
- Пол: Мъж
- Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
- Мечтае да кара: Това което си карам
Статия, и малко снимки:
http://www.gizmag.co.uk/go/4936/
http://www.gizmag.co.uk/go/4936/gallery/
Още една статия на немски, и повече снимки:
http://www.spiegel.de/auto/werkstatt/0,1518,389924,00.html
http://www.spiegel.de/fotostrecke/0,5538,PB64-SUQ9MTE4MjImbnI9MQ_3_3,00.html
http://www.spiegel.de/fotostrecke/0,5538,PB64-SUQ9MTE4MjImbnI9Mg_3_3,00.html
http://www.spiegel.de/fotostrecke/0,5538,PB64-SUQ9MTE4MjImbnI9Mw_3_3,00.html
http://www.spiegel.de/fotostrecke/0,5538,PB64-SUQ9MTE4MjImbnI9NA_3_3,00.html
http://www.gizmag.co.uk/go/4936/
http://www.gizmag.co.uk/go/4936/gallery/
Още една статия на немски, и повече снимки:
http://www.spiegel.de/auto/werkstatt/0,1518,389924,00.html
http://www.spiegel.de/fotostrecke/0,5538,PB64-SUQ9MTE4MjImbnI9MQ_3_3,00.html
http://www.spiegel.de/fotostrecke/0,5538,PB64-SUQ9MTE4MjImbnI9Mg_3_3,00.html
http://www.spiegel.de/fotostrecke/0,5538,PB64-SUQ9MTE4MjImbnI9Mw_3_3,00.html
http://www.spiegel.de/fotostrecke/0,5538,PB64-SUQ9MTE4MjImbnI9NA_3_3,00.html
[steeN] написа:аз не бих гледал толкова скептично на тази идея. още повече, че тя не е никак нова. коефициента на полезно действие на двигателите с вътрешно горене е доста малък сравнен с доста др машини. за справка най-добрите бензинови двигатели имат около 35%, а най-добрите дизелови около 45%. почти цялата останала част от енергията се отделя в атмосферата под формата на топлина. (замислете се на какво прилича софия вечер от витоша, как целия град трепти от затопления въздух над него) сравнено с един електродвигател това е смешно, те имат около 80-90% ефективност. така, че в бъдеще според мен ще се работи доста в тази насока (поправка работи се в момента). според мен двигателя с вътршно горене има доста голям потенциал и мисля, че е още рано да го отписваме, а също и доста по-надежден за разлика от новите технологии. бях чел изявление на някой от големите мозъци в БМВ, че според тях ще успеят да постигнат 50% ефективност от водороден двигател. а там парата идва на готово... както обичам да казвам ще поживеем ще видим
обаче да знаеш че да произведеш ток трябва пак да изгориш нещо: газ, котелно гориво, въглеща т.п.. КПДто на централите е същото - под 50% така че се връщаме там, от където тръгнахме. Просто по законите на термодинамика не можем да създадем теплова машина с голямо КПД.
Ама токът е вече "рафинирана" енергия. и по принцип не е трудно да се направи електрическа машина дори с 100% КДП, така че сравнение ДВГ с електродвигателите според мен изобщо не е уместно тук.
За водородния двигател и неговият принципно по-висок КПД - водорода притежава за разлика от бензините свойството да гори ефективно и бързо и ефективно дори при много бедни водородо-въздушни смеси. Това е първата и основна предпоставка...
За парната турбина и топлината, която се съдържа в отработилите газове - много добра идея, използвана последните 100 години (или малко по-малко) в корабни двигатели, където има място. Утилизацията не е непозната, но за да има ефективни съоръжения в лекия автомобил, които да позволят използването на тази топлина трябват нови технологии и материали според мен... Дано бъркам де
А много по-трудно ли е да се направи със 101%
...?!?
За парната турбина и топлината, която се съдържа в отработилите газове - много добра идея, използвана последните 100 години (или малко по-малко) в корабни двигатели, където има място. Утилизацията не е непозната, но за да има ефективни съоръжения в лекия автомобил, които да позволят използването на тази топлина трябват нови технологии и материали според мен... Дано бъркам де

Aurora написа:...и по принцип не е трудно да се направи електрическа машина дори с 100% КДП...
А много по-трудно ли е да се направи със 101%

20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани