DIY CAI - направи си сам топлинен щит

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

DIY CAI - направи си сам топлинен щит

Мнение от ръб » 29 Авг 2010, 16:13

Реших, че може би ще е полезно за някои (ако не е правено вече или пускано във форума) да покажа как си направих за 3-4 часа и 1л минерална вода, "топлинен щит" с подръчни материали.

За направата бяха използвани : едно парче гетинакс (размера се вижда на снимката, не съм го мерил) намерено във фирмата в която работя, едно парче тръба за абсорбатори - 80мм - 8лв, малко силикон (за запълване на фугите между плоскостите) и болтчета и гайки (остана само да си взема оплътнение за автомобилни врати да му сложа огоре на ръбовете да оплътнява в капака).

Изображение

Нямам менгеме за съжаление и всякакви дупки се правеха с клещи и старата дрелка. Свински опашки забравих да купя :oops: и трябваше да ползвам арматурна тел.

Понеже кабелтие на единия ми клаксон бяха срязани заради тромба (която махнах като взех колата) направо хванах, махнах клаксона и буквално отпорих стойката, та да има място за тръбата. Отдолу е захваната за отвора за въздуховода с болт (имах само десен въздуховод на колата, та го махнах и него) за едно пластмасово ухо.

Изображение

Взех картон от кашони с който си направих шаблони (на принципа проба-грешка - налагам, режа, глася), които очертах в/у гетинакса и със "зегето" със ситен нож за метал ги изрязах (ест. имаше и фалове и имаше и повторно рязане). Пак налагах, чертах където трябваше да се коригира и общо взето почти всичко беше "на око" и крайния резултат се вижда на снимките.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Още не съм го тествал, понеже преди малко го свърших и чакам да постегне силикона. Довечера ще пиша впечатления. Утре ще потърся оплътнение да сложа.
За цялата работа съм дал 8 лв :lol: :lol: :mhihi:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит

Мнение от b00st » 29 Авг 2010, 16:43

браво колега тъкмо търсех по въпроса инфо. абе да те питам шаблоните пазиш ли си ги и аз съм с ис-ка и искам да сложа може ли да ми ги пратиш или да направиш някво копие на тях? като гледам мн добре си го конструирал даже отдолу ако плисне вода е защитен :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит

Мнение от ръб » 29 Авг 2010, 18:18

честно казано бяха твърде нескопосани за да ги пазя и ги хвърлих, но мога с рулетката да направя някой друг чертеж и да ти дам снимките с размери на тях :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит

Мнение от uCnaHeTcA » 29 Авг 2010, 18:23

:clap: Браво за идеята... Тоя материал за стените, държи ли на температура ? :yes:
Real.Eyes.Realize.Real.Lies

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: бавно 32?и цупе
Мечтае да кара: е92 м3 цупе

Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит

Мнение от BlacK-EviL » 29 Авг 2010, 20:17

ето с какво ще се занимавам в някой от следващите дни тъкмо днес мислех и аз в тази насока :mrgreen:
браво за темата определено е полезна :yes: :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит

Мнение от fedoracore » 29 Авг 2010, 20:37

евала за проекта и труда.
бих си взел орижжжжинално :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит

Мнение от ръб » 29 Авг 2010, 20:48

Колега и аз бих си взел оригинален кит, но не разполагам с толкова средства специално за интейк :) Та реших да си го направя сам.

Материала е гетинакс - топлоустойчив е (преди бяхме пробвали - не гори), а и мисля другата седмица да го облицовам с клингерит.
Отидох до една морга и от ладичка копнах едно оплътнение :D

Изображение

Изображение

Радвам се, че съм полезен, ако имате въпроси пишете. :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит

Мнение от shengi » 29 Авг 2010, 21:16

Колега казанчето няма ли да го изолираш?Разширителния съд имам впредвид, че то оригинално покрай него минава въздушната струя и директно в кутията.А тая покрай него и към филтъра.Поне логично помислено е така.А и той допълнително ще топло филтъра което не е хубаво мисля.Иначе добре си се справил.Евала
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит

Мнение от ръб » 29 Авг 2010, 22:00

И за него днес се чудех с какъв материал да го "облицовам" :|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 4.05.2008
Местоположение: Бургас

Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит

Мнение от tisho_ » 29 Авг 2010, 22:06

Абе по принцип е по добре да си запазя мнението за мен но все пак да попитам
Не е ли по добре с оригиналната филтърна кутия и спортен панелен филтър в нея от колкото тази китайка която дори запушва въздуха към дросела в комплект с обикалящия гитинакс около нея и тази гофрирана тръба показваща се в лявия край на М-ковата броня?
Само питам. Иначе евала за ентусиазма

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1288
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Пловдив,Р.Конаре
Пол: Мъж
Кара: Камион колкото читалището...

Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит

Мнение от pistata9889 » 29 Авг 2010, 22:17

Тва ганьовщината голямо нещо,сложи някои накрайник на тръбата отпред че седи супер грозно.
Мислил ли си по въпроса дали въздуха е достатъчен и Уплътненията вообще вършат ли нещо?
Когато трябва да вземеш решение относно една страна,изслушай и другата,може нейната версия да е по достоверна!!!


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит

Мнение от ~Мишо~ » 29 Авг 2010, 22:58

.
tisho_ написа:Абе по принцип е по добре да си запазя мнението за мен но все пак да попитам
Не е ли по добре с оригиналната филтърна кутия и спортен панелен филтър в нея от колкото тази китайка която дори запушва въздуха към дросела в комплект с обикалящия гитинакс около нея и тази гофрирана тръба показваща се в лявия край на М-ковата броня?
Само питам. Иначе евала за ентусиазма

Добър въпрос,убеден съм че твоя вариант е по-удачен :bchug: Така решил колегата,така го направил... похвала за ентусиазма :yes: .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит

Мнение от ръб » 30 Авг 2010, 1:05

Ами в интерес на истината това не ми е първата кола с която се занимавам в отношение "тунинг" на смук. система.
Първата която имах и пробвах вариянта с панелния - Ford Cougar 2.0 16V с панелен филтър JR от медицински памук и стоманена оплетка (100кинта) - ефект - 0 ама чисто 0.

Ford Probe 2.5 V6 - китайския конус на снимките само че с гумена (с телена опетка) тръба до под мотора (3 пръста под най-ниската точка стърчеше филтъра) - ефект - по-добър тротъл респонс и повече сила след 3500-4000 оборота.

Понеже вариянта с филтъра под мотора не става за ежедневка, а аз бмв-то го ползвам и за ежедневна кола, реших да си направя нещо практично.

Кутиите са удивително рестриктивни, да не говорим, че ако сте се вглеждали "път" от бъбрека до шнорхела на кутията НЯМА обособен, просто пространство -> няма гаранция, че всичкия въздух от бъбрека отива към кутията. Затова сметнах, че е нужен още един източник - а именно гофрираната 80мм (вътрешен диаметър) тръба, която прави по-малък завой и от оригиналния шнорхел, да не говорим, че дебита и е 2 пъти по-голям. Гетинакса като материал не се нагрява нито като пластмасата нито като повечето метали. Фугите са запълнени и намазани обилно със силикон (ако този не издържи ще сложа термосиликон - просто сега имах такъв под ръка), а автомобилните оплътнения опират в капака.

НЕ КАРАМ НИКОГО да го прави.

Колкото до ганьовщината - тази кола съм я взел за КАРАНЕ. С 15" алуминиеви черни джанти, с гуми от камарата и без салон. Не ме интересува как изглежда просто.

Сега впечатления - ДОСТА по-добър респонс на газта и повече сила след 3000 оборота (след 5-6 теста на обръщалото до вкъщи..). Много съм доволен от цялата интервенция, да не говорим за цената :mhihi:

Колкото до китайските хартиени филтри - всеизвестно е (и след тестове) че пропускат повече мръсотия от "оригиналните" памучни спортни филтри, което само по себе си води до извода, че имат дори по-голяма пропускливост, което е факт. Аз не робувам на марки и "маркови/оригинални" части. Ползвам това, което ми дава най-добро съотношение на цена/ефект.

И в крайна сметка - дори "марковите/оригинални" фирми като K&N Apexi HKS и т.н. продават китове с термощитове - замислете се защо.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит

Мнение от b00st » 30 Авг 2010, 3:26

metodi80 написа:
tisho_ написа:Не е ли по добре с оригиналната филтърна кутия и спортен панелен филтър в нея ....


По добре е и е "чиста работа " ..... Да не говориме , че е по ефективно .... !


sorry ма даваш мнение което е доста грешно и явно не разбираш нищо от CAI. Начи stock панелния филтър е много по заврян в тая кутия и ограничен от към достъп на въздух. да не говорим за тръбата. Когато се прави една такава система, ще има резултат като е направена като хората както колегата. Вкарава се 2ра тръба да се вземе въздъха отдолу където е по студен и се ограничава с такъв heat shield топлината към филтъра. Ако сложиш само конусен филтър в дебитомера и затвориш капака сигурно няма да има разлика или тя ще е малка, но правилно направена такава система си има положителна разлика от stock airbox.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook