E36 седан М43В18 парно
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: E36 седан М43В18 парно
неделчо янев написа:Не слагай стоманени болтчета там защото като ръждясат и ще ти разцепят пластмасата на радиатора там където отвора с резбата.Направи ги или си намери поне от месинг или хромникел.
Па те хората продават неръждавейка ....
- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Re: E36 седан М43В18 парно
Купона продължава. Спрях да мисля за обезвъздушаването, защото мисля да сменя охладителната течност. Понеже не съм я наливал аз и незнам какво има вътре, а пък идват и студове. След смяната ще се наложи отново обезвъздушаване и затова я оставих така. Сега този уикенд си купих антифриз, но не ми остана време за смяна, че имах други работи за вършене. Реших да пробвам пак да обезвъздуша. Колата беше загряла хубаво - стрелката беше права и 2-та маркуча бяха топли (което ме подсеща че забравих да пипна маркучите при клапаните). Отвих пробката, подадох около 2000 оборота (на слух), започнаха да излизат мехурчета и като почна само течност затворих пробката. Влизам в колата и топло няма. Отвих капачката за наливане, излезна стабилно количество течност. Влизам пак в колата и пак няма топло. Отвих пак пробката на половина, влезнах в колата и задъжах мотора известно време на 2000 оборота. От пробката излизаше течност придружена с мехурчета. Така доста време и не спираха мехурчетата. Захгасих мотора, отидох отпред и разхлабих още малко пробката. Доста време излизаше въздух от там и по едно време като намаля съскането отворих и капачата, изсъска изведнъж и това беше. Долях вода до ниво и затворих. Влезнах в колата и отново няма топлина. Трябваше да ходя до Бриколаж и затворих и капак и всичко. След като си свърших работата излизам от магазина и гледам под колата локвичка. Като се загледах теча е някъде около пробката за оттичане на радиатора или от О-пръстена на разширителния съд, или в най-лошия случай пласмасата на разширителния съд. Въртях врътката на централната духалка топло-студено и се чува промяна на звука, което ме навежда на мисълта че клапаните си работят. Водната помпа е нова, термостата отваря, остава радиатора на парното.
- Larry
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: 2.03.2007
- Местоположение: Някъде в Интернет...
- Пол: Мъж
- Кара: E36
- Мечтае да кара: служебна кола...
- Детайли за колата: 1994 E36 M43
Re: E36 седан М43В18 парно
колега joreto_88, успя ли да си оправиш проблема? Следя ти темата от няколко дни защото и аз като теб нямам никакво парно, а металните тръби които влизат в радиаторчето на парното са супер горещи (не можеш да си задържиш пръста и 2 сек.). Явно остава да ми е запушен радиатора на парното, но пък след 1 час активно градско каране ми се появава леко топло.... странна работа.
- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Re: E36 седан М43В18 парно
Еми в момента се чудя дали да отида да си сменя антифриза и да обезвъздуша отначало. Още не съм оправил проблема. Ходих в Дару кар и питах за друга пробка и ми казаха че предлагат само 1 пробка и при всички BMW-та е една и съща. В крайна сметка стигнахме до решението да си сменя плочката дето се навива пробката в нея. Утре ще пристигне и ще ходя да си я взема. Ако резбата е на плочката ще я закупя, ако не си остава за тях. Междувременно си закупих и О-пръстена (този големия) за разширителния съд, защото ми се струва че покапва от там. Като сменя антифриза ще пиша, надявам се да се оправи.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: E36 седан М43В18 парно
joreto_88 написа:Ако резбата е на плочката ще я закупя, ако не си остава за тях.
Резбата не е на плочката ... , резбата е на пластмасовото тяло под плочката . Плочката просто похлупва от горе ....
- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Re: E36 седан М43В18 парно
Еми утре ще видим в Дару какво ще стане. Ако пък ли не чичко стругар ще ми направи едни месингово болче и готово.
- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Re: E36 седан М43В18 парно
Днес смених антифриза. Отвих и пробката на блока и на радиатора. Интересното беше че първо отвих пробката на блока и не бликна антифриз изведнъж както очаквах (капачката на радиатора беше отворена), а изтече някакво много малко количество. А от радиатора изтече всичко. Завих пробките, качих предницата на по-високо и запалих колата без антифриз и отворени пробка за обезвъздушаване и капачка на радиатора. Започнах да наливам. Събра всичките 5 литра антифриз (по каталог дават 6.5 литра). Стрелката се изправи, термостата отвори и 2-та маркуча си изравниха температурите. Погледнах през отвора за капачката на радиатора и видях тънката струйка. Завих пробката и капачката, влизам в колата и парното духа студено, а и 3-те врътки бяха завъртяни на топло още преди да почна да наливам антифриза. Викам си чакай да се повозя малко. Минах 4-5км, спрях, вдигнах капака, отвих пробката и излезна само антифриз, без мехурчета. Качих се в колата и пак няма парно. Отидох пак при мотора, пипам 2-та големи маркуча на радиатора - еднакво топли. Малкия маркуч до пробката за изтичане и той топъл. Пипам 3-те маркуча дето влизат в купето - студени. Електромагнитните клапани ли са прецакани или радиаторчето на парното е запушено. Опитах се да тествам клапаните. Извадих буксата и с една пробна лапма пипам всички пинове, но и 3-те не светят. Врътнах врътката на лявата зона на студено и единия пин светна (жълт кабел). Врътнах дръгата зона - не светна друг пин. Има 2 жълто-кафяви кабела и един жълт. Някой може ли да ми обясни как точно навлиза охладителната течнист в купето? Преди да отвори термсотата ли, след това ли? Кога отварят и затварят електромагнитните клапани? С две думи - посоката на водата. Кой от 3-те маркуча трябва да се нагрее пръв, след това кой и така.
- Larry
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: 2.03.2007
- Местоположение: Някъде в Интернет...
- Пол: Мъж
- Кара: E36
- Мечтае да кара: служебна кола...
- Детайли за колата: 1994 E36 M43
Re: E36 седан М43В18 парно
Здрасти колега,
при мен беше същия проблем, смених електромагнитния клапан и нещата заспаха и 2та маркуча които влизат в купето от клапана са горещи, тръбите вътре в купето които влизат в радиатора също. Имам парно на 6. Едно нещо разбрах за клапана - когато си пуснал врътките на топло, напрежение на буксата няма, сиреч клапана е отворен и трябва да имаш парно. Ако си на студено се подават 12 волта и така клапана затваря. Но според мен имаш същия проблем като мен, клапана е запекъл в затворено положение ...
Успех
при мен беше същия проблем, смених електромагнитния клапан и нещата заспаха и 2та маркуча които влизат в купето от клапана са горещи, тръбите вътре в купето които влизат в радиатора също. Имам парно на 6. Едно нещо разбрах за клапана - когато си пуснал врътките на топло, напрежение на буксата няма, сиреч клапана е отворен и трябва да имаш парно. Ако си на студено се подават 12 волта и така клапана затваря. Но според мен имаш същия проблем като мен, клапана е запекъл в затворено положение ...
Успех
- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: E36 седан М43В18 парно
Точно клапаните са си според мен.Когато врътката започне да минава по към червено управлението подава сигнал на клапана колко да отвори.Ако е максимално на червено клапана е напълно отворен и антифриза минава през радиаторчето.Водата циркулира през радиаторчето постоянно когато врътката е в червената зона иначе спира притука на антифриз/вода/ през това радиаторче.Не се влияе от това дали термостата е отворил или още колата е току що запалена.Най вероятно са ти електромагнитните клапи на парното.Успех и да не забравиш да обезвъздушиш добре, че да се радваш на топло в зимни условия.

- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Re: E36 седан М43В18 парно
Сега преди малко се поразходих наляво на дясно с колата и на моменти се усещаше лека топлинка от централния въздуговод, но на моменти... За въздух мисля че не може да се говори. Днес като отвих пробката след като беше хубаво загряла колата излезна само антифриз, без мехурчета. Най-вероятно са тези клапани, защото и 3-те маркуча дето влизат в купето са студени.
- grudev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 25.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 M-Sport
- Детайли за колата: 320D sapphire black
Re: E36 седан М43В18 парно
А къде се намират тези клапани и колко струва подмяната им ? моя двигател е М40 и имам проблем с топлото. Но при мен странното е, че когато колата се движи и духа топло а като спре и почва студеното.
Drift machine ....
- BMWPetio
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Калояново , Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Съветски зърнокомбайн
- Мечтае да кара: ///М3 E36
- Детайли за колата: От уния с детските болести по разпределителния вал и повдигачите....
Re: E36 седан М43В18 парно
grudev написа:А къде се намират тези клапани и колко струва подмяната им ? моя двигател е М40 и имам проблем с топлото. Но при мен странното е, че когато колата се движи и духа топло а като спре и почва студеното.
И аз като теб го имам същия проблем.Когато колата падне под 2500оборота почва да духа студено. Над 2500 оборота започва да духа топло.И предполагам , че са клапаните , но незнам дали немогат да се отремонтират или трябва да си купувам нови.
- ShibinG
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 25.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39tdsA "97
- Мечтае да кара: c63amg
Re: E36 седан М43В18 парно
имате въздух в системата
по темата и при мен от дясно духаше топло отляво студено , беше запекал единия клапан, смених го направо целия и нещата заспаха

по темата и при мен от дясно духаше топло отляво студено , беше запекал единия клапан, смених го направо целия и нещата заспаха

6>4
- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Re: E36 седан М43В18 парно
Не е въздух, а е от клапаните. Махнах им буксата и неможе да се диша вътре. Но нещо немога да схвана логиката. Те са постоянно отворени, и когато врътката се врътне на студено им се подава ток и затварят. При мене са зацепили на затворено, а като махнах буксата се появи топло. Един вид им спирам тока и отварят, ама защо не отварят когато от копчето им спра тока? Нали са зацепили на затворено?
Попринцип могат и да се отремонтират - имаше някъде и подробна тема. Това е най-евтиния и сигурен вариант, защото знаете че вие сте си ги оправили. Ако си вземете втора употреба, може да са по-зле и от вашите. За цената на новите няма да говорим 


29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани