датчик?!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 20.11.2007
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е39 525

датчик?!

Мнение от 520_i » 20 Сеп 2010, 16:51

Здравейте колеги, знае ли някой за какво е този датчик? Намира се в кутията под десният филтър на купето. На мен ми прилича на температурен но е сложен е много странно, може би е резервен но защо тогава има букса до него и е свързан :dunno: Колата е 525tds.
Изображение
Изображение
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: датчик?!

Мнение от sadex5 » 20 Сеп 2010, 19:03

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... nit_box-2/
Ей ти го на, термовключвател номер 11, това се води температурен сенсор на ДМЕ на 20 градуса статична температура. Това мисля го има на е34 същото, номер 5 е вентилатор, и се пуска ако температурата в кутията се вдигне жестоко, тогава електронните елементи имат друга характеристика на работа и заради това. Иначе бокса е термостатиран много добре...
Фашистите никога не слагат дублиращи вериги, само на самолетите :shock:

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: PB
Кара: E34->Е39->Е38

Re: датчик?!

Мнение от gosho_d » 20 Сеп 2010, 19:14

май е номер 11 от схемата
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... 4%C2%A0130
Температурен датчик - шалтер, може би за входящия въздух към двигателя?
И това 20 CEL може би означава, че прави нещо при 20 градуса по целзий? Пуска/спира топъл въздух от изпускателните колектори при студен двигател и Т под 20 градуса?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 20.11.2007
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е39 525

Re: датчик?!

Мнение от 520_i » 20 Сеп 2010, 19:54

:yes: :bowdown: :bchug:
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: датчик?!

Мнение от sadex5 » 20 Сеп 2010, 20:42

gosho_d написа:май е номер 11 от схемата
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... 4%C2%A0130
Температурен датчик - шалтер, може би за входящия въздух към двигателя?
И това 20 CEL може би означава, че прави нещо при 20 градуса по целзий? Пуска/спира топъл въздух от изпускателните колектори при студен двигател и Т под 20 градуса?


Това се използва когато да кажем датчика се замерва контролно се казва на 20 градуса има съпротвление 300 ома да кажем.....С течение на времето това се променя, и затова при диагностика да кажем се замерва.
Колега как ти дойде на ум да пуска топъл въздух от изпускателните колектори бе, да не си имал Трабант ?

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: PB
Кара: E34->Е39->Е38

Re: датчик?!

Мнение от gosho_d » 21 Сеп 2010, 3:04

Колеги, простете невежеството ми по темата, когато писах това колегата sadex5 още не беше отговорил, но мнението ми се е появило след неговото заради системата за одобрение на мненията.
Иначе, това подгряване го има както при '86 Ford 1,3, така и при '98 VW 1,6.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: датчик?!

Мнение от cod-cdbp » 21 Сеп 2010, 7:55

Личния ми опит сочи че там на други модели (включително и мойта кола, която не е Е39) се слага датчик за температурата за да се управлява вентилатора за охлаждане на ЕКУ-то и другите модули.
Не казвам че конкретно този температурен датчик е за това, но при мен изглежда г/д така и е пак там и е с тази функция.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: датчик?!

Мнение от sadex5 » 21 Сеп 2010, 13:13

Междудругото това с топлия въздух е много хитро от едно време, казвам ти го нашата първа кола беше Трабант...Но това е предимно за карбуратори от типа хоризонтална струя....Още се ползва при лодковите двигатели :lol: Междудругото, ЛАДА е точно така, там се завърта капака на филтъра-зимно и лятно експлоатиране, с цел по добро смесообразуване при -25 да кажем

p.s Датчика отдавна го ,,разгадахме'', да ти кажа и друго, има два терморезистора вътре в ЕКУ то... Те са за именно изглаждане на линейната характеристика на елементите, и да не им влияе околната температура.
Поздрав

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook