ДЕБИТОМЕРА и колко вярно отчита при различни режими?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
ДЕБИТОМЕРА и колко вярно отчита при различни режими?
опитвайки се да разбера от какво да се раководя /с цел по ниска консумация на гориво/ следя дебитомера и отчитам парадокс. а той е:
НА ПО-ГОРНИ ПРЕДАВКИ С ПО-НИСКИ ОБОРОТИ ДЕБИТОМЕРА ОТЧИТА ПО-НИСЪК РАЗХОД НА ГОРИВОТО???
пример:
1. градско - на 3та при 2200-2300 до 2500-2700 и скорост 55-70 дебитомера отчита 5-6 разход... а при по-горна предавка /4та/ и същата скорост оборотите са 1700-2000 а дебитомера отчита 9-12 разход
2. изванградско - подобно съотношение 4та 2500-3000 скорост 100-110 дебитомера отчита 5-6 на сто..... 5та същата скорост 2100-2300 оборота дебитомера отчита 9-12 на сто
...
и двата примера са за ПОДДАРЖАНЕ на скорост /не ускорение!/
...
логиката ? при по-вискои обороти.. се включва турбото и КПДто на колата се вдига значително ..от което разхода..пада ?
...
или е грешка на отчитането ?
...
ако е верен /дебитомера/ изиза че в града е добре да караме на 2ра и 3та ж обороти 2300-3000 за да ни падне разхода
??
или че аз сам полудиал
..
чакам мнениа ..логика.. или данни от лични наблюдениа ??!?!?!?
НА ПО-ГОРНИ ПРЕДАВКИ С ПО-НИСКИ ОБОРОТИ ДЕБИТОМЕРА ОТЧИТА ПО-НИСЪК РАЗХОД НА ГОРИВОТО???
пример:
1. градско - на 3та при 2200-2300 до 2500-2700 и скорост 55-70 дебитомера отчита 5-6 разход... а при по-горна предавка /4та/ и същата скорост оборотите са 1700-2000 а дебитомера отчита 9-12 разход
2. изванградско - подобно съотношение 4та 2500-3000 скорост 100-110 дебитомера отчита 5-6 на сто..... 5та същата скорост 2100-2300 оборота дебитомера отчита 9-12 на сто
...
и двата примера са за ПОДДАРЖАНЕ на скорост /не ускорение!/
...
логиката ? при по-вискои обороти.. се включва турбото и КПДто на колата се вдига значително ..от което разхода..пада ?
...
или е грешка на отчитането ?
...
ако е верен /дебитомера/ изиза че в града е добре да караме на 2ра и 3та ж обороти 2300-3000 за да ни падне разхода

или че аз сам полудиал

..
чакам мнениа ..логика.. или данни от лични наблюдениа ??!?!?!?
- SuPeR_FLY
- Low Is A Lifestyle
-
- Мнения: 4262
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Пловдив, Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: ниско на земята
значи и на мен ми е направило впечатление същото нещо и според мен е от турбото щото мойта е без турбо и пак е същото



- simoniko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: 24.04.2005
- Местоположение: Sofia
- Кара: валяк
x
Това май е разходомер!
Но и при мен е така !
Немога да си го обясня логично!
Извън града пък на висока предавка с малки обороти показва по- нисък разход!
Сега на студено време в града вдигна на 9-10 лт/100
А извън града разхода ми е същия може би се е вдигнал с 0,5 лт ама не го усещам!

Но и при мен е така !
Немога да си го обясня логично!
Извън града пък на висока предавка с малки обороти показва по- нисък разход!
Сега на студено време в града вдигна на 9-10 лт/100
А извън града разхода ми е същия може би се е вдигнал с 0,5 лт ама не го усещам!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
това трябва да е щото на атмосферна е точно обратното като показание на разходомера.при по-вискои обороти.. се включва турбото и КПДто на колата се вдига значително
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
ХЕХ
В книжката на всяка една 3-ка може най-спокойно да прочете и да видите, че не гарантират точност. Това е уред за ориентация, а не за точни измервания. За 160 000 смесено километра изминати с марката BMW, мога само да кажа, че винаги е показвал дебитомера с 1,5 литра отгоре на това, което гори.
Отностно Турбото, оборотите и горивото. Турбото се включва към 1900 оборота, но не съм точно сигурен (провери в книжката), на различните коли различно. На пежаците знам, че има модели и на 1300 се включва. Но при включено турбо 100% колата гори повече и има повече мощност. Понеже компютърът отчита повече въздух, при което подава и повече гориво. Иначе няма да бъде спазено съотношението, Въздух/Гориво.
По-принцип колата на 5 гори най-малко.
.
Извън градско с 316 съм правил 5,6 л/км, но с 318 може да се падне и по-долу към 5,4-5,5. По-данни знам, че не го дават така, но това съм тествал и това съм постигнал.
Отностно Турбото, оборотите и горивото. Турбото се включва към 1900 оборота, но не съм точно сигурен (провери в книжката), на различните коли различно. На пежаците знам, че има модели и на 1300 се включва. Но при включено турбо 100% колата гори повече и има повече мощност. Понеже компютърът отчита повече въздух, при което подава и повече гориво. Иначе няма да бъде спазено съотношението, Въздух/Гориво.
По-принцип колата на 5 гори най-малко.

Извън градско с 316 съм правил 5,6 л/км, но с 318 може да се падне и по-долу към 5,4-5,5. По-данни знам, че не го дават така, но това съм тествал и това съм постигнал.

Бръм, бръм, бръм.......скръц, скърц, скръц............. ! Бах маааамуу някои да има нови гуми?!?
Re: ХЕХ
HAMANN написа:Извън градско с 316 съм правил 5,6 л/км, но с 318 може да се падне и по-долу към 5,4-5,5. По-данни знам, че не го дават така, но това съм тествал и това съм постигнал.
Това май се влияе от начина на каране (поне в конкретния случай)? Иначе ако е така то 325-цата требе да харчи 3,2л/100км
Re: ХЕХ
Kris написа:HAMANN написа:Извън градско с 316 съм правил 5,6 л/км, но с 318 може да се падне и по-долу към 5,4-5,5. По-данни знам, че не го дават така, но това съм тествал и това съм постигнал.
Това май се влияе от начина на каране (поне в конкретния случай)? Иначе ако е така то 325-цата требе да харчи 3,2л/100км
Е повече от 5 невярвам да падне,макар че с мерак всичко се постига.

Аз на 316 като бях, нямаше кой да ме стигне пък камо ли с 325.

Сега чакам 320 да го видим що за чудо е тоз шест-ак?

Бръм, бръм, бръм.......скръц, скърц, скръц............. ! Бах маааамуу някои да има нови гуми?!?
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
като става въпрос за улични коли. аз си представям следното има някакъв момент, а може би не е момент ами диапазон от обороти и натоварване(то май стана област),в който...
турбо|атмосферен
по-ниски обороти| по-високи обороти
същият въртящ момент и за двете
същото гориво+въздух и за двете
(ето го по-голямото КПД)
и при това положение турбо колата да дава по-малък разход.
НО излезеш ли от този диапазон, турбото почва да лапа. например си настъпал педала до пода по нагорнище
турбо|атмосферен
по-ниски обороти| по-високи обороти
същият въртящ момент и за двете
същото гориво+въздух и за двете
(ето го по-голямото КПД)
и при това положение турбо колата да дава по-малък разход.
НО излезеш ли от този диапазон, турбото почва да лапа. например си настъпал педала до пода по нагорнище

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани