помощ колеги - смуче въздух м50б20 - ново 20 на посл. пост
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
помощ колеги - смуче въздух м50б20 - ново 20 на посл. пост
става дума за мотор м50б20 без ванус. сменил съм бобини, свещи, лули, ламда сонда, дебитомер, и всички гарнитури и о-пръстени по колекторите - обаче колата на ниски тресе, не ускорява никак до към 3-4000 оборота и работи на силно богата смес, направо сълзи ми потичат от очите, а ламбда сондата показва бедна смес - а е нова и качествена "Денсо". но и с други сонди пак е същото.
на диагностика казват, че смуче въздух отнякъде.
след много безсънни нощи се чудя всички ли м50 имат тази част и каква е нейната роля http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15 номер 4 от схемата, защото при мен я няма а има директно маркуч в маншона след дебитомера и преди дросела???
и второ като работи колата на тъмно, всички бобини светят леко по-периферията си. казаха ми , че било нормално че имало някакъв еллектромагнитен разряд които така се освобождавал и т. н. Вярно ли е това - при вас как е??? смених бобините и пак присветкат. казаха на диагностика, че са наред и ако са изгорели или пробили и 6-те нямало да запали колата въобще???
благодаря на отзовалите се
на диагностика казват, че смуче въздух отнякъде.
след много безсънни нощи се чудя всички ли м50 имат тази част и каква е нейната роля http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15 номер 4 от схемата, защото при мен я няма а има директно маркуч в маншона след дебитомера и преди дросела???
и второ като работи колата на тъмно, всички бобини светят леко по-периферията си. казаха ми , че било нормално че имало някакъв еллектромагнитен разряд които така се освобождавал и т. н. Вярно ли е това - при вас как е??? смених бобините и пак присветкат. казаха на диагностика, че са наред и ако са изгорели или пробили и 6-те нямало да запали колата въобще???
благодаря на отзовалите се

Последна промяна jorji6i6i на 21 Ное 2010, 0:32, променена общо 2 пъти
Re: помощ колеги - смуче въздух м50б20
С тва маркуче преди дросела,май са ти направили бай пас и са изолирали отоплението на дросела(което по принцип би трябвало да даде + ефект).А прегледа ли хубаво всички маркучи,то не само да ги разгледаш,ами направо ги извади и така ги разгледай,че като са стари много се вдървяват и се цепят лесно,понякога на такова място че не се вижда.Аз имах такъв проблем с маркуча за картерните газове,докато не го смъкнах не видях цепнатината.
- Hristo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
Re: помощ колеги - смуче въздух м50б20
пробвай с други бобини от кола която работи гладко-не е нормално да искрят
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: помощ колеги - смуче въздух м50б20
става дума за номер 4 от схемата при мен го няма а е самомаркуч - може ли да влияе на оборотите и качеството на сместа??
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15
Re: помощ колеги - смуче въздух м50б20
Провери си вакуумите със спрей за почистване на спирачки. Пръскаш по всички маркучи бавно и следиш оборотите. Ако има промяна, чак тогава сваляш и преглеждаш обстойно.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: помощ колеги - смуче въздух м50б20
jorji6i6i написа:става дума за номер 4 от схемата при мен го няма а е самомаркуч - може ли да влияе на оборотите и качеството на сместа??
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15
Мога да дам жокер. Всички м50 с ванОс и без ванОс имат това коляно №4 от схемата, което редуцира вакуума, който служи за вентилация на картера от картерните газове. Целта на този редуктор е да снижи до минимум засмукване на въздух през недобре уплътнени места, като примерно уплътнението на маслоизмерителната щека. Както знаеш, пропуска на въздух отнякъде силно влияе на качеството на горивната смес- тя обеднява. Ще дам пример с друг двигател- м42 от стария вариант. Той няма клапан за картерни газове и за да не засмуква въздух има стеснение в дросела, което редуцира вакуума до нива, необходими само за вентилация на картера. По-новия м42, както и м43-44 имат клапан за картерни газове, който изпълнява идентична роля да редуцира вакуума. При м52 е по-сложно, този клапан не е само редуциращ, той се явява и някакъв филтър /нека знаещите да кажат по-подробно/, отделно при м52 от този клапан има маркуч, свързан с долната част от тръбата на маслоизмерителната пръчка. Не съм запознат подробно с м50, писанието ми е само предположения, като правя аналогия с друг 4 цилиндров бензинов двигател. Когато се повреди въпросния клапан за картерни газове м42-43-44/клапанчето запъне в отворено положение/, силният вакуум засмуква въздух отнякъде, в моя случай през уплътнението на маслоизмерителната пръчка. Резултатите са : тресене на двигателя на празен ход и съвсем слабо забележимо намаляване на ускорението в ниските обороти.
Последна промяна ивчо3 на 15 Окт 2010, 10:23, променена общо 2 пъти
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: помощ колеги - смуче въздух м50б20
jorji6i6i написа: работи на силно богата смес, направо сълзи ми потичат от очите, а ламбда сондата показва бедна смес - на диагностика казват, че смуче въздух отнякъде.
Това не може да е истина.

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: помощ колеги - смуче въздух м50б20
Извинявам се за неточността в първия ми постинг. Да се счита намаляване количеството на засмуквания въздух през проходното сечение на редуциращото коляно, а не намаляване на вакуума. Дори обратното е- вакуумът в тази част се повишава, а в разширението намалява.
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: помощ колеги - смуче въздух м50б20
колега, благодаря за изключително компетентното мнение. Има логика във всичко което каза, днес изолирах вакума за картерните газове и има малко подобрение - но явно има и други места с въздушни утечки...
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: помощ колеги - смуче въздух м50б20
да, колега имам газов инжекциони "Фобос". И на бензин и на газ прави същото. Днес изолирах вентилацията на картера и малко се подобриха нещата. Мисля тия дни да разкача всичко свързано с колектора и да затапя и да карам така....
свещите са супер, както колегата е показал на снимката - преди бех с денсо иридиум намалени на 0,8 дори 0,7 мм но кколата пак си работеше така.
сондата ми е свързана професионално с пресоване на кабелите - не с поялник и други порочни методи които променят съпротивлението на кабелите. Всищност над 3000 оборота почва да си отчита нормално-0,2-0,8 волта, само на ниски се забива на 0,2 волта и стои там. Мислех, че старата ми бош сонта е преебана, но с новата е идентично и още 10 боша също, сериозно толкова сонди съм пробвал докато мирясам, че не е от сондата.
Хората по моргите ме гонят вече, само взимама за проба и връщам и казвам, че не работи.
Дюзи не са, защото така е и на газ.
остава паразитен въздух и проклетите бобини. на бензин свеят 2-3 от тах на газ и 6 -те
чудя се ако сместа в даден цилиндър не се запали през ауспуха излиза бензинови пари и въздух /т.е. кислород/. В този ред на мисли сондата отчита повишено съсдържание на кислород и си мисли, че сместа е бедна. Сондата няма как да отчете неизгорелия бензин - тя отчита само съдържанието на кислород.
свещите са супер, както колегата е показал на снимката - преди бех с денсо иридиум намалени на 0,8 дори 0,7 мм но кколата пак си работеше така.
сондата ми е свързана професионално с пресоване на кабелите - не с поялник и други порочни методи които променят съпротивлението на кабелите. Всищност над 3000 оборота почва да си отчита нормално-0,2-0,8 волта, само на ниски се забива на 0,2 волта и стои там. Мислех, че старата ми бош сонта е преебана, но с новата е идентично и още 10 боша също, сериозно толкова сонди съм пробвал докато мирясам, че не е от сондата.
Хората по моргите ме гонят вече, само взимама за проба и връщам и казвам, че не работи.
Дюзи не са, защото така е и на газ.
остава паразитен въздух и проклетите бобини. на бензин свеят 2-3 от тах на газ и 6 -те
чудя се ако сместа в даден цилиндър не се запали през ауспуха излиза бензинови пари и въздух /т.е. кислород/. В този ред на мисли сондата отчита повишено съсдържание на кислород и си мисли, че сместа е бедна. Сондата няма как да отчете неизгорелия бензин - тя отчита само съдържанието на кислород.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: помощ колеги - смуче въздух м50б20
jorji6i6i написа:проклетите бобини. на бензин свеят 2-3 от тах на газ и 6 -те
чудя се ако сместа в даден цилиндър не се запали през ауспуха излиза бензинови пари и въздух /т.е. кислород/. В този ред на мисли сондата отчита повишено съсдържание на кислород и си мисли, че сместа е бедна. Сондата няма как да отчете неизгорелия бензин - тя отчита само съдържанието на кислород.
Май в запалителната система се крие нещо. Тези светещи бобини.... не трябва да присветват, значи няма качествена искра, губи се напрежение някъде по цокъла или друго място. Свръх високото съпротивление е предпоставка за избиване на високо напрежение през керамичното покритие на свещите и придружаващите го светлинни ефекти. Достатъчно е да има масло избило от О-пръстените на капака на главата и потопило цокъла на свещите, за да има такова високо съпротивление. Съвсем правилни разсъждения за ламда сондата. Тя "се опитва" да компенсира фалшивия недостиг на бензин във въздуха, като още повече обогатява сместа.
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: помощ колеги - смуче въздух м50б20
имаме развитие по темата.
токущо смених бобините с чисто нови. Колата заработи осезаемо по добре. изкарах я на околовръстното и покарах 15-20 км да се "обучи компа" защото беше свален акумулатора.
колата ускорява доста по-добре. засекохме се с една 325 тдс-ка и направо я смачках.
колата не тресе така осезаемо както преди, но пък не мога да сложа изправена стотинка както всички сме гледали по интернет
. но и това ще го анализираме и отстраняваме.
друга ми прави впечатление - оборотите немърдат грам, но са точно на отметката за 500 оборота, може би милиметър над нея.
чел съм, че този мотор работи на 700 оборота, +/- 50
тествах го как ли не, но оборотите са 500 и на бензин и на газ.
понеже съм изолирал системата за картерните газова, може и да е нея.
после ще сложа маркучите обратно на колектора.
довечера ще видя дали новите бобини искрят на тъмно - но колата определено работи и ускорява много по-добре с тях
нова бобина е от порядъка на 100 лева, с отстъпки ги намерих на 69,90 BREMI - оригинални /поне така казват/
токущо смених бобините с чисто нови. Колата заработи осезаемо по добре. изкарах я на околовръстното и покарах 15-20 км да се "обучи компа" защото беше свален акумулатора.
колата ускорява доста по-добре. засекохме се с една 325 тдс-ка и направо я смачках.
колата не тресе така осезаемо както преди, но пък не мога да сложа изправена стотинка както всички сме гледали по интернет

друга ми прави впечатление - оборотите немърдат грам, но са точно на отметката за 500 оборота, може би милиметър над нея.
чел съм, че този мотор работи на 700 оборота, +/- 50
тествах го как ли не, но оборотите са 500 и на бензин и на газ.
понеже съм изолирал системата за картерните газова, може и да е нея.
после ще сложа маркучите обратно на колектора.
довечера ще видя дали новите бобини искрят на тъмно - но колата определено работи и ускорява много по-добре с тях

нова бобина е от порядъка на 100 лева, с отстъпки ги намерих на 69,90 BREMI - оригинални /поне така казват/
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: помощ колеги - смуче въздух м50б20
Това със стотинката го опитвай като си смениш и тампоните на двигателя и скоростите с нови
. Понеже по нагоре каза, че си затапил вентилацията на картера, надявам се си я' затапил само от към колектора, но не и от към главата
, защото тия газове трябва някъде да отидат.
Ако стрелката ти не плава на празен ход и всеки път си връща оборотите на тази стойност при загрял двигател, недей го човърка повече.


Ако стрелката ти не плава на празен ход и всеки път си връща оборотите на тази стойност при загрял двигател, недей го човърка повече.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: помощ колеги - смуче въздух м50б20
но на тъмно искренето между металната част и пластмасовата на бобината пак си остана и то на всичките бобини.
това нормално ли е или не??????
това нормално ли е или не??????
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: помощ колеги - смуче въздух м50б20
след многократни тестове установих следното нещо:
колата работи на много богата смес /смърди от ауспуха на бензин/ и сондата си показва богара смес /мени се около 0,8 волта/.
симулирах неработеща бобина и сондата веднага хвана неизгорялия кислород /от бензиновата смес която не се е взривила без искра/ и стойностите паднаха на 0,1 волта. Връзвам си пак бобината и вече целия кислород изгаря и стойностт става пак 0,8.
Ламбдата може да отчете само неизгорелия кислород, но не и бензиновите пари.
- колата не смуче въздух защото щеше да показва бедна смес, а не богата
- навежда ме на дюзи, но показанията са същите и на газ /газов инжекцион/ - просто не ми се върва да "текат" дюзите уи на двете системи
- откъде идва повечето гориво като изключим датчик темп. които показва в нормите?????
- възможно ли е дебитомера да казва, че минава повече въздух ??????? не видях при гасене на двигателя да се зачервява жичката му както пише навсякъде в ръководсвата, знаете ли нещо по въпроса и може ли на диагностика да симулират това нагряване за да се изчисти малко смата жичка на сензора. Тегли към тоя деботимер щото студе колата върви по-добре без него иначе докато не мине синята зона - се дави и гурми в колекторите и не върви въобще..не че после е цвете но е малко по-добре
колата работи на много богата смес /смърди от ауспуха на бензин/ и сондата си показва богара смес /мени се около 0,8 волта/.
симулирах неработеща бобина и сондата веднага хвана неизгорялия кислород /от бензиновата смес която не се е взривила без искра/ и стойностите паднаха на 0,1 волта. Връзвам си пак бобината и вече целия кислород изгаря и стойностт става пак 0,8.
Ламбдата може да отчете само неизгорелия кислород, но не и бензиновите пари.
- колата не смуче въздух защото щеше да показва бедна смес, а не богата
- навежда ме на дюзи, но показанията са същите и на газ /газов инжекцион/ - просто не ми се върва да "текат" дюзите уи на двете системи
- откъде идва повечето гориво като изключим датчик темп. които показва в нормите?????
- възможно ли е дебитомера да казва, че минава повече въздух ??????? не видях при гасене на двигателя да се зачервява жичката му както пише навсякъде в ръководсвата, знаете ли нещо по въпроса и може ли на диагностика да симулират това нагряване за да се изчисти малко смата жичка на сензора. Тегли към тоя деботимер щото студе колата върви по-добре без него иначе докато не мине синята зона - се дави и гурми в колекторите и не върви въобще..не че после е цвете но е малко по-добре
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани