318is 3000-5000 оборота няма никой
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
318is 3000-5000 оборота няма никой
Моля за помощ колегите запознати с тея мотори.
Смених свещи - не е от тях.
Проблема е следния - колата от 1000 до 3000 оборота върви много добре, от 3000-5000 почва да "тъпче" - т.е. ускорява но доста..лениво, сякаш вече са свършили конете в тоя оборотен диапазон, и като стигне 5000 се отпушва (буквално тръгва много добре) до към 7000.
Някакви идеи ? Ламбда, ДИСА ? Някой имал ли е такъв проблем
Смених свещи - не е от тях.
Проблема е следния - колата от 1000 до 3000 оборота върви много добре, от 3000-5000 почва да "тъпче" - т.е. ускорява но доста..лениво, сякаш вече са свършили конете в тоя оборотен диапазон, и като стигне 5000 се отпушва (буквално тръгва много добре) до към 7000.
Някакви идеи ? Ламбда, ДИСА ? Някой имал ли е такъв проблем

- vanka7a
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой
Дебитомер..
П.С: Ако нямаш чип, прекъсвача ти е на 6500
П.С: Ако нямаш чип, прекъсвача ти е на 6500

- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой
Сложи 4-ри отделни бубини от М52 и ще се оправи. Изглежда на високите индукцията ти увисва. И като за начало започни с гофрето (40 ЛВ) и птовери всички датчици, може да имаш няктде нещо зацапано или с хлабава връзка. Поне за тоя проверка ще ти е нужна минимална инвестиция.
Последна промяна beco109 на 20 Авг 2010, 8:25, променена общо 2 пъти

- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой
Недостиг на въздух или съответно на бензин.... провери ако ти се занимава налягането на бензиновата помпа или си виж дебитомера, но за по сигурно ако имаш познат с ис-ка ги разменете са проба и ще си проличи
Виж филтрите.... защото недостига на гориво или на въздух в голяма степен важи от пропускливоста на самия филтър 



- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой
beco109 написа:Сложи 4-ри отделни бубини и ще се оправи. Изглежда на високите индукцията ти увисва.
Е че м42б18 нали си е с 4 бубини

че на тоз тъп и прост дебитомер какво да му се повреди ? макар че имам авер с такъв и ще го попитам да ги разменим за проба.
бенз. филтър още не съм сменил, ама защо пък след 5000 тръгва добре ? възд. филтър е о.к.
колкото до самия конус - и преди с панела правеше така. скоро ще бъде топлоизолиран
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой
ръб написа:beco109 написа:Сложи 4-ри отделни бубини и ще се оправи. Изглежда на високите индукцията ти увисва.
Е че м42б18 нали си е с 4 бубинина снимката съм ги посочил с червено. де да знам аз ли да се бъркам нещо
че на тоз тъп и прост дебитомер какво да му се повреди ? макар че имам авер с такъв и ще го попитам да ги разменим за проба.
бенз. филтър още не съм сменил, ама защо пък след 5000 тръгва добре ? възд. филтър е о.к.
колкото до самия конус - и преди с панела правеше така. скоро ще бъде топлоизолиран
Размени дебитомера с друг проверен и няма да тъпче бавно след 3000 до 5000 оборота. Че е тъпо това устройство- дебитомера, спор няма, аз му викам дебиломер, ама няма как без него не може. В някои сектори на графитния резистор има големи вдълбавания и съответно липса или лош контакт с подвижния палец.
- vanka7a
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой
Смени си и горивния филтър, но това с тъпченето след 3000об. си ти е от дебитомера 

- Yanko Petrov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: 21.04.2010
- Местоположение: Αθἠνα
- Пол: Мъж
- Кара: е36 купе
Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой
Колега,гледам че си позалепил и гофрирания маркуч след дебитомера,та не е зле да го смениш за по добър старт на колата. И аз като тебе го бях увил целия и си мислех че е добре,ама чак като го смених усетих разликата 

- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой
Ами знам, че си е за смяна така или инак. Скоро ще бъде сменено гофрето 
Пък за дебитомера - един познат има м42б18 на е36 и днес му намекнах ама или се направи на ударен или не ме разбра, че му искам дебитомера за проба
та сега ще търся друг
А утре я карам на диагностика да си покаже болежките господинчото (бмв-то
)

Пък за дебитомера - един познат има м42б18 на е36 и днес му намекнах ама или се направи на ударен или не ме разбра, че му искам дебитомера за проба




А утре я карам на диагностика да си покаже болежките господинчото (бмв-то

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой
Дебитомера се мери много лесно , съвсем на скоро (преди ден , два) в темата на друг колега описах подробно как точно .... В аутодатата също е обяснено много добре ....
- Bimmer_E36
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 30.05.2009
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: E92 Turbo
Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой
metodi80 написа:Дебитомера се мери много лесно , съвсем на скоро (преди ден , два) в темата на друг колега описах подробно как точно .... В аутодатата също е обяснено много добре ....
Колега може ли да сложиш линк на тая тема(че нещо не мога да я намеря),за да не си играеш да обясняваш пак


- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой
metodi80 написа: В аутодатата също е обяснено много добре ....
Там пък къде го има?!

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой
Bimmer_E36 написа:metodi80 написа:Дебитомера се мери много лесно , съвсем на скоро (преди ден , два) в темата на друг колега описах подробно как точно .... В аутодатата също е обяснено много добре ....
Колега може ли да сложиш линк на тая тема(че нещо не мога да я намеря),за да не си играеш да обясняваш пак
Уточнявам , че описанието по -долу е в сила само за двигатели : М42, М43
Проверка на дебитомер ....
-Проверка на IAT -сензор
1. Взимаш един мултицет и един обикновен термометър (за стайна температура).
2. Включваш уреда на обхват 2000 ома
3. Поставяш термометъра в двигателния отсег (някъде близо до дебитомера) и мериш околната температура
4. Отвиваш буксата на дебитомера (двигателя е угасен) и мериш съпротивлението м/у 4-ти и 5-ти пин на САМИЯ ДЕБИТОМЕР
Забележка : При околна температура м/у 15-30 градуса , съпротивлението трябва да е в интервала 1300-1600 ома.
При околна температура 50 градуса , съпротивлението трябва да е 650-1000 ома
-Проверка на захранващото напрежение на VAF -сензора
1. Включваш мултицета да мери изправено напрежение (на скала 20 волта)
2. Буксата на дебитомера да е откачена
3. Подаваш контакт (без да палиш колата )
4. Мериш с мултицета на БУКСАТА (в която влиза кабела) м/у 1-ви и 5-ти пин
Забележка: Напрежението трябва да е около 5 волта
-Проверка на съпротивлението на VAF -сензора
а)
1. Взимаш мултицет поставяш го на обхват 2000 ома и мериш м/у 1-ви и 5-ти пин на дебитомера - съпротивлението трябва да е в интервала м/у 300-550 ома
б)
1. Откачаш дебитомера от гофрирания маркуч и от кутията на въздушния филтър (направо с капака на кутията)
2. Взимаш мултицета поставяш го на обхват 200 ома
3. Поставяш пипалата м/у 2-ри и 5-ти пин на дебитомера
4. С една дълга отверка бъркаш в дебитомера (от страната на капака на кутията) и буташ клапата му до противоположния край.
5. Пишеш тук какво си измерил или на ЛС , за да ти кажа дали е нормлано ...
6. След това завърташ уреда на обхвт 20 Кило Ома (20 000 ома) , пак избутваш клапата до противоположния край.
7.Пишеш тук какво си измерил
За това измерване има известно противоречие .... , в смисъл в аутодатата го дават едно , а реално е по -различно .... За това нека колегите , които го направят просто да споделят тук в темата какви стойности са измерили.
-Проверка на дебитомера в работен режим
1.Буксата на дебитомера да е включена в дебитомера
2. Махаш предпазния маншон на буксата и го изтегляш на долу по кабела , така че да имаш достъп до пиновете от зад на самата букса . Маншона може да изтеглиш лекичко , като подпъхнеш тънка отверчица ...
3. Включваш мултицета да мери изправено напрежение и поставяш пипалата на 2-ри и 5-ти пин на буксата
4.Подаваш контакт (без да палиш ) и отчиташ напрежението - то трябва да е около 0.25 волта.
5. Палиш и оставяш на тихи и отчиташ напрежението - то трябва да е в около 0.9 волта
6. Подаваш и задържаш на 3000 об/мин и отчиташ напрежението - то трябва да е около 2 волта.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой
Mollov написа:metodi80 написа: В аутодатата също е обяснено много добре ....
Там пък къде го има?!
След като се избере точния модел на колата се отива на "Wiring Diagrams" -> "Engine Menagement". Отваря се ел. схемата на колата , отива се на съответния модул (в случая VAF и IAT са в едно блокче от схемата , тъй като така или иначе са в един модул - дебитомера). Цъква се два пъти в/у съответниот блокче от схемата и автоматично програмата отваря упътване за измерването му ....
Ето как изглежда екрана :

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: 318is 3000-5000 оборота няма никой
... ти ме съсипа... и как точно не успях сам да го измисля това.... 

28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани