Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
От известно време един приятел (също шофьор на BMW, но E36 1.8 is coupe) ме кара да пробваме 5-цата дали може да си върти задника. Преди 2 дни се навих (бяхме седнали на маса и подпийнали) и му казха, че ще идем на другия ден на полигона и ще видим какво ще стане.
Отидохме вчера на полигона, спрях по средата и започнах да слушам инструкциите на моя човек - изключих ASC-то, навъртях пълен ляв, дадох газ и пуснах по-рязко съединителя като в същото време не пускам газта. За мое учудване след 5-10 секундки задницата се извъртя, аз продължих да държа газта и насуках в другата посока, та да се заварти пак. Оборотите стояха стабилно на 5000, обаче колата се въртеше в кръг все едно е с предно и не искаше да метне задницата. Това мъчение за колата продължи около 50 - 60 секунди.
След като видяхме, че работата не става моят приятел изяви желание да пробва и той. Така и така бях прежалил гумите, задното и задното окачване се съгласих да му дам да пробва. Докато той се мъчеше да я завърти аз гледах от вън - колата отново се въртеше в кръг, като забелязах, че докато правеше ляв завой задната лява гума се беше вирнала и въртеше бясно, а задната дясна изглеждаше яко натоварена и не превърташе. Т.е. изглеждаше си, че няма как да врътне задника.
Мъчението над колата от моя човек продължи 60 - 90 секунди. След това той слезе, аз се качих в колата и като погледнах стрелката на температурата пребледнях - беше отишла на следващото деление след средата т.е. беше на 3/4 от скалата.
И сега след всичкото това има няколко въпроса:
1) Нормално ли е толкова много температура да вдигне от това, което сме правили? До сега дори и в най-големите жеги с климатик стреклата не е мърдала от централното положение.
2) Щом е минала средата значи ли това, че имам проблеми по охладителната система?
3) Възможно ли е да сме пукнали главата?
След полигона и след изминати 3-4 километра спряхме на един паркинг и вдигнахме капака. Двигателят си беше там, всички части си бяха по него. Не видяхме да е избило масло или нещо друго от някъде - всичко ми се видя на ред.
Даже решихме да видим какво пуши, като аз изфорсирах колата на място до 5000 оборота докато моят човек гледаше от зад ауспуха какво вади. Каза, че нищо не е излезнало - даже нормалното черно изпушване като се изфорсира дизел го е нямало.
И последно да питам - ако някой друг е издевателсвал така над своя tds може ли да посдели какво се е случило с температурата и имало ли е някакви последстия за колата?
Извинявам се за голямата тема, която написах, но все още съм развълнуван от случката и ме притеснява да не сме прецакали нещо по колата. За това реших да опиша всичко подробно.
Отидохме вчера на полигона, спрях по средата и започнах да слушам инструкциите на моя човек - изключих ASC-то, навъртях пълен ляв, дадох газ и пуснах по-рязко съединителя като в същото време не пускам газта. За мое учудване след 5-10 секундки задницата се извъртя, аз продължих да държа газта и насуках в другата посока, та да се заварти пак. Оборотите стояха стабилно на 5000, обаче колата се въртеше в кръг все едно е с предно и не искаше да метне задницата. Това мъчение за колата продължи около 50 - 60 секунди.
След като видяхме, че работата не става моят приятел изяви желание да пробва и той. Така и така бях прежалил гумите, задното и задното окачване се съгласих да му дам да пробва. Докато той се мъчеше да я завърти аз гледах от вън - колата отново се въртеше в кръг, като забелязах, че докато правеше ляв завой задната лява гума се беше вирнала и въртеше бясно, а задната дясна изглеждаше яко натоварена и не превърташе. Т.е. изглеждаше си, че няма как да врътне задника.
Мъчението над колата от моя човек продължи 60 - 90 секунди. След това той слезе, аз се качих в колата и като погледнах стрелката на температурата пребледнях - беше отишла на следващото деление след средата т.е. беше на 3/4 от скалата.
И сега след всичкото това има няколко въпроса:
1) Нормално ли е толкова много температура да вдигне от това, което сме правили? До сега дори и в най-големите жеги с климатик стреклата не е мърдала от централното положение.
2) Щом е минала средата значи ли това, че имам проблеми по охладителната система?
3) Възможно ли е да сме пукнали главата?
След полигона и след изминати 3-4 километра спряхме на един паркинг и вдигнахме капака. Двигателят си беше там, всички части си бяха по него. Не видяхме да е избило масло или нещо друго от някъде - всичко ми се видя на ред.
Даже решихме да видим какво пуши, като аз изфорсирах колата на място до 5000 оборота докато моят човек гледаше от зад ауспуха какво вади. Каза, че нищо не е излезнало - даже нормалното черно изпушване като се изфорсира дизел го е нямало.
И последно да питам - ако някой друг е издевателсвал така над своя tds може ли да посдели какво се е случило с температурата и имало ли е някакви последстия за колата?
Извинявам се за голямата тема, която написах, но все още съм развълнуван от случката и ме притеснява да не сме прецакали нещо по колата. За това реших да опиша всичко подробно.
- bg_11
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: MauHa CuTu
- Пол: Мъж
Re: Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
Тракшъна не може да ти позволи подобна манипулация , като завъртане на задницата ...
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
Колега ТДСа не е за тези издевателства, за такива изцепки си има бензинови коли
. Покарай я нормално то ще си покаже ако има някакъв проблем. По охладителната система, сменял ли си нещо? Водна помпа термостат, виско?
Нa мoята кола лятото при сръчкване превъртя водната помпа (просто си и беше дошъл момента явно, но с изфорсирането май съм и помогнал
) и стрелката на температурата ми скочи доста рязко
. А иначе не е нормално да мърда стрелката от средата при каквито и да е условия ако всичко по колата е ок.

Нa мoята кола лятото при сръчкване превъртя водната помпа (просто си и беше дошъл момента явно, но с изфорсирането май съм и помогнал


- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
Само термостат съм сменял, защото забелязах, че като захладня леко не стигаше стреклата за температурата до стреклата. Друго нищо не съм сменял.
Чудя се дали да не сменя водната помпа, но ми казват, че тази която ще ми сложат тук сигурно ще се окаже по-менте и по-зле от тази, която в момента е на колата. Отделно ми закаха за два сучая, в който слагат тук в България нова помпа с метални лопатки и след 6-12 месеца протича. Та за помпата както казах още се чудя дали да я сменявам.
Нали ASC-то е тракшънът? Аз ASC-то го изключих преди да пробвам въртенето.
Чудя се дали да не сменя водната помпа, но ми казват, че тази която ще ми сложат тук сигурно ще се окаже по-менте и по-зле от тази, която в момента е на колата. Отделно ми закаха за два сучая, в който слагат тук в България нова помпа с метални лопатки и след 6-12 месеца протича. Та за помпата както казах още се чудя дали да я сменявам.
bg_11 написа:Тракшъна не може да ти позволи подобна манипулация , като завъртане на задницата ...
Нали ASC-то е тракшънът? Аз ASC-то го изключих преди да пробвам въртенето.
- Ivo Georgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 4.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 5er-Reihe
Re: Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
Колега, не си чупи колата за глупости. Обикаля в кръг, защото няма шпер. Пък и както вече ти казаха, ТДС-а хич не е за такива опити.
Не вярвам да й се се случило нещо така, както го описваш. Според мен просто охладителната система не е смогнала и за това е вдигнала температурата за момент. Наблюдавай я по-често следващите дни и тя ще си покаже ако има проблем.
Не вярвам да й се се случило нещо така, както го описваш. Според мен просто охладителната система не е смогнала и за това е вдигнала температурата за момент. Наблюдавай я по-често следващите дни и тя ще си покаже ако има проблем.
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
Благодаря ви за мненията!
Иначе нямам и намерение да повторя същото нещо. Просто спорихме с моя човек и исках да му покажа, че съм прав. Той казваше, че колата ще се върти, аз му казвах, че няма да може.
Може би като падне сняг ще може да врътне задника
Иначе нямам и намерение да повторя същото нещо. Просто спорихме с моя човек и исках да му покажа, че съм прав. Той казваше, че колата ще се върти, аз му казвах, че няма да може.
Може би като падне сняг ще може да врътне задника

- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
В най-големите жеги точно перката на климатика помага много на виското. Според мен е нормално при такава процедура да мръдне стрелката малко. Не каза обаче кога се е нормализирала температурата. Ако не е било веднага значи не е наред. Ако си чакал на загасен мотор да изстине пък няма как да кажеш. За всеки случай провери виското и измий между радиаторите при първа възможност. Ако е помпата, щеше да си веднага в червеното и в повечето случаи щеше да тече. При счупена лопатка пък се появява дисбаланс на оста и се усеща като вибрация.
Re: Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
Колега, колата го може, но не се прави на 1ва, нито да се вкарва на прекъсвач
А специално за ТДС се убедих че изобщо такива изгъзици не трябва да се правят

enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
Т'ва че не можете не значи че не може да се върти,но по-добре не пробвайте отново и двамата явно не сте за това и само мъчите колата!
Иначе чесно казано това изобщо не ми харесва,явно има някакъв проблем,стрелката не трябва да мърда от средата дори при много брутално ръчкане/въртене и т.н! Виж дали надува маркучите,смени водната помпа и виж виското как е защото при натоварване ако не охлажда както трябва ТДС-а ти е въпрос на време да хвърли матора. Успех.


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- gosho_d
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: PB
- Кара: E34->Е39->Е38
Re: Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
Наблюдавай през няколко дена/седмици нивото на антифриза и цвета на маслото... Ако има промяна, вече минаваш на второ ниво. Оригинална водна помпа е малко над 170 лева, за теб не си ли струва? Не ми се коментират приказките на твоите "майстори", ама на твое място бих започнал веднага да търся други. Да си се замислял за тройка?
Иначе конкретно на въпросите - 1.Не е нормално 2.Проблем по-скоро не, по-скоро проблем в зародиш, който трябва да се отстрани 3.Само може да гадаем, Наблюдавай през няколко дена/седмици нивото на антифриза и цвета на маслото
Иначе конкретно на въпросите - 1.Не е нормално 2.Проблем по-скоро не, по-скоро проблем в зародиш, който трябва да се отстрани 3.Само може да гадаем, Наблюдавай през няколко дена/седмици нивото на антифриза и цвета на маслото
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
Забравих да кажа какво стана след като видях, че е загряла. Значи както казах по-рано като видях стряклата, че е мръднала направо пребледнях и веднага изгасих колата. Моят човек ми каза, че не трябва така и че трябва да върти виското и след най-много 5-10 секунди след загасването я запалих отново. Като запали забелязах, че стреклата беше вече почти по средата. Съвсем леко беше в дясно - може би милиметър. След още няколко секунди (10-20 секунди) вече беше по средата както си стои по принцип.
Не съм мислил за тройка
По принцип не си падам по подобни изпълнения. Моят приятел се занимава с такива неща и той ме ръчкаше да пробваме да видим какво ще стане. А и честно казано не вярвах, че от няколко минути пържене дизелът ще покаже някаква слабост спрямо бензина, ама явно си е крехка техника.
gosho_d написа:Да си се замислял за тройка?
Не съм мислил за тройка

По принцип не си падам по подобни изпълнения. Моят приятел се занимава с такива неща и той ме ръчкаше да пробваме да видим какво ще стане. А и честно казано не вярвах, че от няколко минути пържене дизелът ще покаже някаква слабост спрямо бензина, ама явно си е крехка техника.
Re: Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
Ами пробвайте го с колите си дали не е нормално да покачи темп. след натоварване на високи обороти на място еле да работи виското. Тая охладителна система я изкарахте божествена и крайни изказвания като никога при всякакви натоварвания не трябва да дига темп. мисля са неправилни и пресилени. Човека казва, че бързо му се е нормализирала темп. което означава работеща охл. система не искайте от колите си невъзможното.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
Ако всичко е наред, трябва да се включи перката на климатика на 3-та степен, а тя знаем каква буря прави. Няма как да мръдне стрелката, перката се включва на 103-104 градуса, а стрелката строи на горе до 110-112, първата черта след нормалното е около 117-120. На 125 си в червеното.
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
vladobate написа:Ами пробвайте го с колите си дали не е нормално да покачи темп. след натоварване на високи обороти на място еле да работи виското. Тая охладителна система я изкарахте божествена и крайни изказвания като никога при всякакви натоварвания не трябва да дига темп. мисля са неправилни и пресилени. Човека казва, че бързо му се е нормализирала темп. което означава работеща охл. система не искайте от колите си невъзможното.
Пробвал съм го многократно на всичките ми БМВ-та който са били наред и температурата не мърда от 12-часа (средата) така че не ми говори глупости ако обичаш! Много пъти съм казвал че някой хора като няма какво да кажат по-добре да не се изказват!!!


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
Re: Нормално ли е да вдига температура? (E39 2.5 tds 97')
boksioraE39 написа:vladobate написа:Ами пробвайте го с колите си дали не е нормално да покачи темп. след натоварване на високи обороти на място еле да работи виското. Тая охладителна система я изкарахте божествена и крайни изказвания като никога при всякакви натоварвания не трябва да дига темп. мисля са неправилни и пресилени. Човека казва, че бързо му се е нормализирала темп. което означава работеща охл. система не искайте от колите си невъзможното.
Пробвал съм го многократно на всичките ми БМВ-та който са били наред и температурата не мърда от 12-часа (средата) така че не ми говори глупости ако обичаш! Много пъти съм казвал че някой хора като няма какво да кажат по-добре да не се изказват!!!Един колега по-нагоре каза че това е проблем в зародиш и 100%н ще излезне прав за съжеление! Авторе от тук на там ти си знаеш,но не мисля че дизела е крехка техника макарче найстина не е за това! Успех.
Колега айде да не бъдеш толкова краен в изказванията си . Това е мое виждане и имам доста опит с прегряли мотори от некадърни майстори и затова си я правя сам еле съм със спукана и заварена глава и цяло лято не ми е мръднала стрелката в жегите с климатик на 18 градуса и задръстване в градско. Това което описва колегата е по-различно натоварване като интензитет и ако ( не е описано ) е загасил колата след първото въртене няма как да се охлади и темп. се покачва изпитвал съм го в градско каране след множество гасене и запалване при което охладителната система няма достатъчно време да компенсира натрупването на темп. в двигателя ( и това не се случва само с този двигател и не само на БМВ ). Не съм нагрубявал никой в този форум и няма нужда от такива изказвания щот все пак не пиша глупости ( имам достатъчно опит с прегрявания ) пък и съм питал във форума що е то изкачване на Беклемето със стрелката на темп. в червеното и после след загасяне и веднага на контакт стрелката се връща на 12 часа, и досега не ми е мръднала водата, а двигателя си мърка .

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани