Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

Мнение от vankatagsi » 03 Авг 2010, 9:23

Колата е Е36 купе '92 с гореспоменатия двигател. Според мен трябва да се прикара на белег на маховика и като гледам в аутодата стрелките на валовете трябва да сочат право нагоре. Правилна ли ми е логиката? Знам че тук има мноого хора които са разглабяли този двигател, та някое друго мнение ще ми е добре дошло. Търсих в търсачката но такава тема няма! Благодаря предварително на помогналите.


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

Мнение от sonny » 03 Авг 2010, 10:11

Има писано за зацепването на валовете, отзад квадратите трябва да са в една линия, тази страна на квадратите на която има по две дупки, слагаш една линия или нещо право, може и шублер и ги гласиш да са в една равнина. А вала най-добре с индикатор на първи цилиндър, ако нямаш индикатор ползваш штифта на маховика или по белега на шайбата отпред.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 27.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Разумно
Детайли за колата: Измамна

Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

Мнение от beco109 » 03 Авг 2010, 10:26

Не се сещам сайто точно където беше показано зацепването. Аз го правя по следния начин. Набивам една отверка в първи цилиндър качвам буталото горе и го застопорявам точно в началото на мъртвата точка. След това фиксирам валовете с шублер опъвам веригата с обтегача и затягам болтовете на валовете. Според мен това е моя начин на зацепване и знам че със сигурност работи.
Ено приятелче направи една неволна глупост с М42.
viewtopic.php?f=8&t=196261&hilit=%D0%9D%D0%95%D0%92%D0%9E%D0%9B%D0%9D%D0%90+%D0%93%D0%A0%D0%95%D0%A8%D0%9A%D0%90
От там мога да кажа, че темата му ще е с продължение поради факра че послушах приятел и сложихме Горнооряховста гарнитура, за 1000 КМ тя улегна и прусна радиатора. Сега сме отвотили мотора наново и всичко по стандартния начин.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

Мнение от vankatagsi » 03 Авг 2010, 12:37

Като обобщиме:Коляновия вал се прикарва на белег или при горна мъртва точка на първи цилиндър или прикарване на белег на маховика - това мие ясно и без друго. Само това не ми е много ясно с докарването на една равнина на валовете,понеже валовете на са пред мен, но все пак благодаря за съветите, а ако ли не в краен случай ще викна някой който го е правил да сложи едно рамо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

Мнение от bum_bum » 03 Авг 2010, 22:15

С шублер колега НЕ СТАВА. Ако ставаше нямаше да има планки за блокиране на валовете или поне нямаше да струват стотици левове. Мойта беше правена с шублера и преди 10 минути си я взех след като беше зацепена както трябва. От трика с шублера презацепването беше над ГРАДУС. Резултатите няма да ги обяснявам, но половината ми бели косми от 2 години насам са от това. Тъй, че за зацепването не пести пари, ами го направи както трябва.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 27.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Разумно
Детайли за колата: Измамна

Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

Мнение от beco109 » 03 Авг 2010, 22:47

bum_bum написа:С шублер колега НЕ СТАВА. Ако ставаше нямаше да има планки за блокиране на валовете или поне нямаше да струват стотици левове. Мойта беше правена с шублера и преди 10 минути си я взех след като беше зацепена както трябва. От трика с шублера презацепването беше над ГРАДУС. Резултатите няма да ги обяснявам, но половината ми бели косми от 2 години насам са от това. Тъй, че за зацепването не пести пари, ами го направи както трябва.


:mhihi: Нестава. За мен начина е с шублер и отверка в 1-ви цилиндър. Послендо за мен това е начина. Око да види ръка да бутне. Белези не гледам и не ме интересуват, просто си следвам пътя на логиката. Незнам как са ти я зацепвали и т.н. но момчето има вече 2000 КМ след ремонта, разхода му е нормален и бих казаъл е като за ИС колата си върви доста. На старта с друг ИС уж пак стригачка :mhihi:, мочето му прави кола и половина. На последък ми казва, че само се гаври с другите Е36-тици из града.
Като се позадълбоча в замисъла на зацепването ми се струва, че може и да му давам съвсем малко предварение, но с годините от хлабините на мотора може би се уравновесяват нещата :mhihi: с по гъстичко масло 15W60 и даваш яко газ. :driving:
Последна промяна beco109 на 03 Авг 2010, 22:55, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

Мнение от bum_bum » 03 Авг 2010, 22:54

:dunno: Всеки си знае. Като знам какъв кур ядох толкова време не искам и да чувам за зацепване без блокаж на валовете.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 27.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Разумно
Детайли за колата: Измамна

Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

Мнение от beco109 » 03 Авг 2010, 23:00

bum_bum написа::dunno: Всеки си знае. Като знам какъв кур ядох толкова време не искам и да чувам за зацепване без блокаж на валовете.


Става и без блокаж на валовета, бих казъл че така ще е мн по лесно. Но по моя начин се иска доса прецизност и спокойствие. След това като му врътнах ключа, чесно казано направо се кафех като слушах мотора как мърка. Все едно слушам чисно нова М43-ка. :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

Мнение от bum_bum » 03 Авг 2010, 23:05

Не споря, споделям само моя случай. 2 години колата гаснеше, нямаше мощност, имаше огромен разход, тресеше при около 2000 оборота, вървеше много зле..
Разколачихме всички жици да мерим датчици и кво ли не, къде ли не е гледано и накрая се оказа най-простото.. По тая причина не искам вече и да знам за зацепване с шублери, на око или разни други авангардни методи. Не искам да кажа, че няма хора, които го правят, но аз лично не искам повече да пробвам.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 27.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Разумно
Детайли за колата: Измамна

Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

Мнение от beco109 » 03 Авг 2010, 23:15

Изглежда бая си си напатил. Все пак моя начин не си е за матиори, а със заключването става най най точно. Не изключвам и възможността да ми е било щастлив ден :shock: и да съм уцелил нещата на късмет. :mhihi:
Нека оставим темата да се развива, може някой да предложи нещо по различно и ефикасно. :yes:
Последна промяна beco109 на 03 Авг 2010, 23:23, променена общо 1 път
Изображение


Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 11.03.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E36 318IS and E46 318I
Детайли за колата: BMW E36 318IS ; BMW E46 318I

Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

Мнение от ProblemZ » 03 Авг 2010, 23:23

beco109 написа:Изглежда бая си си напатил. Все пак моя начин не си е за матиори, а със заключването става най най точно. Не изключвам и възможността да ми е било щастлив ден :shock: и да съм уцелил нещата на късмет. :mhihi:

Спокойно след 2-3 дена като почна да играя с шиблера отзад на валовете се моли да ти е щаслив ден :D
Най - ТочниЯ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 27.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Разумно
Детайли за колата: Измамна

Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

Мнение от beco109 » 03 Авг 2010, 23:25

ProblemZ написа:
beco109 написа:Изглежда бая си си напатил. Все пак моя начин не си е за матиори, а със заключването става най най точно. Не изключвам и възможността да ми е било щастлив ден :shock: и да съм уцелил нещата на късмет. :mhihi:

Спокойно след 2-3 дена като почна да играя с шиблера отзад на валовете се моли да ти е щаслив ден :D


Ще отида на църква да запаля свещичка и да извикам ПОПА в сервиза, с голямото кандилото да констатира част на смъртта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

Мнение от ~Мишо~ » 04 Авг 2010, 1:28

bum_bum написа:С шублер колега НЕ СТАВА. Ако ставаше нямаше да има планки за блокиране на валовете или поне нямаше да струват стотици левове. Мойта беше правена с шублера и преди 10 минути си я взех след като беше зацепена както трябва. От трика с шублера презацепването беше над ГРАДУС. Резултатите няма да ги обяснявам, но половината ми бели косми от 2 години насам са от това. Тъй, че за зацепването не пести пари, ами го направи както трябва.

:ok: .... :yes:
beco109 написа:... Все пак моя начин не си е за матиори, а със заключването става най най точно. Не изключвам и възможността да ми е било щастлив ден :shock: и да съм уцелил нещата на късмет. :mhihi:...

Аз като аматьор за ТДСа си направих планка,пък нека "майсторите" си правят центровка на техните коли както искат... :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: BMW 323ti compact
Мечтае да кара: M3 E46 CSL; S42B20

Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

Мнение от Thebimmerfan » 04 Авг 2010, 19:59

Колега, преди да свалиш веригата си направи сам белези на вси4ки колелета (може да драснеш по тях и по мотора с отверката, няма нищо да им стане). това е сигурен на4ин да не изпревариш (изоставиш назад) някой зъб после. При дизелите трябва да се отбележи позицията и на колелото на горивната помпа (ако е с механи4на помпа разбира се).
"...Родната милиция ни пази..."
Веско Маринов



Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

Мнение от vankatagsi » 04 Авг 2010, 21:38

Thebimmerfan написа:Колега, преди да свалиш веригата си направи сам белези на вси4ки колелета (може да драснеш по тях и по мотора с отверката, няма нищо да им стане). това е сигурен на4ин да не изпревариш (изоставиш назад) някой зъб после. При дизелите трябва да се отбележи позицията и на колелото на горивната помпа (ако е с механи4на помпа разбира се).


Аз главата съм я свалил отдавна, така че е късно за това, пък и при ис-а това с бележенето трудно става. Изясни ми се въпроса със зацепването, благодаря на отзовалите се , темата може да се закрива.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook