Запалване с бутон за е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Запалване с бутон за е36
Здравейте колеги,
Някой правил ли го е и какво ползвате за защита?
мислех си за някакъкъв хардуерен ключ или блутуд .. колебая се
BMW E36 Start Button
It has been a dream of mine since getting my car to install a Z8 start button in it just to give my car that little difference from most other E36 3's you'll see on the road or on the forums. This mod wasn't to hard to do and was relatively cheap even going with BMW Parts. It cost me about 90 bucks total after buying the parts I needed and things such as wire, relay, solder, etc.
Materials
1. One Momentary Start Button - ( I used a Z8 Start Button from Pacific BMW p/n 61 31 8 377 343 Z8 )
2. Two Contact Pins/Wires - ( Again I purchased from Pacific BMW p/n 61 13 0 006 665 )
3. One 30A/12 V Relay - ( Can be purchased at any local car parts store such as Autozone or Advance Auto Parts)
4. One Roll of Electrical Tape
5. Spool of 14-16 guage wire
Tools Required
1. Wire Stripper/Crimper
2. Wire Taps - (Optional, can use electrical tape also)
3. Wire Cutters
4. Wire Ties
5. Soldering Iron
6. Dremel w/ Grinding Stone
Как да започнем
Step 1: Първата стъпка е да махнем борд компютъра OBC и конзолата за да извадите запалката, като по този начин ще можете да модифицирате отвора такаче да пасне на вашия нов старт бутон. За да направите това използвайте пръста си и дръпнете борда OBC с помощта на отвора в държача за слънчеви очила. Можете да я изключите ако желаете, борда няма да запази паметта си все пак. Първата снимка показва къде да поставите пръста си, за да намерите дупката, за да достигнете до OBC, втората снимка е действителната дупка.

Step 2: Следващата стъпка е да изадим конзолата , бъдете много внимателни при изаждането, трябва да излезе лесно но има жици които трябва да изрежете и обезопасите: захранването на запалката, отоплението на седалките, и една крушка. След като извадихме конзолата, махнете запалката като приложите натиск от към дъното.Ще ви отнеме малко сила, но тя ще изскочи сравнително лесно

Step 3: Преминаваме към бормашината. Исползвайте бормашина с подходящ камък за шлифоване за да направите размера на дупката подходящ за вашия бутон. Направих грешката да използвам карбитна резачка, просто използвайте добър камък за шлайфане, ще бъде по лесно и ще изглежда по -добре, обърнете внимание че не е необходим перфектен кръг. Не се притиснявайте ако допуснете грешка при шлайфането на отвора, старт бутона ще я покрие и няма да ноже да разкаже на никой
. Веднъж достигнали визуално желаният от вас размер тествайте бутона дали пасва на отвора. По добре да направите няколко проби от колкото да направите прекалено голям отвор

Step 4: Сега да пристъпим към забавната част. Ще прекарате доста време под кормилната колона така че препоръчвам изваждането на седалката на водача. Много по-лесно бе за мен, тъй като аз имам състезателни седалки и предишен опит, но наистина по-лесно е за работа, в легнало положение а и има много пространство. Сега е време за отстраняване на панела под кормилото. Има три винта, един от ляво и отдясно на волана, и един по-близо до педала на газта.
[imghttp://www.bimmerdiy.com/diy/e36startbutton/console3.jpg][/img]
Step 5: Следващата стъпка е да се премахне металния панел, който защитава всички кабели. Има 3 болта които ще трябва да се премахнат.

Step 6: Сега е времето да извадите елегантно релето което сте купили. Отдолу е схемата на свъраване на релето. Запоих някой от връзките за да съм сигорен в качеството , за другите използвах изолираща лента (изолирбанд) защото не бях в състояние да запоявам с лице завряно в релето насред 1000 жици. Жиците които са запоени запоих в къщи,преди да сваля релето в колата. Отбелязани са на диаграмата.

Step 7: Време е да направим първата снадка. Намерете зелената жица и я прекъснете в средата за да имате растояние и от двете страни. С пърче жица около 11см дълго, свъжете двата края на зеланата жица като използвате омотаване на трите оголени края един в друг.Свободния край на парчето жица свързано към зелената жица свържете както е по схемата към релето (Виж по - горе ). По-долу е снимката на системата на запалване , Това е мястото където ще режем и изолираме . Срежете ги от към стартера както е показано на втората картинка


Step 8: Време е да срежем Жълто/Черната Жица. (Забележка - При някой модели е Зелено/Черна на мястото на Жълто/Черната, няма разлика в колите, просто различни продукции на е 36) Сега е времето за вземане на решение, ако искате колата ви да стартира само с бутон ( това което аз направих ) изолирайте края на жицата която отива към запалването. Ако искате вашата кола да стартира или с ключ или бутон използвате същя принцип, както в предишната стъпка Омотайте нова 11 см жица от към страната на Жълто/Черната Жица която отива към стартера. Свържете я към релето както е показано на схемата (виж по-горе).

Step 9: Това е просто снимка на релето с кабелите свързани към него
[img]http://www.bimmerdiy.com/diy/e36startbutton/relay.jpg][/img]
Step 10: Сега подгответе жицата за стартиране от релето на мястото където ще е бутона. ( Ако използвате Z8 Start Button свържете жицата от релето на контактна платина номер 1 ) Другата контактна пластина трябва да е вързана на маса. Намерете добро място за връзване към маса и свържете контактна пластина номер 4 с масата (ако старт бутона е Z8 Start Button) Не забравяте да изкарате жиците през отвора за бутона и тогава да ги свържете с бутона иначе ще трябва да повторите операцията отново
Step 11: Сега подгответе жиците и бутона за затваряне..
Поставете бутона на подготвеното за него място..Изключете от скорост и натиснете бутона (ако колата не запали проверете връзката към маса както и връзките на зад по веригата
Step 12: Съберете всичко заедно, всички кабели, които са в насипно състояние, затворете конзолата и тествайте отново

Можете да се свъжете с автора на colinnicol@gmail.com за въпроси.
Сори за неточности и други грешки в превода
Някой правил ли го е и какво ползвате за защита?
мислех си за някакъкъв хардуерен ключ или блутуд .. колебая се
BMW E36 Start Button
It has been a dream of mine since getting my car to install a Z8 start button in it just to give my car that little difference from most other E36 3's you'll see on the road or on the forums. This mod wasn't to hard to do and was relatively cheap even going with BMW Parts. It cost me about 90 bucks total after buying the parts I needed and things such as wire, relay, solder, etc.
Materials
1. One Momentary Start Button - ( I used a Z8 Start Button from Pacific BMW p/n 61 31 8 377 343 Z8 )
2. Two Contact Pins/Wires - ( Again I purchased from Pacific BMW p/n 61 13 0 006 665 )
3. One 30A/12 V Relay - ( Can be purchased at any local car parts store such as Autozone or Advance Auto Parts)
4. One Roll of Electrical Tape
5. Spool of 14-16 guage wire
Tools Required
1. Wire Stripper/Crimper
2. Wire Taps - (Optional, can use electrical tape also)
3. Wire Cutters
4. Wire Ties
5. Soldering Iron
6. Dremel w/ Grinding Stone
Как да започнем
Step 1: Първата стъпка е да махнем борд компютъра OBC и конзолата за да извадите запалката, като по този начин ще можете да модифицирате отвора такаче да пасне на вашия нов старт бутон. За да направите това използвайте пръста си и дръпнете борда OBC с помощта на отвора в държача за слънчеви очила. Можете да я изключите ако желаете, борда няма да запази паметта си все пак. Първата снимка показва къде да поставите пръста си, за да намерите дупката, за да достигнете до OBC, втората снимка е действителната дупка.

Step 2: Следващата стъпка е да изадим конзолата , бъдете много внимателни при изаждането, трябва да излезе лесно но има жици които трябва да изрежете и обезопасите: захранването на запалката, отоплението на седалките, и една крушка. След като извадихме конзолата, махнете запалката като приложите натиск от към дъното.Ще ви отнеме малко сила, но тя ще изскочи сравнително лесно

Step 3: Преминаваме към бормашината. Исползвайте бормашина с подходящ камък за шлифоване за да направите размера на дупката подходящ за вашия бутон. Направих грешката да използвам карбитна резачка, просто използвайте добър камък за шлайфане, ще бъде по лесно и ще изглежда по -добре, обърнете внимание че не е необходим перфектен кръг. Не се притиснявайте ако допуснете грешка при шлайфането на отвора, старт бутона ще я покрие и няма да ноже да разкаже на никой


Step 4: Сега да пристъпим към забавната част. Ще прекарате доста време под кормилната колона така че препоръчвам изваждането на седалката на водача. Много по-лесно бе за мен, тъй като аз имам състезателни седалки и предишен опит, но наистина по-лесно е за работа, в легнало положение а и има много пространство. Сега е време за отстраняване на панела под кормилото. Има три винта, един от ляво и отдясно на волана, и един по-близо до педала на газта.
[imghttp://www.bimmerdiy.com/diy/e36startbutton/console3.jpg][/img]
Step 5: Следващата стъпка е да се премахне металния панел, който защитава всички кабели. Има 3 болта които ще трябва да се премахнат.

Step 6: Сега е времето да извадите елегантно релето което сте купили. Отдолу е схемата на свъраване на релето. Запоих някой от връзките за да съм сигорен в качеството , за другите използвах изолираща лента (изолирбанд) защото не бях в състояние да запоявам с лице завряно в релето насред 1000 жици. Жиците които са запоени запоих в къщи,преди да сваля релето в колата. Отбелязани са на диаграмата.

Step 7: Време е да направим първата снадка. Намерете зелената жица и я прекъснете в средата за да имате растояние и от двете страни. С пърче жица около 11см дълго, свъжете двата края на зеланата жица като използвате омотаване на трите оголени края един в друг.Свободния край на парчето жица свързано към зелената жица свържете както е по схемата към релето (Виж по - горе ). По-долу е снимката на системата на запалване , Това е мястото където ще режем и изолираме . Срежете ги от към стартера както е показано на втората картинка


Step 8: Време е да срежем Жълто/Черната Жица. (Забележка - При някой модели е Зелено/Черна на мястото на Жълто/Черната, няма разлика в колите, просто различни продукции на е 36) Сега е времето за вземане на решение, ако искате колата ви да стартира само с бутон ( това което аз направих ) изолирайте края на жицата която отива към запалването. Ако искате вашата кола да стартира или с ключ или бутон използвате същя принцип, както в предишната стъпка Омотайте нова 11 см жица от към страната на Жълто/Черната Жица която отива към стартера. Свържете я към релето както е показано на схемата (виж по-горе).

Step 9: Това е просто снимка на релето с кабелите свързани към него
[img]http://www.bimmerdiy.com/diy/e36startbutton/relay.jpg][/img]
Step 10: Сега подгответе жицата за стартиране от релето на мястото където ще е бутона. ( Ако използвате Z8 Start Button свържете жицата от релето на контактна платина номер 1 ) Другата контактна пластина трябва да е вързана на маса. Намерете добро място за връзване към маса и свържете контактна пластина номер 4 с масата (ако старт бутона е Z8 Start Button) Не забравяте да изкарате жиците през отвора за бутона и тогава да ги свържете с бутона иначе ще трябва да повторите операцията отново
Step 11: Сега подгответе жиците и бутона за затваряне..
Поставете бутона на подготвеното за него място..Изключете от скорост и натиснете бутона (ако колата не запали проверете връзката към маса както и връзките на зад по веригата
Step 12: Съберете всичко заедно, всички кабели, които са в насипно състояние, затворете конзолата и тествайте отново

Можете да се свъжете с автора на colinnicol@gmail.com за въпроси.
Сори за неточности и други грешки в превода
Последна промяна bobssy на 16 Авг 2010, 10:33, променена общо 1 път
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Запалване с бутон за е36
Колега, добре е, че го пускаш, но не е лошо да го преведеш. Оригинала на статията го има в поне 10 други форума на английски и копирането му тук не носи нищо ново за форума.
Re: Запалване с бутон за е36
Ако толкова ви затруднява езика ще го преведа ... мисълта ми е аз съм с тдс компакт но си мисля за защита защото не съм с фабричната аларма...
някъкъв радио ключ
някъкъв радио ключ
- dinkomg
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
Re: Запалване с бутон за е36
bobssy написа:Ако толкова ви затруднява езика ще го преведа ...
Ми хайде де, така може да влезе във важни
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Запалване с бутон за е36
bobssy написа:Ако толкова ви затруднява езика ще го преведа ... мисълта ми е аз съм с тдс компакт но си мисля за защита защото не съм с фабричната аларма...
някъкъв радио ключ
За каква точно защита мислиш? Като гледам, човека си е направил един "старт бутон", който дублира основната верига. При така изпълнена схема може да си палиш и с ключа и с бутона, но за да запалиш с бутона първо трябва да дадеш на контакт с ключа.
И на мен ми се въртеше идеята за старт бутон, но искам да използвам ключа само и единствено, за да не се заключва волана по време на движение.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Запалване с бутон за е36
Точно...
Мислех си как да си направя всичко само с старт бутон като елиминирам заключването на волана и най вече да си направя радио ключ както е на по новите автомобили...
Зачел съм се по въроса ако намеря начин ще ви драсна някой ред
Мислех си как да си направя всичко само с старт бутон като елиминирам заключването на волана и най вече да си направя радио ключ както е на по новите автомобили...
Зачел съм се по въроса ако намеря начин ще ви драсна някой ред
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Запалване с бутон за е36
Ако имаш имобилайзер, използвай него. Доста интересни неща могат да се направят с тази джаджа 

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани