Мистерия, мистерия, мистерия!!!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Straho_530D
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10.10.2010
Мистерия, мистерия, мистерия!!!
Здравейте, колеги, ще бъда максимално изчерпателен, доколкото това е възможно!
Карам БМВ 530Д 2002г., пълен М-пакет, 193 расови коня, всичките добре охранени! Купено е преди два месеца (Горубляне, Италия - знам че е лоша комбинация, но така ми грабна сърцето тоя фейс, тоя черен таван, тоя красив волан и скоростен лост, че не можах да устоя, а и продавачите бяха изключително възпитани и честни) за 11 000лв, след което съм дал още близо 5 000лв., за да го изпъна технически и визуално, както такава кола заслужава! Сменил съм гуменото каре, всички филтри, 7литра масло на БМВ, вътрешни и външни накрайници, предни тампони, меки връзки, махнал съм катализаторите, перка и блок на климатроника, профилактика на чистачките, термостат, нови крушки за фаровете, накладки, алтернатор и стартер (единствените части, които съм поправил, а не съм сложил нови)... предполагам, че забравям нещо, но както и да е. (Само вмятам, че всички части са оригинални на БМВ, освен накладките - АТ). Колата лети и мърка, държи се на пътя все едно е на релси, нито за миг не съжалявам за избора си.
Но ето и мистерията - досега ми се случва четири пъти, с различна продължителност (от 30ина минути, до 12-14 часа) - светва ми лампата за нивомата и едновременно с това се втвърдява волана, престават да работят лампите в купето, задните ел. прозорци, централното заключване, ел. прибирането на огледалата, чистачките и (но не съм сигурен на 100%) колата сякаш леко кляка!!! Не съм забелязал нищо специфично, което правя при появяване не проблема, нито пък когато изчезва! Имам леки съмнения, че два от пътите когато се появи тая гадост, някой ми задаваше въпроса дали не съм заключил задните прозорци, след което аз ги отключвах и в рамките на 10ина минути се появяваше тая гняз! Ходих на диагностика в три сервиза, в първия от които ми казаха, че трябва програма специално за БМВ (логично
), във втория ми казаха, че тяхната програма не е пълна, или неюо от сорта и не ги пускало в раздела за окачването и накрая ме пратиха при един пич във Волуяк, който имал "най-оригиналната" програма за БМВ, но когато отидох при него нищо не можа да открие, тъй като проблемът го нямаше в този момент. Човекът ми каза да отида при него веднага щом се появи отново, но два пъти тръгвам и все изчезва преди да стигна до сервиза!!! Та т'ва е на(не много)кратко като огромната ми молба към вас е да ми дадете каквато и да е информация за "лекуването" на тая гадна болест, както и да ми кажете дали (и ако да - доколко) е опасна, дали мога да тръгна на много дълъг път (Дания и то трябва да тръгна до края на седмицата) с този проблем, ако пак се появи - как да го задържа до сервиза, или ако съм в чужбина - какво да правя и въобще всичко което може да ми бъде от полза според вас! Предварително ви благодаря и чакам с адско нетърпение компетентните ви съвети, диагнози и дори предположения и съмнения!!! Наистина ще съм много задължен на всеки, който опита да ми помогне!!!
ПП: В петък ми се спука дясната сфера, компесора си помпа перфектно, тоест тая гадна лампа светва от нещо друго. Колата е с М-ково окачване, поръчал съм направо двете сфери от Германия, идват в четвъртък, слагам ги и тръгвам, защото пътуването ми е задължително, затова моля помогнете , или поне ме успокойте, че не е опасно, преди да замина!!! Впрочем четох някъде, че ден-два след като спукаш сфера, трябва колата да клекне цялата, а не само от едната страна, а мойта кола си е накривена като шапка на трубадур, та въпросът е истина ли е това и ако да - какво друго трябва да сменям, рециклирам, или поправям!?!
Отново благодаря предварително за всички, които ще ме посъветват!!!
Карам БМВ 530Д 2002г., пълен М-пакет, 193 расови коня, всичките добре охранени! Купено е преди два месеца (Горубляне, Италия - знам че е лоша комбинация, но така ми грабна сърцето тоя фейс, тоя черен таван, тоя красив волан и скоростен лост, че не можах да устоя, а и продавачите бяха изключително възпитани и честни) за 11 000лв, след което съм дал още близо 5 000лв., за да го изпъна технически и визуално, както такава кола заслужава! Сменил съм гуменото каре, всички филтри, 7литра масло на БМВ, вътрешни и външни накрайници, предни тампони, меки връзки, махнал съм катализаторите, перка и блок на климатроника, профилактика на чистачките, термостат, нови крушки за фаровете, накладки, алтернатор и стартер (единствените части, които съм поправил, а не съм сложил нови)... предполагам, че забравям нещо, но както и да е. (Само вмятам, че всички части са оригинални на БМВ, освен накладките - АТ). Колата лети и мърка, държи се на пътя все едно е на релси, нито за миг не съжалявам за избора си.
Но ето и мистерията - досега ми се случва четири пъти, с различна продължителност (от 30ина минути, до 12-14 часа) - светва ми лампата за нивомата и едновременно с това се втвърдява волана, престават да работят лампите в купето, задните ел. прозорци, централното заключване, ел. прибирането на огледалата, чистачките и (но не съм сигурен на 100%) колата сякаш леко кляка!!! Не съм забелязал нищо специфично, което правя при появяване не проблема, нито пък когато изчезва! Имам леки съмнения, че два от пътите когато се появи тая гадост, някой ми задаваше въпроса дали не съм заключил задните прозорци, след което аз ги отключвах и в рамките на 10ина минути се появяваше тая гняз! Ходих на диагностика в три сервиза, в първия от които ми казаха, че трябва програма специално за БМВ (логично

ПП: В петък ми се спука дясната сфера, компесора си помпа перфектно, тоест тая гадна лампа светва от нещо друго. Колата е с М-ково окачване, поръчал съм направо двете сфери от Германия, идват в четвъртък, слагам ги и тръгвам, защото пътуването ми е задължително, затова моля помогнете , или поне ме успокойте, че не е опасно, преди да замина!!! Впрочем четох някъде, че ден-два след като спукаш сфера, трябва колата да клекне цялата, а не само от едната страна, а мойта кола си е накривена като шапка на трубадур, та въпросът е истина ли е това и ако да - какво друго трябва да сменям, рециклирам, или поправям!?!
Отново благодаря предварително за всички, които ще ме посъветват!!!
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: Мистерия, мистерия, мистерия!!!
Голямо четене
Колега,не си писал (или поне аз не видях) от къде си ? Във форума има няколко добри момчета които могат да ти помогнат поне с диагностика. Другото което се сещам е,слагал ли си допълнителна аларма??? Ел.стъклата ,огледалата и централното заклчване са на едни бушони 6,27 и 29. Ако имаш допълнително слагана аларма провери дали не е от нея .


Колега,не си писал (или поне аз не видях) от къде си ? Във форума има няколко добри момчета които могат да ти помогнат поне с диагностика. Другото което се сещам е,слагал ли си допълнителна аларма??? Ел.стъклата ,огледалата и централното заклчване са на едни бушони 6,27 и 29. Ако имаш допълнително слагана аларма провери дали не е от нея .
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Мистерия, мистерия, мистерия!!!
Колега, една читава диагностика не предполага, че проблема трябва да е изявен в момента. Има си памет, в която се записват грешките. Предвид, че модула за управление на нивомата е свързан към основния модул, както и всички други екстри, съвсем така на посоки, може там да е проблема. Но няма да се разминеш без истинска диагностика. Тези майстори, при които досега се бил не вярвам да ти помогнат повече отколкото досега.
ПП Казваш, че алтернатора си поправял или сменял... Защо? Виж акумулатора как е. При слаб (заминаващ си) акумулатор настъпват подобни аномалии. Кога се появява проблема? При запалване сутрин, слабият акумулатор не подава достатъчно ток, а на компресора на нивомата му се иска да понапомпи малко, но удря греда... и от там и други аномалии.
ПП Казваш, че алтернатора си поправял или сменял... Защо? Виж акумулатора как е. При слаб (заминаващ си) акумулатор настъпват подобни аномалии. Кога се появява проблема? При запалване сутрин, слабият акумулатор не подава достатъчно ток, а на компресора на нивомата му се иска да понапомпи малко, но удря греда... и от там и други аномалии.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Мистерия, мистерия, мистерия!!!
някой е препрограмирал колата с цел най вероятно км са пипани или ГМ модула прави проблем....или нещо друго е правено софтуерно... тя и за тва може италианеца да я е продал
кефиш се и ти на 530д като гледам по колко пишеш за проблема 


Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Мистерия, мистерия, мистерия!!!
Здравей колега да ти е честита красавицата. Та първо да не би някога някъде да е обръщан волана
(от десен ->ляв) при такава интервенция биха се появили толкова проблеми наведнъж (макар и дребни но дразнещи
) Относно втърдяването на волана и клякането на колата (мое мнение и разсъждения
) това е свързано с нивомата (по скоро с накланянето на задницата от там накланянето на предницата и неравномерното натоварване на предното окачване) така че би трябвало да изчезне този проблем след ремонта на нивомата. Плафоните се управляват от лайт модула евнтуално проблем при него (по скоро лоша ел. връзка някъде там). Блока за управлението на стъклата се намира в дясната врата (пак някоя ел. връзка или кабел около него). Модула за огледалата не го знам къде е
(и дали модула за ел.управлението на огледалата отговаря и за ел прибирането й). По скоро трябва да се търси нещо общо между тези работи (GM модула например), както каза imotep една аларма монтирана допълнително би била отговорна за всичко това (по-точно некачествеия й монтаж).
Успех с премахването на проблемите.

П.П. много бавно пиша изпревариха ме




Успех с премахването на проблемите.

П.П. много бавно пиша изпревариха ме

- kamendc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 16.07.2009
- Местоположение: София
- Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto
Re: Мистерия, мистерия, мистерия!!!
колега, всички подробности не четох, но лятото ми се пука едната сфера на нивомата (комби Е39 карам) и ми клекна само от едната страна (спуканата, разбира се). успех!
- Straho_530D
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10.10.2010
Re: Мистерия, мистерия, мистерия!!!
Само изкарвам на чисто самият проблем, че май много съм се разпрострял
- Sветва ми лампата за нивомата и едновременно с това се втвърдява волана, престават да работят лампите в купето, задните ел. прозорци, централното заключване, ел. прибирането на огледалата, чистачките и (но не съм сигурен на 100%) колата сякаш леко кляка!!! Не съм забелязал нищо специфично, което правя при появяване не проблема, нито пък когато изчезва!

Re: Мистерия, мистерия, мистерия!!!
Колега ами правилно са те ориентирали и проблема според мен е електрически и това дето ти втвърдява е от загуба на ел. захранване на управлението на сервотроника ( предполагам имаш ).
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Мистерия, мистерия, мистерия!!!
Straho_530D написа:Само изкарвам на чисто самият проблем, че май много съм се разпрострял- Sветва ми лампата за нивомата и едновременно с това се втвърдява волана, престават да работят лампите в купето, задните ел. прозорци, централното заключване, ел. прибирането на огледалата, чистачките и (но не съм сигурен на 100%) колата сякаш леко кляка!!! Не съм забелязал нищо специфично, което правя при появяване не проблема, нито пък когато изчезва!
Това ми прилича на чист проблем с GM3 модула. Всичко, което спира да ти работи се управлява от него. Така както го обясняваш, имам чувството, че направо се прекъсва захранването към него.
Каквото и да е обаче, трябва да се закачи на диагностика. Така ще е по-лесно да ти помогнем.
На първо време, свали един GM3 модул от някоя кола с приблизително твоите екстри и го смени. Намира се под жабката и изглежда така: http://images.bimmers.no/files/qiymmv56h61ckqakpjav.jpg
- Straho_530D
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10.10.2010
Re: Мистерия, мистерия, мистерия!!!
А дали мога да тръгна така за чужбина, защото ми е много важно и нямам време сега да се разправям, а все пак са към 6 - 7 000км отиване и връщане? Имам предвид дали може нещо да ми блокира, или да се прецака нещо важно и въобще сериозен ли е тоя проблем? Благодаря!
- ivo1bg
- FC BAYERN
-
- Мнения: 1321
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 17' 540 I
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: Мистерия, мистерия, мистерия!!!
Straho_530D написа:...................Sветва ми лампата за нивомата и едновременно с това се втвърдява волана, престават да работят лампите в купето, задните ел. прозорци, централното заключване, ел. прибирането на огледалата, чистачките и (но не съм сигурен на 100%) колата сякаш леко кляка!!! .....................
Колега, как мислиш да караш по този начин 7 000км


Това е мое мнение и аз лично не бих тръгнал на дълго с такава кола. Знам, че нямаш време, ама трябваше по-отрано да се захванеш с отстраняването на проблемите. Дори и при онези "изедници" от Камор или Дару да беше отишъл, пак щеше да знаеш повече отколкото в момента и да вземеш мерки, а не както си сега.
- kalin_peev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 20.04.2009
- Местоположение: гр. Генерал Тошево
- Пол: Мъж
- Кара: е 39 525 тдс 11.98г
- Straho_530D
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10.10.2010
Re: Мистерия, мистерия, мистерия!!!
kalin_peev написа:това е слаба маса
Сиреч скапал ми се е акумулатора? Нов ли да купувам, или да го заредя десетина часа?
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Мистерия, мистерия, мистерия!!!
Straho_530D написа:kalin_peev написа:това е слаба маса
Сиреч скапал ми се е акумулатора? Нов ли да купувам, или да го заредя десетина часа?
Сиреч да се види масата на модула ,акумулатора,вземи някой акумулатор който да е здрав и мощен и покарай с него,има и вариант да е гърмял пиропатрона на акумулатора
- Straho_530D
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10.10.2010
Re: Мистерия, мистерия, мистерия!!!
Първо искам да благодаря на Mad_Presley за насочването към GM3 модула, тъй като точно там се оказа проблемът!!! След 4-5 часа разплитане и окомплектоване на жици всички проблеми изчезнаха! За съжаление обаче ден преди това както си карах по Цариградско, колата започна да подскача като назобено кенгуру и когато спрях, задницата се беше надигнала като за секс със ТИР
) Веднага изключих компресора от буксата и след малко колата си спадна до нормалното ниво. Лошото е, че сега след като оправихме проблема с кабелите в модула, лампата за нивомата пак светна, само че без да се появяват всичките други проблеми за които писах. Въпросът ми е възможно ли е да имам проблем с датчиците за нивото и въобще къде може да имам проблем сега (а когато светна лампата, около час след като си тръгнах от сервиза, колата се надигна с около два пръста) Дайте, моля ви някакъв съвет и най-вече ми кажете дали може нещо да се прецака ако така карам и провто внимавам за новото! Благодаря ви предварително!!!

21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани