V6 vs. R6
Модератор: Общи модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
[steeN] написа:B6 - boxerима го subaru, porsche.....
Да, за него съм съгласен...въобще не погледнах таблицата, за да
видя, че си имал предвид боксера.

Последна промяна lowdriver на 19 Ное 2005, 17:17, променена общо 1 път

Driver's Racing Team
в6 - по-лесен за експлоатация - мазане и охлаждане, размери
и6 - по-добри динамични характеристки, но по капризен за охлаждане, мазане. също силите на усукване са по-силно изразени и от определени коне нагоре изисква много здрав/укрепен блок и колянов вал
начи като искаш да ходиш за риба - в6, като искаш да гониш хайабуси по магистралата ма нямаш пари за в10 - взимаш си един и6
най-простичко казано- това е
и6 - по-добри динамични характеристки, но по капризен за охлаждане, мазане. също силите на усукване са по-силно изразени и от определени коне нагоре изисква много здрав/укрепен блок и колянов вал
начи като искаш да ходиш за риба - в6, като искаш да гониш хайабуси по магистралата ма нямаш пари за в10 - взимаш си един и6

най-простичко казано- това е

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Toledo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 22.02.2005
- Местоположение: София
- Кара: E90
"... От гледна точка на динамиката 6-цилиндровият редови двигател е идеалният. При него всички сили и моменти от І и ІІ порядък напълно се самоуравновесяват. Недостатъкът му е, че е доста дълъг и трудно му се намира място в моторния отсек, когато двигателят е разположен напречно. И ако по тази причина редовата "шестица" до известна степен е загубила терен при леките автомобили, при дизеловите двигатели за товарни автомобили и автобуси тя е почти абсолютен лидер..."
Пичове, това съм го пускал, но пак ще го пусна, щото мат'ряла е добър: (гледайте в края на раздела Engine - подраздели "Engine packaging" & "Engine smoothness"):
http://www.autozine.org/technical_school/tech_index.htm
По памет ще спомена едно предимство на R6 пред V6, което май никой до тук не спомена:
Как се прави 24v?
Ами обикновено с два вала във всяка глава (не че не са познати и изключения от това правило).
Това при V6 прави 4 вала, което води до по-големи енергийни загуби.
http://www.autozine.org/technical_school/tech_index.htm
По памет ще спомена едно предимство на R6 пред V6, което май никой до тук не спомена:
Как се прави 24v?
Ами обикновено с два вала във всяка глава (не че не са познати и изключения от това правило).
Това при V6 прави 4 вала, което води до по-големи енергийни загуби.
stenly написа:http://www.autozine.org/technical_school/tech_index.htm
Ей го и цитата точно на тази тема:
60° V6 versus Inline-6
As space efficiency becomes more and more important, most car makers favour V6. The most influential V6 was perhaps Alfa Romeo’s 2.5-litre 60° V6 used in the GTV6. It established a reputation for V6 that it can be compact, powerful and smooth. An equivalent inline-6 would have never fit the small and sloping engine compartment of that car. Compare the shape of BMW with the Alfa and you’ll know the packaging advantage of V6s.
Straight-six engines are nearly impossible to be used in front-wheel drive cars as well. Even a car as wide as Volvo S80 has to introduce the world’s shortest gearbox in order to make space for the 2.9-litre straight-six mounted transversely in the engine compartment.
Longitudinal mounted inline-6 doesn’t have such problems, but it engages too much space in north-south direction, thus engage some space which would have contributed to cockpit room.
However, BMW is still loyal to inline-6 engines. Ultimately, inline-6 engine is more efficient yet smoother. V6 has more energy loss because it duplicates valve gears and camshafts (which increase frictional loss), while the use of 2 cylinder banks leads to more heat loss. In terms of production cost, although V6 has 3 fewer main bearings, it has more valve gears - which is getting more and more costly these days, with the introduction of twin-cam, hydraulic tappets / finger follower and variable valve timing. Inline-6 is going to be cheaper than equivalent V6.
- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
за мен и двата са добри,защото са си 6-цилиндрови,а и бих карал,който от двата има 

ТДС - Турбо Див Селянин
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Дори и във висшия автомобилен клас се произвеждат автомобили с предно предаване,при този вариант е напълно нормално пазара да предлага почти и само V-образни 6 цилиндрови двигатели разположени напречно в моторния отсег.Цялата истина е,че тази компоновка е по-изгодна като крайна цена - не се сещам за V6 двигател,надлъжно разположен и предаващ въртящия момент към задния мост,освен в случаите с пълно приводна система за задвижване на колелата
"+" те и "-" те се казаха по-горе в общия случай ...
Viper-а е дал страхотен линк,обяснено е много просто
Георги Пенчев

"+" те и "-" те се казаха по-горе в общия случай ...
Viper-а е дал страхотен линк,обяснено е много просто

Георги Пенчев
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Penchev написа:не се сещам за V6 двигател,надлъжно разположен и предаващ въртящия момент към задния мост,освен в случаите с пълно приводна система за задвижване на колелата![]()
Повечето Мерцедеси, Nissan 350Z, сума ти Infinity и Lexus модели, Chev Lumina S, ..., ... всичките са V6 + RWD.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани