за какво е това?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: за какво е това?

Мнение от LiTtLeRoCk » 11 Окт 2010, 0:05

Ново не знам дали ще намериш,втора ръка,със сигурност.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: за какво е това?

Мнение от ares2 » 11 Окт 2010, 0:10

запиши му номера. има много такива релета
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 15.09.2009
Местоположение: гр.Русе
Пол: Мъж
Кара: 318 I Touring
Мечтае да кара: Самолет

Re: за какво е това?

Мнение от paco_sp » 11 Окт 2010, 17:25

LiTtLeRoCk написа:Ново не знам дали ще намериш,втора ръка,със сигурност.

ок ,като го сменя ще пиша какво е станало. :yes:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 15.09.2009
Местоположение: гр.Русе
Пол: Мъж
Кара: 318 I Touring
Мечтае да кара: Самолет

Re: за какво е това?

Мнение от paco_sp » 17 Ное 2010, 17:46

Значи смених го това реле но никаква промяна няма,пак се чува как чъка постоянно.Някои колега със същата кошница(М42) ако може да види дали при него е така ще съм му благодарен,че много почна даме нерви вече. :yes:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 17.08.2009
Местоположение: Australia
Пол: Мъж
Кара: e31 850i ,f10 520d
Мечтае да кара: Детско багерче

Re: за какво е това?

Мнение от BMWgiunter » 17 Ное 2010, 18:04

Колега аз съм с М42 и днес ще проверя дали и при мен е така,а всъщност ти когато запалиш колата и тя е на празен вход ли се чува как щрака релето?
Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 15.09.2009
Местоположение: гр.Русе
Пол: Мъж
Кара: 318 I Touring
Мечтае да кара: Самолет

Re: за какво е това?

Мнение от paco_sp » 17 Ное 2010, 18:24

BMWgiunter написа:Колега аз съм с М42 и днес ще проверя дали и при мен е така,а всъщност ти когато запалиш колата и тя е на празен вход ли се чува как щрака релето?

Да колега на празен ход се чува как това реле щрака постоянно :yes:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 17.08.2009
Местоположение: Australia
Пол: Мъж
Кара: e31 850i ,f10 520d
Мечтае да кара: Детско багерче

Re: за какво е това?

Мнение от BMWgiunter » 17 Ное 2010, 18:32

Колега току що се връщам ,ходих да паля колата и не се чуват абсолютно никакви "щраквания" от никое реле,така че бъди сигурен че не е нормално да го прави това,надявам се да съм помогнал. :yes:
Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 15.09.2009
Местоположение: гр.Русе
Пол: Мъж
Кара: 318 I Touring
Мечтае да кара: Самолет

Re: за какво е това?

Мнение от paco_sp » 18 Ное 2010, 17:18

BMWgiunter написа:Колега току що се връщам ,ходих да паля колата и не се чуват абсолютно никакви "щраквания" от никое реле,така че бъди сигурен че не е нормално да го прави това,надявам се да съм помогнал. :yes:

Ok колега,мерси много.Сега още повече почвам дасе чудя какво става и какво става с тия релета там.Някои да ми каже и другите две за какво са ще съм благодарен. :yes: гледах в саита които колегата е постнал в началото и там доколкото разбрах че това реле е secondary air pump relay или на бг ''средно реле въздушна помпа''.ако бъркам моля даме поправите,но това неели стъпковото моторче а не бензинова помпа. :dunno:
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: за какво е това?

Мнение от jdl » 18 Ное 2010, 18:03

Колега, според документацията за М42 '92-ра (318is) на тази позиция реле не се монтира:

http://wedophones.com/Manuals/BMW/1992%20BMW%20318is%20-%20325i%20%20Electrical%20Troubleshooting%20Manual.pdf - виж Power Distribution Chart

Ако колата е '93-та - това е релето за подгрева на ламбда сондата:

http://wedophones.com/Manuals/BMW/1993%20BMW%20318i%20-%20318is%20-%20325i%20-%20325is%20%20Electrical%20Troubleshooting%20Manual.pdf - виж Power Distribution Chart

То се управлява директно от ECU-то, т.е. "странното му поведение" е инициирано от самия комп...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 15.09.2009
Местоположение: гр.Русе
Пол: Мъж
Кара: 318 I Touring
Мечтае да кара: Самолет

Re: за какво е това?

Мнение от paco_sp » 18 Ное 2010, 18:34

jdl написа:Колега, според документацията за М42 '92-ра (318is) на тази позиция реле не се монтира:

http://wedophones.com/Manuals/BMW/1992%20BMW%20318is%20-%20325i%20%20Electrical%20Troubleshooting%20Manual.pdf - виж Power Distribution Chart

Ако колата е '93-та - това е релето за подгрева на ламбда сондата:

http://wedophones.com/Manuals/BMW/1993%20BMW%20318i%20-%20318is%20-%20325i%20-%20325is%20%20Electrical%20Troubleshooting%20Manual.pdf - виж Power Distribution Chart

То се управлява директно от ECU-то, т.е. "странното му поведение" е инициирано от самия комп...

колега ти сега направо ме хвърляш в тъча,значи колата е 92 и си има такова реле ако нямаше а беше сложено от някои просто така то нямаше да ми щрака така постоянно,незнам какво става и аз. :dunno:
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: за какво е това?

Мнение от jdl » 18 Ное 2010, 18:47

Нали прегледа файловете :) :!: В диграмата за '92 там въобще няма реле. Във файла за '91 318is не е посочена диаграмата на разположението на релетата и бушоните... Нямам идея там :dunno:

Но пък в документацията за колите '93 това е релето за подгрев на ламбда сондата. Принципно компът трябва да го включва при студен мотор / сонда, за да я подгрее възможно по-бързо до оперативната й температура (май беше около 300 градуса, но може и да бъркам малко), след което релето бе следвало да се изключи... Със сигурност знам (наблюдавал съм и живи данни), че компът (Bosch 1.7) не ползва данните от ламбдата, докато температурата на антифриза не подмине около 40 градуса, след това вече ползва данните от сондата, за да оптимизира горивната смес. Но не съм си правил труда да следя колко време работи след старта на двигателя проблемното при теб реле за подгрева на ламбда сондата. Определено не е нормално да щрака постоянно.

Диагностика правил ли си скоро на DME-то? Изкарва ли нещо нередно?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 15.09.2009
Местоположение: гр.Русе
Пол: Мъж
Кара: 318 I Touring
Мечтае да кара: Самолет

Re: за какво е това?

Мнение от paco_sp » 18 Ное 2010, 19:03

Да колега разгледах ги и затова съм озадачен още повече.Проблема почна след смяна на компа предполагам че в сервиза кадето ми го сменяха са изчистили ако е имало грешки и от там ми каза че маи трябвало да смея мотор4ето за празен ход.Аз си мисля че от него идва проблема или евентуално от това реле но след като пробвах с друго и е същото положението :dunno: а и моторчето пробвах да сменя с друго но тогава пък стана още по-зле едвам палеше като че неи достигаше въздох. :dunno: :dunno: :dunno:
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: за какво е това?

Мнение от jdl » 18 Ное 2010, 19:22

Грешките в OBD I комповете (какъвто е твоя - Bosch Motronic 1.7) се изтриват при откачане на акумулатора, така че е нямало какво да се прочете в сервиза при самата смяна, въпросът е след известна експлоатация да се провери за отчетени проблеми!

А дали смененият комп е наред? :dunno: Да не би в него да е проблема? Няма как да се прецени, докато не се закачи към диагностичен софтуер, и се провери какво казва? Другото - новият комп същия като стария ли е, или е от по-нова кола? Препрограмиран ли е? По спомен '92 колите не са с EWS II имобилайзер, и техните DME-та не се синхронизират при смяна с EWS модула, но ако новият комп е след около 95-та, за да работи без EWS, е трябвало да бъде хакнат :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 15.09.2009
Местоположение: гр.Русе
Пол: Мъж
Кара: 318 I Touring
Мечтае да кара: Самолет

Re: за какво е това?

Мнение от paco_sp » 18 Ное 2010, 22:31

jdl написа:Грешките в OBD I комповете (какъвто е твоя - Bosch Motronic 1.7) се изтриват при откачане на акумулатора, така че е нямало какво да се прочете в сервиза при самата смяна, въпросът е след известна експлоатация да се провери за отчетени проблеми!

А дали смененият комп е наред? :dunno: Да не би в него да е проблема? Няма как да се прецени, докато не се закачи към диагностичен софтуер, и се провери какво казва? Другото - новият комп същия като стария ли е, или е от по-нова кола? Препрограмиран ли е? По спомен '92 колите не са с EWS II имобилайзер, и техните DME-та не се синхронизират при смяна с EWS модула, но ако новият комп е след около 95-та, за да работи без EWS, е трябвало да бъде хакнат :)

ами за наред си мисля ако имаше проблем тия в сервиза щяха да кажат нещо иначе компа си е за тая кошница нее по-нов. :dunno:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 15.12.2006
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж
Кара: E38 730dA 184Hp '00- Black Pearl :)
Мечтае да кара: X5 Le Mans :):):)

Re: за какво е това?

Мнение от ecko_becko » 19 Ное 2010, 3:37

Пламене според мен е редно да отидеш при тия в сервиза и да ти направят една диагностика защото тука от отлкова гадаене нищо няма да стане. Поздрави от София и от нас с Ради :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook