Накладки !!
Модератор: Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Накладки !!
понеже не си го виждал и затова не можеш да си го представиш.
в казанчето нищо не се случва. спирачната течност е хигроскопична и с течение на времето поема определен % вода. има някаква норма (нещо като 2 години ми се върти в главата) след, което течноста се сменя поради простата причина,че съдържанието на вода в нея е над допустимото.
при продължителни спускания или честа употреба на спирачките и една такава стара течност идва момента, в който спирачките "не хващат" и "педала е мек", по простата причина, че долу на самите цилиндри имаш повече от 100 градуса и водата вече е станал въздух, който пък за разлика от течноста е свиваем. капиш?
в казанчето нищо не се случва. спирачната течност е хигроскопична и с течение на времето поема определен % вода. има някаква норма (нещо като 2 години ми се върти в главата) след, което течноста се сменя поради простата причина,че съдържанието на вода в нея е над допустимото.
при продължителни спускания или честа употреба на спирачките и една такава стара течност идва момента, в който спирачките "не хващат" и "педала е мек", по простата причина, че долу на самите цилиндри имаш повече от 100 градуса и водата вече е станал въздух, който пък за разлика от течноста е свиваем. капиш?
Re: Накладки !!
Основно спирачната течност се нагрява от самото компресиране (вътрешните сили на триене в самата течност) при намаляване на обема и в спирачната система. Външното нагряване от топлината отделена от работата на спирачните дискове и накладките и предадена през спирачните апарати на спирачната течност е вторичен ефект (макар и да не е за пренебрегване)
Нормално "точката на кипене" на спирачна течност с маркировка DOT4 е около 220-230 DegC.
Спирачната течност е силно хигросокопична и според различни изследвания при нормална експлоатация след 1 до 2 години вече е поела от поррядъка на 5% вода от общия си обем. При това рязко се снижава "точката на кипене" като стига до 150-160 DegC.
При това "кипене" се образуват "кавитетни" въздушни джобове, които намаляват осезателно ефективното действие на спирачната система (с около 50%) ....
Въпроса с радиатора на спирачната течност беше чисто провокативен, остава да разберем защо ???
PS Както е тръгнало следващото питане spiro- , сигурно ще бъде "как да си изчистя радиатора на течността за чистачките на предното стъкло и фаровете" ...
Нормално "точката на кипене" на спирачна течност с маркировка DOT4 е около 220-230 DegC.
Спирачната течност е силно хигросокопична и според различни изследвания при нормална експлоатация след 1 до 2 години вече е поела от поррядъка на 5% вода от общия си обем. При това рязко се снижава "точката на кипене" като стига до 150-160 DegC.
При това "кипене" се образуват "кавитетни" въздушни джобове, които намаляват осезателно ефективното действие на спирачната система (с около 50%) ....
Въпроса с радиатора на спирачната течност беше чисто провокативен, остава да разберем защо ???
PS Както е тръгнало следващото питане spiro- , сигурно ще бъде "как да си изчистя радиатора на течността за чистачките на предното стъкло и фаровете" ...
Re: Накладки !!
tsb_bg написа:Основно спирачната течност се нагрява от самото компресиране (вътрешните сили на триене в самата течност) при намаляване на обема и в спирачната система. Външното нагряване от топлината отделена от работата на спирачните дискове и накладките и предадена през спирачните апарати на спирачната течност е вторичен ефект (макар и да не е за пренебрегване)
Нормално "точката на кипене" на спирачна течност с маркировка DOT4 е около 220-230 DegC.
Спирачната течност е силно хигросокопична и според различни изследвания при нормална експлоатация след 1 до 2 години вече е поела от поррядъка на 5% вода от общия си обем. При това рязко се снижава "точката на кипене" като стига до 150-160 DegC.
При това "кипене" се образуват "кавитетни" въздушни джобове, които намаляват осезателно ефективното действие на спирачната система (с около 50%) ....
Въпроса с радиатора на спирачната течност беше чисто провокативен, остава да разберем защо ???
PS Както е тръгнало следващото питане spiro- , сигурно ще бъде "как да си изчистя радиатора на течността за чистачките на предното стъкло и фаровете" ...
@tds_bg,
готино си го написал/преписал/превел...ама...течностите затова са течности, защото са несвиваеми. та в тоя ред на мисли, обема се запазва постоянен. а всичко се награвя, защото се извършва работа от спир. система, и се отделя топлина.
а това с "кавитетни" въздушни джобове.....не е необходимо да звучи неразбираемо за да е по - авторитетно....кавитация е съвсем друго.
Re: Накладки !!
Въпроса с радиатора на спирачната течност беше чисто провокативен, остава да разберем защо ???
не е провокативен напротив то тоя кулер ми пречи да си сменя течността ,няма го в каталози а и не мога да го източа напълно

PS Както е тръгнало следващото питане spiro- , сигурно ще бъде "как да си изчистя радиатора на течността за чистачките на предното стъкло и фаровете" ...


Мислих да пусна тема за асц .при мен работи и на 4-те колела
---------------------------------------
Ако и спирачките ти работят на "и 4-те колела" много си я закъсал ...
А сега сериозно - спри да си играеш тук

tsb_bg
Re: Накладки !!
@2bar написа:@tds_bgготино си го написал/преписал/превел...
Имам достатъчно знания да го напиша, а за да го знам съм го прочел/превел ...
@2bar написа:...течностите затова са течности, защото са несвиваеми. та в тоя ред на мисли, обема се запазва постоянен. а всичко се награвя, защото се извършва работа от спир. система, и се отделя топлина.
Течностите не се свиват и ако се свиваха нямаше да има понятието "хидравличен удар" за което е писано във форума. По-правилно би било да кажа " при усилието за намаляване на обема и в спирачната система" и сигурно ако го бях преписал щеше да звучи така.
@2bar написа:а това с "кавитетни" въздушни джобове.....не е необходимо да звучи неразбираемо за да е по - авторитетно....кавитация е съвсем друго.
кавитет = кухина, вдлъбнатина
кавитация = образуване на кухини във флуиди, когато в резултат на високата им скорост тяхното налягане спада .... (нищо общо с въздушни джобове)
Написах го така за да е разбираемо, но ....
PS Сега видях че в поста точно преди мен си го написал същото но по-кратко, ако си мислиш че съм го преписал си далеч от истината
- golov_bg
- ентусиаст
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
Re: Накладки !!
Кулер за спирачна течност?WTF???аз ли за пръв път чувам или немога да го видя никъде по колите които с които съм занимавал???
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Накладки !!
Пази Боже сляпо камъни да хвърляBULL3T написа:Хораааааааааааа,стига с тоя текстар,верно че е евтино ама е адски боклук,вече няма текстар,всичко е менте. Само цимерман АТЕ и брембо стават и то пак, ако не са ментета.
И не си мислете ,че като сложите нови дискове и накладки, не можете да ги прецакате!!!
Има си няколко правила за пазене на дискове и накладки:
1.никога, когато карате в дъжд не си палете спирачките,демек леко натискайте и не непрекъснато.
2.когато карате екстермно и ползвате много спирачки,НИКОГА НЕ ВЛИЗАЙТЕ В ЛОКВИ - кривят се дисковете
3.когато пак карате екстермно,винаги след това охладете спирачките ,а именно покарайте малко без да натискате спирачките,тогва си проличава колко са читави накладки междудругото ,ако на другия ден скърцат и свирят(демек сте ги изпекли) значи са некачествени или вие сте тотален идиот и не знаете как се ползва спирачка,ако са читави значи са![]()
От както спазвам тези правила не съм изпекъл и една накладка или прецакал диск!




Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- BULL3T
- ентусиаст
-
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Накладки !!
mitko_n1 написа:Пази Боже сляпо камъни да хвърляBULL3T написа:Хораааааааааааа,стига с тоя текстар,верно че е евтино ама е адски боклук,вече няма текстар,всичко е менте. Само цимерман АТЕ и брембо стават и то пак, ако не са ментета.
И не си мислете ,че като сложите нови дискове и накладки, не можете да ги прецакате!!!
Има си няколко правила за пазене на дискове и накладки:
1.никога, когато карате в дъжд не си палете спирачките,демек леко натискайте и не непрекъснато.
2.когато карате екстермно и ползвате много спирачки,НИКОГА НЕ ВЛИЗАЙТЕ В ЛОКВИ - кривят се дисковете
3.когато пак карате екстермно,винаги след това охладете спирачките ,а именно покарайте малко без да натискате спирачките,тогва си проличава колко са читави накладки междудругото ,ако на другия ден скърцат и свирят(демек сте ги изпекли) значи са некачествени или вие сте тотален идиот и не знаете как се ползва спирачка,ако са читави значи са![]()
От както спазвам тези правила не съм изпекъл и една накладка или прецакал диск!![]()
![]()
Това не го разбрах?

"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
Re: Накладки !!
spiro- написа:tsb_bg написа:spiro- написа:Да не пускам нова тема![]()
как да ''продухам'' радиатора ми за спирачната течност?благодаря ви
Къде го видя този радиатор
Намира се под спирачната помпа с въздухопровод от калника.
-------------------------------
Покажи го тук
И те съветвам наистина да го намериш на схемите
- golov_bg
- ентусиаст
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
Re: Накладки !!
малииииииииии какво ли ще е да го намери???на мен специялно ще ми обърне представата за колите изобщо...
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
Re: Накладки !!
Не знам дали колегата DekeR разбра нещо по въпроса, но от 2-ра страница натам поне се е повеселил (както винаги се случва)
Стига толкова за днес
Стига толкова за днес
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани