Попкупка на 530d, автомат, комби-съвети, препоръки!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 10.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 '02 525 dA touring

Попкупка на 530d, автомат, комби-съвети, препоръки!

Мнение от Kala » 26 Сеп 2010, 19:36

Здравейте, колеги,

търсих такава тема, но има само за 525d и не са много изчерпателни. Карам БМВ от около 10-ина години, минах през 3 коли, сега съм с 520i. Продавам я и съм решил да взема въпросния автомобил - 530d-touring, автоматик, 2001-2002г.
В този форум има доста запознати и опитни точно с този модел. Моля, за обратна връзка и вашите съвети за:
1.Има разлика, освен в мощността между 525d и 530d (60Nm), кое препоръчвате? Чета много мнения, че 530 е само газена здраво и е по-хубаво 525. Е, да, но разликата в тежестта е около 100кг., а на по-големият мотор му е относително по-леко с това купе и трябва да е с по-дълъг живот.
2.Двигател:
-има ли начин да се определи относително добре диапазона на километража. При кола 2002г. всички са на по 200 000 км. Как ви се струва?
-има ли начин да се разбере дали са махнати "пеперудките" и дали има в момента на огледа. Да не говорин, ако е имало и е станала авария?
-турбо-има ли начин при диагностика да се разбере дали работи добре, само налягане ли се мери и диагностика на датчиците. Тук много ми е важно, чета за доста проблеми с турбини и стават големи бели.
-дюзи-само мерене на стенд помага ли? До колкото знам трудно се казва точно коя дюза не работи, ако има такава?
3.Скорости - супер екстра, но как да разбера дали работи добре? Четох, че трябва да не придърпва, да сменя на около 2000 оборота при нормално каране. Има ли и други начини да разбера в какво състояние е? Имало проблем с хидросъединителите - как да ги диагностицирам при оглед?
Знам, че са много неща, ще ми свърши работа и ако ме насочите към добър сервиз с хора опитни имено в този модел, които да прегледат колата преди покупка (в София). Това са по-сложни модели и определено има значение и доста разлика спрямо моята 520 с ръчни скорости:)
Ако се сетите за други важни неща, пишете, така ще сме полезни и на други.
Мерси!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2050
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Попкупка на 530d, автомат, комби-съвети, препоръки!

Мнение от ja » 27 Сеп 2010, 0:45

Значи 525 е хубава кола но 530 си е 530... Карал съм доста и от двете и ще ти кажа, че резлика в цените за подръжка няма, но пък разликата във вървежа, който квото иска да си говори е доста осезаема.
Значи моят съвет е забрави за 525 и търси 530.

За пеперудките питаш. Ако някой е имал проблеми с тях ремонта му е стъпил на толкова пара, че едва ли ще продава колата после, другия вариант е изобщо да не я прави... И все пак, моят съвет е като вземеш колата смни си колектора с нов, както направих аз, за да ти е мирна главата... Около 700-800 лева стува в Дару.

Турбото рано или късно ще се преебе, така че си приготви поне 900 кинта за ремонт. Единственият наичн да го провериш е след като го свалиш, да го занесеш на стенд, но продавача едва ли ще се навие на тая схема...

Абе с две думи, каквато и кола да вземеш си приготви малко парици за да и вдъхнеш нови сили и след това ще си я караш дълго. Ако пък разчиташ на диагностики и късмет при купуването е голяма вероятноста да останеш разочарован.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Попкупка на 530d, автомат, комби-съвети, препоръки!

Мнение от mad_presley » 27 Сеп 2010, 9:58

За всички твои въпроси има тонове информация в този форум ;)

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook