ДЕБИТОМЕРА и колко вярно отчита при различни режими?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 28.11.2005

ДЕБИТОМЕРА и колко вярно отчита при различни режими?

Мнение от drJones » 28 Ное 2005, 13:08

опитвайки се да разбера от какво да се раководя /с цел по ниска консумация на гориво/ следя дебитомера и отчитам парадокс. а той е:
НА ПО-ГОРНИ ПРЕДАВКИ С ПО-НИСКИ ОБОРОТИ ДЕБИТОМЕРА ОТЧИТА ПО-НИСЪК РАЗХОД НА ГОРИВОТО???
пример:
1. градско - на 3та при 2200-2300 до 2500-2700 и скорост 55-70 дебитомера отчита 5-6 разход... а при по-горна предавка /4та/ и същата скорост оборотите са 1700-2000 а дебитомера отчита 9-12 разход
2. изванградско - подобно съотношение 4та 2500-3000 скорост 100-110 дебитомера отчита 5-6 на сто..... 5та същата скорост 2100-2300 оборота дебитомера отчита 9-12 на сто
...
и двата примера са за ПОДДАРЖАНЕ на скорост /не ускорение!/
...
логиката ? при по-вискои обороти.. се включва турбото и КПДто на колата се вдига значително ..от което разхода..пада ?
...
или е грешка на отчитането ?
...
ако е верен /дебитомера/ изиза че в града е добре да караме на 2ра и 3та ж обороти 2300-3000 за да ни падне разхода :) ??
или че аз сам полудиал :)
..
чакам мнениа ..логика.. или данни от лични наблюдениа ??!?!?!?

Low Is A Lifestyle
Аватар
Мнения: 4262
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Пловдив, Сливен
Пол: Мъж
Кара: ниско на земята

Мнение от SuPeR_FLY » 28 Ное 2005, 13:18

значи и на мен ми е направило впечатление същото нещо и според мен е от турбото щото мойта е без турбо и пак е същото :roll: :confused:

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 29.06.2005
Местоположение: CHUMEN

Мнение от Weso » 28 Ное 2005, 14:45

Според мен когатао турбото е науло наистина разхода е по малак понеже имаш повече мошност и подаваш по малко нафта.И както при теб и при мен на около 2300 оборота ми е по добър вариант от 1500 .
Предполагам че турбото вдига около 50 коня и е по добре с тях отколкото без!! :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 24.04.2005
Местоположение: Sofia
Кара: валяк

x

Мнение от simoniko » 28 Ное 2005, 14:52

Това май е разходомер! :)
Но и при мен е така !
Немога да си го обясня логично!
Извън града пък на висока предавка с малки обороти показва по- нисък разход!
Сега на студено време в града вдигна на 9-10 лт/100
А извън града разхода ми е същия може би се е вдигнал с 0,5 лт ама не го усещам!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 28 Ное 2005, 14:56

Според мен пък тая джаджа е много вярна
Пробвал съм го на дълго на късо на средно (колата напрао не я спирам) и показва много ама мноо верно вервайте ми

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 28 Ное 2005, 15:11

при по-вискои обороти.. се включва турбото и КПДто на колата се вдига значително
това трябва да е щото на атмосферна е точно обратното като показание на разходомера.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 28 Ное 2005, 18:41

И аз се присъединявам към [steeN] и към Kris. Разходомера си е много точен а при атмосферните двигатели е точно обратното доколкото ми е правило впечатление.


Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 2.11.2004
Местоположение: Сливен-София-Чикаго

ХЕХ

Мнение от HAMANN » 09 Дек 2005, 7:51

В книжката на всяка една 3-ка може най-спокойно да прочете и да видите, че не гарантират точност. Това е уред за ориентация, а не за точни измервания. За 160 000 смесено километра изминати с марката BMW, мога само да кажа, че винаги е показвал дебитомера с 1,5 литра отгоре на това, което гори.

Отностно Турбото, оборотите и горивото. Турбото се включва към 1900 оборота, но не съм точно сигурен (провери в книжката), на различните коли различно. На пежаците знам, че има модели и на 1300 се включва. Но при включено турбо 100% колата гори повече и има повече мощност. Понеже компютърът отчита повече въздух, при което подава и повече гориво. Иначе няма да бъде спазено съотношението, Въздух/Гориво.

По-принцип колата на 5 гори най-малко. :?: .

Извън градско с 316 съм правил 5,6 л/км, но с 318 може да се падне и по-долу към 5,4-5,5. По-данни знам, че не го дават така, но това съм тествал и това съм постигнал. ;)
Бръм, бръм, бръм.......скръц, скърц, скръц............. ! Бах маааамуу някои да има нови гуми?!?

drift master
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 5.11.2003
Местоположение: София

Мнение от stjoker » 09 Дек 2005, 11:38

по-високата предавка е по-нисък разхода независимо в града извън него .. се тая
If today was perfect, there would be no need for tomorrow!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: ХЕХ

Мнение от Kris » 09 Дек 2005, 12:23

HAMANN написа:Извън градско с 316 съм правил 5,6 л/км, но с 318 може да се падне и по-долу към 5,4-5,5. По-данни знам, че не го дават така, но това съм тествал и това съм постигнал. ;)


Това май се влияе от начина на каране (поне в конкретния случай)? Иначе ако е така то 325-цата требе да харчи 3,2л/100км


Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 2.11.2004
Местоположение: Сливен-София-Чикаго

Re: ХЕХ

Мнение от HAMANN » 09 Дек 2005, 12:39

Kris написа:
HAMANN написа:Извън градско с 316 съм правил 5,6 л/км, но с 318 може да се падне и по-долу към 5,4-5,5. По-данни знам, че не го дават така, но това съм тествал и това съм постигнал. ;)


Това май се влияе от начина на каране (поне в конкретния случай)? Иначе ако е така то 325-цата требе да харчи 3,2л/100км


Е повече от 5 невярвам да падне,макар че с мерак всичко се постига. :P, ама и 325 невярвам да падне под 7. Все пак 325.

Аз на 316 като бях, нямаше кой да ме стигне пък камо ли с 325. :D

Сега чакам 320 да го видим що за чудо е тоз шест-ак? ;)
Бръм, бръм, бръм.......скръц, скърц, скръц............. ! Бах маааамуу някои да има нови гуми?!?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 09 Дек 2005, 12:40

като става въпрос за улични коли. аз си представям следното има някакъв момент, а може би не е момент ами диапазон от обороти и натоварване(то май стана област),в който...

турбо|атмосферен
по-ниски обороти| по-високи обороти
същият въртящ момент и за двете
същото гориво+въздух и за двете
(ето го по-голямото КПД)

и при това положение турбо колата да дава по-малък разход.
НО излезеш ли от този диапазон, турбото почва да лапа. например си настъпал педала до пода по нагорнище :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook