Kingpin Inclination

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: Kingpin Inclination

Мнение от Joro_Paveto » 16 Яну 2010, 1:21

bum_bum написа:Знам за хора, дето сменят броните за зимата ама чак и окачването.. :shock:
Като решиш да слагаш лятното се обади да ти обадим някои благинки за окачването.

Ще се обадя, само кинти да има, че такъв ни го навряха май месец с бачкането, че още ни болят задниците :bang:
А за смяната на окачване - няма смисъл при читаво стандартно окачване да скапвам Конито по дупките и солта. А смяната е лесна, предвидливо преди да удари кризата си купих от Дару още един комплект гумени подложки, горната планка,шайби, гайки, опорни лагери, прашници и т.н. та само отвивам трите болта от ботуша и от трите от шенкела и амортисьорите са сменени. :D
Тъкмо лятото ще разбера колко максимален камбър може да зададе с болтовете от Дару.
Като се зачетох онзи ден за този Steering axis inclination (SAI) (оказа се, че терминът Kingpin inclination е остарял, тъй като колите вече не се произвеждали с такива шенкели) всъщност той е пряко свързан с камбъра. И ако чрез камбър плейтс може да се регулира наклонът на целия амортисьор, то с болответе от BMW се регулира отново камбърът, но чрез промяна на SAI. Та ми стана интересно, че може да се задате примерно -5 градуса камбър на амортисьора, а на самото колело -3 градуса чрез болтовете за захващане на амортисьора към шенкела, обаче до какво ще доведе това? SAI има отношение основно към това колко бързо колелата се връщат в права посока, след завиване, а камъра също - но какво ще промени по-наклонения амортисьор, при един и същи наклон на колелото?
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Kingpin Inclination

Мнение от sonny » 16 Яну 2010, 1:42

с фабричните реглажниболтове отзад,по спомен се дава около, 2,6-2,8 наклон. Отпред с шайби се дава много камбър,особено както си и ити с джанти с малко ЕТ. Седана го карам с наклон отпред с 2,70 само от шайби и мисля напролет да го пробвам с 3 градусаи да вдигна надлъжния доколкото е възможно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: Kingpin Inclination

Мнение от Joro_Paveto » 16 Яну 2010, 2:40

sonny написа:с фабричните реглажниболтове отзад,по спомен се дава около, 2,6-2,8 наклон. Отпред с шайби се дава много камбър,особено както си и ити с джанти с малко ЕТ. Седана го карам с наклон отпред с 2,70 само от шайби и мисля напролет да го пробвам с 3 градусаи да вдигна надлъжния доколкото е възможно.

С шайби под двата долни болта за захващане на амортисьора към шенкела ли?
Аз давам камбър или по-скоро го изравнявах между двете колела с горния болт за захващане на амортисьора.
Номер 5 Camber Correction Bolt
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Kingpin Inclination

Мнение от ///M Power » 16 Яну 2010, 12:14

Joro_Paveto написа:
sonny написа:с фабричните реглажниболтове отзад,по спомен се дава около, 2,6-2,8 наклон. Отпред с шайби се дава много камбър,особено както си и ити с джанти с малко ЕТ. Седана го карам с наклон отпред с 2,70 само от шайби и мисля напролет да го пробвам с 3 градусаи да вдигна надлъжния доколкото е възможно.

С шайби под двата долни болта за захващане на амортисьора към шенкела ли?
Аз давам камбър или по-скоро го изравнявах между двете колела с горния болт за захващане на амортисьора.
Номер 5 Camber Correction Bolt
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10


а как точно , че аз не мога да схвана как чрез него ще дадеш Камбър ?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Kingpin Inclination

Мнение от sonny » 16 Яну 2010, 12:50

///M Power написа:
Joro_Paveto написа:
sonny написа:с фабричните реглажниболтове отзад,по спомен се дава около, 2,6-2,8 наклон. Отпред с шайби се дава много камбър,особено както си и ити с джанти с малко ЕТ. Седана го карам с наклон отпред с 2,70 само от шайби и мисля напролет да го пробвам с 3 градусаи да вдигна надлъжния доколкото е възможно.

С шайби под двата долни болта за захващане на амортисьора към шенкела ли?
Аз давам камбър или по-скоро го изравнявах между двете колела с горния болт за захващане на амортисьора.
Номер 5 Camber Correction Bolt
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10


а как точно , че аз не мога да схвана как чрез него ще дадеш Камбър ?

Голфа е така заводски, оттам му се прави наклона, но при е36 почти нямва място и аз се чудя как е успял, инак аз го направих така

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: Kingpin Inclination

Мнение от Joro_Paveto » 16 Яну 2010, 13:00

Да за шайбите дори се продават готови китове
http://www.turnermotorsport.com/html/de ... TSU3690036
А болта, който се предлага от BMW е с по-малко сечение от стандартните и позволява горното ухо да се движи в хоризонтална посока. И според мен дава максимален камбър колкото отзад т.е. около -2.8"
Но пак казва при този начин с болта или шайбите се променя ъгъла на колелото спрямо амортисьора, което не знам до какво въздействие оказва сравнено с промяната направена, чрез камбър плейтс горе на ботуша.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Kingpin Inclination

Мнение от ///M Power » 16 Яну 2010, 13:24

Сони , знам че на коли с предно там играят ( на някои де) интересно ми беше на е36 дали става :) иначе и аз съм с шайби ;) до - 2.1 го докарах и повече няма как че опират гумите в прожината и опредлено има разлика в поведението на колата
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Kingpin Inclination

Мнение от sonny » 16 Яну 2010, 16:45

Joro_Paveto написа:Да за шайбите дори се продават готови китове
http://www.turnermotorsport.com/html/de ... TSU3690036
А болта, който се предлага от BMW е с по-малко сечение от стандартните и позволява горното ухо да се движи в хоризонтална посока. И според мен дава максимален камбър колкото отзад т.е. около -2.8"
Но пак казва при този начин с болта или шайбите се променя ъгъла на колелото спрямо амортисьора, което не знам до какво въздействие оказва сравнено с промяната направена, чрез камбър плейтс горе на ботуша.


В момента съм на 2л7, на пролет ще я пробвам на 3 градуса да видя как е


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Kingpin Inclination

Мнение от sonny » 16 Яну 2010, 19:19

///M Power написа:Сони , знам че на коли с предно там играят ( на някои де) интересно ми беше на е36 дали става :) иначе и аз съм с шайби ;) до - 2.1 го докарах и повече няма как че опират гумите в прожината и опредлено има разлика в поведението на колата


С бирените капачки го има този проблем, но с други джанти с ЕТ30-35 няма грижи, при мен е с ет15 и нямам проблем от тази страна имам проблем с калнците.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Kingpin Inclination

Мнение от ///M Power » 16 Яну 2010, 23:22

sonny написа:
///M Power написа:Сони , знам че на коли с предно там играят ( на някои де) интересно ми беше на е36 дали става :) иначе и аз съм с шайби ;) до - 2.1 го докарах и повече няма как че опират гумите в прожината и опредлено има разлика в поведението на колата


С бирените капачки го има този проблем, но с други джанти с ЕТ30-35 няма грижи, при мен е с ет15 и нямам проблем от тази страна имам проблем с калнците.


всичко което е ет47 и 7j опира при мен , но пък железарките които са с ет42 и 6.5 няма никакви ядове :mhihi:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: гр.Севлиево

Re: Kingpin Inclination

Мнение от sabi1984 » 17 Сеп 2010, 19:33

айде да я съживим тая тема с моя проблем.
проблема е че след удар наклона на лявата гума стана-3градуса и въпроса ми е по какъв начит трябва да играя с горния болт на амортисьора за да стане наклона към-2градуса
ако някой го е правил нака сподели или даде идеи ще съм много благодарен :help:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: Kingpin Inclination

Мнение от Joro_Paveto » 18 Сеп 2010, 22:19

Като си вземеш болтовете за реглаж от Дару, първо си регулирай по-наклоненото колело. При този камбър -3, горната част на колелото е прибрана навътре, та като сложиш болта дърпаш шенкела максимално към теб и по този начин ще намалиш наклона. След това другото другото колело го нагласяш по първото.
Аз лично първите два пъти го правих с нивелир и след това отивах на реглаж и разликата в наклона ми беше под 0.3 градуса и сега вече само с нивелира си нагласям двата наклона да са еднакви.
За това лято сложих болтовете от Дару и с ятх дадох максималния камбър, обаче ми се видя недостатъчен та сложих и по една 1.8мм шайба и сега съм над -3 и съм много доволен от поведението на колата...не знам гумите и лагерите колко са доволни.... :mhihi:
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: гр.Севлиево

Re: Kingpin Inclination

Мнение от sabi1984 » 19 Сеп 2010, 6:16

на нещо номер на тия болтове че да знам какво да искам в дару :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: Kingpin Inclination

Мнение от Joro_Paveto » 19 Сеп 2010, 11:10

sabi1984 написа:на нещо номер на тия болтове че да знам какво да искам в дару :roll:


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
Номер 5 - Camber Correction bolt
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook