монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- PB2455
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 5.05.2010
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330i Coupe-desnqk
- Мечтае да кара: M3 ili X5
монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
здравеите на всички колеги,моля ако знае някои колега как се свързва оригинален парктроник и странични ел огледала с подгрев да сподели,ако може и някоя схема?дано е болезна темата и за други колеги,ако някои сподели?
- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
колега, оригиналния парктроник няма какво да му свързваш-има две букси към модула, едната е за гонга и захранването, другата за датчиците, другото е разпробиване
Re: монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
Подгревът на огледалата фабрично (по схемата в Electrical Troubleshooting Manual-a), се свързва към маса и постоянен плюс, взети от кабелите за моторчето за движение на огледалото. Много колеги, гледам, го правят така. Има обаче една тънкост, която може би много хора са забелязали, но никой не я е коментирал във форума
, или просто аз не съм прочел...
На схемата ясно се вижда, че последователно на реотана на подгрева в огледалото е свързан термостат
. Поне такъв е символът на схемата. Няма да гадая дали е биметален изключвател или термистор с положителен температурен коефициент, но той присъства на схемата, макар че е лесно да се пропусне при прегледа й. Понеже не съществува като отделен компонент в realoem-а напр, заключавам, че е фабрично вграден в ОРИГИНАЛНИТЕ стъкла (такива изправни до мен не са стигали
), което е и най-логичното място, след като трябва да контролира температурата на огледалото. Именно наличието на термостата в оригиналните стъкла обяснява публикуваната и във форума информация (имаше едни таблички), че колкото по-висока е околната температура, толкова по малко време работи / по-слабо грее подгревът на огледалото.
Във всички aftermarket стъкла пък, които са ми попадали, такъв термостат/термистор ЛИПСВА
Нормално съпротивлението на изправен подгрев е около 18 ома за огледало, на комплектите, които съм тествал.
Според мен не е добра идея подгревът да работи цяло лято нон-стоп при температури над 25-30 градуса, когато оригиналните огледала изобщо не биха подгрявали, заради вградения си термостат. Това определено ще съкрати значително (идея нямам колко) живота на реотана и може наесен, или следващата, да се окаже, че хубаво, здраво, красиво стъкло вече е с изпухал реотан.
Затова е добра идея, с цената на малко заигравка около вратите и под корите на таблото, да се прокарат отделни кабели (по един за всяко огледало), и подгревът им да се включи към силовата част на релето, захранваща подгрева на задното стъкло! Така огледалата ще греят само когато наистина има нужда от това

На схемата ясно се вижда, че последователно на реотана на подгрева в огледалото е свързан термостат


Във всички aftermarket стъкла пък, които са ми попадали, такъв термостат/термистор ЛИПСВА

Според мен не е добра идея подгревът да работи цяло лято нон-стоп при температури над 25-30 градуса, когато оригиналните огледала изобщо не биха подгрявали, заради вградения си термостат. Това определено ще съкрати значително (идея нямам колко) живота на реотана и може наесен, или следващата, да се окаже, че хубаво, здраво, красиво стъкло вече е с изпухал реотан.
Затова е добра идея, с цената на малко заигравка около вратите и под корите на таблото, да се прокарат отделни кабели (по един за всяко огледало), и подгревът им да се включи към силовата част на релето, захранваща подгрева на задното стъкло! Така огледалата ще греят само когато наистина има нужда от това

- ник
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 14.05.2008
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e36 330d touring
- Мечтае да кара: РК-1
Re: монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
Буксите за модула(оригиналния) на парктронока,имаш ли ги колега?
Мога да ти напиша по цветовете на кабелите от буксите кой къде отива,но след няколко дни,че пищовите ми са в гаража
Мога да ти напиша по цветовете на кабелите от буксите кой къде отива,но след няколко дни,че пищовите ми са в гаража

- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
Е той ако няма букси, баси разправията е, малко ме съмнява някой да ги е отрязал
- ник
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 14.05.2008
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e36 330d touring
- Мечтае да кара: РК-1
Re: монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
Модула за парктроника(PDC)-A81 има две букси.Бялата е 26 пинова(х18013),от нея излизат 8 кабела за четирите датчика,монтирани на бронята.Черната букса също е 26 пинова(х300),от нея излизат 7 кабела,на които трябва да им намерим местата.По ред:
-пин26 от букса х300 (цвят зеленочерен)отива на 20 пин от букса х13(30пинова черна),която се намира от лявата страна,изважда се пластмасата за почиващия крак и се издърпва мокета.
-пин21 от букса х300(цвят синьосив) е за гонга,тук вариантите са два.Първи вариант е ако имате самостоятелен гонг направо си го вързвате.Втори вариант е да използвате гонга от борд компа,но той трябва да е с три букси(х522 бяла 3 пинова ,х518 черна 4 пинова и х383 еднопинова-тя ви трябва,но не всеки гонг я има)
-пинове3и4 от буксах300(цвят кафяворанжеви) отиват некъде на маса,където ви е най-удобно.
-пин6 от х300(цвят синьожълт) отива на 5 пин от букса х14(30 пинова прозрачна),намира се до букса х13.
-пин10 от х300(цвят бяловиолетов)отива на 18 пин от букса х13.
-пин 23 от х300(цвят бяложълт) отива на 17 пин от букса х13.
За олеснение да не търсите номерата на пиновете по буксте,орентирайте се по цветовете на кабелите,тоест бяложълт кабел от вашата букса отива при бяложълт кабел от букса х13 и тн.
Да уточня автомобила ми е 325 тдс от 1997 година.
Надявам се да съм бил полезен,и успех на всички
-пин26 от букса х300 (цвят зеленочерен)отива на 20 пин от букса х13(30пинова черна),която се намира от лявата страна,изважда се пластмасата за почиващия крак и се издърпва мокета.
-пин21 от букса х300(цвят синьосив) е за гонга,тук вариантите са два.Първи вариант е ако имате самостоятелен гонг направо си го вързвате.Втори вариант е да използвате гонга от борд компа,но той трябва да е с три букси(х522 бяла 3 пинова ,х518 черна 4 пинова и х383 еднопинова-тя ви трябва,но не всеки гонг я има)
-пинове3и4 от буксах300(цвят кафяворанжеви) отиват некъде на маса,където ви е най-удобно.
-пин6 от х300(цвят синьожълт) отива на 5 пин от букса х14(30 пинова прозрачна),намира се до букса х13.
-пин10 от х300(цвят бяловиолетов)отива на 18 пин от букса х13.
-пин 23 от х300(цвят бяложълт) отива на 17 пин от букса х13.
За олеснение да не търсите номерата на пиновете по буксте,орентирайте се по цветовете на кабелите,тоест бяложълт кабел от вашата букса отива при бяложълт кабел от букса х13 и тн.
Да уточня автомобила ми е 325 тдс от 1997 година.
Надявам се да съм бил полезен,и успех на всички

- maksim_uk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 4.05.2007
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 1,8 97g
Re: монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
днес опитах да монтирам оригинален парктроник по схемата която горния колега е дал,но
-пин6 от х300(цвят синьожълт) отива на 5 пин от букса х14(30 пинова прозрачна),намира се до букса х13.
на прозрачната букса нямам нищо на пин 5.
каде да сваржа синьожълтия кабел.
-пин6 от х300(цвят синьожълт) отива на 5 пин от букса х14(30 пинова прозрачна),намира се до букса х13.
на прозрачната букса нямам нищо на пин 5.
каде да сваржа синьожълтия кабел.
добрия заварчик ампеража не го бърка
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
jdl написа:Подгревът на огледалата фабрично (по схемата в Electrical Troubleshooting Manual-a), се свързва към маса и постоянен плюс, взети от кабелите за моторчето за движение на огледалото. Много колеги, гледам, го правят така. Има обаче една тънкост, която може би много хора са забелязали, но никой не я е коментирал във форума, или просто аз не съм прочел...
...................................
Колега а случайно да подскажеш схемата на подгрева за джама, за да знаем къде да свържем кабелите на огледалата с този на задния реотан. И ако подскажеш от къде му минават кабелите дали са под волана или под жабката, ще е супер. Че стъклата ми седят в нас и чакат поставяне но още обмислям точно този вариант да намеря жицата на реотана отзад.

- ник
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 14.05.2008
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e36 330d touring
- Мечтае да кара: РК-1
Re: монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
maksim_uk написа:днес опитах да монтирам оригинален парктроник по схемата която горния колега е дал,но
-пин6 от х300(цвят синьожълт) отива на 5 пин от букса х14(30 пинова прозрачна),намира се до букса х13.
на прозрачната букса нямам нищо на пин 5.
каде да сваржа синьожълтия кабел.
Колега след като на х14 нямаш пин5,търси букса х11269,намира се зад джабката,обаче не мога да ти кажа как изглежда х11269,но по цвета на кабелите трябва да се ориентираш,търсиш синьожълти кабели!
Re: монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
Cosworth написа:jdl написа:Подгревът на огледалата фабрично (по схемата в Electrical Troubleshooting Manual-a), се свързва към маса и постоянен плюс, взети от кабелите за моторчето за движение на огледалото. Много колеги, гледам, го правят така. Има обаче една тънкост, която може би много хора са забелязали, но никой не я е коментирал във форума, или просто аз не съм прочел...
...................................
Колега а случайно да подскажеш схемата на подгрева за джама, за да знаем къде да свържем кабелите на огледалата с този на задния реотан. И ако подскажеш от къде му минават кабелите дали са под волана или под жабката, ще е супер. Че стъклата ми седят в нас и чакат поставяне но още обмислям точно този вариант да намеря жицата на реотана отзад.
Няма проблем

Точката на свързване е лесно достъпна на пин N#9 на букса X13. Буксата се намира под пластмасата на почиващия крак, вляво под волана. Буксата е черна, 30 пинова. Кабелът е черен, 2.5 кв.мм (демек дебеличък

Една подсказка - ако проверяваш дали е този по наличието на 12V на него, когато е включен подгревът на задното стъкло, и 0V, когато подгревът е изключен - буксата не трябва да е разделена!
Ето схемата и мястото, където трябва да стане свързването.

Пробвах да кача и целия ETM-а за Е36 седан/купе 94-та, схемата е взета оттам, но и при компакт 95-та и нагоре е идентична в тази си част. За съжаление, дава ми съобщение, че файлът е твърде голям...

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
jdl написа:Подгревът на огледалата фабрично (по схемата в Electrical Troubleshooting Manual-a), се свързва към маса и постоянен плюс, взети от кабелите за моторчето за движение на огледалото. Много колеги, гледам, го правят така. Има обаче една тънкост, която може би много хора са забелязали, но никой не я е коментирал във форума, или просто аз не съм прочел...
На схемата ясно се вижда, че последователно на реотана на подгрева в огледалото е свързан термостат. Поне такъв е символът на схемата. Няма да гадая дали е биметален изключвател или термистор с положителен температурен коефициент, но той присъства на схемата, макар че е лесно да се пропусне при прегледа й. Понеже не съществува като отделен компонент в realoem-а напр, заключавам, че е фабрично вграден в ОРИГИНАЛНИТЕ стъкла (такива изправни до мен не са стигали
), което е и най-логичното място, след като трябва да контролира температурата на огледалото. Именно наличието на термостата в оригиналните стъкла обяснява публикуваната и във форума информация (имаше едни таблички), че колкото по-висока е околната температура, толкова по малко време работи / по-слабо грее подгревът на огледалото.
Във всички aftermarket стъкла пък, които са ми попадали, такъв термостат/термистор ЛИПСВАНормално съпротивлението на изправен подгрев е около 18 ома за огледало, на комплектите, които съм тествал.
Според мен не е добра идея подгревът да работи цяло лято нон-стоп при температури над 25-30 градуса, когато оригиналните огледала изобщо не биха подгрявали, заради вградения си термостат. Това определено ще съкрати значително (идея нямам колко) живота на реотана и може наесен, или следващата, да се окаже, че хубаво, здраво, красиво стъкло вече е с изпухал реотан.
Затова е добра идея, с цената на малко заигравка около вратите и под корите на таблото, да се прокарат отделни кабели (по един за всяко огледало), и подгревът им да се включи към силовата част на релето, захранваща подгрева на задното стъкло! Така огледалата ще греят само когато наистина има нужда от това
Колегата е абсолютно прав. Само искам да допълня, че за Е36 се предлагат два вида огледала с подгрев. В едните има вградена защите от прегряване. Самия елемент е свързан последователно на "реотаните" на огледалото и не се продава отделно, интегриран е. Втория вид са без такава защита и по схемата на свързване би трябвало подгрева да се задейства от допълнителен бутон, защото не е включен постоянно. Идеята за свързване към релето за подгрева на задното стъкло е добра, защото самите подгревателни елементи са постоянно свързани към маса. Има обаче един неприятен момент, който се получава при претоварване на това реле. В последствие то ще започне да прави проблеми докато спре да работи. За да се избегне това е добре да се направи паралелна верига на тази за подгрева на задното стъкло с абсолютно същото реле, свързано по абсоллютно същия начин, като към посочения 2 крак на релето се свържат подгревите на двете огледала.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
Не мисля, че има опасност от претоварване на релето! Принципно такива вериги се преоразмеряват на поне 20-30%, що се отнася до контактите. Двете огледала общо черпят 2 * 12V / 18ома = 1.33А, което е в рамките на преоразмеряването. Бушонът, който предпазва веригата, е 20А. Не съм мерил консумацията на задния подгрев, но ще съм силно изненадан, ако надхвърля 10А!
А с допълнителните 1.33А на огледалата далече не се достига дори 10% от допустимия ток на бушона.
Колегата stony1 е прав, разбира се
, идеята за допълнително реле при такова свързване, е добра, но аз реших за себе си, че в конкретния случай е излишна подсигуровка, макар че принципно съм малко параноичен относно сигурността.
Както и да е, допълнителното реле с нищо няма да навреди и на когото му се занимава, може да си го постави. Друг голям плюс на допълнителното реле е, че командването на подгрева на огледалата може да се отдели самостоятелно от това на задния подгрев.
Утре ще замеря общата консумация на задния подгрев и огледалата и ще кажа колко е. Предполагам не надхвърля 12А, ако е така ,за мен е излишно допълнително реле... Ако греша... ясно ...
Към stony1: колега, писал си, че
А с допълнителните 1.33А на огледалата далече не се достига дори 10% от допустимия ток на бушона.
Колегата stony1 е прав, разбира се


Утре ще замеря общата консумация на задния подгрев и огледалата и ще кажа колко е. Предполагам не надхвърля 12А, ако е така ,за мен е излишно допълнително реле... Ако греша... ясно ...

Към stony1: колега, писал си, че
Би ли споделил в коя схема си го видял, аз не съм намирал такава версия, а всяка техническа информация е ценна!...... Втория вид са без такава защита и по схемата на свързване би трябвало подгрева да се задейства от допълнителен бутон, защото не е включен постоянно. .......

Re: монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
Ето обещаната информация:
Оказа се, за мое известно притеснение, че общата консумация на подгревите на задното стъкло и огледалата е в рамките на 17.5-18А, което на пръв поглед е стряскащо много. Първото, което е нередно, е, че стандартно бушон N#6 е 20А, а за мое учудване, някой от предните собственици на колата е сложил 30А бушон, което обяснява защо не е изгорял при някое от включванията на подгревите, все пак 18А е доста близо до максимума за 20А предпазител. За момент се замислих много сериозно за идеята за допълнително реле... обаче, една проверка по схемите показа, че е напълно излишно, поради следните причини:
1. Може ли стандартното реле да изгори или да се повреди с времето от консумация 18А - НЕ. Релето е АБСОЛЮТНО ИДЕНТИЧНО с релето на вентилатора на парното, чиято силова верига се защитава с бушон 30А. Силовите вериги на вентилатора на парното са изпълнени отново с 2.5кв.мм проводник, т.е. и проводника, захранващ подгревите, със същото сечение, няма да се претовари (то това е ясно и само като се погледне сечението му и 18А ток, който трябва да носи
)
2. Бушонът N#6, който е добре да се замени с 30А, когато се прави въпросното прикачане на подгрева на огледалата към този на задното стъкло, също не е проблемен. Една бърза справка със схемата на компакт 98-ма показва, че при идентични компоненти в тази верига, бушонът фабрично е посочен да е 30А
Явно 20А предпазител не издържа много при стандартна консумация 16.5А, и инженерите са го заменили в по-късната версия на модела с 30А.
Изводът е, че:
1. Когато се прави нещо по силовата ел. част на инсталацията, трябва да се пресмята, проверява и измерва всичко, свързано с консумация и товароносимост на инсталацията и компонентите
Не трябва да се лежи на кълката, че мъдрите (безспорно) инженери са преоразмерили всичко, така че удобно да си правим aftermarket модификациите.
2. Няма причина за притеснение, че подгревът на огледалата се включва без допълнително реле, направо към подгрева на задното стъкло. Замяната на предпазител N#6 в кутията с бушоните от 20А на 30А е необходимото подсилване, което трябва да се направи, а стандартното реле на подгрева и кабелите са проектирани да понесат допълнителното натоварване, което им създаваме!
Оказа се, за мое известно притеснение, че общата консумация на подгревите на задното стъкло и огледалата е в рамките на 17.5-18А, което на пръв поглед е стряскащо много. Първото, което е нередно, е, че стандартно бушон N#6 е 20А, а за мое учудване, някой от предните собственици на колата е сложил 30А бушон, което обяснява защо не е изгорял при някое от включванията на подгревите, все пак 18А е доста близо до максимума за 20А предпазител. За момент се замислих много сериозно за идеята за допълнително реле... обаче, една проверка по схемите показа, че е напълно излишно, поради следните причини:
1. Може ли стандартното реле да изгори или да се повреди с времето от консумация 18А - НЕ. Релето е АБСОЛЮТНО ИДЕНТИЧНО с релето на вентилатора на парното, чиято силова верига се защитава с бушон 30А. Силовите вериги на вентилатора на парното са изпълнени отново с 2.5кв.мм проводник, т.е. и проводника, захранващ подгревите, със същото сечение, няма да се претовари (то това е ясно и само като се погледне сечението му и 18А ток, който трябва да носи

2. Бушонът N#6, който е добре да се замени с 30А, когато се прави въпросното прикачане на подгрева на огледалата към този на задното стъкло, също не е проблемен. Една бърза справка със схемата на компакт 98-ма показва, че при идентични компоненти в тази верига, бушонът фабрично е посочен да е 30А

Изводът е, че:
1. Когато се прави нещо по силовата ел. част на инсталацията, трябва да се пресмята, проверява и измерва всичко, свързано с консумация и товароносимост на инсталацията и компонентите


2. Няма причина за притеснение, че подгревът на огледалата се включва без допълнително реле, направо към подгрева на задното стъкло. Замяната на предпазител N#6 в кутията с бушоните от 20А на 30А е необходимото подсилване, което трябва да се направи, а стандартното реле на подгрева и кабелите са проектирани да понесат допълнителното натоварване, което им създаваме!
Re: монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
Едва ли е бил толкова глупав, че да си слага произволни бушони!jdl написа:...някой от предните собственици на колата е сложил 30А бушон...

Ти луд ли си? Какво да се смята? 50гр. ракия и една бира = 2.10 в Хоремага... Друго си е да ковнеш белия кабел към първия бял в инсталацията, който видиш, да го сукнеш здравата и да го омоташ в хартиено тиксо!jdl написа:...Когато се прави нещо по силовата ел. част на инсталацията, трябва да се пресмята, проверява и измерва всичко, свързано с консумация и товароносимост на инсталацията и компонентите

Re: монтаж на оригинален парктроник и ел огледала с погрев???
liloff написа:Едва ли е бил толкова глупав, че да си слага произволни бушони!jdl написа:...някой от предните собственици на колата е сложил 30А бушон...![]()
Аз залагам по чужбинско още в някой сервиз да са боднали 30А бушончето, като е приплакал италианеца, че не му бачка подгрева отзад

... Друго си е да ковнеш белия кабел към първия бял в инсталацията, който видиш, да го сукнеш здравата и да го омоташ в хартиено тиксо!
Я не давай таквиз идеи, че ще се вържат хората, и после ще има пак репортаж "... днес горя BMW... самозапалване..."


39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани