Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
Здравейте,
Имам проблем с консумацията на ток в колата (Е36, 320i) при спрян двигател/автомобил. Преди няколко дни ме нямаше за 2 дена в града и акумулатора пак беше паднал (около 60 ч. не беше палена колата). Предния път ми го направи този номер зимата, но реших че може да е било свързано със студа - очевидно не.... От тогава колата съм си я карал всеки ден - за първи път я оставих 2 дни и падна акумулатора. Не е имало забравени външни (фарове) или вътрешни (осветлението в купето е изключено) светлини.
Очевидно има утечка някъде - търся съвети от какво може да е ?
До момента проверявахме:
- дали са добре самия акумулатор (МОНБАТ на около 1,5 години): ОК
- дали зарежда както трябва: ОК
- влияние на алармата: ОК (при изключена аларма консумацията почти на мръдна)
- влияние на музикалната уредба: ОК (също като при алармата)
Майстора за друго не се сети.... та затова питам тук за насоки какво може да е, че срамота за 2 дена спиране да не мога да я подкарам ?
EDIT: Струва ми се чувам при изключен двигател (дори няколко часа по-късно) странно "цъкане" на равни интервали от около 1-2 секунди някъде от предна дясна врата. (досега не се бях заслушвал, защото като вляза веднага се пуска музиката с паленето на двигателя и респективно като спра колата веднага излизам). Може би си внушавам, но ми звучи като прещракване на реле или нещо такова... Стъклата ми са нагласени да се вдигат автоматично при заключване с централното, а съм чувал че при повреда, стъклото може да се "опитва" да се вдигне дори когато е затворено... ако повтаря това "опитване", не е ли възможно да "изяде" акумулатора за 2-3 дена ?
- Майстора слуша, слуша и ми каза, че не може да е от ел.стъклото - не правело така, а и нямало начин да се опитва да се вдига ако е затворено.... Но аз не виждам какво може да поражда този звук при спрян автомобил - няма какво механично да се движи, според мен остава да е само нещо задвижвано от ел.енергия ?!
Имам проблем с консумацията на ток в колата (Е36, 320i) при спрян двигател/автомобил. Преди няколко дни ме нямаше за 2 дена в града и акумулатора пак беше паднал (около 60 ч. не беше палена колата). Предния път ми го направи този номер зимата, но реших че може да е било свързано със студа - очевидно не.... От тогава колата съм си я карал всеки ден - за първи път я оставих 2 дни и падна акумулатора. Не е имало забравени външни (фарове) или вътрешни (осветлението в купето е изключено) светлини.
Очевидно има утечка някъде - търся съвети от какво може да е ?
До момента проверявахме:
- дали са добре самия акумулатор (МОНБАТ на около 1,5 години): ОК
- дали зарежда както трябва: ОК
- влияние на алармата: ОК (при изключена аларма консумацията почти на мръдна)
- влияние на музикалната уредба: ОК (също като при алармата)
Майстора за друго не се сети.... та затова питам тук за насоки какво може да е, че срамота за 2 дена спиране да не мога да я подкарам ?

EDIT: Струва ми се чувам при изключен двигател (дори няколко часа по-късно) странно "цъкане" на равни интервали от около 1-2 секунди някъде от предна дясна врата. (досега не се бях заслушвал, защото като вляза веднага се пуска музиката с паленето на двигателя и респективно като спра колата веднага излизам). Може би си внушавам, но ми звучи като прещракване на реле или нещо такова... Стъклата ми са нагласени да се вдигат автоматично при заключване с централното, а съм чувал че при повреда, стъклото може да се "опитва" да се вдигне дори когато е затворено... ако повтаря това "опитване", не е ли възможно да "изяде" акумулатора за 2-3 дена ?
- Майстора слуша, слуша и ми каза, че не може да е от ел.стъклото - не правело така, а и нямало начин да се опитва да се вдига ако е затворено.... Но аз не виждам какво може да поражда този звук при спрян автомобил - няма какво механично да се движи, според мен остава да е само нещо задвижвано от ел.енергия ?!
- bijona
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 23.04.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Обществен транспорт с билетче
- Мечтае да кара: Mustang Shelby GT500 от 1967г.
Re: Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
колега аз имах същия проблем.ходих каде ли не какво ли не направих и нищо.махнах лампата в багажника от там гулташе и ми се намали но пак падаше касетофона ми лапаше но много малко и почти не се забелязва на първо време но и това не беше оказа се че кабелите (кум алтернатора) се ебаваха с мен и акомулатора ми и даваха на късо и ги изолирах с обикновен изолирбан.дано съм ти помогнал.успех.
- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
сподели каква марка ти е сд-то
и мерил ли си каква е консумацията като не си на контакт
и мерил ли си каква е консумацията като не си на контакт
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Re: Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
mitko_dd написа:сподели каква марка ти е сд-то
и мерил ли си каква е консумацията като не си на контакт
CD-то е Pioneer DEH P55BT Bluetooth.
В багажника имам и усилвател Thunder TCA -4085 + тонколона Pioneer (мисля 10")
Както казах, пробвахме да ги изключим и тях, но без ефект върху консумацията.
@ bijona
Ами замервахме алтернатора - изглежда зареждаше както трябва. За това не се бях замислял (какво става по кабалите докато стигне тока до акумулатора), но при положение че за продължително редовно каране (поне 5 месеца), акумулатора не е падал, си мисля че се зарежда както трябва... падна ми при спряна за 2-3 дена кола, което ме води на мисълта, че проблема би следвало да е в консумацията, а не зареждането, но знам ли... как да проверя кабелите за които говориш ?
- bijona
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 23.04.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Обществен транспорт с билетче
- Мечтае да кара: Mustang Shelby GT500 от 1967г.
Re: Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
ми най-лесно с мултицет каква е проводимостта.то и моито не падаше а само като не се кара и какво ли не направих.ходих в бош сервис под моста чавдар.и до тях има едни електро гато мисля беше сервиза.просто това беше уш като я продадох си беше ок.
Последна промяна bijona на 13 Окт 2010, 11:11, променена общо 1 път
- palenidiot_86
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 22.08.2009
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318 is
Re: Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
Колега аз имах същия проблем , и кво се оказа - тва цъкане дето го чуваш не е от ел.стъклото ами от едно реле дето ми създаде такива ядове че бях откачил направо.Та въпросното реле каде се намира - сваляш жабката и 6те го видиш отсреща , аз като го пипнах моето вибрираше и така установих от каде идва тва цъкане дето го чуваш и ти. Гледам че ти караш 320 а аз 318 ис ама не вярвам да има кои знае каква разлика.
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Re: Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
Колеги, някой може ли да ми каже ролята на бушон No.9 ?
Гледам същия се води за радиото, но когато го махнах, за да пробвам дали ще заработи радиото без него... колата изобщо не запали ?!?
Не съм много наясно с електорниката, но принципа на бушоните не е ли да изключват само една система и да оставят другите да работят ? Или този по-специално е по-някакъв начин свързан с цялата електрическа верига на колата или пък да отговаря и за още нещо, въпреки че е отразен само като Radio ?
=========
Питането ми е защото акумулатора отново взе да пада... Странно, през лятото един майстор нещо я пипа (доколкото разбрах оправя някакви кабели в багажника) и уж се оправи колата - 2 пъти я оставях за по около 7 дена и акумулатора не падеше.
Последния месец обаче отново след престой от около 3-4 дена, намирах колата без ток...
Реших че може да е свързано с това "цъкане в купето" (при изключена кола), за което писах. И реших да пробвам да изключвам бушоните един по един и да видя, при изключването на кой бутон, цъкането ще изчезне... оказа се при бушон No.9... Та затова ме интересува какво прави този бушон и дали е само за радиото. Защото ходих и на такъв специалист и изключвахме радио, уредби и т.н., но замерванията на тока показваха че няма проблем в радиото.
P.S. Това което ми подхвърли колегата palenidiot_86 още не съм го проверявал, реших да я отваряме направо при майстора, но ми се искаше да се пробвам с метода с бушоните да се пробвам да намеря възможните причини за цъкането....
А ако колегата palenidiot_86 прочете това - разбра ли това реле какво беше и за какво отговаряше ? И какво го направи - ремонт, изключване ?
Гледам същия се води за радиото, но когато го махнах, за да пробвам дали ще заработи радиото без него... колата изобщо не запали ?!?

Не съм много наясно с електорниката, но принципа на бушоните не е ли да изключват само една система и да оставят другите да работят ? Или този по-специално е по-някакъв начин свързан с цялата електрическа верига на колата или пък да отговаря и за още нещо, въпреки че е отразен само като Radio ?
=========
Питането ми е защото акумулатора отново взе да пада... Странно, през лятото един майстор нещо я пипа (доколкото разбрах оправя някакви кабели в багажника) и уж се оправи колата - 2 пъти я оставях за по около 7 дена и акумулатора не падеше.
Последния месец обаче отново след престой от около 3-4 дена, намирах колата без ток...
Реших че може да е свързано с това "цъкане в купето" (при изключена кола), за което писах. И реших да пробвам да изключвам бушоните един по един и да видя, при изключването на кой бутон, цъкането ще изчезне... оказа се при бушон No.9... Та затова ме интересува какво прави този бушон и дали е само за радиото. Защото ходих и на такъв специалист и изключвахме радио, уредби и т.н., но замерванията на тока показваха че няма проблем в радиото.
P.S. Това което ми подхвърли колегата palenidiot_86 още не съм го проверявал, реших да я отваряме направо при майстора, но ми се искаше да се пробвам с метода с бушоните да се пробвам да намеря възможните причини за цъкането....
А ако колегата palenidiot_86 прочете това - разбра ли това реле какво беше и за какво отговаряше ? И какво го направи - ремонт, изключване ?
Re: Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
Колега и мен ми падаше тока и установих, че ми е укасила инсталацията за осветлението на задния номер. Можеш лесно да провериш като махнеш лявата кора в багажника. Ако има нещо ступено е от там.
- palenidiot_86
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 22.08.2009
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318 is
Re: Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
Колега и аз като теб започнах първо с бушоните.Значи бушон номер 10 ако не се лъжа имаше нещо общо с това реле обаче като го махнах изключи и парното , не знам защо, в сащото време и релето спря да цъка.Относно самото реле, него само го смених и си реших проблема , не беше скъпо кам 10лв някаде не помня точно. А забравих да спомена , при майстор не сам ходил, с един приятел дето разбира от такива жичкаджийски истории се занимавахме 2-3 часа докато намерим проблема. Дано и при теб да излезе сащото че да нямаш повече главоболия.
Айде със здраве и успех
Айде със здраве и успех

- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Re: Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
BMW Addiction написа:mitko_dd написа:сподели каква марка ти е сд-то
и мерил ли си каква е консумацията като не си на контакт
CD-то е Pioneer DEH P55BT Bluetooth.
В багажника имам и усилвател Thunder TCA -4085 + тонколона Pioneer (мисля 10")
Както казах, пробвахме да ги изключим и тях, но без ефект върху консумацията.
@ bijona
Ами замервахме алтернатора - изглежда зареждаше както трябва. За това не се бях замислял (какво става по кабалите докато стигне тока до акумулатора), но при положение че за продължително редовно каране (поне 5 месеца), акумулатора не е падал, си мисля че се зарежда както трябва... падна ми при спряна за 2-3 дена кола, което ме води на мисълта, че проблема би следвало да е в консумацията, а не зареждането, но знам ли... как да проверя кабелите за които говориш ?
С подобно ЦД имах същия проблем докато не отворих упътването и в него ясно си пишеше как трябва да е монтирано, защото в противен случай пада акумолатора. Съветвам те да тръгнеш от там, защото Пайнерита са капризни откъм монтаж. Другото от което съм си патил е лампата в багажника. Дори и при съвсем леко натиснато копче да гасне това не е гаранция, че когато затвориш капака не свети. Моето поне беше и все още е така.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
Откачи ЦД-то и при незапалена кола премери за отечка.
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Re: Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
Mpower84 написа:С подобно ЦД имах същия проблем докато не отворих упътването и в него ясно си пишеше как трябва да е монтирано, защото в противен случай пада акумолатора. Съветвам те да тръгнеш от там, защото Пайнерита са капризни откъм монтаж. Другото от което съм си патил е лампата в багажника. Дори и при съвсем леко натиснато копче да гасне това не е гаранция, че когато затвориш капака не свети. Моето поне беше и все още е така.
Nasko_325TD написа:Откачи ЦД-то и при незапалена кола премери за отечка.
Ами със CD-то както казах се занимвах, и (уж) го изключих като проблем. С майстора (специално на такива музикални плеъри, уредби и т,н) го изключвахме и замервахеме - не беше от това.
За лампичката в багажника - и това пробвах - бях я махал, но пак беше падал акумулатора, та пак си я сложих....

Все пак никой не каза, каква е ролята на бушон No. 9 ? Трябва ли да изключва цялото ел.захранване на колата... не трябва ли да отговаря само за радиото ? Мисля си, че покрай нещото което контролира този бушон може да зависи цялата работа (след като при изключването му спира "цъкането" в купето), та затова искам да съм сигурен дали само радиото зависи от него - ако трябва пак да се занимавам с CD-то...
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
Ако не се лъжа този бушон 9 има връска със евс-а или с комфорт модула за това не можеш да запалиш .
Ти трябва да си с м52 мотор предполагам.
Ти трябва да си с м52 мотор предполагам.

- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Re: Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
Smoocki написа:Ако не се лъжа този бушон 9 има връска със евс-а или с комфорт модула за това не можеш да запалиш .
Ти трябва да си с м52 мотор предполагам.
Ммм да - М52... мотора може ли да има някакво значение в цялата работа ?
А някаква по-конкретна идея дали това цъкане като часовник в купето да е свързано с нещо от описаните от теб неща свързани с бушон No9 ?
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Загуба на ток (падащ акумулатор) ?
Ами колега заслушай се от коя част на копето идва.И пак ти казвам премери тогава със всичките му екстри колата дали има отечка на загасен мотор.Не може да пада акомулатора,ако няма!Разбираш ли?Това значи че нещо го натоварва след като е изключена колата от контакт. 

18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани