Превъртяни болтове на картера ( два ) - за кошчето

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 12.10.2010
Пол: Мъж
Кара: турбо дизел
Мечтае да кара: би-турбо дизел

Превъртяни болтове на картера ( два ) - за кошчето

Мнение от SHTILL » 09 Ное 2010, 14:22

Здравейте, колеги! Проблема ми е следния: ще сменям след ден, два гарнитура на картера с чисто нова, но двата скрити билта (при скоростната кутия) превъртат. Не е от болтовете, а от резбата на гнездата. Досега покапваше само масло, но онзи ден бях на канал да си оправям гърнето и реших да пробвам да ги затегна само. Единя болт въобще го нямаше, а другия беше затегнат всеедно на ръка. Направих 1-2 оборота с тресчотката, обаче усетих, че е превъртяна резбата. Намерих още един болт (същия) и пробвах да навия на другата дупка. Все същата работа. Та питането ми е какво да правя, защото искам след като сложа новата гарнитура да не ми тече масло и да доливам, ами да го стегна един път като хората и да не се занимавам повече. И трябва ли да мажа със силикон новата гарнитура ?
Поздрави!
Последна промяна SHTILL на 12 Ное 2010, 23:18, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 683
Регистриран на: 8.01.2008
Местоположение: 30 метра над земята
Пол: Мъж
Кара: й, и утре е ден.
Мечтае да кара: Active Autowerke.

Re: Превъртяни болтове на картера ( два )

Мнение от arr0gance » 09 Ное 2010, 15:14

Нова гарнитура се маже със силикон или ако не си сигурен в това,което правиш,или ако е някаква направена от теб,в други случаи силикона по скоро пречи(лично изстрадало мнение :mhihi: ) За болтовете,които ти превъртат,ако гнездото е разбито вече се прави ново с 1 размер по-голямо.(не се сещам за друго в момента,аз бих постъпил така),ако обаче алуминия е тънък и не го позволява търси друго решение да не стане още по голям гаф.
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 26.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA

Re: Превъртяни болтове на картера ( два )

Мнение от pgv64 » 09 Ное 2010, 15:50

:D Пренарезват се леглата и се навиват резбови пружинки.Или минаваш както каза колегата един р/р нагоре - мисла ,че оригиналните са М6 - значи М7 и разпробиваш отворите на съответните на картера ! Успех! :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 12.10.2010
Пол: Мъж
Кара: турбо дизел
Мечтае да кара: би-турбо дизел

Re: Превъртяни болтове на картера ( два )

Мнение от SHTILL » 09 Ное 2010, 15:54

pgv64 написа::D Пренарезват се леглата и се навиват резбови пружинки.Или минаваш както каза колегата един р/р нагоре - мисла ,че оригиналните са М6 - значи М7 и разпробиваш отворите на съответните на картера ! Успех! :yes:

Да, колега, М6 са... ще се купува метчик май :D Мерси все пак за бързите отговори.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Превъртяни болтове на картера ( два )

Мнение от bmw325tds » 09 Ное 2010, 15:55

Отворите не се пренарязват с по-голям размер!
Колега, взимай болта и тичай при стругар.
Но при истински стугар. Само му кажи каква е работата и той ще ти направи шпилки с малко по-голям размер от този на болта. Шпилките ще завиеш внимателно и после с по две гайки на шпилка и си ти. По принцип така правят инженерите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 26.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA

Re: Превъртяни болтове на картера ( два )

Мнение от pgv64 » 09 Ное 2010, 19:40

bmw325tds написа:Отворите не се пренарязват с по-голям размер!
Колега, взимай болта и тичай при стругар.
Но при истински стугар. Само му кажи каква е работата и той ще ти направи шпилки с малко по-голям размер от този на болта. Шпилките ще завиеш внимателно и после с по две гайки на шпилка и си ти. По принцип така правят инженерите.

:nono: Не лъжи момчето - аз съм стругар и на никои ,не бих препоръчал това, което ти казваш! Щото резба ,там където е превъртял болта, почти няма и тези шпилки за които говориш ще се държат на мушмули! А когато мине от м6 на м7 има нормална резба която ще държи! Тогава ако иска може и шпилки да навие , като към блока е с р/ба М7 , а към картера продължава с М6. Но второто според мен е безпредметно. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Превъртяни болтове на картера ( два )

Мнение от metodi80 » 09 Ное 2010, 20:07

От опит ти казвам , каквото и да правиш , най -добрия вариянт си остава да минеш на по -голям размер болт , както и колегата pgv64 каза ,от М6 на М7 ... Тука проблема е къде ще намериш 7мм болт ,щото масово продават - 6, 8, 10 и т.н. Тоест ще трябва да ти го направят , примерно на стругар ... Стандартната стъпка на резбата за 6 и за 7 мм е 1мм (по БДС ), демек ще трябва да си вземеш метчик за 7мм със стъпка 1мм (че продават и с друга стъпка ). При резбоване в меки метали (алуминии и други подобни) не се слага грес на метчика(защото увлича стружките и пречи при резбоването), а по течна смазка , примерно проникващо масло (от тия дето ги продават във флакони на спрей) , пръскаш честичко докато резбоваш , за да ти "отмива" стружките по метчика ...

P.S. Ако имаш място направо праскай един 8мм ботл (щото ще си го намериш по магазините) , резбовай с метчик 8мм , на 1.25стъпка и край ... Аз така направих , само , че на капака на двигателя ... Много е важно с каква бургия като диаметър ще разпробиваш (ако изобщо разпробиваш), защото това ще ти определя вътрешния диаметър на резбата . Ако срещнеш трудности , мога да ти дам точни размери и обяснение за всичко ....

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Превъртяни болтове на картера ( два )

Мнение от vladi_a_i » 09 Ное 2010, 21:38

pgv64 написа::D Пренарезват се леглата и се навиват резбови пружинки.Или минаваш както каза колегата един р/р нагоре - мисла ,че оригиналните са М6 - значи М7 и разпробиваш отворите на съответните на картера ! Успех! :yes:

Тия резбови пружинки май са ефикасни,един монтьор ми показа такива като ти превърти резбата на свеща..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Превъртяни болтове на картера ( два )

Мнение от Nasko_325TD » 09 Ное 2010, 22:28

Виж сега колега,като ги извадиш тези болтове,пренавиваш на 7,ако са били 6 или на 9,ако са били 8.Това ерешението.Всичко това се прави с мечик и не забравяй да вадиш струшката от резбата.2-3 оборота напред 1-2 назад. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Превъртяни болтове на картера ( два )

Мнение от michev » 11 Ное 2010, 2:37

Абе де ги намирате тея болтове по 7 и 9 мм., а метчици за тях ще му намерите ли. Иначе по темата - провери няма ли в дълбочина останала незасегната резба, т.е. виж по-дълъг болт навива ли се нормално, но без да се престараваш, все пак са само 6 мм. Аз така си реших проблема с болтовете на капака на клапаните.
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Превъртяни болтове на картера ( два )

Мнение от metodi80 » 11 Ное 2010, 16:04

michev написа:Абе де ги намирате тея болтове по 7 и 9 мм., а метчици за тях ще му намерите ли. .


Метчици продават хората и 5 , и 7 и 9 мм и квито ти кеф , но болтовете с такъв размер лично аз не съм намирал ..... , може евентуално на стругар да се направи ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Превъртяни болтове на картера ( два )

Мнение от Nasko_325TD » 11 Ное 2010, 18:25

metodi80 написа:
michev написа:Абе де ги намирате тея болтове по 7 и 9 мм., а метчици за тях ще му намерите ли. .


Метчици продават хората и 5 , и 7 и 9 мм и квито ти кеф , но болтовете с такъв размер лично аз не съм намирал ..... , може евентуално на стругар да се направи ....

Ами всичко се прави колега.Иди на първият стругар и ще ти направи такъв болт! :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Превъртяни болтове на картера ( два )

Мнение от michev » 11 Ное 2010, 21:47

И за какво, като има стандартни размери, а специално за мястото , където му трябват спокойно се прави на 8 мм. /личен опит/. А и сериозно говоря да се провери в дълбочина за здрава резба и да се сложи по-дълъг болт.
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Превъртяни болтове на картера ( два )

Мнение от Nasko_325TD » 11 Ное 2010, 22:06

Даммм,ако може на 8 е супер.А това за дълбочината -абе по-добре давай на 8 направо щом не е фатално! :ok:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 12.10.2010
Пол: Мъж
Кара: турбо дизел
Мечтае да кара: би-турбо дизел

Re: Превъртяни болтове на картера ( два )

Мнение от SHTILL » 12 Ное 2010, 0:08

Колеги, утре или в другиден ще проверя първо за по-дълбока резба, ако не става - ще правя 8 мм. След като оправя всичко ще пиша - ще има и снимки ;) Мерси все пак за бързо отзовалите се :bchug:
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook