Проблем с 316 TI-compact edition

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 1.08.2010

Проблем с 316 TI-compact edition

Мнение от tubeamplifier » 01 Авг 2010, 11:09

Здравейте колеги.
Нов съм като шофьор на БМВ и нов във форума.
Поздрави на всички които участват в този прекрасен форум и на всички които се грижат за добрия му облик.
Та на въпроса.
От преди месец си купих БВМ-316 компакт едишън изпълнение.
Всичко беше нормално до преди 2 седмици когато му сложих аларма и тогава започнаха проблемите - по-точно проблема.
Както си карам нормално ,и изведнъж колата изгасва - просто ей така.
Нито мени обороти ,нито придърпва ,нищо - просто си изгасва.
И още по-странното е ,че не иска да запали след това.
Първият път когато се случи това ,просто изкарах контактния ключ и го сложих пак и си запали,но от там нататък не ставаше по тоя начин.
Трябва да я оставя така около 10-15 минути да стои и тогава запалва нормално.
Забелязах ,че това с гасненето го прави при по-дълъг път - извънградско - след около 5-6 км. каране.
При градското каране го няма този проблем.
Аз отдавам проблема на алармата ,имайки в предвид какво ми казаха когато я монтираха ,а именно ,че алармата блокира паленето.
Освен това ,че алармата блокира паленето ,си мисля да не би да има и нещо друго което също блокира паленето на двигателя.
Ако някой е имал подобен проблем или може да ме насочи към решаване на проблема ,ще съм много благодарен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Проблем с 316 TI-compact edition

Мнение от vanka7a » 01 Авг 2010, 11:42

Щом всичко това се получава след като са ти сложили алармата, значи най-вероятно е от нея. Найстина има такава функция да блокира паленето. Отиди при същите идиоти, където са ти я сложили и им кажи да ти я оправят или да ти откачат това, което спира паленето. Сещам се за още причини колата ти да гасне в движение и след това да не пали и това е датчик колянов вал или разпределителен вал. Но първо виж алармата и след това се насочвай на диагностика ;) Тези датчици се хващат :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 5.03.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: неква джипка

Re: Проблем с 316 TI-compact edition

Мнение от fast or stupid » 01 Авг 2010, 13:43

Има вариант да запушва някои филтър, да се е задръстил и да недостига гориво, щом го прави само на дълаг път.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 11.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E 91 325d
Мечтае да кара: Z8

Re: Проблем с 316 TI-compact edition

Мнение от laary » 01 Авг 2010, 14:22

Пич тия блокировки ги правят с най-евтините китаиски релета като прекъсват плюса към инжекциона
- или релето се е бъгнало
- или не са ти запоили добре някоя връзка

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 1.08.2010

Re: Проблем с 316 TI-compact edition

Мнение от tubeamplifier » 01 Авг 2010, 16:59

Сигурно е нещо такова - некое реле ,но въпроса е ,че нямам представа какво и къде да търся.
Свалих декоративния капак под волана да си видя къде е алармата ,и тогава видях ,че от единия сноп кабели виси на кабелите си едно автомобилно реле. Дали това реле е въпросното ,което прекъсва инжекциона.
Ако е то ,дали ще стане ако му дам на късо контактната система и дали би се отразило на работата на алармата и автомобила като цяло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 26.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA

Re: Проблем с 316 TI-compact edition

Мнение от pgv64 » 01 Авг 2010, 18:58

:D Наште бебета са страшно капризни към насадени аларми! Ако алармата не е оргинал за ВМV ти трябва кадърен майстор за поставяне на алармата.Само един пример :- насадена аларма и не ти се заключва вратичката на бензина ...
Затова обратно при този дето ти е взел парите за алармата и да си оправя бакийте които е сътворил! :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Проблем с 316 TI-compact edition

Мнение от bum_bum » 01 Авг 2010, 19:22

Точно оригиналната е големия ташак с времето и може да те остави по пътя кажи-речи по всяко време. Всяка аларма си заключва всичко, ако е сложена кадърно.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем с 316 TI-compact edition

Мнение от kdl » 02 Авг 2010, 11:28

pgv64 написа:...Само един пример :- насадена аларма и не ти се заключва вратичката на бензина ...
Не си прав баткуу, всичко си заключват. Ама там не става само с ядене, трябва и акъл!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем с 316 TI-compact edition

Мнение от vld » 02 Авг 2010, 14:33

А сигурен ли си че преди да сложиш алармата колата се е държала нормално?
Тоест карал ли си я, или е седяла да чака каско и аларма?
ако си сигурен, свалай кората под волана и виж какво е дереджете, почти съм сигурен, че всички връзки са на "спайка" и дава лош контак, което пък задейства имобилайзера.
То няма много варианти, така че свалай и гледай, ако е много усрано извади я алармата и я монтирай по схемите обяснени тук във форума.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 26.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA

Re: Проблем с 316 TI-compact edition

Мнение от pgv64 » 02 Авг 2010, 14:49

liloff написа:
pgv64 написа:...Само един пример :- насадена аларма и не ти се заключва вратичката на бензина ...
Не си прав баткуу, всичко си заключват. Ама там не става само с ядене, трябва и акъл!

:D Ми нали и аз това казвам!На мен този дето ми слага мойта, точно така се ус...а!Не си разбират от работата , а претенции...!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Проблем с 316 TI-compact edition

Мнение от vanka7a » 02 Авг 2010, 18:47

vld написа:А сигурен ли си че преди да сложиш алармата колата се е държала нормално?
Тоест карал ли си я, или е седяла да чака каско и аларма?
ако си сигурен, свалай кората под волана и виж какво е дереджете, почти съм сигурен, че всички връзки са на "спайка" и дава лош контак, което пък задейства имобилайзера.
То няма много варианти, така че свалай и гледай, ако е много усрано извади я алармата и я монтирай по схемите обяснени тук във форума.

По-здрава връзка от "спайка" няма! :mhihi:
А момчето да си отиде при майстора, който му е правил алармата и да му я направи както трябва :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 1.08.2010

Re: Проблем с 316 TI-compact edition

Мнение от tubeamplifier » 10 Авг 2010, 16:44

Здравейте отново.
Първо да уточня ,че не съм сигурен на сто процента от къде е проблема ,тъй като след като взех колата ,съм я карал 2-3 пъти извънградско и то по около 15-20 км. и не ми е правила проблем.
Отидох при майсторите дето ми слагаха алармата ,гледаха и мериха ,шариха и разглобяваха ,и накарая смениха въпросното реле което виси на кабелите си под волана.
И уж това беше проблема ,амаааа нъц.
Не е това.
Колата си прави същия проблем както и преди.
Понякога дори при първото палене сутрин трябва да въртя 2-3 пъти докато запали.
След това няма проблем ,докато пак не изгасне както си карам.
И пак чакане и молене и така докато след 10-20 мин. се сети да запали.
Вече не зная какво да правя - помагайте колеги.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 1.08.2010

Re: Проблем с 316 TI-compact edition

Мнение от tubeamplifier » 12 Авг 2010, 18:07

Здравейте колеги.
Отново на въпроса.
Та значи снощи колата ми изгасна точно пред вкъщи.
Днес вече реших да ходя на оторизиран сервиз на БМВ ,и сутринта тръгнах.
След около 7 км. колата отново изгасна и трябваше да чакам около 20 мин. докато тръгне.
След около още 3 км. изгасна отново-отново чакане но този път 30 мин.
Тръгнах и след 200 м. отново изгасна - чакане 45 мин.
След това запалих и никакъв проблем до Варна - 28 км. до сервиза.
Оставих я там и след около 4 часа ми се обадиха да отида.
Отивам ,и техника ми обеснява следното:
-ЕКУ то на колата е записала поредица от една и съща грешка-датчик на разпределителния вал.
След диагностика и изтриване на грешките ,техника я е карал около 50 км. последвано от два ЕЛ-КОН-а и такава грешка не е записвана повече.
Според техника ,е НЕпрофесионално ,да констатира авария в датчика на разпределителния вал,защото след диагностиката и изтриването на грешките ,повече не е записана такава грешка.
Другото което ми каза техника ,е ,че при евентуален същи проблем ,да се обадя отново и да я закарам отново в същия сервиз ,за обстоен тест и каране с включен тестер ,за сигурно установяване на проблема във въпросния датчик на разпределителния вал.
Въпроса ми е:
може ли някой да ми посочи къде се намираа въпросния датчик ,как изглежда и колко струва.
Има ли вероятност този датчик повече да не даде грешка ,или отново да очаквам изненади.

Благодаря на всички.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 1.08.2010

Re: Проблем с 316 TI-compact edition

Мнение от tubeamplifier » 15 Авг 2010, 20:04

Колеги помагайте отново.
Пореден опит за диагностика ,но ЕЛКОН-аджията даде на късо две от кабелчетата на диагностичната букса и от тогава таблото ми изгасна-уредите замряха там където са били преди това - нито една лампа не свети - абе нищо.
Оня се измъкрвиза.на с управданието ,че нищо не може да направи защото е късно и не се вижда.
Направо съм болен - прегледах си предпазителите в жабката - здрави са.
Помагайте моля ви.
Иначе колата си пали ,върви ,има стопове,фарове и мигачи ,но нищо не показва на таблото.
Свети само АБС и индикатора за коланите ,но като запаля те си изгасват.

Моля ви отново за помощ ,че без табло не зная как ще я закарам до сервиза.

Благодаря отново.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Проблем с 316 TI-compact edition

Мнение от vanka7a » 16 Авг 2010, 11:55

Колега, това не палене може да се дължи на датчик колянов/разпределителен вал.
С таблото 1 Бог знае какво е станало. Ако е закъсило, смени го.. Или жичкаджия да го види. Не смятам, че някой ще може да ти помогне по този проблем :(

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook