Проблеми с парното
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Проблеми с парното
Появи се следния проблем с парното. КАто карам на дълъг път с над 2500-3000 оборота и парното изчезва постепенно като след минутка някъде си духа студено. Ако изключа от скорост или слезна под 2500 оборота след 20-30 сек топлото си идва.
Симптомите са точно като на обърнати маркучи ама не е това, проверявал съм ги; мотора си загравя и охлажда нормално, като и в най-големия пек в задръствания или на дълго с висока скорост не минава средната черта; от това вадя извод че и водната помпа си е наред; и двата маркуча към купето са врели при загрял мотор; клапана преди радиаторчето отваря/затваря; в системата е 1:1 антифриз и вода (не е имало случай да остане само на вода); радиаторчето съм го свалял и чистил; термостата няма какво да го мисля, в моя случай няма влияние на проблема.
Тоест илиза, че при каране с въпросните над 2500-3000 оборота радиаторчето изстива, демек водата към него спира. Обяснявам си го така - позадръстен клапан, при по-високи обороти съответно увеличен дебит на охл. течност в системата не смогва да пропуска водата към радиаторчето.
Колата е бензин с климатик, че по спомен тоз клапан не е само един модел.
Та, правилно ли съм се насочил към проблема?
И ако да има ли смисъл да го мъча клапана и как (промивки на системата, разглабя ли се клапана)?
Симптомите са точно като на обърнати маркучи ама не е това, проверявал съм ги; мотора си загравя и охлажда нормално, като и в най-големия пек в задръствания или на дълго с висока скорост не минава средната черта; от това вадя извод че и водната помпа си е наред; и двата маркуча към купето са врели при загрял мотор; клапана преди радиаторчето отваря/затваря; в системата е 1:1 антифриз и вода (не е имало случай да остане само на вода); радиаторчето съм го свалял и чистил; термостата няма какво да го мисля, в моя случай няма влияние на проблема.
Тоест илиза, че при каране с въпросните над 2500-3000 оборота радиаторчето изстива, демек водата към него спира. Обяснявам си го така - позадръстен клапан, при по-високи обороти съответно увеличен дебит на охл. течност в системата не смогва да пропуска водата към радиаторчето.
Колата е бензин с климатик, че по спомен тоз клапан не е само един модел.
Та, правилно ли съм се насочил към проблема?
И ако да има ли смисъл да го мъча клапана и как (промивки на системата, разглабя ли се клапана)?
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Проблеми с парното
все пак виж маркучите дали не са обърнати

С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
Re: Проблеми с парното
Колега огледай си добре водната система някой преди теб да не е побългарил нещо.Имах една Е28-ца преди години със същия проблем,даже беше взела да ми пука горното водно съединение на радиатора при всяко даване на газ над 4000об.И също като при теб няма да грее няма нищо след 2500-3000об. парното из4езва на 4-4500 гърми мърку4а,а колата си я имах отдавна и нямах проблеми нито съм я прегрявал нито нищо.Свалих водната помпа гледам вси4ко нормално,викам тва нещо надува, главата долу.Свалям главата
гарнитурата здрава, проверка на главата да не е пукната не е,слагам главата пак няма парно пак гърми марку4а ей полудях.И си викам 4акай да видя термостата и хоп клю4а за палатката къде бил.Някой тъпак махнал термостата направил резба на корпуса и сложил една муфа ли как да кажа с дупка колкото цигара и със времето тази дупка се позапушила и водата не може да цирколира както трябва водната помпа бута дупката малка прави тапа гърми марку4а.Та виш и ти да нямаш някъде изненади.
гарнитурата здрава, проверка на главата да не е пукната не е,слагам главата пак няма парно пак гърми марку4а ей полудях.И си викам 4акай да видя термостата и хоп клю4а за палатката къде бил.Някой тъпак махнал термостата направил резба на корпуса и сложил една муфа ли как да кажа с дупка колкото цигара и със времето тази дупка се позапушила и водата не може да цирколира както трябва водната помпа бута дупката малка прави тапа гърми марку4а.Та виш и ти да нямаш някъде изненади.
- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: Проблеми с парното

Моторът откакто е в колата аз си го гледам, няма изцепки...
Почти 2 години си беше наред и тоз проблем се появи изведнъж.
Ще източа всичко и ще налея нов антифриз, така и така си му е време, че нещо почва да ме гложда за въздух в системата.
Относно маркучите - 2 пъти съм ги проверявал.
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Проблеми с парното
И кой къде влиза, тоз който излиза от главата къде отива-горе или долу? Също с кое радиаторче си на парното-тва дето тръбите влизат на едно и също място или от другите дето едната тръба е вляво а другата вдясно?
- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: Проблеми с парното
VaLy0 написа:И кой къде влиза, тоз който излиза от главата къде отива-горе или долу? Също с кое радиаторче си на парното-тва дето тръбите влизат на едно и също място или от другите дето едната тръба е вляво а другата вдясно?
От главата - горе.
Радиаторчето е първия тип.
Колата е синя.
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Проблеми с парното
dankata написа:От главата - горе.
Радиаторчето е първия тип.
Колата е синя.
Там е проблема, че колата е синя, ако беше червена нямаше да има проблем

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Проблеми с парното
само дет от главата е долу
и второ..ако има въздух няма да има парно само на празен ход,а не в обороти
и второ..ако има въздух няма да има парно само на празен ход,а не в обороти

С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
Re: Проблеми с парното
може и от водната помпа да е - при един познат при същите симптоми там се оказа проблема
- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: Проблеми с парното
Явор написа:само дет от главата е долу
и второ..ако има въздух няма да има парно само на празен ход,а не в обороти

За да няма обърквания - водата към купето е горе, изходната долу.
Така е от 3 години. От година се появи тоз проблем.
Това за водната помпа, ако не е наред и не прави дебит при високи обороти при каране надълго няма ли да дига температурата?
- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: Проблеми с парното
Мисля локализирах проблема.
Днес покарах колата и в момента в който ми изстина парното я загасих. Съответно изходния макуч на радиаторчето беше изстинал, което насочва проблемите към клапана или радиаторчето.
Сега остава малко гърч и да видим дали таз зима ще се кара с парно
Днес покарах колата и в момента в който ми изстина парното я загасих. Съответно изходния макуч на радиаторчето беше изстинал, което насочва проблемите към клапана или радиаторчето.
Сега остава малко гърч и да видим дали таз зима ще се кара с парно

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Проблеми с парното
мазухизма е висша форма на доверието

С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани