Оборотите много се качиха!?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Оборотите много се качиха!?
Здравейте колеги. Миналата вечер нещо стана с оборотите на колата. На свободна, без да натискам изобщо педалите, започна да дига сама оборотите и да форсира двигателя. Дига от 1000 до 2 хиляди оборота, после ги смъква пак на хиляда и след това пак вдига на 2 хиляди. Пуснах я на диагностика, изкара няколко грешки.
212 VANOS (механична повреда)
21 VANOS (електрическа повреда)
12 потенциометър на дроселната клапа
В форума видях, че грешка 212 всъщност е датчик на разпределителния вал. Останалите обаче, не ги намерих всъщност какви са, и точно това е въпросът ми към вас...?
Прикачам и кратък видео клип да видите за какво става дума...
212 VANOS (механична повреда)
21 VANOS (електрическа повреда)
12 потенциометър на дроселната клапа
В форума видях, че грешка 212 всъщност е датчик на разпределителния вал. Останалите обаче, не ги намерих всъщност какви са, и точно това е въпросът ми към вас...?
Прикачам и кратък видео клип да видите за какво става дума...
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?
Re: Оборотите много се качиха!?
12 потенциометър на дроселната клапа, това ти е за оборотите.
Разглоби го и го почисти
Разглоби го и го почисти
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Оборотите много се качиха!?
Потенциометъра е, колега. Не сработва добре и затова качва и сваля обороти сама.
Re: Оборотите много се качиха!?
Един майстор уш сваляше дроселната клапа, ама я гледаше като теле в зеле и не знаеше кво да и прави. Някой може ли да ми покаже схема от realoem, кое точно е потенциометъра и как се почиства? Или пък ако трябва да се сложи нов? Цена?
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Оборотите много се качиха!?
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: Оборотите много се качиха!?
Проблема се оказа, че не е механичен. Сваляхме потенциометъра, всичко... наред си е. Проблема идва от някакво реле което не подава равномерно ток, там към потенциометъра и дросела дето са. Като се изкара кабела дето е включен към потенциометъра, веднага оборотите се качват само нагоре и ускорява, а като го вкараме обратно, пак започват да играят. Някой знае ли човек, който да се занимава с електрическите системи... явно такъв ще ми трябва ?
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Оборотите много се качиха!?
krisu написа:Проблема се оказа, че не е механичен. Сваляхме потенциометъра, всичко... наред си е. Проблема идва от някакво реле което не подава равномерно ток, там към потенциометъра и дросела дето са. Като се изкара кабела дето е включен към потенциометъра, веднага оборотите се качват само нагоре и ускорява, а като го вкараме обратно, пак започват да играят. Някой знае ли човек, който да се занимава с електрическите системи... явно такъв ще ми трябва ?
Добре де, точно така трябва да е- откачаш кабела, съпротивлението отива до безкрайност и мотора се форсира. След закачане на кабела, оборотите падат. А как разбра, че потенциометъра е наред? Този потенциометър е еднакъв за всички бензинови двигатели, с изключение на старата версия М40. Най-лесно е да пробваш с такъв от друга кола. И няма никакво реле, което да подава ток. С реле, вместо потенциометър са само м40, мотроник 1.3, за който писах в горното изречение.
Re: Оборотите много се качиха!?
ивчо3 написа:Добре де, точно така трябва да е- откачаш кабела, съпротивлението отива до безкрайност и мотора се форсира. След закачане на кабела, оборотите падат. А как разбра, че потенциометъра е наред? Този потенциометър е еднакъв за всички бензинови двигатели, с изключение на старата версия М40. Най-лесно е да пробваш с такъв от друга кола. И няма никакво реле, което да подава ток. С реле, вместо потенциометър са само м40, мотроник 1.3, за който писах в горното изречение.
То е точно така, откачаш кабела на потенциометъра, оборотите скачат... закачаш го обратно оборотите падат. При мен проблема, е че не падат до 700-800 а само до хиляда... и после сама ги качва на 2 хиляди, после пак на хиляда... и т.н (в клипа се вижда). Потенциометъра си е наред, днес слагахме чисто нов, пробвахме го, проблема продължи. Същото направихме и с дебитомера, сложихме друг, проблема пак си остана. Това за релето ми го подметна един от "майсторите", затова го споменах. Беше свален и стъпковия мотор, почистен... но проблема пак си остана засега.
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Оборотите много се качиха!?
Остава да се довериш на грешките, които излизат на диагностиката, датчик разпределителен вал. Друго, което се сещам от грешката на потенциометъра е некоректно отчитане стойностите на съпротивлението, при ненапълно притворена дроселова клапа. Провери жилото на газта да не е закачило някъде. Възможно е и самата клапа да заяжда, вследствие замърсяване. За най-сигурно замери с мултицет средното и крайното краче на потенциометъра при затворен дросел и виж колко ома ще покаже. Трябва да бъде от 1000- до 1230-1260 ома.
Re: Оборотите много се качиха!?
Вчера и правихме допълнителни 3 диагностики. На всичките показа статус ОК, дори не изкара миналите грешки, а я връзвахме цели 3 пъти... Жилото на газта също беше проверено. Клапата на дросела също. За днес остава да се пробва с друг дросел и филтър за картерни газове... дано стане....
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Оборотите много се качиха!?
Клапанът за картерни газове може също да прави мизерии. Примерно запъне в някакво отворено положение, започва да дърпа силно въздух през някой от вакуумните отвори и оттам нестабилни обороти на празен ход. За проверка на клапана се вади маркуча за картерни газове и се запушва отвора на самия клапан. Изобщо от много неща може да вдига и сваля оборотите, като се почне от стъпков мотор и се стигне до пропуск в системата за засмукване на въздух. На моята кола оборотите на празен ход играеха в интервала 800-1000, при това го правеше рядко, без значение от температурата навън и на двигателя, проверих всичко, за което се сетих и накрая се оказа пропуск на въздух през клапана за бензиновите пари.
Re: Оборотите много се качиха!?
Колата е готова. Днеска цял ден беше при Явор, сменил е филтъра за картерните газове и дросела. В момента колата е в абсолютен покой, визирам на свободна няма абсолютно никакво тресене, дори и на скоросния лост, оборотите стоят на място и не мърдат, колкото до звука на двигателя на свободна, тя изобщо не се чува как работи. 

Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани