е46 318i

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 10.05.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D

е46 318i

Мнение от kkovachev » 26 Юли 2010, 9:30

Колеги здравейте!
Имам нужда от съвет за е46, 318 бензин. Тази сутрин запалих колата и след около 15 минути по светофарите, стрелката на температурата мина 12 часа с 2-3 милиметра надясно. Оставих я, за да не стане някакъв проблем, тъй като знам, че този мотор работи на висока температура. Скоро съм сменял термостат, разширително казанче и колемия маркуч, който излиза от казанчето. Колата не е прегрявана. До вчера си работеше нормално в жегите и по задръстванията. Отворих капака и не видях да има някакви течове. Нивото на антифриза е нормално.
Днес сутринта беше доста по-студено, но няма логика от това да мръдне стрелката. Имате ли представа какъв може да бъде проблемът? Доколкото разбрах колата има само един термостат... :dunno: Аз го смених с оригинален и не вярвам да дефектира след 2000км каране. Карам с червен антифриз и е доста повече от водата в радиатора. Някакви идеи? :roll:
Мерси предварително!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 21.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: е46 318i

Мнение от majstorapetkov » 26 Юли 2010, 10:28

Наистина няма логика. Системата хубаво ли е обезвъздушена? Колко ти стават твърди маркучите, забелязал ли си да има разлика в твърдоста преди и сега?
Може да провериш от скритото меню каква температура ти държи двиг. като работи.

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 10.05.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D

Re: е46 318i

Мнение от kkovachev » 26 Юли 2010, 10:31

majstorapetkov написа:Наистина няма логика. Системата хубаво ли е обезвъздушена? Колко ти стават твърди маркучите, забелязал ли си да има разлика в твърдоста преди и сега?


Ами нормално твърди са. Дебелият маркуч става малко по-твърд, отколкото като е напълно студена, но мисля че това е нормално имайки впредвид температурата с която работят тези двигатели. За обезвъздушаването...нямам представа. Може ли от това да качва градуси?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: е46 318i

Мнение от slitter » 26 Юли 2010, 10:34

Покарай колата и виж дали ще се качи стрелката над тези 2-3 мм, за които говориш, не е проблем, ако дори иде на следващото деление. Разбира се, ако тръгне да качва бързо ще спреш. Въпроса е да я поръчкаш малко! Казвам ти това, за да се установи дали турбинката на водната помпа не приплъзва и от нея да прави тая мизерия. Ако при ръчкане започва да вдига, това значи, че най-вероятно тя се ебава и ще се наложи да смениш и помпата. Имах такъв случай и проблема беше точно в това след като си сложил чисто нов оригинален термостат.

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 10.05.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D

Re: е46 318i

Мнение от kkovachev » 26 Юли 2010, 10:48

[quote="slitter"]Покарай колата и виж дали ще се качи стрелката над тези 2-3 мм, за които говориш, не е проблем, ако дори иде на следващото деление. Разбира се, ако тръгне да качва бързо ще спреш. Въпроса е да я поръчкаш малко! Казвам ти това, за да се установи дали турбинката на водната помпа не приплъзва и от нея да прави тая мизерия. Ако при ръчкане започва да вдига, това значи, че най-вероятно тя се ебава и ще се наложи да смениш и помпата. Имах такъв случай и проблема беше точно в това след като си сложил чисто нов оригинален термостат.[/quote

Да не би тази турбинка да се намира ниско в дясно като отвориш капака? В нея влизат два маркуча един под друг. Забелязах, че долния маркуч, който влиза е леко зацапан с антифриз. Сълзяло е леко. Водната помпа също е сменяна скоро :roll: Възможно ли е да е само от тази турбинка? Или връзката на самия маркуч да не е стегната добре?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 27.06.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: 318i

Re: е46 318i

Мнение от kaspar_ivo » 26 Юли 2010, 12:00

Колега покарай колата както казва слитер и виж дали ще продължи да се качва повече от 2-3 мм. А ако продължи не спирай колата пусни парното на Мах (31градуса на топло) и перките да духат на Мах така ще охладиш двигателя. И според мен преди да почнеш да търсиш проблема в помпата първо направи една диагностика и виж дали някой от датчиците за температура не е заминал. На мен ми се беше прецакал датчика дето включва и изключва перката когато температурата почне да минава 93 градуса (майче толкова бяха :mhihi: ) и колата загряваше в трафиците. Също така когато е ръчках повече(беше зима и се заигравах малко да се пързалям :mhihi: ) също ми вдигаше температура. Оказа се че всичко е от този датчик на перката и сега вече всичко е наред и на трафици и на ръчка :mhihi: . Но най-добре една диагностика за да покаже ако има нещо и така по метода на изключването ще стигнеш до проблема.

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 10.05.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D

Re: е46 318i

Мнение от kkovachev » 26 Юли 2010, 12:06

Водната помпа е сменяна също преди няколко месеца. :dunno: Тази турбинка обаче взе да ме съмнява, ако това в дясно от което излизат два маркуча един под друг е турбинката.
Долният маркуч е сълзял малко антифриз. Тя е с едно метално цилиндърче отгоре на Бош. Възможно ли е да е от хлабави връзки на маркуча с тази турбинка? Надявам се да не сменям пак водна помпа, тя е почти нова. :lol:

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: е46 318i

Мнение от Dimitroff » 26 Юли 2010, 12:15

Колата ЩЕ ти загрява само в трафика - когато мотора работи, а колата не се движи.
Имам сходен проблем с твоя и от 2 седмици чета нашия и чуждестранните форуми - колата започва да загрява в трафик.

Отвори си от скритото меню температурата, ако имаш БК -> задържаш левич бутон на таблото, докато ти изпише тест - започваш да натискаш левия бутон, докато в дясно не смени цифричката на 19 -> сленят се он и офф ->трябва да натиснеш левия бутон когато е офф-> след това пак натискаш левия бутон докато в дясно цифрата се смени на 7.
Това ти е температурата.
Ще забележиш, че в движение стой в нормални стойности, но спреш ли с работещ мотор започва бавно но сигурно да се покачва.В момента, в който излезеш от задръстване - въздушното обдухване сваля температурата.

Възможните проблеми са 2:
Замърсени радиатори - ето ти една снимка да видиш какво имам в предвид:
http://media.snimka.bg/6759/019772694.jpg
http://media.snimka.bg/6759/019772695.jpg
Другата възможност е перката за охлаждане и по-точно модула за управлението и...
Последна промяна Dimitroff на 26 Юли 2010, 13:52, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 10.05.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D

Re: е46 318i

Мнение от kkovachev » 26 Юли 2010, 12:35

Радиаторът също е сравнително нов :mhihi: 6 месеца. Не вярвам да се е замърсил толкова бързо, че чак да прегрява...но може, знам ли... :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 27.06.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: 318i

Re: е46 318i

Мнение от kaspar_ivo » 26 Юли 2010, 13:22

Колега няма смисъл да се гадае. Направи една диагностика и виж какво ще покаже. Дано да е от този датчик който ти казвам - сменя се много лесно и ще се разминеш най евтино :) 50 лв е. :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 10.05.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D

Re: е46 318i

Мнение от kkovachev » 26 Юли 2010, 13:24

Ще направя диагностика. Дано си прав, колега. До сега под 100лв. за ремонти не съм падал. :censored: Дано този път се размине.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: е46 318i

Мнение от Dimitroff » 26 Юли 2010, 13:26

А перката работи ли както трябва ? (всъщност с 1 или 2 перки си??)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 27.06.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: 318i

Re: е46 318i

Мнение от kaspar_ivo » 26 Юли 2010, 13:29

Dimitroff написа:А перката работи ли както трябва ? (всъщност с 1 или 2 перки си??)


до колкото виждам е с 318и значи е с една перка или поне моето е с една :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 10.05.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D

Re: е46 318i

Мнение от kkovachev » 26 Юли 2010, 13:51

Dimitroff написа:А перката работи ли както трябва ? (всъщност с 1 или 2 перки си??)


С една перка съм. 318и 1.9. Не мога да разбера каква е логиката да направят тези двигатели да работят с такава висока температура (105 !!!). :conf:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 27.06.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: 318i

Re: е46 318i

Мнение от kaspar_ivo » 26 Юли 2010, 14:25

Колега ако ти излезе че е този датчик ето номера и цената му... всъшност не е 50лв а е 35.77 ;) (добре че Димитрофф се сети да го провери)

Номенклатурен номер : 13621433077
Описание : СЕНЗОР ТЕМПЕРАТУРА НА ВОДАТА
Ед.цена (с ДДС) : 35.77 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook