м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или?? - ново 20

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: M50B20 E36
Мечтае да кара: M3

м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или?? - ново 20

Мнение от jorji6i6i » 11 Окт 2010, 22:35

става дума за мотор м50б20 без ванус. сменил съм бобини, свещи, лули, ламда сонда, дебитомер, и всички гарнитури и о-пръстени по колекторите - обаче колата на ниски тресе, не ускорява никак до към 3-4000 оборота и работи на силно богата смес, направо сълзи ми потичат от очите, а ламбда сондата показва бедна смес - а е нова и качествена "Денсо". но и с други сонди пак е същото.
на диагностика казват, че смуче въздух отнякъде.
след много безсънни нощи се чудя всички ли м50 имат тази част и каква е нейната роля http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15 номер 4 от схемата, защото при мен я няма а има директно маркуч в маншона след дебитомера и преди дросела???
и второ като работи колата на тъмно, всички бобини светят леко по-периферията си. казаха ми , че било нормално че имало някакъв еллектромагнитен разряд които така се освобождавал и т. н. Вярно ли е това - при вас как е??? смених бобините и пак присветкат. казаха на диагностика, че са наред и ако са изгорели или пробили и 6-те нямало да запали колата въобще???
благодаря на отзовалите се :bowdown:
Последна промяна jorji6i6i на 21 Ное 2010, 0:21, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??

Мнение от cod-cdbp » 11 Окт 2010, 22:44

Е малко ли маркучи има под всмукателите които могат да са спукани или откачени и може да смуче въздух от тях.
Овен това сменихте ли вакуумния маркуч на регулатора на налягане на гориво защото ми се струва че той ти прави тези шмекерии :paranoid:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??

Мнение от ddddk » 12 Окт 2010, 8:31

:idea:
Последна промяна ddddk на 16 Окт 2010, 10:38, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 17.02.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525i

Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??

Мнение от Maratilov e34 » 12 Окт 2010, 18:24

Запчни сас вакомите да не сее извадил ниакои лил спукан огледаи секи един маркуч по мотота.
И един мармот завиваше шоколада в калници от Опел

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??

Мнение от ddddk » 12 Окт 2010, 19:06

:idea:
Последна промяна ddddk на 16 Окт 2010, 10:39, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 707
Регистриран на: 22.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: carefully

Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??

Мнение от White 1913 Power » 12 Окт 2010, 20:45

Държи ли обороти или само тресе?Постоянно ли го прави(топла,студена)?Филтри сменявал ли си?Инжектори чистил ли си?Кога точно се появи проблема?Извади и погледни двата маркуча излизащи от стъпковото моторче,свали и конектора,който влиза в смукатела(да не би да му се е счупила щипката и да се вади).

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: E34 540i '95, E39 525d '03

Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??

Мнение от slackwarefan » 13 Окт 2010, 10:35

Колега ddddk,

тези бобини нямат маса през сърцевината си. Масата им е средния пин на конектора, и то за високото напрежение (може и през резистор). За ниското няма как да има постоянна маса, понеже има постоянен '+' и прекъсваема маса от ЕКУ. И друг път съм чел във форума това твърдение. Ако е спряла да прекъсва на някой след притягане то това е защото по-плътно натиска лулата към свещта (или друга причина), но не е заради 'масата' :|

поздрави

ddddk написа:Здравей колега,

За светкането на бубините "майсторите" не са прави.
Губи ти се масата.
Ето един вариант на решение на този въпрос:
Изображение

А, пък за паразитния въздух заигравката е по-голяма.
Затова ти предлагам да започнеш с масата. Лесно, просто, бързо и евтино.
Ако проблемите останат, продължаваме нататък.

Поздрави,
Д

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 728

Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??

Мнение от 5311 » 13 Окт 2010, 17:05

И аз имам същият проблем!!!ако някой може да помогне ще му бъдем много благодарни!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: M50B20 E36
Мечтае да кара: M3

Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??

Мнение от jorji6i6i » 13 Окт 2010, 19:55

колеги, проблема винаги си е бил отокакто съм купил колата - от около 1 година.
първо смених сещи и лули чисто нови.
след това стъпково моторче и един спукан маркуч. колата се пооправи, но пак тресеше на ниски обороти. смених ламбда-сонда нова и дебитомери въртях няколко и пак остана. мерих всички датчици за въздух и темп. вода и всичко е о.к. смених и уплътнения на смукателен колектор.
чудя се дали още смуче въдух отнякъде, или е от искрящите бобини, или пък компа е с друг софтуеар, които да е за м50б25 примерно...
ще опитам да замася допълнително бобините пък да видим какво ще стане???
ааа, колата студена все едно се дави и не тръгва въобще - трябва доста да се натисне педала. също така работи на много богата смес - смърди на бензин.
днес запуших вентилацията на картерните газове и пак същото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??

Мнение от ddddk » 13 Окт 2010, 21:14

:idea:
Последна промяна ddddk на 16 Окт 2010, 10:39, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: M50B20 E36
Мечтае да кара: M3

Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??

Мнение от jorji6i6i » 13 Окт 2010, 22:05

VIN: fc42141
DME: завършва на ......402
свещи нови Denso K20TXR, 0,9 mm , двуполюсни от "Косер"
ламбда: Денсо - 2 бели кабела, 1 сив и 1 черен , от "Косер"
лули: Bremi 1,8 kohm, нови от форума от колегата Laviatan
бобини: мисля, че са оригиналните Bosch

като махна капачката на маслото нищо не се променя - оборотите все така си се колебаят почти незабележимо, но тресе ужасно и смърди на бензин от ауспуха.

на диагностика всичко е о.к. - и затова ми казаха да си сложа катализатор, а другия майстор каза да си сваля катализатора - истината е , че катализатора е избушен, но гурнето си е там.

На диагностиката днес ми казаха, че сместа е ужасно много богата, чак толкова, че е невъзможно да е от отклонения на някой от датчиците и, че ламбдата пък от своя страна показва бедна смес.

Изпръсках цял спрей с газ за запалки по мотора и той не си промени оборотите - а преди когато смучеше въздух от колекторите при пръскане с газ се форсираше леко и вдигаше оборотите при засмукването на газта

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ше Е34

Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??

Мнение от VINCHUN » 13 Окт 2010, 22:16

Колега "jorji6i6i" добре дошъл в "клуба".Аз съм с абсолютно същия проблем,вече 3 години :mhihi: .Ходих по доста майстори ,изчел съм всички теми от форума,които имат връзка с проблема.И нищо!!!И аз смених свещите с Denso и в началото беше малко по-добре но след около 1000км пак прекъсва страшно много,на място когато работи мотора най-много се усеща.И при мен от ауспуха мирише на бензин и то много.Колата върви добре ,но след 3000 об. и то когато позагрее малко.Всички интервенции които си правил ,съм ги правил и аз!!!Без резултат.Съветвам те да си измериш компресията на мотора и да идеш на диагностика в официален сервиз на марката.Аз лично много се съмнявам в датчика на разпределителния вал,когато не работи компютъра минава в авариен режим и не разпознава кой цилиндър кой е под ред и подава бензин и ток на два по два......което сам си отговаряш до какво води.Опитай също просто да изключиш датчика на разпределителния вал и запали мотора без да го форсираш и виж как ще работи тогава.

Поздрави!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??

Мнение от @2bar » 13 Окт 2010, 23:21

jorji6i6i написа:На диагностиката днес ми казаха, че сместа е ужасно много богата, чак толкова, че е невъзможно да е от отклонения на някой от датчиците и, че ламбдата пък от своя страна показва бедна смес.


ако това вярно, може да се получи само ако имаш проблем с инсталацията на сондата, самата сонда или комп.

ако сместа е богата, сондата трябва да покаже богата смес, ако е бедна, трябва да покаже бедна смес. Ако горното е вярно, означава, че във веригата на сондата има проблем, с две думи късо към маса и комп. се опитва да обогати сместа. с две думи - пускай се и по тази следа.

лошото е, че сигнала от сондата не се обработва докато не загрее двигателя - т.е. имаш и друг проблем с това, че двигателя не върви, докато не загрее - лично аз клоня към дюзи (лични наблюдения, защото май и аз съм на път към клуба).

можеш да смениш и самите О-пръстени на дюзите, но не вярвам да се оправи положението. макар, че зависи, какво точно разбираш под тресе.

снимай свещите и сложи снимки.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??

Мнение от ddddk » 14 Окт 2010, 0:03

:idea:
Последна промяна ddddk на 16 Окт 2010, 10:39, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: м50 тресе на ниски обороти - смуче въздух, или??

Мнение от @2bar » 14 Окт 2010, 0:08

интересува ме как са работили, цвета и до колко се различават различните цилиндри

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook