Обезвъздушаване на съединител
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- disrespector
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 19.12.2008
- Кара: кисели черни купета
Обезвъздушаване на съединител
Пускам я тази тема защото оня ден почти нищто смислено на намерих по тоя въпрос във форума, а ако незнаеш как става може доста да се озориш.
Преди няколко дни извендъж усетих, че педала на съединителя почва да омеква и реших да сменя спирачната течност.
Старата течност я изкарах като надух с компресора през казанчето за спирачна течност.
Обезвъздушаването го направих по следния начин, купува се едно нещо в магазина за инструменти го нарекоха масльонка, което е метална кутия за масло с помпа и от аптеката едно маркуче за система. Маслоьнката се пълни със спирачна течност. Свързва се с маркучето, масльонката и пробката за обезвъздушаване на работния цилиндър на съединителя, след което леко се развива пробката и започва да се помпа със масльонката. Така системата се пълни с течност през пробката за обезвъздушаване, а всичкия въздух излиза нагоре през казанчето за спирачна течност. Когато спрат да излизат мехурчета значи системата е обезвъздушена.
След като смених спирачната течност на съединителя и направих тази процедура педала на съединителя стана доста по твърд от преди
Преди няколко дни извендъж усетих, че педала на съединителя почва да омеква и реших да сменя спирачната течност.
Старата течност я изкарах като надух с компресора през казанчето за спирачна течност.
Обезвъздушаването го направих по следния начин, купува се едно нещо в магазина за инструменти го нарекоха масльонка, което е метална кутия за масло с помпа и от аптеката едно маркуче за система. Маслоьнката се пълни със спирачна течност. Свързва се с маркучето, масльонката и пробката за обезвъздушаване на работния цилиндър на съединителя, след което леко се развива пробката и започва да се помпа със масльонката. Така системата се пълни с течност през пробката за обезвъздушаване, а всичкия въздух излиза нагоре през казанчето за спирачна течност. Когато спрат да излизат мехурчета значи системата е обезвъздушена.
След като смених спирачната течност на съединителя и направих тази процедура педала на съединителя стана доста по твърд от преди
- tekabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
- Пол: Мъж
- Кара: 530xd F11 individual
Re: Обезвъздушаване на съединител
И аз да споделя моят опит с обезвъздушаването на хидравличните съединители но не на БМВ но като цяло принципа е един и същ.Налива се течността в казанчето,на пробката за обезвъздушаване на хидр. цилиндър се слага прозрачна шлаухка и течността се отвежда в кутия за да не се губи .Развива се пробката натиска се педала рязко до долу след това се затяга пробката,след това се отпуска много бавно педала,пак се рахлабва пробката и се натиска рязко педала,затяга се пробката и се отпуска плавно педала и така докато в шлаухката се вижда само чиста течност без въздух.И педала се втвърдява постепенно.И не забравяйте да си доливате течност в казанчето че доста бързо спада нивото по време на процедурата.
- disrespector
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 19.12.2008
- Кара: кисели черни купета
Re: Обезвъздушаване на съединител
и аз така пробвах първо с натискане на педала ама се оказа, че за разлика от спирачките, при съединителя тоя метод не е толкова ефективен и резултата беше, че педала напълно омекна
сега след няколко дена каране мога да кажа, че определено имаше много голяма полза от цялата тая процедура със смяната на спирачната течност и със спирачките също чувствам огромно подобрение
сега след няколко дена каране мога да кажа, че определено имаше много голяма полза от цялата тая процедура със смяната на спирачната течност и със спирачките също чувствам огромно подобрение
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Обезвъздушаване на съединител
disrespector написа:Пускам я тази тема защото оня ден почти нищто смислено на намерих по тоя въпрос във форума, а ако незнаеш как става може доста да се озориш.
Преди няколко дни извендъж усетих, че педала на съединителя почва да омеква и реших да сменя спирачната течност.
Старата течност я изкарах като надух с компресора през казанчето за спирачна течност.
Обезвъздушаването го направих по следния начин, купува се едно нещо в магазина за инструменти го нарекоха масльонка, което е метална кутия за масло с помпа и от аптеката едно маркуче за система. Маслоьнката се пълни със спирачна течност. Свързва се с маркучето, масльонката и пробката за обезвъздушаване на работния цилиндър на съединителя, след което леко се развива пробката и започва да се помпа със масльонката. Така системата се пълни с течност през пробката за обезвъздушаване, а всичкия въздух излиза нагоре през казанчето за спирачна течност. Когато спрат да излизат мехурчета значи системата е обезвъздушена.
След като смених спирачната течност на съединителя и направих тази процедура педала на съединителя стана доста по твърд от преди
Колега вариянта ти е много интересен ...!!! Винаги съм се чудил дали наистина е възножно да стане по описания от теб начин ... и сега ми се потвърждават педположенията ...

Обезвъздушаването на съединиеля е наистина трудна задача , ако човек не го е правил и ако не разполага с необходимете средства за това ....
Първоначално обезвъздушавах съединител по начина описан от колегата tekabg и по други подобни начини .... , но този вариянт е доста бавен и не винаги е успешен ...
След това попаднах на това ...
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... _Slave.htm
Направих си такава "импровизирана" помпа от туба и разни други нагоди .... и сега с нея обезвъздушавам , когато ми се налага ....
- c0mmand3r
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 26.04.2007
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E90 M Sport
Re: Обезвъздушаване на съединител
При мен какво се случи ... : значи от известно време насам , забелязах че започна да ми свети червената лампа на таблото (!) , което означава ниско ниво на спирачната течност в разширителния съд. Спирачки имам съединител също, докато 1 ден не седнах в колата и натискам педала на съединителя и той омекнал доста ... Долях течност и след 10тина натискания педала се оправи, казаха ми че слейв цилиндъра , който е долу на кутията е заминал и от там ми губи течност, вземах от 1 приятел друг такъв от разглобена кола , сложих го и с 300 зора го обезвъздуших, от пробката спря да излиза въздух , излиза само спир. течност . Но педала остана крайно мек. Според вас дали това може да е разсъхнати опръстени и от там да минава течността , а да не прави налягане , или има нещо друго което може да е ? 

- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Обезвъздушаване на съединител
а другата помпа на педала, с какво работи бе хора.. и аз се съмнявам за нея дали не е взела въздух като сменях долната помпа на кутията...
- DarkPsy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 24.02.2008
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 318 Yes-ka 97''
Re: Обезвъздушаване на съединител
Има и по евтин начин, ако не можете да си намерите така наречената масльонка.
Обезвъздушаването става и със спринцовка от аптеката колкото по-голяма толкова по-добре, източва се течност от шишенцето и се вдига спринцовката на горе да се качи въздуха, след това се натиска докато не почне да излиза течност, след това със маркуч (става от тези за въздуха на рибките) се вкарва в пробката на помпата и така докато спрат за излизат балончета от казанчето.
Обезвъздушаването става и със спринцовка от аптеката колкото по-голяма толкова по-добре, източва се течност от шишенцето и се вдига спринцовката на горе да се качи въздуха, след това се натиска докато не почне да излиза течност, след това със маркуч (става от тези за въздуха на рибките) се вкарва в пробката на помпата и така докато спрат за излизат балончета от казанчето.

Re: Обезвъздушаване на съединител
Аз го обезвъздушавам с обикновена помпа от москвича едно време останала и сега се ползва само за тая цел, с едно по-дълго маркуче от система,хем събира повече масло цилъндъра на помпата, хем си я изкараш отстрани до колата и гледаш к'во става в казанчето.Това е доста ефективен и относително по-лесен начин за обезвъздушаване на съединителя, особенно ако става въпрос за камион(90% обезвъздушават по тоя начин).
- disrespector
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 19.12.2008
- Кара: кисели черни купета
Re: Обезвъздушаване на съединител
Точно докато бях свалил скоростната кутия и сменях съединителя един идиот седна в колата натисна педала на съединителя и изби помпата. Тогава нямах тая масльонка в мен нямаше и къде и как да обикалям за нещо подобно и се наложи да го обезвъздушавам с помпане на педала.
Отне ми два часа зверско помпане, заболя ме крака направо. И не че се обезвъздуши като хората. Общо взето дори да остане малко въздух в системата, опита ми показа, че с течение на времето той излиза нагоре и съединителя се обезвъшдува сам докрай. Но това е най-сигурния, лесен и бръз начин. Важното е да се смени и спирачната течност защото с течение на времето тя губи хидравличните си свойства. А за максимално удоволствие, съединителя трябва да си е в пълна изправност. От смяната на помпата с нова, също чувствам голям ефект.

Отне ми два часа зверско помпане, заболя ме крака направо. И не че се обезвъздуши като хората. Общо взето дори да остане малко въздух в системата, опита ми показа, че с течение на времето той излиза нагоре и съединителя се обезвъшдува сам докрай. Но това е най-сигурния, лесен и бръз начин. Важното е да се смени и спирачната течност защото с течение на времето тя губи хидравличните си свойства. А за максимално удоволствие, съединителя трябва да си е в пълна изправност. От смяната на помпата с нова, също чувствам голям ефект.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани