Въпрос при сваляне на скоростна кутия

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия

Мнение от ddddk » 24 Юли 2010, 20:24

Добре де Ненко,

Какво общо имат биелните лагери с претрисането?

Аз също взех да го ръчкам моя двигател от както пак почнах отново да се филмирам - ако ще се чупи да се чупи, поне ще се накефя :twisted: днес карах с 200 км/ч :twisted: за първи път в живота си :twisted: още ми се кара :twisted:
Мотора е пушка, а пък маслото отново го препоръчвам на всички, дори и на тези с М10В15 :mhihi:

Поздрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия

Мнение от Ненко Вранков » 24 Юли 2010, 22:01

Какво ти е маслото на теб?
Понеже след смяната на съединителя, притрисането остана, започвам да си мисля, че причината му е детайл който по една или друга причина затяга и мъчи по някакъв начин въртящия момент ... това могат да бъдат единствено само лагери... за чукането или е аксиалния, на който не знам какво трябва да му се е случило че да го прави или основни/биелни, което силно се надявам да не е...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия

Мнение от дид0 » 24 Юли 2010, 22:06

Изчакай до смяна на маслото и го пусни в една кофа...ако са лагери нема начин да не разбереш :mhihi:
А сега сериозно..докато не смъкнеш или кутията или картера дилемата биелни лагери (заради това че само студена го има шума) или акс. лагер (поради тресенето) ще е има... ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия

Мнение от Ненко Вранков » 24 Юли 2010, 22:13

дид0 написа:Изчакай до смяна на маслото и го пусни в една кофа...ако са лагери нема начин да не разбереш :mhihi:

Маслото е сменяно 2-3 пъти от както е така колата и няма парчутии из вътре :lol: но това не може да бъде гаранция, разбира се...
дид0 написа:А сега сериозно..докато не смъкнеш или кутията или картера дилемата биелни лагери (заради това че само студена го има шума) или акс. лагер (поради тресенето) ще е има... ;)

За съжаление наистина е така... но се чудя дали да не я юркам така... баси.. хората си карат колите додето изпрегнат и не пипат нищо, а ние тук за всичко се шашкаме... яко каране му е майката явно, ама защо не съм и аз такъв... непукист

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия

Мнение от @2bar » 24 Юли 2010, 22:40

ddddk написа:Колеги Ненко Вранков и @2bar,

Кажете какво пиете да Ви пратя по Еконта...

Поздрави,
Д


ми....аз си останаха верен на водката, преди чиста, вече може би от годините разреждам с редбул. Даже преди време си говорих си брат ми, че не успяха германците да ме претопят с тяхната бира :mhihi:

Значи ddddk,

както го описваш проблема при теб, лично на мен (нито се имам за специалист, нито за майстор) много ми прилича на заклинващ феродов диск с всичките му последсвтия. Аз затова освен мен, никой не пускам на моята кола, защото е пълно с чикижджии, които си нямат хал хабер от цялата история. Освен това, нещата, които ще видя аз при една смяна, не вярвам да ги види някой друг. Та за това заклинване, получава се с времето и е продиктувано от ръждясване на първичният вал, както и от натрупване на феродо по него. Това, което препоръчва БМВ при смяна на съединител e почистване на шлиците на първичният вал (предполага се, че слагаш нов съединител - там не е нужно почистване) и мазане със специална грес, устойчива на високи температури. Заедно с това, на самата кутия има и една или две центриращи втулки, които повечето майстори я губят, я заебават. Всичко това може да се види, когато се свали съединителя и погледне как е работил. Освен това, за да ти е мирна главата не е лошо при смяната на съединтеля да се смени и пружината, която държи самата вилка с всичките му там чикии.

Значи специално за това чукане при първоначално палене (най - точно бих го описал, като нещо, което има хлабина и просто развъртайки се намества) ми е малко трудно да си представя, че са лагери на кол. вал. Макар, че наистина се чува като лагери и то точно като падат обороите, а не като се вдигат. Първо освен шумовете, трябва да имам проблем с гасненето на лампата за маслото - ако са лагери и второ при първоначално палене маслото е по - гъсто и хлабините се "обират". Мот. лагери се чуват обикновено при рязко подаване на газ и то при топъл двигател. Освен това и статистически да го погледнеш (пасва идеално в случая - всички коли се правят на пот. линия при еднакви условия) при около 200 000 км повечето тук сменят мот. лагери и то само за идеята (не е кой знае колко скъпо) и аз на 200 000км заминал мот. лагер не съм видял. Последно остава и факта, че ми се наложи да ходя няколко пъти до Мюнхен и то сам а Щутгарт - Мюнхен през повечето време няма ограничение на скоростта - до сега да се превъртели, ако бях лагери.

Не ми е ясно, кой вариант са избрали точно БМВ - ако са искали акс. лагер да изкара макс. км би трябвало да има хлабина между акс. лагер и диафрагмента пружина. Ако има хлабина задължително трябва да има промяна в шума при натиснат и ненатиснат съединтел. Ако са искали усещането да е макс. бързо и самото отделяне, би трябвало лагера постоянно да опира в диафрагмената пружина, което ми се вижда тъпо и почти невъзможно (все пак има производствени толеранси) и никога не можеш да си 100% сигурен, че съединителя не е натиснат. От друга страна, помпата на съединтеля ми изглежда сменяна и много ме съмнява, че някой може би е осрал нещета.

Както и да е, другата събота съм го планирал сваляне на скоростите и смяна на съединител - надявам се, при такива шумове все ще може да се види нещо, което не е наред. Снимки ще сложа 100% (вчера си купих нови батерии за фотоапарата) или ще викна някой от кибиците...поне снимки да направи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия

Мнение от ddddk » 25 Юли 2010, 17:52

@2bar написа:... трябва да имам проблем с гасненето на лампата за маслото - ако са лагери ...


Ааа колега пак се филмирах :oops: :banghead:

При мен лампата гасне 4-5 секунди след палене.
А е редно още от стартер да гасне.

Имах теч от клапаните на конзолата (чашката) на масления филтър и мислех, че проблема е там. Опривих теча там, но уви лампата си остана.
После наръгах супер масло - двигателя стана часовник, но ламБата пак остана.

Като загася и веднага върна контакта понякога светва веднага, понякога светва по-късно (както трябва да е) :dunno:

... стари бангии... може да изкарат още толкова, може и да пуФнат всеки момент... не е ли ново - само нерви...

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия

Мнение от @2bar » 25 Юли 2010, 19:25

ddddk написа:Ааа колега пак се филмирах :oops: :banghead:


сипи си една ракийка, че от нерви файда никаква. Ако след всяка прочетена дивотия в Нета се филмираш....по - добре с градският транспорт.

Стига с тези лагери. Мот. лагери първо започват да се чуват в движение под товар и то при рязко подаване на газ и чак след това (ако се стиге изобщо до там) се чуват на празен ход. Основни лагери се чуват винаги, няма такъв филм да се чуват първите няколко минути и после всичко да изчезне.

Единственото, което се чува на студен двигател са бут. болтове/бутала.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 524 тд
Мечтае да кара: самолет
Детайли за колата: невзрачна

Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия

Мнение от BMario » 28 Юли 2010, 8:30

Аре стига с тия лагери/биелни и основни/,ако бяха те отдавна да сте разбрали.Те появят ли се веднъж за ден,два положението става трагично.Тракането не изчезва,а става по-силно и накрая"фърляш котва"някъде.Патил съм от това :mrgreen: .Приятелче с 325 ТДС имаше сроден проблем с вашия-оказа се заминали лагери в кутията.Разбра го,като я разглоби да я види и я строши при разглобяването :kuku: отиде купи си друга,качи я и шумовете изчезнаха :bchug:
Искаш ли да направиш нещо,намираш начин.Не искаш ли-намираш причина и то важна!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия

Мнение от @2bar » 01 Авг 2010, 22:12

така, вчера свалях скоростите, както го бях планувал. Равносметката е следната:

- феродов диск - можеше да изкара поне едно 20 000 км,че и повече. Като цяло обаче вече е бил "подпалван" и/или е буксувал вече леко - с две думи си беше за боклука.
Изображение

- притискателен диск - и по него имаше следи от прегряване. Диафрагмента пружина е ясно - няма начин да е като нова след 160 000 км.
Изображение

- аксиалният лагер на съединителя - една голяма част от шумовете, които се чуваха на празен ход са идвали от него. Още при въртене на ръка се чуваше специфичният за износен лагер шум.
Изображение

- повърхността на маховика имаше леки следи от прегряване. Лагера беше наред.
Изображение

Това, което ми направи впечатление е,че има много голяма хлабина в самата кутия и съм 100% сигурен,че останалият шум идва от нея. Може би, беше грешка, че преди време смених маслото и сложих ATF, може би не. Както и да е за другата седмица съм планувал смяна на ATF с обикновено масло и смятам, че с това проблемът ще се реши.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия

Мнение от ddddk » 01 Авг 2010, 23:07

Здравей @2bar,

Благодаря за информацията и снимките.

След като прочетох поста ти искам да ти задам няколко въпроса, ако ти е угодно, разбира се:
1. С новия комплект съединител шумовете изчезнаха ли?
2. Би ли показал "центриращите втулки", за които писа по-рано, че често "майсторите" затаковат?
3. Почистването и намазването на първичния вал - става дума за наклепания в червено вал с шлиците на 3-тата снимка ли?
4. Смазването на въпросния вал става ли с ANTI SIZE спрей?
5. Лагера да го пазя ли при мазането или да го наклепам?
6. Как да разбера дали маховика е в кондиция?

Благодаря предварително.

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия

Мнение от kirililiev » 02 Авг 2010, 15:11

@2bar написа:така, вчера свалях скоростите, както го бях планувал.
.... Това, което ми направи впечатление е,че има много голяма хлабина в самата кутия и съм 100% сигурен,че останалият шум идва от нея. Може би, беше грешка, че преди време смених маслото и сложих ATF, може би не. Както и да е за другата седмица съм планувал смяна на ATF с обикновено масло и смятам, че с това проблемът ще се реши.

почне ли да трака кутията дори и обикновенно масло да налееш проблема си остава,просто докато е студена колата включва трудно и не шуми,но загрее ли достатъчно маслото тракането продължава,не питай от каде знам ;) та дори и с тракаща кутия да си караш нищо няма да и стане,може да изкара много хиляди километри без проблем ;) по лесно и ефтино е да оставиш проблема да се изостри,и като например кутията се разхлопа като за последно сменяш и забравяш,отколкото да отваряш излишно да даваш пари и труд навятъра.пък и съединител се отваря като пробоксува или като се счупи я притискател я феродо,до тогава се води здрав,и диагностиката по цветове и предполуженията са безмислени след като работи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия

Мнение от NikiNikolov » 02 Авг 2010, 15:17

Кире, Нено добре свалил кутията по негови си причини. Съединителя съм съгласен - кара докато може после смяна, сега е свалена кутията да го смени, а не пак да сваля и да качва след 20-30 хил. км. Относно виене и тракане също кара до последно, за пример кутията ми от М40-та, лоста за превключването ми като дойде време 5-та скорост, още 10 см. както се казва и мога да си отворя жабката. Страшен луфт имам в избирача, и какво от това върви та се носи, хич не ми пука, че друг ще се качи и ще кара, па нека пита и дири къде са скоростите като е зорлия за БМВ, щот друго БМВ няма там дето съм. Поздрави.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия

Мнение от @2bar » 03 Авг 2010, 21:51

Момци, кой, както е щастлив....Аз не съм щастлив, когато ми тропа колата и взимам мерки. При мен положнието е по - лесно, защото нито търся проблемът си по форуми, нито обикалям да ме работят майтори, просто решавам и го правя. Дали ми се вързва сметката - гледам да ми се вързва.

Пък, че имало такива, които са щастливи, като не могат да си намерят скоростите или се чуват по - силно и от трамвай, тяхна си работа. Само е грешно на такива коли да се казва, че са БМВ, били са някога.

В случая мога да кажа, че съединител се отваря, когато има причини за това. Не е необходимо да се чака, да не можеш да тръгнеш и чак тогава да се смени. Става ама не бих го нарекъл каране а само мъки при каране.

@ddddk,

1. С новият комплект повечето от шумовете изчезнаха (например като караш в подземен гараж близко до стената или в тесни улици с паркирани отляво и отдясно коли). 100% няма начин да изчезнат, голяма част идва и от кутията.
2. Центриращите втулки са две и са набити (не кой знае колко стегнато) в самият блок, в отворите за винтовете.
3. За същият вал става въпрос. Погледни и самата втулка, по която се движи лагера.
4. Нямам идея, какъв е този спрей. Номера на греста е 83 23 9 416 138 Schmierfett Unirex S 2
5. Лагера се маже, там където контактува с диафрагмента пружина, макар, че честно казано, греста сигурно при първите натискания на съединителя вече е "избягала".
6. Дали маховика е в кондиция....На външен вид, може да се види, ако вече си е заминал - изтекла грес и т.н. Ама ако на външен вид не се вижда нищо....малко трудна работа ми се вижда (поне за мен).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия

Мнение от ddddk » 04 Авг 2010, 0:02

Благодаря за информацията.

Относно ANTI SIZE спрея това е противозаклинваща смазка. Използва се освен в индустрията масово, то и в автомобилостроенето за свещи, ламбда сонди и други такива, които си спичат резбите от висока температура и са уплътнени и ВД40 не може да проникне. Маже се резбата предварително и няма спичане колкото и дълго да работи.

Има много марки и видове. Лидерите са LOCTITE. Тази, която имам аз обаче е някаква неизвестна и е с мед, а Unirex S 2 е с литий :confused:

Аз имам и литиева грес (пак кучи-марка :oops: :mhihi: ), но не е температуроустойчива :confused:
А на Unirex S 2 дават работна температура 200 degC :confused:

Още една туба ще се купува :confused: Напълних долапа с лигочи :mhihi: :banghead: :mhihi:
Ама нашите родни сервизи като дори не са и чували за по-голямата част от тези добавъчни материали :banghead: :bang:

Здраве да е. Пак благодаря за инфото :bchug:

Поздрави,
Д
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Re: Въпрос при сваляне на скоростна кутия

Мнение от net_master » 16 Авг 2010, 12:34

kraininski написа:тва каре не се отвива за да се свалят скоростите....освобождава се висящия лагер, отвива се карето от дифа и целия кардан пада долу....нататък е ясно....това е лесния бърз и правилен начин !


Хименно! :mhihi:

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook