Как да си направим предните тампони с изместен център

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от slavianko » 07 Сеп 2010, 21:08

pesho написа:След малко четене ми се изясни това което не успях да ти обясня.
В мен е била грешката. Иначе ясно, каква е идеята. Пък като ги направиш не се срамувай
да се похвалиш :yes:
Радвам се че напоследък тук се провеждат интересни диалози и дали в мен е грешката или в друг е без значение важното нещо да научим. А когато съм готов ще споделя със сигурност. Само живот и здраве да е ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от pesho » 07 Сеп 2010, 21:14

golov_bg написа:...а някой ще обесни ли какво подобрява тази интервенция...


С две думи подобрява геометрията на окачването след като си я смъкнал. Променя се с
желаните градуси camber a (не знам как му е на български названието на този ъгъл) и
се минимизира недозавиването.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от golov_bg » 07 Сеп 2010, 21:58

ахам,щото аз тея тампони моите мисля да ги сменям(не мисля а направо ще ги сменям,нз защо,но вече скъсах два от една и съща страна,може би от старост или нз)та съм си мислел варианта да преправям нещо,и ако се направят едни планки вместо тампони какво ще стане???амортисьора да е направо хванат за бомбето без тампон...
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от Zubcho » 08 Сеп 2010, 17:58

golov_bg написа:ахам,щото аз тея тампони моите мисля да ги сменям(не мисля а направо ще ги сменям,нз защо,но вече скъсах два от една и съща страна,може би от старост или нз)та съм си мислел варианта да преправям нещо,и ако се направят едни планки вместо тампони какво ще стане???амортисьора да е направо хванат за бомбето без тампон...


Пробвай да отвориш предния капак и на махнати предпазни капчки (тези върху бомбето) да завъртиш волана. Следи промяната настъпваща при положението на аморт. спрямо тампона и самото бомбе. Така сам ще си отговориш дали е разумно да хванеш самият амортесьор с планка.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от golov_bg » 08 Сеп 2010, 19:36

знам че амортисьора се върти във тампона,то затова има лагери там и затова самите тампони са два вида с голям и малък лагер в зависимост от амотрисьора...но ако на планката си сложа лагер какъв ще да е проблема тогава
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от ///peter » 08 Сеп 2010, 19:56

Слагай и споделяй впечатление тогава

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от Postman » 08 Сеп 2010, 22:14

golov_bg написа:знам че амортисьора се върти във тампона,то затова има лагери там и затова самите тампони са два вида с голям и малък лагер в зависимост от амотрисьора...но ако на планката си сложа лагер какъв ще да е проблема тогава

Проблемът е в това, че лагерът трябва да е сферичен или т.нар. унибал (uniball), a тези лагери не са от най-евтините и в даден момент може да се окаже, че човек си е направил нещо за повече пари, отколкото може да си купи готови camber plates от доказан производител. Отделно тампони с изместен център са почти безполезни ако не се сменят пружините и амортисьорите с... да ги наречем с общото понятие "спортни". Разбира се това е мое мнение :).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от Djelebov » 09 Сеп 2010, 11:09

pesho написа:
golov_bg написа:...а някой ще обесни ли какво подобрява тази интервенция...


С две думи подобрява геометрията на окачването след като си я смъкнал. Променя се с
желаните градуси camber a (не знам как му е на български названието на този ъгъл) и
се минимизира недозавиването.


Колеги, бихте ли обяснили по-подробно какво точно подобрява геометрията, че ми стана интересно пък не мога да схвана :roll: . Чувал съм, че такива неща се правят като се свали колата, но нали си има реглаж на преден мост??? Знам, че има има сходимост и наклон. Предполагам не е сходимостта, щото тя става от кормилните накрайници- значи говорите за наклон???? Или само за наклона в завой????
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от pesho » 09 Сеп 2010, 18:00

Цък

По документчетата дето ти дават като правиш реглаж пише страничен наклон.

Бобо Дебелия
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E30/E36/E34

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от methanol » 09 Сеп 2010, 20:14

наще коли като завиват се понакланя малко точилото, та като го наклониш обратно предварително като завиеш седи право :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: Pais Vasco
Пол: Мъж
Кара: E39 3.0 D 98; Е53 4,4I M pack;ZX12R
Мечтае да кара: M5 Е34 все още мечтае

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от dido2900 » 14 Сеп 2010, 15:13

Здравейте колеги, идеята е супер,за този изместен център,но все пак аз смятам,че има някаква зависимост от това с какви пружини е автомобила,тоест с колко сантиметра е свален,и на база тези данни би трябвало да има фланци с различен център на изместване.Въпросът ми е:как да разберем,кой фланец (с какъв център на изместване)ни е нужен за дадения вид пружина тоест:35/40;60/20;60/40. :dunno:
Парите не могат да купят щастие,но някак си е по гот да си нещастен в БМВ, от колкото на велосипед.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от slavianko » 14 Сеп 2010, 15:54

dido2900 написа:Здравейте колеги, идеята е супер,за този изместен център,но все пак аз смятам,че има някаква зависимост от това с какви пружини е автомобила,тоест с колко сантиметра е свален,и на база тези данни би трябвало да има фланци с различен център на изместване.Въпросът ми е:как да разберем,кой фланец (с какъв център на изместване)ни е нужен за дадения вид пружина тоест:35/40;60/20;60/40. :dunno:
Ако питаш мен бих ги направил колкото може с по голям наклон. Гадното е че с оригиналните пружини не може кой знае каква корекция понеже пружината е широка и почва да опира отвътрешната страна на ботуша. Мисля че повече от 1см навътре едва ли би могло да се направи без тя да търка в ботуша. Чакам си предните амортисьори и като дойдат ще го направя така максимално навътре колкото позволява пружината ;)
Postman е със оригинални тампони с изместен център та ако попадне на темата може да види ориентировъчно и да сподели да знаем с колко милиметра е изместен центъра от средата и да го имаме като ориентир
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: Pais Vasco
Пол: Мъж
Кара: E39 3.0 D 98; Е53 4,4I M pack;ZX12R
Мечтае да кара: M5 Е34 все още мечтае

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от dido2900 » 14 Сеп 2010, 17:44

Интересува ме всичко по този въпрос,защото от скоро съм със сменени пружини;60/40,и не ми харесва визията и поведението на пътя на моята баварка.Между другото не съм много сигурен,но мисля,че долни носачи от 750IL са по-къси.Това ме навежда на мисълта,че от там също може да се регулира това грозно отваряне на преден и заден мост. Aко някой има инфо относно дължината на дони носачи,нека да каже,ще бъде от полза,и то голяма.
Парите не могат да купят щастие,но някак си е по гот да си нещастен в БМВ, от колкото на велосипед.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от Zubcho » 14 Сеп 2010, 18:18

dido2900 написа:Интересува ме всичко по този въпрос,защото от скоро съм със сменени пружини;60/40,и не ми харесва визията и поведението на пътя на моята баварка.Между другото не съм много сигурен,но мисля,че долни носачи от 750IL са по-къси.Това ме навежда на мисълта,че от там също може да се регулира това грозно отваряне на преден и заден мост. Aко някой има инфо относно дължината на дони носачи,нека да каже,ще бъде от полза,и то голяма.


А амортесьорите какви са ти? Ако не са със скъсен ход или така наречените спортни забрави да имаш каквото и да е нормално поведение на пътя. Допустимото сваляне на колата със стандартен амортесьор е 40мм, като даже и тогава едва ли работят на 100% коректно. От там надолу вече изобщо не се знае какво се случва.

*Ако искаш още по-голямо подобрение около 320лв те делят от по-дебела задна стабилизираща щанга. От М5 Нюрбургринг едишън 15мм=>20мм.

*Предна стабилизираща щанга от комби тдс от 23=>25мм или М5 която е същата. ТДСът трябва да е 95г.

*Предна и задна "разпънка" или Strut brace на англииски. Това ще доведе до още по-малко осукване на купето.

След тези интервенции би трябвало да си като трупче на пътя и да не мърда кенефа :)

*И най, най-важното. Хубави НОВИ гуми. 235 отпред и 255 или 265 отзад.

*А ако имаш още повече пари слагаш тампони с изместен център отпред и пауърфлекс тампони навсякъде където може.

Накрая си приготвяш и пари за доктор, щото бъбреците ти ще се раздрусат сериозно и ще има нужда да ти вадят камъните. :winky: Не за друго ама пътищата ни са отврат :)

Последното беше шега.

Поздрави

ПП
Под секрет да кажа, че има 1 колега с 25мм стабилизираща щанга отзад и е с комби. Той си знае кой е и ако някой път му писне да не му се накланя колата в завой ще направим чист бартер на щангите. Даже ще му купя нови тампончета отзад.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Как да си направим предните тампони с изместен център

Мнение от slavianko » 14 Сеп 2010, 18:49

Zubcho написа:А ако имаш още повече пари слагаш тампони с изместен център отпред
Нали темата е затова как да си ги направим сами и да е в пъти по евтино. Пък който има излишни пари нека си ги купува нови. Аз не гих ги дал след като е елементарно да се направят и като дойдат предните конита ще ви покажа нагледно ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook