M52TU

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

M52TU

Мнение от SpeedyMan » 05 Авг 2010, 16:12

Привет колеги!
Поизчетох доста нещо из нета, но не можах със сигурност да разбера дали европейския M52TU е със стоманени втулки на цилиндрите или е с Никосил?
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 24.06.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39 m52b28tu
Мечтае да кара: E39 m52b28tu

Re: M52TU

Мнение от EvoBvlgari » 05 Авг 2010, 21:34

SpeedyMan написа:Привет колеги!
или е с Никосил?

С Никасил е, само водачите са стоманени. Това е направено за да може да се произвеждат едни и същи двигатели за целия свят.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: M52TU

Мнение от bmw_n00b » 06 Авг 2010, 7:14

EvoBvlgari написа:
SpeedyMan написа:Привет колеги!
или е с Никосил?

С Никасил е, само водачите са стоманени. Това е направено за да може да се произвеждат едни и същи двигатели за целия свят.


С алусил са ТУ-тата, както и М54-ките. Само М52 са с никасил. Щатските M52b28 са със стоманени блокове. Проблемът с никасила е прераздухан от БМВ, явно са объркали няколко партиди, тъй като по това време и Порше и други известни марки са го ползвали и не са имали проблем, също както и не всички двигатели на БМВ са засегнати. Така че всеки, който е с никасилово покритие на цилиндрите и още му върви колата, няма и да разбере за този проблем (става въпрос за М52 само).
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: M52TU

Мнение от SpeedyMan » 06 Авг 2010, 9:21

Нещо и вие не сте наясно мисля...

@EvoBvlgari - При наличие на стоманените ризи/втулки НЯМА нужда от Никасил, за това няма как да има и двете.

@bmw_n00b - Алусил се ползва в М54, ти си първия човек който казва че го слагат на M52TU. Прочетено тук: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M54

Информацията е че моторите М52 произведени от март 1998 са със стоманени ризи/втулки и мотори с код 206S4 и последните 206S3 са така. 206S4 е кода на M52TU. Не ми беше ясно дали това е само за Англия и някои страни или всичките са така, защото ТУК пише че със стоманените ризи се води TU-3. :dunno:
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: M52TU

Мнение от bmw_n00b » 06 Авг 2010, 10:25

SpeedyMan написа:@bmw_n00b - Алусил се ползва в М54, ти си първия човек който казва че го слагат на M52TU. Прочетено тук: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M54

Да, прав си, че на М52ТУ и на М52 от март 98-ма слагат стоманени ризници.

Ето ти още малко материали:

http://www.bavarian-board.co.uk/nikasil.htm#affected
http://www.usautoparts.net/bmw/engines/nikasil.htm
http://webcache.googleusercontent.com/s ... bg&ct=clnk
http://webcache.googleusercontent.com/s ... bg&ct=clnk

Въпреки всичко пак ти казвам, че истината е някъде между редовете. И аз бях полудял на времето и четох много. Сега съм с английски двигател М52б25 от 09.96-та и няма признаци за загуба на компресия. От тази гледна точка - досега щом няма фрапиращо износване на стените на цилиндрите, едва ли ще се появи изведнъж.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 24.06.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39 m52b28tu
Мечтае да кара: E39 m52b28tu

Re: M52TU

Мнение от EvoBvlgari » 06 Авг 2010, 10:49

SpeedyMan написа:Нещо и вие не сте наясно мисля...
@EvoBvlgari - При наличие на стоманените ризи/втулки НЯМА нужда от Никасил, за това няма как да има и двете.

Прав си, странното е, че информацията от различни източници варира, едните пишат, че са със стоманени втулки, други, че са с Никасил...аз незнам защо се обърках с водачи на клапаните :kuku:
Със стоманени ризи трябва да е ТУ двигателя, докато М54 вече е с алусил, въпреки, че източниците и тук си противоречат.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: M52TU

Мнение от SpeedyMan » 09 Авг 2010, 10:40

Още инфо по въпроса: http://www.bavarian-board.co.uk/nikasil.htm
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook