проблем с мотора на М50Б20

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 318TDS

проблем с мотора на М50Б20

Мнение от kiril_m » 03 Авг 2010, 20:34

Здравейте колеги,
Колата ми е Е36 320 М50Б20.
Имам я от скоро,знам че мотора е малко муден,но този ми се стори доста муден и отидох на диагностика. Tам пича ми каза че нямам грешки, но видимо колата не набира както трябва.Погледна стойностите на ламбда сондата и каза че е за смяна, понеже и при топла и студена или подаване на газ стойностите стоят едни и същи,каза също и свещите да сменя че леко прекъсва в ниските обороти(1200 – 2200).
Отидох в магазина и купих сондата и свещите, на следващия ден я качваме на подемника и се оказва че сонда няма и няма място къде да се сложи. Така ядосах се смених си свещите така и така ги бях купил вече.
На следващия ден отивам пак на диагностика, и казвам на майстора че сонда няма,
той се учуди и каза че ако няма сонда значи ще дава грешка и стигна до извода че някой е сменил компа на колата и е сложил такъв за БМВ без сонда, понеже и дебитомера не отговаря на показаното на диагностиката, софтуерно показва че дебитомера е с потенциометър, а под капака дебитомера е електронен.
При замерване на компресията показа че 1,2,3,4,5 са с по 15 компресия, а 6 е с 13.
Та чудя се ако някак успея да намеря комп за точно тази кола и и сложа сонда дали ще тръгне както трябва или да не се занимавам и да и слагам друг мотор,понеже и това с компресията ме притеснява.
Благодаря на всички отзовали се.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: проблем с мотора на М50Б20

Мнение от bum_bum » 03 Авг 2010, 22:19

Компресията ти е идеална, но тия неща с дебитомера и ламбдата трябва да ги видиш. Коя година е колата? Може и да си си фабрично без ламбда.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: проблем с мотора на М50Б20

Мнение от NikiNikolov » 04 Авг 2010, 8:42

може и да е препрявана генерацията

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 27.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Разумно
Детайли за колата: Измамна

Re: проблем с мотора на М50Б20

Мнение от beco109 » 04 Авг 2010, 9:16

NikiNikolov написа:може и да е препрявана генерацията


:yes: И мен на това ни намирисва. Но друго се питам каква е тази диагностика, където уж няма сонда, а излизат стойности за нея. :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: проблем с мотора на М50Б20

Мнение от NikiNikolov » 04 Авг 2010, 9:47

Ми ша излазат кат е ръгнат 1 резистор на нужните пинове, държи 1 напрежение и компа блъска толкоз бензин колкото отговаря на това напрежение на сондада, може и за тва да е муден матора, че не му стига бензина.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: проблем с мотора на М50Б20

Мнение от vanka7a » 04 Авг 2010, 9:53

Тук някакви интервенции ще да са правени :mhihi:
Както каза колегата по-горе, сиг има резистор.. Но ми е чудно кой ще е тоя да маха ламбдата :dunno: Ако ставаше с резистори всеки щеше да си маха ламбдата и да си слага именно тях :conf:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: проблем с мотора на М50Б20

Мнение от NikiNikolov » 04 Авг 2010, 10:11

Ми брат глей са какво направих от любопитство, става въпрос за Е34 с М40 мотор: 1 ден си викам я да отворя да видя компа на мотора, да го видя какво представлява, откачам акумулатора, свалям капака на кутията на компа и вадя буксата му и в ръката ми изпадна около 10 см. жица с резистор, остана да виси на 1 пин мунат другя край на жицата :shock: , шах с пешката дет се вика. Махнах жицата, палнах мотора - заработи да го еба, изкарах на улицата и ОООО - чудеса, въри та кърти асфалта. И така затворих всичко по обратния ред, компа си влезе в авариен режим щот не съм слагал ламбда после, просто няма къде да я завия и не ми се разправяше с това, карам на газ за готвене и не ми пука за бензина колко ще го гори, само за палене го ползвам при студено време. Затова съм писал горе онез неща.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 31.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е39 520

Re: проблем с мотора на М50Б20

Мнение от IMB » 04 Авг 2010, 10:18

Колегата казва че от скоро я има, може да е нагласена колата колкото да се продаде. Компресията не е лоша на топла кола ли е мерена.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 318TDS

Re: проблем с мотора на М50Б20

Мнение от kiril_m » 04 Авг 2010, 11:03

беше топла като я мериха.
букса за сонда намерих, точно до скоростната кутия, но по генерацията няма място къде да се закачи.
колата е ноември 1991г.
забравих най - важното, извън градско 11,12/100 със максимална скорост 120км/ч. и на климатик , градско над 20/100л.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: проблем с мотора на М50Б20

Мнение от ///Mechov » 04 Авг 2010, 11:33

Братле направо ти е преправена генерацията тоя матор както предполагам е без ванус и си е с ламбда а тоя разход и е множко и май е влязла в авариен режим

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: проблем с мотора на М50Б20

Мнение от NikiNikolov » 04 Авг 2010, 11:37

вземи си втора ръка сонда от форума, намери си гайка за нея и отивай където правят гърнета да ти заварят гайката на тръбата, после знаеш какво да правиш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: проблем с мотора на М50Б20

Мнение от vankatagsi » 04 Авг 2010, 12:07

Не отдавна имаше аналогичен случай в форума. На човека му бяха сменили генерацията с такава без ламбда и ефекта естествено беше същия като при тебе. По-горе ти казаха какво да направиш

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 318TDS

Re: проблем с мотора на М50Б20

Мнение от kiril_m » 04 Авг 2010, 15:52

днес се рових да намеря къде е излъган компютъра,но нищо не открих.
снимах и буксата на сондата,за да ми кажете дали е тя наистина и в крайна сметка ще купя една сонда и ще я присъдим към генерацията.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: проблем с мотора на М50Б20

Мнение от NikiNikolov » 04 Авг 2010, 16:38

Да това е буксата на сондата, откачи акумулатора и свали буксата на компа и я огледай хубавко. Има няма нещо там, затваряш и туряш сондата. Но се чудя как дава някви стойности като няма сонда.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: проблем с мотора на М50Б20

Мнение от Борис_Малинов » 04 Авг 2010, 16:46

Ми просто забива в средни стойности и не мърда,като няма сонда съответно компа не получава "живи" данни... ;)
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook