Въпрос за зацепване на ангренаж на М42
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Въпрос за зацепване на ангренаж на М42
Колата е Е36 купе '92 с гореспоменатия двигател. Според мен трябва да се прикара на белег на маховика и като гледам в аутодата стрелките на валовете трябва да сочат право нагоре. Правилна ли ми е логиката? Знам че тук има мноого хора които са разглабяли този двигател, та някое друго мнение ще ми е добре дошло. Търсих в търсачката но такава тема няма! Благодаря предварително на помогналите.
Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42
Има писано за зацепването на валовете, отзад квадратите трябва да са в една линия, тази страна на квадратите на която има по две дупки, слагаш една линия или нещо право, може и шублер и ги гласиш да са в една равнина. А вала най-добре с индикатор на първи цилиндър, ако нямаш индикатор ползваш штифта на маховика или по белега на шайбата отпред.
- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42
Не се сещам сайто точно където беше показано зацепването. Аз го правя по следния начин. Набивам една отверка в първи цилиндър качвам буталото горе и го застопорявам точно в началото на мъртвата точка. След това фиксирам валовете с шублер опъвам веригата с обтегача и затягам болтовете на валовете. Според мен това е моя начин на зацепване и знам че със сигурност работи.
Ено приятелче направи една неволна глупост с М42.
viewtopic.php?f=8&t=196261&hilit=%D0%9D%D0%95%D0%92%D0%9E%D0%9B%D0%9D%D0%90+%D0%93%D0%A0%D0%95%D0%A8%D0%9A%D0%90
От там мога да кажа, че темата му ще е с продължение поради факра че послушах приятел и сложихме Горнооряховста гарнитура, за 1000 КМ тя улегна и прусна радиатора. Сега сме отвотили мотора наново и всичко по стандартния начин.
Ено приятелче направи една неволна глупост с М42.
viewtopic.php?f=8&t=196261&hilit=%D0%9D%D0%95%D0%92%D0%9E%D0%9B%D0%9D%D0%90+%D0%93%D0%A0%D0%95%D0%A8%D0%9A%D0%90
От там мога да кажа, че темата му ще е с продължение поради факра че послушах приятел и сложихме Горнооряховста гарнитура, за 1000 КМ тя улегна и прусна радиатора. Сега сме отвотили мотора наново и всичко по стандартния начин.

- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42
Като обобщиме:Коляновия вал се прикарва на белег или при горна мъртва точка на първи цилиндър или прикарване на белег на маховика - това мие ясно и без друго. Само това не ми е много ясно с докарването на една равнина на валовете,понеже валовете на са пред мен, но все пак благодаря за съветите, а ако ли не в краен случай ще викна някой който го е правил да сложи едно рамо.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42
С шублер колега НЕ СТАВА. Ако ставаше нямаше да има планки за блокиране на валовете или поне нямаше да струват стотици левове. Мойта беше правена с шублера и преди 10 минути си я взех след като беше зацепена както трябва. От трика с шублера презацепването беше над ГРАДУС. Резултатите няма да ги обяснявам, но половината ми бели косми от 2 години насам са от това. Тъй, че за зацепването не пести пари, ами го направи както трябва.
- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42
bum_bum написа:С шублер колега НЕ СТАВА. Ако ставаше нямаше да има планки за блокиране на валовете или поне нямаше да струват стотици левове. Мойта беше правена с шублера и преди 10 минути си я взех след като беше зацепена както трябва. От трика с шублера презацепването беше над ГРАДУС. Резултатите няма да ги обяснявам, но половината ми бели косми от 2 години насам са от това. Тъй, че за зацепването не пести пари, ами го направи както трябва.


Като се позадълбоча в замисъла на зацепването ми се струва, че може и да му давам съвсем малко предварение, но с годините от хлабините на мотора може би се уравновесяват нещата


Последна промяна beco109 на 03 Авг 2010, 22:55, променена общо 1 път

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42

- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42
bum_bum написа::dunno: Всеки си знае. Като знам какъв кур ядох толкова време не искам и да чувам за зацепване без блокаж на валовете.
Става и без блокаж на валовета, бих казъл че така ще е мн по лесно. Но по моя начин се иска доса прецизност и спокойствие. След това като му врътнах ключа, чесно казано направо се кафех като слушах мотора как мърка. Все едно слушам чисно нова М43-ка.


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42
Не споря, споделям само моя случай. 2 години колата гаснеше, нямаше мощност, имаше огромен разход, тресеше при около 2000 оборота, вървеше много зле..
Разколачихме всички жици да мерим датчици и кво ли не, къде ли не е гледано и накрая се оказа най-простото.. По тая причина не искам вече и да знам за зацепване с шублери, на око или разни други авангардни методи. Не искам да кажа, че няма хора, които го правят, но аз лично не искам повече да пробвам.
Разколачихме всички жици да мерим датчици и кво ли не, къде ли не е гледано и накрая се оказа най-простото.. По тая причина не искам вече и да знам за зацепване с шублери, на око или разни други авангардни методи. Не искам да кажа, че няма хора, които го правят, но аз лично не искам повече да пробвам.
- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42
Изглежда бая си си напатил. Все пак моя начин не си е за матиори, а със заключването става най най точно. Не изключвам и възможността да ми е било щастлив ден
и да съм уцелил нещата на късмет. 
Нека оставим темата да се развива, може някой да предложи нещо по различно и ефикасно.


Нека оставим темата да се развива, може някой да предложи нещо по различно и ефикасно.

Последна промяна beco109 на 03 Авг 2010, 23:23, променена общо 1 път

- ProblemZ
-
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 11.03.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318IS and E46 318I
- Детайли за колата: BMW E36 318IS ; BMW E46 318I
Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42
beco109 написа:Изглежда бая си си напатил. Все пак моя начин не си е за матиори, а със заключването става най най точно. Не изключвам и възможността да ми е било щастлив дени да съм уцелил нещата на късмет.
Спокойно след 2-3 дена като почна да играя с шиблера отзад на валовете се моли да ти е щаслив ден

Най - ТочниЯ
- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42
ProblemZ написа:beco109 написа:Изглежда бая си си напатил. Все пак моя начин не си е за матиори, а със заключването става най най точно. Не изключвам и възможността да ми е било щастлив дени да съм уцелил нещата на късмет.
Спокойно след 2-3 дена като почна да играя с шиблера отзад на валовете се моли да ти е щаслив ден
Ще отида на църква да запаля свещичка и да извикам ПОПА в сервиза, с голямото кандилото да констатира част на смъртта.




- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42
bum_bum написа:С шублер колега НЕ СТАВА. Ако ставаше нямаше да има планки за блокиране на валовете или поне нямаше да струват стотици левове. Мойта беше правена с шублера и преди 10 минути си я взех след като беше зацепена както трябва. От трика с шублера презацепването беше над ГРАДУС. Резултатите няма да ги обяснявам, но половината ми бели косми от 2 години насам са от това. Тъй, че за зацепването не пести пари, ами го направи както трябва.


beco109 написа:... Все пак моя начин не си е за матиори, а със заключването става най най точно. Не изключвам и възможността да ми е било щастлив дени да съм уцелил нещата на късмет.
...
Аз като аматьор за ТДСа си направих планка,пък нека "майсторите" си правят центровка на техните коли както искат...

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Thebimmerfan
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 323ti compact
- Мечтае да кара: M3 E46 CSL; S42B20
Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42
Колега, преди да свалиш веригата си направи сам белези на вси4ки колелета (може да драснеш по тях и по мотора с отверката, няма нищо да им стане). това е сигурен на4ин да не изпревариш (изоставиш назад) някой зъб после. При дизелите трябва да се отбележи позицията и на колелото на горивната помпа (ако е с механи4на помпа разбира се).
"...Родната милиция ни пази..."
Веско Маринов

Веско Маринов
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Въпрос за зацепване на ангренаж на М42
Thebimmerfan написа:Колега, преди да свалиш веригата си направи сам белези на вси4ки колелета (може да драснеш по тях и по мотора с отверката, няма нищо да им стане). това е сигурен на4ин да не изпревариш (изоставиш назад) някой зъб после. При дизелите трябва да се отбележи позицията и на колелото на горивната помпа (ако е с механи4на помпа разбира се).
Аз главата съм я свалил отдавна, така че е късно за това, пък и при ис-а това с бележенето трудно става. Изясни ми се въпроса със зацепването, благодаря на отзовалите се , темата може да се закрива.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани