........

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори


Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 21.07.2010

Re: Модове, разработки и предложения за спирачки и интериор

Мнение от toranaga » 01 Окт 2010, 23:15

Sharo написа:...
а планка между шенкела и апарата (адаптор) си правиш едно чертежче и бягаш при първия цех с лазер да ти ги изрежат и слагаш.
...

Не става на лазер. Специално за тая комбинация от дискове и апарати планката е обемна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 573
Регистриран на: 12.05.2007
Местоположение: Стара Загора
Кара: м50б20

Re: Модове, разработки и предложения за спирачки и интериор

Мнение от Deadgame » 01 Окт 2010, 23:41

toranaga написа:
Бате Сашо написа:...
а относно това какво съм казал за фланци и адаптори, мисля че разбра дори фроид какво съм имал предвид, но явно пак не съм бил прав, за което се извинявам.

Нещо не те разбрах идеално... :mhihi:
В крайна сметка какво - фланци или адаптори?
Имам и чертежите на фланците за Борбет А, 7.5J, ЕТ 20. :mrgreen:
Имам и чертежи за задните дискове, не са от 525 тдс, от друго БМВ са, ама са 294 мм. вентилирани и апаратите пак са с адапторни планики. Фланци не трябват.
Знам и каква спирачна помпа ти трябва и т.н., ама нещо не те разбрах идеално и тоя път... :mhihi:




ау какъв си капацитет , другия път не даваи на човека такива изчерпателни отговори :kuku:


Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 21.07.2010

Re: Модове, разработки и предложения за спирачки и интериор

Мнение от toranaga » 01 Окт 2010, 23:47

Щом казваш, ще си трая. :yes:
Успех на човека. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: Модове, разработки и предложения за спирачки и интериор

Мнение от Sharo » 01 Окт 2010, 23:53

toranaga написа:
Sharo написа:...
а планка между шенкела и апарата (адаптор) си правиш едно чертежче и бягаш при първия цех с лазер да ти ги изрежат и слагаш.
...

Не става на лазер. Специално за тая комбинация от дискове и апарати планката е обемна.


може ... не съм слагал такива апарати ... изходих от тая снимка ..
Изображение
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола


Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 21.07.2010

Re: Модове, разработки и предложения за спирачки и интериор

Мнение от toranaga » 01 Окт 2010, 23:58

То ако се вгледаш хубаво, това не са планки, а некво неземно творение на скрапер от Бронзовата ера. :shock:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Модове, разработки и предложения за спирачки и интериор

Мнение от slatanic » 02 Окт 2010, 0:01

toranaga написа:То ако се вгледаш хубаво, това не са планки, а некво неземно творение на скрапер от Бронзовата ера. :shock:

Ма верно на отливки мязат и то бронзови.Виж кви шупли имат на отворите. :mhihi:
Тоя некав луд фен трябва да е да ги монтира с тоя бронз.Или може би спирачките са за колата на тъща му. :mhihi:


Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 21.07.2010

Re: Модове, разработки и предложения за спирачки и интериор

Мнение от toranaga » 02 Окт 2010, 0:06

Това съвсем не е всичко... ако и ти се вгледаш хубаво, може и да забележиш, че дупките по "планките" са с 50% по-малко. Есктра планки са.
Успех пак на колегата, дет си би форумно главата в стената, че ги е "изпуснал". Успех и на другия колега от Стара Гъзора. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Модове, разработки и предложения за спирачки и интериор

Мнение от slatanic » 02 Окт 2010, 0:11

Тука обаче не си прав точно са си дупките.Просто като видиш къде точно трябва да ти дойде дупката се пробиват още два отвора и си готов.Пък другите отвори със шуплите нарочно не са дори оформени до точен размер тъй като не е ясно какъв ще е той и за това така са оставени.Тъй да се каже това е универсален комплект който може да се приспособи за нуждите на всеки само с комплект бургии от железарията тъй като бронза лесно се работи в полеви условия. :mhihi:
Абе важното е тунинг да има и те така. :mhihi:


Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 21.07.2010

Re: Модове, разработки и предложения за спирачки и интериор

Мнение от toranaga » 02 Окт 2010, 0:30

Не стига, че планките са обемни, ами и непробитите отвори не са проходни, а с резба.

Изображение

Демек, няма място за грешка. Успех на Човека със свалянето на размерите за тая планка. :yes:

Как викат братчедите, иска не иска Човека, плъг анд плей ще бъде, бащата да събира от пенсията, щот младежа от Стара Гъзора ме скастри да не се обаждам. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: Модове, разработки и предложения за спирачки и интериор

Мнение от Sharo » 02 Окт 2010, 10:15

е добре, след лазера носи на фрезиста да му свали там квото трябва малко. Идеята беше, че не е много сложно про наличието на куп стругаро фрезисти и лазери в София и околностите.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола


Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 21.07.2010

Re: Модове, разработки и предложения за спирачки и интериор

Мнение от toranaga » 02 Окт 2010, 11:49

Сложна си е изработката, но се прави при читав човек с читава машина. Не е нужно детайла да минава през две обработки.
Големия гъдел е свалянето на размерите, щот хАпаратя треа да се позиционира прецизно върху диска и оттам нататък дерзаеш със шублера, трябва да свалиш 6 разстояния и кат сбъркаш на 1-2 места с по някоя десета, не ти излиза някой размер по чертежа и започваш отначало, щот не знаеш къде точно си го заовчил. Тва ако искаш планката да е прецизна и да повериш живота си на нея. Иначе може и с размери "на око", бургия за бетон и кръгла раш-пила.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 356
Регистриран на: 24.01.2007
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: 328ci & E30 327Ti
Мечтае да кара: която вкачи

Re: Модове, разработки и предложения за спирачки и интериор

Мнение от BMW_DRIVER » 02 Окт 2010, 13:19

слагай дискове от ТТ 1.8т (на другите мотори май им беше друго ЕТ на диска) апарати от е38 4бутални чертеж на планките мога да ти дам и да ти кажа мойте кой ги прави на лазер в Пловдив (матеряла е от тях няма се занимаваш да търсиш).задни дискове от е46 (запазваш си стоковата ръчна) с апарати от е39 задни чартеж също мога да ти пратя. кадето има резби на адапторите на лазер ти правят 2-3мм дупчица и после на фрезист си ги разпробиваш :)
само за предните джанти под 17" май няма да можеш да сложиш и ще ти трябват поне 30-35мм фланци в зависимост какви са ти джантите (мойте Азев-ки с 35мм фланец заспа апарата)
http://www.youtube.com/watch?v=P0XCgzj6 ... e=youtu.be неделни развлечения-бог да дава живот на шперо :D

2 ГОДИНИ ПО-КЪСНО..... https://www.youtube.com/watch?v=oeH1F_oxzbw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: Модове, разработки и предложения за спирачки и интериор

Мнение от Sharo » 02 Окт 2010, 15:33

е кое му е толко сложното слага диска на главината слага апарата на диска надува го с компресора че да му стиснат накладките там дето му харесва да седи апарата и мери.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола


Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 21.07.2010

Re: Модове, разработки и предложения за спирачки и интериор

Мнение от toranaga » 02 Окт 2010, 21:19

Аз тия дузпи вече съм ги ловил и ти казвам, че свалянето на размерите не е толкова просто, колкото си мислиш. Ако не вярваш, пробвай се да свалиш размерите - всички прави + диагоналите (общо 6 на брой) и после кат му седнеш на чертежа и като пуснеш 3 прави, а другите 3 се окажат различни от това, което си мерил, ще се върнеш да мериш пак. Може и да стигнеш до 5-6 замервания, докато свалиш всичките размери коректно и ти се засекат коректно на чертежа.

Получава се така, защото апарата е бая тумбест и дори да навиеш дълги шпилки на апарата и шенкелите, за да си улесниш меренето, пак не е много лесно. Това за отпред. За отзад понеже има една крива подредба на отворите, е още по-гъдел.

Ама няма значение, щото колегата от Хаскою вече ги е "свалил", което ме навежда на мисълта, че трябваше отдавна да ги махна размерите от едно друго място, дет другите така уверено ги пускат, а и знаят от какви коли какво се ползва... :mhihi:

Има един трети момент, а именно че пенсията на бащата на Бат Сашо няма да му стигне и за тоя 'сиромашки' тюнинг, заради едни незначителни, дребни сметки:

1. Апарати Брембо 4-бутални: 350 - 400 лв.
2. Дискове: 280 - 300 лв. (Цимерман)
3. Накладки: около 150 лв. по спомени (Текстар)
4. Адаптери: около 150 лв.
5. Фланци: ако е маняк и държи да са от дурал - около 100 лв. с материала
6. Задни апарати 200 лв.
7. Задни дискове - 240 - 260 лв.
8. Задни накладки - 100 - 120 лв.
9. Задни адаптери - 50 - 60 лв.
9. Маркучи - не помня, ама нека ги сложим 60 лв и 4-те
10. Спирачна система от Е32 например (помпа, усилвател, комбо, азотна сфера и др.) - не по-малко от 300 лв.
11. Кербовки на маслени маркучи и тръби - 150 лв.
12. Допълнителна тръба за задно колело + кербовки - не помня, ама да кажем 40 лв.
13. Спирачна течност ДОТ 5 - не помня, колкото си избере Бат Сашо
14. Хидравлична течност 2 л. - да кажем 30 лв.
15. Всякакви дреболии, които съм забравил + куп стойчици и скобички, да кажем 20 -30 лв.

В най-добрия случай сумата е между 2100 и 2300 лв. Бая пенсийка треа да зима бащицата, Бат Саше, за тоя 'сиромашки' ъпгрейд.

За спирането няма да говоря, имаш чувството, че ще върнеш поръчката от обяда, излитайки през предния джам, ако ще и сиромашки обяд да е бил... :mhihi:

П.С. Това всичкото влиза в джанта 16-ка.
П.С.2. Забравих лекото тунинговане на предните дискове, че са 10х100 - 20 лв + леко тунинг за задните, че централния отвор е различен и са 5х120 - 30-40 лв. Забравих и че ако Бат Сашо е маняк, ще си галванизира планките и задните гривни за централния отвор, а там още 20-30 лв. и така. Сигурно още доста неща съм забравил, та цялата галимация най-вероятно ще започне да се случва от 2400 лв. нагоре.
П.С.3. Ааа, забравих, че треа да минеш и на шпилки с усилена якост, щот бая по-дългички идват, особено отпред, там use your imagination, аз си купих Sparco шпилки и гайки, да не се кахъря и там заминаха по 10 лв. на шпилка (с ограничител) + гайка, ама тук може и по-евтинко и сиромашки да се подходи при некоя Стружка, стига да си сигурен в матрЯла, който ще ползва, а треа да може и гайките да ти направи или търсиш от некое руско возило и се молиш да не е заовчена резбЪта. :mhihi:


Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 13.08.2010
Пол: Мъж

Re: Модове, разработки и предложения за спирачки и интериор

Мнение от Бате Сашо » 03 Окт 2010, 6:04

Sharo написа:и после мисиш за задни спирачки, защото така ще има доса спиране отпред, а от зад с тия компакдискове дето са е30ките ще е доста зле


мислех да прехвърля предните отзад за момента ? нямам други идеи, но ще се радвам да чуя ?

slatanic написа:Или може би спирачките са за колата на тъща му. :mhihi:


:mhihi: идеално, само да и завещая колата остана :mhihi:

BMW_DRIVER написа:слагай дискове от ТТ 1.8т (на другите мотори май им беше друго ЕТ на диска) апарати от е38 4бутални чертеж на планките мога да ти дам и да ти кажа мойте кой ги прави на лазер в Пловдив (матеряла е от тях няма се занимаваш да търсиш).задни дискове от е46 (запазваш си стоковата ръчна) с апарати от е39 задни чартеж също мога да ти пратя. кадето има резби на адапторите на лазер ти правят 2-3мм дупчица и после на фрезист си ги разпробиваш :)
само за предните джанти под 17" май няма да можеш да сложиш и ще ти трябват поне 30-35мм фланци в зависимост какви са ти джантите (мойте Азев-ки с 35мм фланец заспа апарата)


добре де ама коя е46-ца ползвате дисковете? нещо данни? щом е от нея диска, защо не се ползва от неяи апарата бяга от главината напред ли е46 апарата? за предните вече съм го измислил точно този варянт който написа - е38 апарати , тт дискове, и някой с подходящите чертежи. Като гледам колегата toranaga какво е представил като варянт. и като гледам аз какво беше в комплекта на човека дето ги продаваше, разликата ще дойде огромна. Което незнам до колко е нормално. ако можеш да пратиш на пощата или тук чертежа ти или toranaga ще съм Ви много благодарен. Аз днес взех едно серво от е38 4.4 двигател, но да се надяваме че него ще приспособя и ще има по-добър ефект от досегашното спиране. Относно помпата също незнам какво да правя. Тази ми изглежда малка на 4.4 сервото, моята си е сток, на е36 всичките до м3 ми изглеждат еднакви и незнам дали да я сменям или просто да си я търкалям така...


toranaga написа:Аз тия ......... или търсиш от некое руско возило и се молиш да не е заовчена резбЪта. :mhihi:



Нека само конкретизираме цените, защото за всяко нещо си имам начини, пък и доста се беше изхвърлил само в фланци и адаптери. :winky:

1. Апарати Брембо 4-бутални - 300лв (има от къде да дойдат и на такива парички)
2. Дискове - 215 лв. (АТЕ) с малко отстъпка :mhihi:
3. Накладки - 90лв (АТЕ)
4. Адаптери предни - 50 лв (ако имам чертежите)
5. Адаптери задни - 50лв
6. Фланци: алуминии х4 - 200 лв ФК
7. Задни апарати - 80 лв от някоя моргаджиика
8. Задни дискове - 170 лв Текстар е34/е39 м5/530
9. Задни накладки - 67 лв текстар е34/е39 м5/530
10. Маркучи х4 - 60 лв
11. Спирачна система е38 - 50лв вече е купена
12. Кербовки на маслени маркучи и тръби - 150 лв ????????wtf???????
13. Допълнителна тръба за задно колело + кербовки - не помня, ама да кажем 40 лв ????????wtf???????
14. Спирачна течност ДОТ 4 щото иначе пръскаме мъркучите - 20лв
15. Хидравлична течност 2 л. - да кажем 30 лв ????????wtf???????
16. Всякакви дреболии, които съм забравил + куп стойчици и скобички, да кажем 20 -30 лв. ????????wtf???????
17. Преправяне на дисковете заради дупките - 40лв х4
18. Преправяне на дисквеете заради централният отвор - 40лв х4
19. Шпилки - 200лв (въпреки че не вярвам да са нужни)

в лошият случай ми излиза 1600лв .... така че все още съм на варянта да си правя сиромаха, въпреки че от 1600 до 3600 май няма голяма разлика за plug & play :mhihi: не разбрах защо ще си сменям хидравличната течност и какви са тези кербовки на маслените маркучи ? аз лично отдавна съм зачеркнал джанти под 17 цола в списъка за каране всеки ден, така че няма какво да коментираме размера. Относно връщането на сиромашкия обяд да не се притесняваш, както казваше един стар познат - кръв повръщам храна не връщам....
Глупака е глупак, защото не знае че е тъп...

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook