Перка на радиатора

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 19.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 323ci
Детайли за колата: Убава кола, пишман шофьор.

Перка на радиатора

Мнение от orgazmotron » 11 Ное 2010, 9:41

Здравейте колеги,
имам питане, перката на радиатора върти постоянно, топло студено няма значение. Какъв е проблема и как бих могъл да го отсраня. Голям проблем ли е ? Колата е М43B16.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 8.11.2010

Re: Перка на радиатора

Мнение от rashko_mladenov » 11 Ное 2010, 18:57

Като си зимах бмв и моита въртеше пстояно,катое видях бяха завърили виското.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Перка на радиатора

Мнение от taba4ko » 11 Ное 2010, 19:02

според мен би имал проблем ако не се върти постоянно. питай колегите и ще видиш, че трябва да се върти постоянно. аз имам и тякъв двигател и перката върти постоянно. така е при БМВ. :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 26.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA

Re: Перка на радиатора

Мнение от pgv64 » 11 Ное 2010, 19:04

:D Дай малко инфо. Перката на виско ли е закрепена или е на ел двигател? Но и в двата случая не трябва да се върти нонстоп ( Апропо при виското се върти винаги ,но с променлива скорост и на студен двигател можеш да я спреш с ръка - по- точно с навит на руло вестник! " Там къде се върти не ПИПАЙ!!! " :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1910
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: Перка на радиатора

Мнение от S7 » 12 Ное 2010, 20:48

Като огасиш колата пак ли върти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 11.11.2009
Кара: е39

Re: Перка на радиатора

Мнение от hag_1924 » 12 Ное 2010, 23:41

Ако виското е зацепено постоянно има ли проблем за водната помпа да се разбият лагери или нещо такова?

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 31.10.2010
Пол: Мъж
Кара: е36 320i 97г.

Re: Перка на радиатора

Мнение от Sen7inel » 13 Ное 2010, 7:54

hag_1924 написа:Ако виското е зацепено постоянно има ли проблем за водната помпа да се разбият лагери или нещо такова?


Еми тя помпата така и така си върти постояно при запален мотор така че не е проблем за нея а дори да решиш да го сменяш ще смениш и двете защото вече са ти комплект

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 19.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 323ci
Детайли за колата: Убава кола, пишман шофьор.

Re: Перка на радиатора

Мнение от orgazmotron » 13 Ное 2010, 14:29

pgv64 написа::D Дай малко инфо. Перката на виско ли е закрепена или е на ел двигател? Но и в двата случая не трябва да се върти нонстоп ( Апропо при виското се върти винаги ,но с променлива скорост и на студен двигател можеш да я спреш с ръка - по- точно с навит на руло вестник! " Там къде се върти не ПИПАЙ!!! " :yes:



На виското е. Значи си е нормално да си върти нон стоп?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e36 325 tds Touring
Детайли за колата: < Дълга печка със собствено мнение >

Re: Перка на радиатора

Мнение от Любо /ba1_hu1/ » 13 Ное 2010, 16:06

pgv64 написа::D Дай малко инфо. Перката на виско ли е закрепена или е на ел двигател? Но и в двата случая не трябва да се върти нонстоп ( Апропо при виското се върти винаги ,но с променлива скорост и на студен двигател можеш да я спреш с ръка - по- точно с навит на руло вестник! " Там къде се върти не ПИПАЙ!!! " :yes:


колега, ако можеш да сперш виското с лекота, демек с вестник, определено има проблем :mhihi: Охладителната перка, при моделите с виско се върти постоянно /естествено при запален двигател/. Идеята е двигателя да има една точна и постоянна температура. Самото виско е устроено така, че в зависимост от температурата оборотите да се нагаждат. Самото виско представлява биметална пластина, която предава топлината към силикона, което е основното и по този начин се определя скоростта на въртене. А относно перката, тя се закрепя на виското на 6 болта ако не се лъжа.... ел мотор ли? Точно виското охлаждането не ти е свързано с електричество...

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=35

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.09.2008
Кара: бавара

Re: Перка на радиатора

Мнение от Игнатов » 13 Ное 2010, 18:33

ba1_hu1 написа:колега, ако можеш да сперш виското с лекота, демек с вестник, определено има проблем :mhihi:


това въобще не е вярно, перката се върти щото се увлича от въртенето на водната помпа и скророста и на въртене е много по-малка от тази на оборотите на двигателя.... изравнявяне на оборотите и съотв. зацепване на виското се получава само когато колата се пришпорва на "малки" предавки в градски условия; при задръстване; и при стоене на едно място

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e36 325 tds Touring
Детайли за колата: < Дълга печка със собствено мнение >

Re: Перка на радиатора

Мнение от Любо /ba1_hu1/ » 13 Ное 2010, 18:49

Denev написа:
ba1_hu1 написа:колега, ако можеш да сперш виското с лекота, демек с вестник, определено има проблем :mhihi:


това въобще не е вярно, перката се върти щото се увлича от въртенето на водната помпа и скророста и на въртене е много по-малка от тази на оборотите на двигателя.... изравнявяне на оборотите и съотв. зацепване на виското се получава само когато колата се пришпорва на "малки" предавки в градски условия; при задръстване; и при стоене на едно място


не съм споменавал, че въртенето на перката е колкото са оборотите... въртенето на перката е строго пресметната спрямо температурата. Водната помпа я върти, но виското определя до каква степен движението ще се предаде след силиконовата част, демек към перката. а когато подадеш гас на едно място перката започва да върти по-бързо защото и температурата се покачва, силикона става по-мек и съответно предава по-голям въртящ момент на перката. Естествено, че при задръстване и ръчкане ще зацепва повече. Къде бъркам?

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 24.11.2009
Пол: Мъж

Re: Перка на радиатора

Мнение от kingboy » 13 Ное 2010, 18:51

и при мене е по същия начин постояно се върти
това не пречи ли за загряването на двигателя и нормалната му работа

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Перка на радиатора

Мнение от taba4ko » 13 Ное 2010, 18:54

с няколко думи казано.....перката трябва да се върти постоянно....
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.09.2008
Кара: бавара

Re: Перка на радиатора

Мнение от Игнатов » 13 Ное 2010, 19:03

както и да е... просто няма смисъл от тия проверки с вестници и т.н., както се сменят свещи, тъй се сменя и виско

а за колегата дето е пуснал темата - ако имаш някакви съмнения върви вземи едно ново Закс, към 120лв. е и най-доброто по отношение на цена/качество

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 11.11.2009
Кара: е39

Re: Перка на радиатора

Мнение от hag_1924 » 13 Ное 2010, 19:17

Добре колеги а по моя въпрос ако е зацепено постоянно ще се преебе ли водната помпа или няма да има проблем?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook