Вибрации между 90 и 120 км/ч - решено!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Вибрации между 90 и 120 км/ч - решено!

Мнение от DaveMF » 29 Окт 2010, 23:43

Здравейте колеги,

досега четох архивите на форума и исках все пак да ви поставя моя случай:

1. Точно от 90 нататъка се получава едно цялостно ресене на чисто сменени и балансирани, на 1 зима, не-неправилно износени зимни гуми дънлоп, които при баланса имаха макс. по 5 гр., след като бяха стояли цяло лято на тъмно и хладно в мазето, на оригинални джанти от БМВ 226 55 на 16.
2. Тресенето изчезва напълно след 120 км/ч
3. Тресенето се усеща повече, когато колата е студена сякаш!! Аз тествам излизайки от симеоновско шосе в посока бояна, правя обратен на пътен възел бояна и се връщам под драгалевци обратно до симеоновско. На връщане вече тресенето го усещам по самото купе, волана почти не трепери, но виждам седалката до мен как си се тресе напред назад... Побърква ме това.... На отиване, като пусна волана и съвсем леко прави наляво надясно, ритмично със самата вибрация...
4. С летните гуми беше по-осезаемо, но там до отдавах на това, че са по-голям цолаж и са по-чувствителни и по-често се налагаше баланс.

Преди зимата бях в Дару Кар и там ми споменаха за започване на лек луфт в десен долен носач. Всичко останало е перфектно според тях. Доколкото съм чувал от стари шофьори, точно в тази скорост проблема 99% е от баланса на гумите - възможно ли е отново и отново да ми правят кофти баланс? Или със сигурност проблема е носач/рейка/дискове? При спиране нямам вибрации и извън този скоростен диапазон също, без значение нагоре или надолу...

Благодаря Ви за мнения и лека зима на всички шофьори!
Поздрави
Последна промяна DaveMF на 08 Ное 2010, 17:46, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Вибрации между 90 и 120 км/ч

Мнение от ivoo » 30 Окт 2010, 0:04

Между 90-120 км/ч щом е проблема е в задните гуми/а/ джанти/а . Баланса си е баланс , но ако е крива гумата баланса не помага.
Ето още един като теб :yes:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=17922
Изображение

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Вибрации между 90 и 120 км/ч

Мнение от Ilko Ivanov » 30 Окт 2010, 16:58

Колата ти автоматик ли е ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Вибрации между 90 и 120 км/ч

Мнение от meha » 30 Окт 2010, 19:14

DaveMF написа:Преди зимата бях в Дару Кар и там ми споменаха за започване на лек луфт в десен долен носач


Искаш да кажеш,че след като са ти казали,че има луфт,ти си карал още една година?Ако е така,то значи че носача вече ти се е разбил и вибрациите са ти от него ;)
Но все пак провери,вдигни колата,хвани гумата(дясна) отгоре и отдолу и разклати все едно проверяваш шарнир,ако мръдне....сам се сещай какво да правиш :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Re: Вибрации между 90 и 120 км/ч

Мнение от DaveMF » 30 Окт 2010, 22:58

Колата е автоматик
Днес бях на пълен преглед, предния носач е с толкова малък луфт, че е според майсторите почти нищожен и труден за диагностициране и не е възможно да е от него. Единственото, което ми откриха след пълен преглед на ходовата част бе мъртъв ход на предните амортисьори, повече на десния, който обаче майстора не беше сигурен дали е редно или нередно. Казаха, че на стендер за амортисьори ще се види дали нещо не е наред, според него на това БМВ амортисьорите нямат никакъв мъртъв ход.

След изминати 700 км ги накарах отново да погледнат гумите и се оказа, че задните ми гуми са се разбалансирали отново (предните си бяха супер), имаха по 20, 30 грама дебаланс - какво може да причинява това? Балансирахме и вибрациите станаха следните:

1. Точно на 95 има почти незабележимо вибриране на волана, което се усеща само ако се пусне волана и се държи ръката на пасажерската седалка за усещането им
2. Над 100 км/ч вибрацията от волана изчезва и към 110 км/ч се получава вибрация в самото купе, сякаш откъм пода, което се усеща на моята седалка и на пода, но не и на волана и на седалката пасажера както на 95 км/ч.
3. Над 120 км/ч всичко изчезва.

Как мислите? Според майсторите, ако пребалансирането променя вибрацията, то най-вероятно гумите са причината.


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Вибрации между 90 и 120 км/ч

Мнение от ivoo » 30 Окт 2010, 23:08

то най-вероятно гумите са причината

И както казах по горе от задните. Смени ги ако можеш само за проба / дори с джантите/ с някой колега , за да си сигурен.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Вибрации между 90 и 120 км/ч

Мнение от bmw_n00b » 30 Окт 2010, 23:19

DaveMF написа:...4. С летните гуми беше по-осезаемо, но там до отдавах на това, че са по-голям цолаж и са по-чувствителни и по-често се налагаше баланс...


Това не изключва ли гумите и джантите, колега? Малко по-точен бъди! Ако не чете внимателно, човек би помислил, че тепърва получаваш проблема със зимните гуми.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Re: Вибрации между 90 и 120 км/ч

Мнение от DaveMF » 30 Окт 2010, 23:31

Съжалявам, ако не съм бил достатъчно изчерпателен.

Летните гуми са 17-ки, чиито гуми по-бързо се дебалансираха, макар че аз реално никога не съм обърнал внимание какво точно може да го предизвиква, в България и нашите пътища ми се е струвало нормално, защото дупки навсякъде, а гумите са 235 45 17. Жена ми скъса една гума в дупка, просто уязвим си... Но с зимните очаквах да няма никакъв проблем и сега излезна, че зимните ми джанти също са трудни за баланс и често се дебалансират, затова и предизвиках полемиката тук, защото реших, че проблема може би не е в гумите/джантите. Но след днешния оглед на ходовата част просто вече си мисля, че може би трябва да закарам и двете задни джанти на проверка за изправяне...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Вибрации между 90 и 120 км/ч

Мнение от bmw_n00b » 30 Окт 2010, 23:45

Ами, в общия случай са или гуми или джанти, по-рядко некадърен баланс. При последното колата трчбва да танцува направо при около 80 км/ч. При джанти реплики има минимални неточности в централния отвор и болтовете носят тежестта. При криви гуми баланса не помага. Всичко това един кадърен и доброжелателен гумаджия трябва да го разконспирира.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Вибрации между 90 и 120 км/ч

Мнение от Peter Angelov » 01 Ное 2010, 11:50

Ilko Ivanov написа:Колата ти автоматик ли е ?


Здрасти, може ли да споделиш какво общо може да има автомата с това поведение на колата :roll:

Благодаря

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Вибрации между 90 и 120 км/ч

Мнение от Ilko Ivanov » 01 Ное 2010, 14:37

Peter Angelov написа:
Ilko Ivanov написа:Колата ти автоматик ли е ?


Здрасти, може ли да споделиш какво общо може да има автомата с това поведение на колата :roll:

Благодаря

Когато започне да си заминава турбината на скоростната кутия се получава едно претрисане или по-скоро придърпване.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Вибрации между 90 и 120 км/ч

Мнение от Peter Angelov » 01 Ное 2010, 15:02

Ilko Ivanov написа:
Peter Angelov написа:
Ilko Ivanov написа:Колата ти автоматик ли е ?


Здрасти, може ли да споделиш какво общо може да има автомата с това поведение на колата :roll:

Благодаря

Когато започне да си заминава турбината на скоростната кутия се получава едно претрисане или по-скоро придърпване.


Благодаря за бързия отговор. Питам защото и аз имам проблем с тресене / вибрации / между
95-105 км.ч. Когато вземах колата беше с 17-ки, гуми и джанти ужасни но тресене и усещане в волана нямах, но за сметка на това ми танцуваше задницата. Смених джантите с 18-ки. гуми задоволителни / чакам февруари да си взема нови гуми с ДОТ 2011 / и от тогава се появи въпросното тресене в предницата а за сметка на това задницата не мърда :mhihi: . Правих баланс на гумите, проверявах джантите, правих реглаж на преден и заден мост и въпросното тресене си стои в този диапазон на скорост. Сега ще смъкна след кампанията с зимните гуми идеални 17-ки със чисто нови гуми и ще ги поставя да видя проблема дали е от гуми - джанти. Направил съм и поръчка на всичко по предното окачване ще пристигне до 20 дена / хебел, кормилни накрайници, централна щанга, долни и горни носачи /. Доста кофти е тоя момент с тези вибрации и тресене и се чудя какво да правя. Автомата ми сменя доста прилично, въпреки това тоя месец ще сменя - масло, филтър и гарнитура.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Вибрации между 90 и 120 км/ч

Мнение от sub_eleven » 01 Ное 2010, 23:01

Чул съм, че слабо-доловими вибрации във волана при определена скорост могат да се получат и от резонанс на купето. Един вид някой ако е голям педант, може да си втълпява някакви несъществуващи проблеми...... но едва ли :)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Re: Вибрации между 90 и 120 км/ч

Мнение от Lucky » 02 Ное 2010, 11:06

Отиди да ти видят всички карета и висящия лагер на кардана заедно с окачването на диференциала. Теоретично такава вибрация може да дойде и от разбалансиран кардан, но за това си трябва сериозна травма по него.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Вибрации между 90 и 120 км/ч

Мнение от Peter Angelov » 02 Ное 2010, 12:00

Lucky написа:Отиди да ти видят всички карета и висящия лагер на кардана заедно с окачването на диференциала. Теоретично такава вибрация може да дойде и от разбалансиран кардан, но за това си трябва сериозна травма по него.


Здрасти, ако това се отнася за мен вземал съм и това под внимание. На пролет ще смъкна цялата генерация, че при мен е една дето 2 дена ще я сваляме :mhihi: и ще сменя всичко превантивно за да не се налага отново да свалям генерация. При мен като цяло няма никакви видими поражения. В събота ще сменя гумите и ще споделя имали разлика. Ще поставя перфектни джанти с чисто нови гуми от другата ми кола, която няма подобни проблеми. Аз лично продължавам да си мисля че целия проблем идва от лошите гуми 18-ки и по малко от джанти. И ако се окажа прав ще си насоча вниманието само към тези елементи.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook