DIY CAI - направи си сам топлинен щит
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
DIY CAI - направи си сам топлинен щит
Реших, че може би ще е полезно за някои (ако не е правено вече или пускано във форума) да покажа как си направих за 3-4 часа и 1л минерална вода, "топлинен щит" с подръчни материали.
За направата бяха използвани : едно парче гетинакс (размера се вижда на снимката, не съм го мерил) намерено във фирмата в която работя, едно парче тръба за абсорбатори - 80мм - 8лв, малко силикон (за запълване на фугите между плоскостите) и болтчета и гайки (остана само да си взема оплътнение за автомобилни врати да му сложа огоре на ръбовете да оплътнява в капака).

Нямам менгеме за съжаление и всякакви дупки се правеха с клещи и старата дрелка. Свински опашки забравих да купя
и трябваше да ползвам арматурна тел.
Понеже кабелтие на единия ми клаксон бяха срязани заради тромба (която махнах като взех колата) направо хванах, махнах клаксона и буквално отпорих стойката, та да има място за тръбата. Отдолу е захваната за отвора за въздуховода с болт (имах само десен въздуховод на колата, та го махнах и него) за едно пластмасово ухо.

Взех картон от кашони с който си направих шаблони (на принципа проба-грешка - налагам, режа, глася), които очертах в/у гетинакса и със "зегето" със ситен нож за метал ги изрязах (ест. имаше и фалове и имаше и повторно рязане). Пак налагах, чертах където трябваше да се коригира и общо взето почти всичко беше "на око" и крайния резултат се вижда на снимките.




Още не съм го тествал, понеже преди малко го свърших и чакам да постегне силикона. Довечера ще пиша впечатления. Утре ще потърся оплътнение да сложа.
За цялата работа съм дал 8 лв

За направата бяха използвани : едно парче гетинакс (размера се вижда на снимката, не съм го мерил) намерено във фирмата в която работя, едно парче тръба за абсорбатори - 80мм - 8лв, малко силикон (за запълване на фугите между плоскостите) и болтчета и гайки (остана само да си взема оплътнение за автомобилни врати да му сложа огоре на ръбовете да оплътнява в капака).

Нямам менгеме за съжаление и всякакви дупки се правеха с клещи и старата дрелка. Свински опашки забравих да купя

Понеже кабелтие на единия ми клаксон бяха срязани заради тромба (която махнах като взех колата) направо хванах, махнах клаксона и буквално отпорих стойката, та да има място за тръбата. Отдолу е захваната за отвора за въздуховода с болт (имах само десен въздуховод на колата, та го махнах и него) за едно пластмасово ухо.

Взех картон от кашони с който си направих шаблони (на принципа проба-грешка - налагам, режа, глася), които очертах в/у гетинакса и със "зегето" със ситен нож за метал ги изрязах (ест. имаше и фалове и имаше и повторно рязане). Пак налагах, чертах където трябваше да се коригира и общо взето почти всичко беше "на око" и крайния резултат се вижда на снимките.




Още не съм го тествал, понеже преди малко го свърших и чакам да постегне силикона. Довечера ще пиша впечатления. Утре ще потърся оплътнение да сложа.
За цялата работа съм дал 8 лв



- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит
браво колега тъкмо търсех по въпроса инфо. абе да те питам шаблоните пазиш ли си ги и аз съм с ис-ка и искам да сложа може ли да ми ги пратиш или да направиш някво копие на тях? като гледам мн добре си го конструирал даже отдолу ако плисне вода е защитен 

- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит
честно казано бяха твърде нескопосани за да ги пазя и ги хвърлих, но мога с рулетката да направя някой друг чертеж и да ти дам снимките с размери на тях 

Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит


Real.Eyes.Realize.Real.Lies
- BlacK-EviL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.06.2007
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: бавно 32?и цупе
- Мечтае да кара: е92 м3 цупе
Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит
ето с какво ще се занимавам в някой от следващите дни тъкмо днес мислех и аз в тази насока
браво за темата определено е полезна


браво за темата определено е полезна


- fedoracore
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит
Колега и аз бих си взел оригинален кит, но не разполагам с толкова средства специално за интейк
Та реших да си го направя сам.
Материала е гетинакс - топлоустойчив е (преди бяхме пробвали - не гори), а и мисля другата седмица да го облицовам с клингерит.
Отидох до една морга и от ладичка копнах едно оплътнение


Радвам се, че съм полезен, ако имате въпроси пишете.

Материала е гетинакс - топлоустойчив е (преди бяхме пробвали - не гори), а и мисля другата седмица да го облицовам с клингерит.
Отидох до една морга и от ладичка копнах едно оплътнение



Радвам се, че съм полезен, ако имате въпроси пишете.

- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит
Колега казанчето няма ли да го изолираш?Разширителния съд имам впредвид, че то оригинално покрай него минава въздушната струя и директно в кутията.А тая покрай него и към филтъра.Поне логично помислено е така.А и той допълнително ще топло филтъра което не е хубаво мисля.Иначе добре си се справил.Евала

- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит
И за него днес се чудех с какъв материал да го "облицовам" 

Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит
Абе по принцип е по добре да си запазя мнението за мен но все пак да попитам
Не е ли по добре с оригиналната филтърна кутия и спортен панелен филтър в нея от колкото тази китайка която дори запушва въздуха към дросела в комплект с обикалящия гитинакс около нея и тази гофрирана тръба показваща се в лявия край на М-ковата броня?
Само питам. Иначе евала за ентусиазма
Не е ли по добре с оригиналната филтърна кутия и спортен панелен филтър в нея от колкото тази китайка която дори запушва въздуха към дросела в комплект с обикалящия гитинакс около нея и тази гофрирана тръба показваща се в лявия край на М-ковата броня?
Само питам. Иначе евала за ентусиазма
- pistata9889
- ентусиаст
-
- Мнения: 1288
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Пловдив,Р.Конаре
- Пол: Мъж
- Кара: Камион колкото читалището...
Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит
Тва ганьовщината голямо нещо,сложи някои накрайник на тръбата отпред че седи супер грозно.
Мислил ли си по въпроса дали въздуха е достатъчен и Уплътненията вообще вършат ли нещо?
Мислил ли си по въпроса дали въздуха е достатъчен и Уплътненията вообще вършат ли нещо?
Когато трябва да вземеш решение относно една страна,изслушай и другата,може нейната версия да е по достоверна!!!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит
tisho_ написа:Не е ли по добре с оригиналната филтърна кутия и спортен панелен филтър в нея ....
По добре е и е "чиста работа " ..... Да не говориме , че е по ефективно .... !
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит
.
Добър въпрос,убеден съм че твоя вариант е по-удачен
Така решил колегата,така го направил... похвала за ентусиазма
.
tisho_ написа:Абе по принцип е по добре да си запазя мнението за мен но все пак да попитам
Не е ли по добре с оригиналната филтърна кутия и спортен панелен филтър в нея от колкото тази китайка която дори запушва въздуха към дросела в комплект с обикалящия гитинакс около нея и тази гофрирана тръба показваща се в лявия край на М-ковата броня?
Само питам. Иначе евала за ентусиазма
Добър въпрос,убеден съм че твоя вариант е по-удачен


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит
Ами в интерес на истината това не ми е първата кола с която се занимавам в отношение "тунинг" на смук. система.
Първата която имах и пробвах вариянта с панелния - Ford Cougar 2.0 16V с панелен филтър JR от медицински памук и стоманена оплетка (100кинта) - ефект - 0 ама чисто 0.
Ford Probe 2.5 V6 - китайския конус на снимките само че с гумена (с телена опетка) тръба до под мотора (3 пръста под най-ниската точка стърчеше филтъра) - ефект - по-добър тротъл респонс и повече сила след 3500-4000 оборота.
Понеже вариянта с филтъра под мотора не става за ежедневка, а аз бмв-то го ползвам и за ежедневна кола, реших да си направя нещо практично.
Кутиите са удивително рестриктивни, да не говорим, че ако сте се вглеждали "път" от бъбрека до шнорхела на кутията НЯМА обособен, просто пространство -> няма гаранция, че всичкия въздух от бъбрека отива към кутията. Затова сметнах, че е нужен още един източник - а именно гофрираната 80мм (вътрешен диаметър) тръба, която прави по-малък завой и от оригиналния шнорхел, да не говорим, че дебита и е 2 пъти по-голям. Гетинакса като материал не се нагрява нито като пластмасата нито като повечето метали. Фугите са запълнени и намазани обилно със силикон (ако този не издържи ще сложа термосиликон - просто сега имах такъв под ръка), а автомобилните оплътнения опират в капака.
НЕ КАРАМ НИКОГО да го прави.
Колкото до ганьовщината - тази кола съм я взел за КАРАНЕ. С 15" алуминиеви черни джанти, с гуми от камарата и без салон. Не ме интересува как изглежда просто.
Сега впечатления - ДОСТА по-добър респонс на газта и повече сила след 3000 оборота (след 5-6 теста на обръщалото до вкъщи..). Много съм доволен от цялата интервенция, да не говорим за цената
Колкото до китайските хартиени филтри - всеизвестно е (и след тестове) че пропускат повече мръсотия от "оригиналните" памучни спортни филтри, което само по себе си води до извода, че имат дори по-голяма пропускливост, което е факт. Аз не робувам на марки и "маркови/оригинални" части. Ползвам това, което ми дава най-добро съотношение на цена/ефект.
И в крайна сметка - дори "марковите/оригинални" фирми като K&N Apexi HKS и т.н. продават китове с термощитове - замислете се защо.
Първата която имах и пробвах вариянта с панелния - Ford Cougar 2.0 16V с панелен филтър JR от медицински памук и стоманена оплетка (100кинта) - ефект - 0 ама чисто 0.
Ford Probe 2.5 V6 - китайския конус на снимките само че с гумена (с телена опетка) тръба до под мотора (3 пръста под най-ниската точка стърчеше филтъра) - ефект - по-добър тротъл респонс и повече сила след 3500-4000 оборота.
Понеже вариянта с филтъра под мотора не става за ежедневка, а аз бмв-то го ползвам и за ежедневна кола, реших да си направя нещо практично.
Кутиите са удивително рестриктивни, да не говорим, че ако сте се вглеждали "път" от бъбрека до шнорхела на кутията НЯМА обособен, просто пространство -> няма гаранция, че всичкия въздух от бъбрека отива към кутията. Затова сметнах, че е нужен още един източник - а именно гофрираната 80мм (вътрешен диаметър) тръба, която прави по-малък завой и от оригиналния шнорхел, да не говорим, че дебита и е 2 пъти по-голям. Гетинакса като материал не се нагрява нито като пластмасата нито като повечето метали. Фугите са запълнени и намазани обилно със силикон (ако този не издържи ще сложа термосиликон - просто сега имах такъв под ръка), а автомобилните оплътнения опират в капака.
НЕ КАРАМ НИКОГО да го прави.
Колкото до ганьовщината - тази кола съм я взел за КАРАНЕ. С 15" алуминиеви черни джанти, с гуми от камарата и без салон. Не ме интересува как изглежда просто.
Сега впечатления - ДОСТА по-добър респонс на газта и повече сила след 3000 оборота (след 5-6 теста на обръщалото до вкъщи..). Много съм доволен от цялата интервенция, да не говорим за цената

Колкото до китайските хартиени филтри - всеизвестно е (и след тестове) че пропускат повече мръсотия от "оригиналните" памучни спортни филтри, което само по себе си води до извода, че имат дори по-голяма пропускливост, което е факт. Аз не робувам на марки и "маркови/оригинални" части. Ползвам това, което ми дава най-добро съотношение на цена/ефект.
И в крайна сметка - дори "марковите/оригинални" фирми като K&N Apexi HKS и т.н. продават китове с термощитове - замислете се защо.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: DIY CAI - направи си сам топлинен щит
metodi80 написа:tisho_ написа:Не е ли по добре с оригиналната филтърна кутия и спортен панелен филтър в нея ....
По добре е и е "чиста работа " ..... Да не говориме , че е по ефективно .... !
sorry ма даваш мнение което е доста грешно и явно не разбираш нищо от CAI. Начи stock панелния филтър е много по заврян в тая кутия и ограничен от към достъп на въздух. да не говорим за тръбата. Когато се прави една такава система, ще има резултат като е направена като хората както колегата. Вкарава се 2ра тръба да се вземе въздъха отдолу където е по студен и се ограничава с такъв heat shield топлината към филтъра. Ако сложиш само конусен филтър в дебитомера и затвориш капака сигурно няма да има разлика или тя ще е малка, но правилно направена такава система си има положителна разлика от stock airbox.
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани