Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Freestyler88
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 10.11.2010
- Пол: Мъж
Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...
Здравейте,
Имам няколко въпроса за поставяне на газова уредба (по-конкретно газов инжекцион) – видях че има няколко теми във форума, но не видях коментирани въпросите които ме интересуват, затова ще си позволя да отворя тема за тях, като предварително се извинявам ако все пак съм дублирал някои от въпросите си с вече дискутирани теми.
Става въпрос за Е36, 320i, двигател M52, година 1995
1.) На първо място ме интересува – след като се сложи газов инжекцион, има ли възможност за „връщане назад”. Т.е. може ли да се демонтира газовата уредба, без да останат щети по колата (например ако по някаква причина не ми хареса или реша да си купя нова кола и да си прехвърля газовата уредба на нея) ?
Доколкото знам се правят дупки в цилиндрите на двигателя за да се вкарва газта от там. Ако след това се демонтира газовата уредба, как се затварят тези дупки и има ли негативни последствия за работата на двигателя ? Или ако веднъж се сложи газова, същата не трябва да се маха повече ?
2.) Предварително се извинявам за невежия въпрос, но наистина не съм наясно – автомобилната газ от какво се произвежда – от природния газ или е допълнителен продукт от преработката на петрол (както доколкото знам е мазута) или от нещо друго ?
Това ми е интересно, за да знам от какво евентуално може да се повлияе разликата между цените на бензин и газ в бъдеще (ако и двете са продукти от преработката на петрол – би следвало да се движат с еднакви темпове спрямо цените промените на цената на петрола; ако пък са от различни суровини – евентуално поне да знам от какво би се повлияла цената на газа – природен газ или нещо друго)….
3.) При слагане на газов инжекцион – има ли части/консумативи, които трябва да се сменят по-често – например някои от филтрите или други консумативи или например дали някои части се напрягат/износват повече (може по двигателя или нещо друго), което да увеличава риска от повредата им и респективно да са потенциален разход
Т.е. интересува ме какви „разходи в повече” бих имал за колата след инсталация на газова уредба (след първоначалните разходи за самата уредба + годишните прегледи), за да мога да си направя сметка колко по-изгодно би било минаването на газ ?
Отново се извинявам, ако тези въпроси все пак са били дискутирани (но мисля че не са) и ще бъда благодарен ако някой помогне. Ако нямате отговор на всичките въпроси – ще съм благодарен и на отговор на някой от тях.
Имам няколко въпроса за поставяне на газова уредба (по-конкретно газов инжекцион) – видях че има няколко теми във форума, но не видях коментирани въпросите които ме интересуват, затова ще си позволя да отворя тема за тях, като предварително се извинявам ако все пак съм дублирал някои от въпросите си с вече дискутирани теми.
Става въпрос за Е36, 320i, двигател M52, година 1995
1.) На първо място ме интересува – след като се сложи газов инжекцион, има ли възможност за „връщане назад”. Т.е. може ли да се демонтира газовата уредба, без да останат щети по колата (например ако по някаква причина не ми хареса или реша да си купя нова кола и да си прехвърля газовата уредба на нея) ?
Доколкото знам се правят дупки в цилиндрите на двигателя за да се вкарва газта от там. Ако след това се демонтира газовата уредба, как се затварят тези дупки и има ли негативни последствия за работата на двигателя ? Или ако веднъж се сложи газова, същата не трябва да се маха повече ?
2.) Предварително се извинявам за невежия въпрос, но наистина не съм наясно – автомобилната газ от какво се произвежда – от природния газ или е допълнителен продукт от преработката на петрол (както доколкото знам е мазута) или от нещо друго ?
Това ми е интересно, за да знам от какво евентуално може да се повлияе разликата между цените на бензин и газ в бъдеще (ако и двете са продукти от преработката на петрол – би следвало да се движат с еднакви темпове спрямо цените промените на цената на петрола; ако пък са от различни суровини – евентуално поне да знам от какво би се повлияла цената на газа – природен газ или нещо друго)….
3.) При слагане на газов инжекцион – има ли части/консумативи, които трябва да се сменят по-често – например някои от филтрите или други консумативи или например дали някои части се напрягат/износват повече (може по двигателя или нещо друго), което да увеличава риска от повредата им и респективно да са потенциален разход
Т.е. интересува ме какви „разходи в повече” бих имал за колата след инсталация на газова уредба (след първоначалните разходи за самата уредба + годишните прегледи), за да мога да си направя сметка колко по-изгодно би било минаването на газ ?
Отново се извинявам, ако тези въпроси все пак са били дискутирани (но мисля че не са) и ще бъда благодарен ако някой помогне. Ако нямате отговор на всичките въпроси – ще съм благодарен и на отговор на някой от тях.
Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...
1) В никакъв скучай не се дупчат цилиндрите
, а всмукателните колектори, няма проблем да се демонтира и премести на друг автомобил, ще ти трябват обаче други всмукателни колектори(които не са скъпи втора ръка), както и някои маркучи от охладителната система, които са срязани при монтажа. Ако е ползвана малко газовата уредба, няма негативни последици за мотора, то е противоречиво мнението и за дълга работа на двигателя с газ де...
2) Автомобилната газ(пропан-бутан) е остатъчен продукт от невтопреработка и в следствие на това цените на газта са пряко свързани с цените на дизела и бензина. Природният газ е метан.
3)От мой личен опит и от такъв на мои приятели, се сменят профилактично 2 филтъра. Малкият на около 5-10 хиляди километра(струва 3-5 лв.) и можеш спокойно да си го сменяш сам, но докато е в гаранция ходиш при сервиза, който изпълнява гаранцията. Другият(по-големият) се сменя на около 20-ина хиляди и струва около 15лв. смяната е с идентична трудност(демек никаква
)
Аз ,както и мои приятели с бмв-та с газов инжекцион, проблеми не сме имали до сега и, ако си караш редовно колата, а не да ходиш само по кафета си струва инвестицията. Ако караш малко(10-ина хиляди на година), според мен си карай на бензин и недей слага.Ако решиш да сложиш, го направи в сервиз с доказано реноме или препоръчан от приятели, защото самият монтаж и настройки не са за всеки и за да си доволен и да нямаш проблеми е много важно да уцелиш на майстор.
Надявам се да съм ти бил полезен

2) Автомобилната газ(пропан-бутан) е остатъчен продукт от невтопреработка и в следствие на това цените на газта са пряко свързани с цените на дизела и бензина. Природният газ е метан.
3)От мой личен опит и от такъв на мои приятели, се сменят профилактично 2 филтъра. Малкият на около 5-10 хиляди километра(струва 3-5 лв.) и можеш спокойно да си го сменяш сам, но докато е в гаранция ходиш при сервиза, който изпълнява гаранцията. Другият(по-големият) се сменя на около 20-ина хиляди и струва около 15лв. смяната е с идентична трудност(демек никаква

Аз ,както и мои приятели с бмв-та с газов инжекцион, проблеми не сме имали до сега и, ако си караш редовно колата, а не да ходиш само по кафета си струва инвестицията. Ако караш малко(10-ина хиляди на година), според мен си карай на бензин и недей слага.Ако решиш да сложиш, го направи в сервиз с доказано реноме или препоръчан от приятели, защото самият монтаж и настройки не са за всеки и за да си доволен и да нямаш проблеми е много важно да уцелиш на майстор.
Надявам се да съм ти бил полезен

- paxtara
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 30.03.2007
- Местоположение: London / Лясковец
- Пол: Мъж
Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...
1.) На първо място ме интересува – след като се сложи газов инжекцион, има ли възможност за „връщане назад”. Т.е. може ли да се демонтира газовата уредба, без да останат щети по колата (например ако по някаква причина не ми хареса или реша да си купя нова кола и да си прехвърля газовата уредба на нея) ?
Доколкото знам се правят дупки в цилиндрите на двигателя за да се вкарва газта от там. Ако след това се демонтира газовата уредба, как се затварят тези дупки и има ли негативни последствия за работата на двигателя ? Или ако веднъж се сложи газова, същата не трябва да се маха повече ?
колега на днешно време всичко е възможно,моите дупки когато слагах газта ги бяхме пробили и малко нени паснаха като сложихме капака, отидох на аргон и ги запълниха и направихме други дупки след това тоест няма проблем да ги запушеш 4лв мисля че ми взеха или от моргата вземаш други колектори
Доколкото знам се правят дупки в цилиндрите на двигателя за да се вкарва газта от там. Ако след това се демонтира газовата уредба, как се затварят тези дупки и има ли негативни последствия за работата на двигателя ? Или ако веднъж се сложи газова, същата не трябва да се маха повече ?
колега на днешно време всичко е възможно,моите дупки когато слагах газта ги бяхме пробили и малко нени паснаха като сложихме капака, отидох на аргон и ги запълниха и направихме други дупки след това тоест няма проблем да ги запушеш 4лв мисля че ми взеха или от моргата вземаш други колектори

BMW
- balcanbas
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: е39 528i;ML320;E46CI B28TU
- Мечтае да кара: F10
Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...
1.) На първо място ме интересува – след като се сложи газов инжекцион, има ли възможност за „връщане назад”. Т.е. може ли да се демонтира газовата уредба, без да останат щети по колата (например ако по някаква причина не ми хареса или реша да си купя нова кола и да си прехвърля газовата уредба на нея) ?
Разбира се ,че има обратен път назад и доста познати собственици на марката БМВ , предприемат тази стъпка ...особено със 6 цил... Най-добре работи АГУ И Газова уредба инжекцион на кубатура до 1.8 , колата ти ще намали динамичните качества с около 5 до 7 %.Имай в предвид ,че Октановото число на пропан бутана е по-високо , от това на бензина .Все пак наличието на какъвто й да е багаж в колата намалява динамиката ....
Ако става въпрос до износването ,то е в пъти по-голямо от колкото при бензина ,от гледна точка на изпускателна система /особено зимата , когато се кара на къси разстояния/.Конденза в мотора е също доста по-голям.
Общото схващане, че на газ маслото издържало повече - не е вярно. Получава се нещо като да сипвате вода в маслото по-малко всеки ден. Резултата е много по-бърза загуба на вискозитет и смазочни качества. Затова,ако карате на газ сменяйте маслото по-често, не чакайте 10000км. да минете. Повечето 10W40 масла след 7000км. вече стават зле при каране на газ.
Има и една друга подробност,че маслото винаги е с температура от 5-10-15-20 градуса над температурата на охлаждащата течност,зависи от натоварването на двигателя.Като се има в предвид че темп.на охл.течност е около 90-95градуса,може много бързо да се сметне,защо толкова малка част от тази вода остава в маслото и то само през зимните месеци.Защото тя се изпарява.Когато се кара зимата на къси разтояния маслото като и самия двигател не достигат работна температура за да се изпари водата за това се получава и този конденз.
Да закл. набързо - най добре БМВ работи на газ , ако е с обем до 1800 куб..Просто да сложиш АГУ на БМВ е грехота
:):) Също така , трябва да помислиш ,за колко време ще избиеш всички разходи по АГУ-то - 1100 +++ ЛВ. , прегледи , консумативи . Трябва да караш х 20,000-25,000 КМ , а колко по толкова ще издържи колата ,без да й направиш основен ремонт , споменах и за износването .... Помисли си добре , но със сигурност твоят мотор не е от най-подходящите за АГУ
Разбира се ,че има обратен път назад и доста познати собственици на марката БМВ , предприемат тази стъпка ...особено със 6 цил... Най-добре работи АГУ И Газова уредба инжекцион на кубатура до 1.8 , колата ти ще намали динамичните качества с около 5 до 7 %.Имай в предвид ,че Октановото число на пропан бутана е по-високо , от това на бензина .Все пак наличието на какъвто й да е багаж в колата намалява динамиката ....
Ако става въпрос до износването ,то е в пъти по-голямо от колкото при бензина ,от гледна точка на изпускателна система /особено зимата , когато се кара на къси разстояния/.Конденза в мотора е също доста по-голям.
Общото схващане, че на газ маслото издържало повече - не е вярно. Получава се нещо като да сипвате вода в маслото по-малко всеки ден. Резултата е много по-бърза загуба на вискозитет и смазочни качества. Затова,ако карате на газ сменяйте маслото по-често, не чакайте 10000км. да минете. Повечето 10W40 масла след 7000км. вече стават зле при каране на газ.
Има и една друга подробност,че маслото винаги е с температура от 5-10-15-20 градуса над температурата на охлаждащата течност,зависи от натоварването на двигателя.Като се има в предвид че темп.на охл.течност е около 90-95градуса,може много бързо да се сметне,защо толкова малка част от тази вода остава в маслото и то само през зимните месеци.Защото тя се изпарява.Когато се кара зимата на къси разтояния маслото като и самия двигател не достигат работна температура за да се изпари водата за това се получава и този конденз.
Да закл. набързо - най добре БМВ работи на газ , ако е с обем до 1800 куб..Просто да сложиш АГУ на БМВ е грехота

- kokali praa vsiakvi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 21.03.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328i Мойта, e53 Семейната
- Мечтае да кара: 635i e24, 850i e31
- Детайли за колата: Истинската 328ца
Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...
balcanbas написа:1.) На първо място ме интересува – след като се сложи газов инжекцион, има ли възможност за „връщане назад”. Т.е. може ли да се демонтира газовата уредба, без да останат щети по колата (например ако по някаква причина не ми хареса или реша да си купя нова кола и да си прехвърля газовата уредба на нея) ?
Разбира се ,че има обратен път назад и доста познати собственици на марката БМВ , предприемат тази стъпка ...особено със 6 цил... Най-добре работи АГУ И Газова уредба инжекцион на кубатура до 1.8 , колата ти ще намали динамичните качества с около 5 до 7 %.Имай в предвид ,че Октановото число на пропан бутана е по-високо , от това на бензина .Все пак наличието на какъвто й да е багаж в колата намалява динамиката ....
Ако става въпрос до износването ,то е в пъти по-голямо от колкото при бензина ,от гледна точка на изпускателна система /особено зимата , когато се кара на къси разстояния/.Конденза в мотора е също доста по-голям.
Общото схващане, че на газ маслото издържало повече - не е вярно. Получава се нещо като да сипвате вода в маслото по-малко всеки ден. Резултата е много по-бърза загуба на вискозитет и смазочни качества. Затова,ако карате на газ сменяйте маслото по-често, не чакайте 10000км. да минете. Повечето 10W40 масла след 7000км. вече стават зле при каране на газ.
Има и една друга подробност,че маслото винаги е с температура от 5-10-15-20 градуса над температурата на охлаждащата течност,зависи от натоварването на двигателя.Като се има в предвид че темп.на охл.течност е около 90-95градуса,може много бързо да се сметне,защо толкова малка част от тази вода остава в маслото и то само през зимните месеци.Защото тя се изпарява.Когато се кара зимата на къси разтояния маслото като и самия двигател не достигат работна температура за да се изпари водата за това се получава и този конденз.
Да закл. набързо - най добре БМВ работи на газ , ако е с обем до 1800 куб..Просто да сложиш АГУ на БМВ е грехота:):) Също така , трябва да помислиш ,за колко време ще избиеш всички разходи по АГУ-то - 1100 +++ ЛВ. , прегледи , консумативи . Трябва да караш х 20,000-25,000 КМ , а колко по толкова ще издържи колата ,без да й направиш основен ремонт , споменах и за износването .... Помисли си добре , но със сигурност твоят мотор не е от най-подходящите за АГУ
В последния пост има изписани доста глупости! Да ме извини колегата.
Жените биват два вида : 1. Слабички 2. Убавки... И с броя на цилиндрите е подобно ...


- pep0
-
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 20.08.2010
- Местоположение: Gabrovo , Sofia , Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 320i
- Мечтае да кара: M5 Touring
Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...
Здравейте колеги нека и аз дам своето мнение не мога да се съглася с мнението на колегата от поста по горе ( без да обиждам никого )
аз съм с също с Б20 само, че М50 мотора. Мой познат приятел ми я слага преди около 3 месеца, найстина слагането и настройката са доста специфични.Съответно и цената е малко по висока поради броя на цилиндрите (поне при мен беше така) както са писали колегите по горе възможност за демоннтаж има и съответно и монтаж на друга кола ( дори и на кола с 4 цилиндъра ). За 3 месеца съм направил около 8 000 км. +- 400 км. понеже всека седмица пътувам по около 600 - 700 км. и смея да кажа, че нямам оплаквания от колата разходът на гориво е доста добър ( 9.1 до 11.3 смесен разход ) разлика във вървежа има, но не е забележима както при обикновенната газ.. единственият недостатък от които мога да се оплача е газ-та която ползваме откъдето и да зареждам качеството на газта не се различава много поради което филтрите които колегата описа в вторият пост се налага да се сменят доста често като не на 10 000, а на едва 4000... като при запушването им колата става по мудна и естествено разходът се качва..
Моят съвет отиди в оторизиран магазин за газови уредби и бъди много стриктен от към гаранцията която получаваш
аз съм с също с Б20 само, че М50 мотора. Мой познат приятел ми я слага преди около 3 месеца, найстина слагането и настройката са доста специфични.Съответно и цената е малко по висока поради броя на цилиндрите (поне при мен беше така) както са писали колегите по горе възможност за демоннтаж има и съответно и монтаж на друга кола ( дори и на кола с 4 цилиндъра ). За 3 месеца съм направил около 8 000 км. +- 400 км. понеже всека седмица пътувам по около 600 - 700 км. и смея да кажа, че нямам оплаквания от колата разходът на гориво е доста добър ( 9.1 до 11.3 смесен разход ) разлика във вървежа има, но не е забележима както при обикновенната газ.. единственият недостатък от които мога да се оплача е газ-та която ползваме откъдето и да зареждам качеството на газта не се различава много поради което филтрите които колегата описа в вторият пост се налага да се сменят доста често като не на 10 000, а на едва 4000... като при запушването им колата става по мудна и естествено разходът се качва..
Моят съвет отиди в оторизиран магазин за газови уредби и бъди много стриктен от към гаранцията която получаваш

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...
kokali praa vsiakvi написа:В последния пост има изписани доста глупости! Да ме извини колегата.


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...
kokali praa vsiakvi написа:В последния пост има изписани доста глупости!...
Не като да няма.

balcanbas написа:....Най-добре работи АГУ И Газова уредба инжекцион на кубатура до 1.8 , колата ти ще намали динамичните качества с около 5 до 7 %.Имай в предвид ,че Октановото число на пропан бутана е по-високо , от това на бензина
В газта, която е пропан-бутан, има много октан

Все едно да кажеш, че в натриевия хлофид има много ди-метил-кетон.
Последна промяна bmw325tds на 14 Ное 2010, 14:28, променена общо 2 пъти
Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...
....Газов инжекцион на карбуратор. Ще взема да си туря един на ладата. Тя е 1300.![]()
В газта, която е пропан-бутан, има много октан![]()
Все едно да кажеш, че в натриевия хлофид има много ди-метил-кетон.
И тук не е като да липсват бисери...

...За съпоставимост на антидетонационните свойства на бензините, на бензин, състоящ се изцяло от изо-октан (i-октан, 2,2,4-триметилпентан) се присвоява октаново число 100, а на бензин, състоящ се само от нормален хептан (n-хептан), се присвоява октаново число 0. Дадено октаново число означава, че съответният бензин има антидетонационни свойства като тези на бензин, състоящ се от пропорционално количество i-октан и n-хептан (напр. бензин "98 октана" има антидетонационни свойства като тези на смес от 98% i-октан и 2% n-хептан). Има съставки на бензина, които са с по-добри антидетонационни свойства от октана; поради това съществуват бензини с октаново число над 100 (до към 140-145), което се оценява чрез екстраполация.
Цитатът е от wikipedia, има ли нужда да се коментира какъв е смисъла на октановото число и необходимо ли е да има октан във въпросното гориво, без значение бензин или пропан-бутан или метан...




Пък и не видях някъде да става въпрос за ГИ на карбураторен мотор?!

Иначе, и аз не съм съгласен с всички изводи в мнението, породило тези коментари, особено относно негативното (направо разрушително


За мен истината е, че има мотори, които не носят газ, има и такива, които прекрасно понасят модификацията.
- pgv64
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 26.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA
Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...

Ако въртиш малко километри на година , 5- 6 Х. не си заслужава да скопяваш бебето!
Ако въртиш много и си с ограничени средства - тогава ... може ,ако решиш да си сложиш ГИ.-Ма то, ако много пестиш - купи си ГОЛФ- дизел

Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...
Xexe и за кво да си купува голф, като може да кара пак хубава кола евтино
Ся сигурно съм голям балък дет си избих газовата първата година и съм минал още 20к км след това. Сметни със среден разход 10/100 дали съм се преебал
А и далаверата продължава
Както казах наистина не си струва, ако се кара колата по 5-10к на година, но в противен случай си е яко. Много такива псевдо гъзари знам дето уж от гъзария карат на бензин, пък не смеят да излязат от града, какво останало да обикаля из града, ей така за кеф, айде нема нужда

Ся сигурно съм голям балък дет си избих газовата първата година и съм минал още 20к км след това. Сметни със среден разход 10/100 дали съм се преебал


Както казах наистина не си струва, ако се кара колата по 5-10к на година, но в противен случай си е яко. Много такива псевдо гъзари знам дето уж от гъзария карат на бензин, пък не смеят да излязат от града, какво останало да обикаля из града, ей така за кеф, айде нема нужда

- pgv64
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 26.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA
Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...






Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...
Вадя чипса и сядам да гледам театър 
Тая тема е за бисерите.
Онтопик:
1. няма проблем, нови колектори и няма дупки.
2. От производство на петролните продукти. Цената зависи произволно от Нефтохим
3. Да, филтри на газта редовно, че е пословичен боклук нашата газ. Желателно е при монтажа да си сложил нова сонда и BKR6EQUP свещи. Лични наблюдения, но всеки си знае за себе си

Тая тема е за бисерите.
Онтопик:
1. няма проблем, нови колектори и няма дупки.
2. От производство на петролните продукти. Цената зависи произволно от Нефтохим

3. Да, филтри на газта редовно, че е пословичен боклук нашата газ. Желателно е при монтажа да си сложил нова сонда и BKR6EQUP свещи. Лични наблюдения, но всеки си знае за себе си

- H2O
-
Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...
Отговора на колегата е изчерпателен!Много точно и ясно.За колегата пуснал темата,ако мислиш че ще изминеш 40000-50000км годишно слагай ГИ,ако не ,не се занимавай с тоя филм!1500 лв са си 750 литра бензин 95Нbalcanbas написа:1.) На първо място ме интересува – след като се сложи газов инжекцион, има ли възможност за „връщане назад”. Т.е. може ли да се демонтира газовата уредба, без да останат щети по колата (например ако по някаква причина не ми хареса или реша да си купя нова кола и да си прехвърля газовата уредба на нея) ?
Разбира се ,че има обратен път назад и доста познати собственици на марката БМВ , предприемат тази стъпка ...особено със 6 цил... Най-добре работи АГУ И Газова уредба инжекцион на кубатура до 1.8 , колата ти ще намали динамичните качества с около 5 до 7 %.Имай в предвид ,че Октановото число на пропан бутана е по-високо , от това на бензина .Все пак наличието на какъвто й да е багаж в колата намалява динамиката ....
Ако става въпрос до износването ,то е в пъти по-голямо от колкото при бензина ,от гледна точка на изпускателна система /особено зимата , когато се кара на къси разстояния/.Конденза в мотора е също доста по-голям.
Общото схващане, че на газ маслото издържало повече - не е вярно. Получава се нещо като да сипвате вода в маслото по-малко всеки ден. Резултата е много по-бърза загуба на вискозитет и смазочни качества. Затова,ако карате на газ сменяйте маслото по-често, не чакайте 10000км. да минете. Повечето 10W40 масла след 7000км. вече стават зле при каране на газ.
Има и една друга подробност,че маслото винаги е с температура от 5-10-15-20 градуса над температурата на охлаждащата течност,зависи от натоварването на двигателя.Като се има в предвид че темп.на охл.течност е около 90-95градуса,може много бързо да се сметне,защо толкова малка част от тази вода остава в маслото и то само през зимните месеци.Защото тя се изпарява.Когато се кара зимата на къси разтояния маслото като и самия двигател не достигат работна температура за да се изпари водата за това се получава и този конденз.
Да закл. набързо - най добре БМВ работи на газ , ако е с обем до 1800 куб..Просто да сложиш АГУ на БМВ е грехота:):) Също така , трябва да помислиш ,за колко време ще избиеш всички разходи по АГУ-то - 1100 +++ ЛВ. , прегледи , консумативи . Трябва да караш х 20,000-25,000 КМ , а колко по толкова ще издържи колата ,без да й направиш основен ремонт , споменах и за износването .... Помисли си добре , но със сигурност твоят мотор не е от най-подходящите за АГУ

- ZLATIST
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 285
- Регистриран на: 28.06.2010
- Местоположение: Смолян
- Пол: Мъж
- Кара: е36 323i coupe 98'
- Мечтае да кара: e36 ///M3 evo GT
- Детайли за колата: Avusblau Metallic
Re: Няколко (малко по-различни) въпроса за газовите уредби...
Моето мнение е,че БМВ е кола за бензин,а на който пък му се вижда висок разхода(цената)да си вземе дизелов автомобил с турбо 


39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани