m30b35, съединител и маховик тунинг

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 24.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e34, e30
Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi

Re: m30b35, съединител и маховик тунинг

Мнение от nalexandrov » 18 Сеп 2010, 17:22

AcOrP написа:ако ти е читав маховика и си решил да го сменяш с не демферен свиркай имам интерес към стария,че моя е тръгнал и съм зел от м106 но е с различна стъпка и трябва и със стартера да се разправям.


ОК, само да стане :)

Биели - не съм виждал, мисля че се отплеснахме от темата. Мерси Ви за мненията, ама няма смисъл да ме убеждавате че няма полза от 7 кила по-лек маховик, без значение че биелите на м30-ката са по-тежки. Мотора е М30, не М50. За това е темата - кой маховик (под 10 кила) става на М30 и с какъв съединител.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 21.06.2010
Местоположение: Русе / Stuttgart
Пол: Мъж
Кара: Е61 535D
Мечтае да кара: 80 метрова яхта

Re: m30b35, съединител и маховик тунинг

Мнение от m30b35 » 20 Сеп 2010, 16:37

slavianko написа:
nalexandrov написа:Принципно мотора ще е в е30. И не е чак толко тежък колкото се опитват да го изкарат всички :

Цитираните тука килограми мисля че са на необорудван мотор, гледал съм по други места 212 кг, но и там разликата с М50 и М52 е малка (10-15 кг.)

http://www.zerotohundred.com/newforums/euro/281-the-bmw-engine-lists-specs-and-faqs.html

Та ако смъкна 7 кила от маховика ... не бих казал че 10 кила си заслужава да се говори че бил тежък ... аз съм 60 кила :P
Ти виждал ли си една до друга биела на М50 и на М30 :mhihi: :mhihi:



Ти като си турбинирал м50, защо не помисли да турбинираш м30 да разберем кой е по здрав или по добър мотор :) всичко от м20 и м30 на сетне си е просто мотор :) Просто да защититя старите машинки :) Мотори като м30 държат до 600-700 кончета без да пипаш нищо по тях а с подходящите тунинг части има мотори и над 1200 к. но струват колкото нов бумер :) Исках да се видя с теб като си бях в Русе да видя турбовката ти , но нямах време миналия месец да пиша дори :) Вече съм се отказал да турбинирам , колкото и коне да има никога не са достатъчно :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: m30b35, съединител и маховик тунинг

Мнение от slavianko » 21 Сеп 2010, 16:39

m30b35 написа:Ти като си турбинирал м50, защо не помисли да турбинираш м30 да разберем кой е по здрав или по добър мотор :) всичко от м20 и м30 на сетне си е просто мотор :) Просто да защититя старите машинки :) Мотори като м30 държат до 600-700 кончета без да пипаш нищо по тях а с подходящите тунинг части има мотори и над 1200 к. но струват колкото нов бумер :) Исках да се видя с теб като си бях в Русе да видя турбовката ти , но нямах време миналия месец да пиша дори :) Вече съм се отказал да турбинирам , колкото и коне да има никога не са достатъчно :)
Ако когато почнах с турбинирането бях на тоя акъл никога нямаше да турбинирам М50 а щях да си взема едно М30 В35 и да го надуя него. Спор няма че са брутално здрави но не ме разбра какво исках да кажа. По онова време немеца се е презапасил и е набучил повече желязо отколкото е било необходимо. Това е в плюс ако ще се турбинира но за атмосверка не става. Това животно ако няма налягане е мудно и това си е. Та това имах в предвид. Иначе за здравината спор няма. Въпреки че и Първото М50 В25 без ваноса пак е един от по яките мотори. Бих казал че е със сравнително здрава карантия а същевременно са със развъртяни глави и са перфектни и за атмосверки.
А като наминаваш към Русе обади се и ще обиколим едно две кръстовища с бимата :mhihi: :mhihi:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 24.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e34, e30
Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi

Re: m30b35, съединител и маховик тунинг

Мнение от nalexandrov » 22 Сеп 2010, 20:05

Моля ви, придържайте се към темата. Не е въпроса кой мотор тежи повече и може ли да се турбинира, а какъв лек маховик и съединител може да се сложи.
Мерси.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: m30b35, съединител и маховик тунинг

Мнение от slavianko » 23 Сеп 2010, 8:57

nalexandrov написа:Моля ви, придържайте се към темата. Не е въпроса кой мотор тежи повече и може ли да се турбинира, а какъв лек маховик и съединител може да се сложи.
Мерси.
Ми те нещата са свързани ама то трябва да и да помисли малко човек. Все пак кво ли съм тръгнал да давам акъли като няма кой да ги приеме. Тя поговорката правилно гласи че "насила можеш да вземеш но да дадеш не" Та в тоя ред на мисли правете си квото искате. :mhihi: :mhihi:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 24.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e34, e30
Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi

Re: m30b35, съединител и маховик тунинг

Мнение от nalexandrov » 25 Сеп 2010, 9:47

slavianko написа:
nalexandrov написа:Моля ви, придържайте се към темата. Не е въпроса кой мотор тежи повече и може ли да се турбинира, а какъв лек маховик и съединител може да се сложи.
Мерси.
Ми те нещата са свързани ама то трябва да и да помисли малко човек. Все пак кво ли съм тръгнал да давам акъли като няма кой да ги приеме. Тя поговорката правилно гласи че "насила можеш да вземеш но да дадеш не" Та в тоя ред на мисли правете си квото искате. :mhihi: :mhihi:


Мерси ти за труда, думите ти не отиват на вятъра :) просто бавно възприемам, обичам да премисля нещата 100 пъти.
След време е много вероятно да реша да го турбинирам, това беше една от причините да се спра на м30 въпреки че много хора ме съветваха да избера м50 мотор. Но известно време ще се кара атмосферка, та за сега плана е да не го сгъстявам, но каквото мога да олекотя. Да не говорим, че като тръгна да слагам турбо пак ще се върна на въпроса за съединителя, стандартния сигурно няма да издаяни ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 16.10.2006
Местоположение: burgas

Re: m30b35, съединител и маховик тунинг

Мнение от e 28 performance » 25 Сеп 2010, 21:15

става маховик от м20(лекия),избиваш му венеца пристъргва се малко и набиваш този от м30-то слагаш и съединителя от м20-та :)

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 24.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e34, e30
Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi

Re: m30b35, съединител и маховик тунинг

Мнение от nalexandrov » 07 Окт 2010, 20:33

e 28 performance написа:става маховик от м20(лекия),избиваш му венеца пристъргва се малко и набиваш този от м30-то слагаш и съединителя от м20-та :)


Хм мерси, ще имам в предвид подобно решение. Не се бях замислял за такова нещо ... даже не бях забелязал че маховика не е 1 цял детайл.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 21.06.2010
Местоположение: Русе / Stuttgart
Пол: Мъж
Кара: Е61 535D
Мечтае да кара: 80 метрова яхта

Re: m30b35, съединител и маховик тунинг

Мнение от m30b35 » 02 Яну 2011, 20:51

nalexandrov написа:
slavianko написа:
nalexandrov написа:Моля ви, придържайте се към темата. Не е въпроса кой мотор тежи повече и може ли да се турбинира, а какъв лек маховик и съединител може да се сложи.
Мерси.
Ми те нещата са свързани ама то трябва да и да помисли малко човек. Все пак кво ли съм тръгнал да давам акъли като няма кой да ги приеме. Тя поговорката правилно гласи че "насила можеш да вземеш но да дадеш не" Та в тоя ред на мисли правете си квото искате. :mhihi: :mhihi:


Мерси ти за труда, думите ти не отиват на вятъра :) просто бавно възприемам, обичам да премисля нещата 100 пъти.
След време е много вероятно да реша да го турбинирам, това беше една от причините да се спра на м30 въпреки че много хора ме съветваха да избера м50 мотор. Но известно време ще се кара атмосферка, та за сега плана е да не го сгъстявам, но каквото мога да олекотя. Да не говорим, че като тръгна да слагам турбо пак ще се върна на въпроса за съединителя, стандартния сигурно няма да издаяни ...


Ами , наистина нямам време да пиша . Не съм влизал тук от месеци и сега виждам че ми е удобрен коментара , нали съм си младоче в този форум , политиката е такава , трябва да ми удобрят посланията :) НО , МОГА ДА ТЕ ПОСЪВЕТВАМ някои неща далеч от техниката . Аз също имах е30 кабрио и за това купих 535и м30б35 , за да му сменя мотора . Имах почти една година да мисля , докато накрая един ме блъсна и го смаза тук в Германия , което до голяма степен ми спести сума пари за този проект, за който мислех толкова време как и от къде да го подхвана . С всичкото това всеки момент ще се появи и наледник и пари на вятъра няма , защото те отиват точно на вятъра. Тук имам познат който който е с е30 който е с мотор м30 с остър вал и кво ли не по него , около 250 коня . Когато ме качи за първи път , думата е една , БРУТАЛНО !!! Тогава това ме плени , но истината е , ВСЯКО ЧУДО ЗА ТРИ ДНИ !!! На първата седмица няма да ти е достъчно това което имаш , и ще искаш още и още . И 1000 коня да имаш под капака , ще спре един с един Ланасер до теб и с много по малко коне само заради един или два дифа ще те прескача като самолетче . Радвам се че го посмазаха моето е30 та да не си мисля за глупости , платиха ми над 3000 евро от застраховката тук ! Сега си карам 5-цата която е с чип и е и около 220 коня . Реших че няма смисъл нищо да пипам повече . Това е30 в което се повозих гори между 15-30 и то при цена на бензина тук 1,50 Евро . След много размисли се насочих към турбо . Но като се знам , че ако сложа 1 Бар турбина само след седмица ще искам 2 бара и така все ще има какво да се слага . Оказа се че няма подходящ комплект за мен директно . От това което прочетох по немските форуми , шведите къртят здраво с преправяни ладери от 2-2,2 бара от скании , и като прескоча 10 реда обяснения от части които ми трябват цената за всичко ново ми минава 4000 евро . Мислех че мога да спестя голяма част от парите като направя това в бг , но всеки ремонт който съм платил в БГ не си е струвал парите . Мисля си че в БГ никой не прави нищо както трябва , по сервизите са момченца които си нямат и идея от работата , освен да сменят масло накладки и гуми ... не знам ... които тук се предлагат на същата цена :) Да се върна на е30ката , мотор от 211 коня и достатъчен . Слагаш чип , възд. филтър , ауспух без катал. най лекия тунинг и ще останат 1 % по бързи автомобили от теб по улиците . Не слагай остър вал , не и много остър , тази е30ка не можеше да падне под 1200 обората , като той ми каза че работи на 1000 . За 30 коня отгоре ти дава разход от 5-10 литра повече. Няма смисъл и от турбо , защото качествено такова ще ти струва колкото М5 е39 400 коня което вече можеш да си намериш за около 8000 евро :) а ако имаш пари за хвърляне си вземи следващата еМка 5 507 кончета . На стария кон каквото и седло му сложиш все тая :) Ако все пак не съм разубедил никой както и предполагам че ще е , ще се радвам да има надута е30ка , бегачки към рая , така им викам , не се препоръчват за жени с по малко 30 години стаж зад волана и по стари от 50г :) Искам само да ти кажа че моторът е доста по тежък и предницата ще ти дойде слаба също , съединителя ти е най малкия проблем :) Ще имаш да подобряваш много, дано имаш ресурси и търпение :) Аз лично чакам да поевтинеят м5ките след 2004 , и след няколко год. направо да прескоча на такава , там също се тунингова , от 507 скачаш на 680 кончета с тунинговани турбини и нови спирачки :) Та , да зъвърша ! Ако имаш работеш м30 мотор не го съсипвай , може и да те надживее ако има винаги масло и вода където си трябва в него :) Само доливай и си следи стрелката на температурата , ще се обади какво ли не , но най малко мотора :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: m30b35, съединител и маховик тунинг

Мнение от павката » 09 Яну 2011, 8:10

Мисля си че в БГ никой не прави нищо както трябва , по сервизите са момченца които си нямат и идея от работата , освен да сменят масло накладки и гуми

е ти, ако искаш във всеки сервиз да ти спретнат турбинка ей така за уикенда,малко грешно мислиш
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 21.01.2005
Местоположение: Novi Iskar
Пол: Мъж
Кара: Х5

Re: m30b35, съединител и маховик тунинг

Мнение от beni barzia » 22 Яну 2011, 20:25

с маховик от М20 ще ти тъпче колата след 5000 оборота доста пробвано е и се гуми силата на мотора във високите обороти такаче ти реши дали ще си сложиш М20-ков маховик и съединител!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 24.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e34, e30
Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi

Re: m30b35, съединител и маховик тунинг

Мнение от nalexandrov » 16 Фев 2011, 8:46

Ами за сега ще е с демферния докато му видя сметката, после до колкото разбрах се слага маховик и съединител от м50б28 (също е 240 мм.)
А на колегата m30b35 мога само да кажа - всеки луд с номера си, и аз така.

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: m30b35, съединител и маховик тунинг

Мнение от Митко Стоянов » 16 Фев 2011, 10:58

nalexandrov написа:Ами за сега ще е с демферния докато му видя сметката, после до колкото разбрах се слага маховик и съединител от м50б28 (също е 240 мм.)
А на колегата m30b35 мога само да кажа - всеки луд с номера си, и аз така.
И какво ще постигнеш със съединител от М52 2.8? Там маховика пак е двумасов и пак греда?
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 24.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e34, e30
Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi

Re: m30b35, съединител и маховик тунинг

Мнение от nalexandrov » 16 Фев 2011, 11:16

mitko_n1 написа:
nalexandrov написа:Ами за сега ще е с демферния докато му видя сметката, после до колкото разбрах се слага маховик и съединител от м50б28 (също е 240 мм.)
А на колегата m30b35 мога само да кажа - всеки луд с номера си, и аз така.
И какво ще постигнеш със съединител от М52 2.8? Там маховика пак е двумасов и пак греда?


Хм, прав си, сега загледах в realoem дават го dual-mass flywheel ... чудя се как съм се заблудил, май понеже някой тука продаваше single-mass за м30 мотор и каза че бил от м50б28 ... явно обаче не е.

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook