схема на цилиндрите 2.5 тдс

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: схема на цилиндрите 2.5 тдс

Мнение от vladobate » 09 Сеп 2010, 9:08

Postman написа:
ddddk написа:Това, което не ми е ясно:
Как правим 4 такта на бутало като имаме 6,8,10,12 бутала и при всеки оборот на коляновия вал имаме запалване само в един цилиндър?

При всички 4-тактови ДВГ, за 2 оборота на коляновия вал всеки един от цилиндрите, без значение колко са на брой, извършва 1 работен такт (ход) и 3 спомагателни. 2 оборота са 720 градуса, ако имаме 4 цилиндъра интервалът между последователните работни тактове е 180 градуса; ако имаме 12 цилиндъра е 60 градуса. Ако са 2 цилиндъра работният интервал може да бъде както 360 градуса, така и 180-540 градуса. Ако имаш 720-цилиндров двигател (!!!), на всеки 1 градус от завъртането на коляновия вал ще има горене в някой от тези 720 цилиндъра... стига интервалът да е ревномерен, защото може и да не е (както от примера 180-540).
При двигателите на Харлей-Дейвидсън например двата цилиндъра работят един след друг през ъгъл колкото е ъгъла между цилиндрите, примерно 55 градуса, останалото до 720 е за спомагателните тактове и няма горене или 55-665 градуса.

Супер сте, ей сега почти ми стана ясно как всъщност на мойто зверче като са му две по две буталата ( имам предвид че се движат по двойки т.е. всяка двойка извършва заедно работен ход ) работи двигателя. От описанието на Postman следва че при мен интервала между последователните работни ходове ( тактове ) е през 240 градуса. Правилно ли съм разбрал , защото се облещих като видях първия път как са разположени буталата ( като ход ) . Благодаря.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: схема на цилиндрите 2.5 тдс

Мнение от Postman » 09 Сеп 2010, 9:43

720 : 6 = 120*, освен ако твоето BMW не е 3-цилиндрово - тогава са 240*.
На никой 6-цилиндров редови двигател не работят едновременно 2 цилиндъра! Движейки се "по двойки", 1 и 6, 2 и 5, 3 и 4, процесите в тези цилиндри са дефазирани на 360* или за да е по-разбираемо - когато в 1-ви цилиндър има горене и разширение, в 6-ти има пълнене.

Хора, ползвайте google или Wikipedia за тези фундаментални въпроси от теорията на ДВГ :).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: схема на цилиндрите 2.5 тдс

Мнение от Zubcho » 09 Сеп 2010, 9:55

Postman написа:....
Хора, ползвайте google или Wikipedia за тези фундаментални въпроси от теорията на ДВГ :).


:OT:
Друго си е Пощальона да дойде и лично да ти донесе информацията в плик и надяваме се с усмивка.

Поздрави

Изображение
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: схема на цилиндрите 2.5 тдс

Мнение от vladobate » 09 Сеп 2010, 22:18

Postman написа:720 : 6 = 120*, освен ако твоето BMW не е 3-цилиндрово - тогава са 240*.
На никой 6-цилиндров редови двигател не работят едновременно 2 цилиндъра! Движейки се "по двойки", 1 и 6, 2 и 5, 3 и 4, процесите в тези цилиндри са дефазирани на 360* или за да е по-разбираемо - когато в 1-ви цилиндър има горене и разширение, в 6-ти има пълнене.

Хора, ползвайте google или Wikipedia за тези фундаментални въпроси от теорията на ДВГ :).

:bowdown: Благодаря , колега . :bowdown: Е сега окончателно ми се изясни. Да точно така не извършват работен ход едновременно , но се движат по двойки ( като движение и позиция във вертикала ) както правилно си описал. Коректно беше да напиша , че 1-6, 2-5 и 3-4 бутала се движат успоредно по двойки и се намират едновременно( по двойки ) да речем в ГМТ , но с малкото и изключително важно уточнение , че в ГМТ 1 започва такт разширение ( работен ход ) а 6 започва такт всмукване. :yes: Т.е. разглеждаме момента на достигане на ГМТ и си представяме четирите такта като движение на всяко бутало по окръжност обикаляйки я два пъти и разделяйки я (на 3 равни части всяка през 120 градуса). Спираме времето и в дадения момент виждаме позициите на буталата както следва : 1-ГМТ и започва работен ход, 5-120градуса преди ГМТ, 3-240градуса преди ГМТ , 6-360градуса преди ГМТ, което е една пълна обиколка и всъщност пак ГМТ( съвпада с позицията на бутало 1), 2-480градуса преди ГМТ, което е 120градуса от втората обиколка ( съвпада като позиция на бутало 5 ), 4- 600 градуса преди ГМТ , което е 240 градуса преди ГМТ от втората обиколка ( съвпада с позициата на бутало 3 ) . :yes: Май наистина схванах , а. Ей това беше да се изясни и на всички нас дето чакаме пощальона, а за бирите наздраве :bchug: :yes: С уважение и благодарност към всички !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: схема на цилиндрите 2.5 тдс

Мнение от ddddk » 10 Сеп 2010, 14:59

Колеги,

Накрая, ако разрешите нещо весело за финал.
Ето това как го управляват вече е луда работа:
http://www.youtube.com/watch?v=s3iyOvLXxF0&NR=1

:mhihi:

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: схема на цилиндрите 2.5 тдс

Мнение от Postman » 10 Сеп 2010, 17:21

Не е нужно да са много цилиндрите, за да бъде сложно :):

Изображение

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook