V6 vs. R6

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 18 Ное 2005, 17:39

[steeN] написа:B6 - boxer :D има го subaru, porsche.....

Да, за него съм съгласен...въобще не погледнах таблицата, за да
видя, че си имал предвид боксера. :uups:
Последна промяна lowdriver на 19 Ное 2005, 17:17, променена общо 1 път
Изображение
Driver's Racing Team

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 18 Ное 2005, 17:40

в6 - по-лесен за експлоатация - мазане и охлаждане, размери

и6 - по-добри динамични характеристки, но по капризен за охлаждане, мазане. също силите на усукване са по-силно изразени и от определени коне нагоре изисква много здрав/укрепен блок и колянов вал

начи като искаш да ходиш за риба - в6, като искаш да гониш хайабуси по магистралата ма нямаш пари за в10 - взимаш си един и6 8)

най-простичко казано- това е ;)
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 22.02.2005
Местоположение: София
Кара: E90

Мнение от Toledo » 18 Ное 2005, 17:47

"... От гледна точка на динамиката 6-цилиндровият редови двигател е идеалният. При него всички сили и моменти от І и ІІ порядък напълно се самоуравновесяват. Недостатъкът му е, че е доста дълъг и трудно му се намира място в моторния отсек, когато двигателят е разположен напречно. И ако по тази причина редовата "шестица" до известна степен е загубила терен при леките автомобили, при дизеловите двигатели за товарни автомобили и автобуси тя е почти абсолютен лидер..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 18 Ное 2005, 19:18

Пичове, това съм го пускал, но пак ще го пусна, щото мат'ряла е добър: (гледайте в края на раздела Engine - подраздели "Engine packaging" & "Engine smoothness"):

http://www.autozine.org/technical_school/tech_index.htm

По памет ще спомена едно предимство на R6 пред V6, което май никой до тук не спомена:
Как се прави 24v?
Ами обикновено с два вала във всяка глава (не че не са познати и изключения от това правило).
Това при V6 прави 4 вала, което води до по-големи енергийни загуби.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 18 Ное 2005, 19:25



Ей го и цитата точно на тази тема:

60° V6 versus Inline-6

As space efficiency becomes more and more important, most car makers favour V6. The most influential V6 was perhaps Alfa Romeo’s 2.5-litre 60° V6 used in the GTV6. It established a reputation for V6 that it can be compact, powerful and smooth. An equivalent inline-6 would have never fit the small and sloping engine compartment of that car. Compare the shape of BMW with the Alfa and you’ll know the packaging advantage of V6s.

Straight-six engines are nearly impossible to be used in front-wheel drive cars as well. Even a car as wide as Volvo S80 has to introduce the world’s shortest gearbox in order to make space for the 2.9-litre straight-six mounted transversely in the engine compartment.

Longitudinal mounted inline-6 doesn’t have such problems, but it engages too much space in north-south direction, thus engage some space which would have contributed to cockpit room.

However, BMW is still loyal to inline-6 engines. Ultimately, inline-6 engine is more efficient yet smoother. V6 has more energy loss because it duplicates valve gears and camshafts (which increase frictional loss), while the use of 2 cylinder banks leads to more heat loss. In terms of production cost, although V6 has 3 fewer main bearings, it has more valve gears - which is getting more and more costly these days, with the introduction of twin-cam, hydraulic tappets / finger follower and variable valve timing. Inline-6 is going to be cheaper than equivalent V6.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Мнение от BigMUZZY » 18 Ное 2005, 20:22

...Тез` две бири `що ги каза ...?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 18 Ное 2005, 23:59

за мен и двата са добри,защото са си 6-цилиндрови,а и бих карал,който от двата има ;)
ТДС - Турбо Див Селянин

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 19 Ное 2005, 2:07

Дори и във висшия автомобилен клас се произвеждат автомобили с предно предаване,при този вариант е напълно нормално пазара да предлага почти и само V-образни 6 цилиндрови двигатели разположени напречно в моторния отсег.Цялата истина е,че тази компоновка е по-изгодна като крайна цена - не се сещам за V6 двигател,надлъжно разположен и предаващ въртящия момент към задния мост,освен в случаите с пълно приводна система за задвижване на колелата :roll:

"+" те и "-" те се казаха по-горе в общия случай ...

Viper-а е дал страхотен линк,обяснено е много просто :D


Георги Пенчев
Изображение

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 19 Ное 2005, 12:58

Penchev написа:не се сещам за V6 двигател,надлъжно разположен и предаващ въртящия момент към задния мост,освен в случаите с пълно приводна система за задвижване на колелата :roll:


Повечето Мерцедеси, Nissan 350Z, сума ти Infinity и Lexus модели, Chev Lumina S, ..., ... всичките са V6 + RWD.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 19 Ное 2005, 17:08

О'К,изключил съм наистина за тези модели ...

Георги Пенчев
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 29.03.2004

Мнение от E34 520i » 21 Ное 2005, 21:00

и ФОРД СКОРПИО 3.6
BMW Мноооо Яки.............
Не карайте BMW-тата си бавно ЗА ДА НЕ ЗАЦАПАТ СВЕЩИТЕ!!!!!!!!!!

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook