Въпрос за хора разглабяли М42
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Въпрос за хора разглабяли М42
Понеже по незнайна причина се отчупи паразитното ангренажно колело... като казвам отчупи - от корпоса зад него, та въпроса ми е номер 1 от схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10 сваля ли се от блока, трябва ли да се сваля главата...? Нека пишат само хора които са разглабяли такъв мотор, хора които са на ясно, защото от догатки няма смисъл, тях и аз си ги правя сам..
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Въпрос за хора разглабяли М42
Това което е на снимката номер 1 е блока като едно цяло а отпред са капаците,ако нещо е отчупено от номер 1 и неможе да се направи нищо разглобваш колега.Това 1 защо е нарисувано като втори капак много обърква,нека ме поправи някой ако греша 

Последна промяна vladi_a_i на 21 Юли 2010, 23:39, променена общо 1 път
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- beco109
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: Въпрос за хора разглабяли М42
НЕ не се маха. Развиваш капазите от пред. Охлабваш веригара и за да извадищ ще трябва да развиеш поне едно от колелата на разпределителните валове. Процедурата не е сложна. Само внимавай при зацепвамето. 


- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Въпрос за хора разглабяли М42
Аз знам какво да направя за да махна веригата, даже вече съм го направил!
. Това за което питам дали се маха и най-вече как е корпоса зад ангренажната група.

- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Въпрос за хора разглабяли М42
Ако конкретизираш какъв точно ти е въпроса, и какво точно искаш да направиш може и да ти се отговори. Иначе номер 1 за да се демонтира, се вади и глава и картер, а за смяна на ангренаж не е нужно да го сваляш. Дано съм ти отговорил по същество.
only rear wheel drive
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Въпрос за хора разглабяли М42
michev написа:Ако конкретизираш какъв точно ти е въпроса, и какво точно искаш да направиш може и да ти се отговори. Иначе номер 1 за да се демонтира, се вади и глава и картер, а за смяна на ангренаж не е нужно да го сваляш. Дано съм ти отговорил по същество.
Отчупил се е болта, който влиза през паразитното зъбно колело и се завива във втулката на касетата номер едно на схемата. Вероятно цялата втулка с болта е отчупена. Неприятно, защото ако не може да се направи нещо на място, трябва да се разглоби както казваш- глава, картер. Така като гледам на схемата не мога да кажа дали става да се сложи дъговидния обтягащ елемент, заместващ паразитното зъбно колело №13 от схемата http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ing_chain/ от по късния вариант на м42 и да се завие с 2 болта.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Въпрос за хора разглабяли М42
vankatagsi написа:Понеже по незнайна причина се отчупи паразитното ангренажно колело... като казвам отчупи - от корпоса зад него, та въпроса ми е номер 1 от схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10 сваля ли се от блока, трябва ли да се сваля главата...? Нека пишат само хора които са разглабяли такъв мотор, хора които са на ясно, защото от догатки няма смисъл, тях и аз си ги правя сам..
Не е толкова незнайна причината. Касетата на ангренажната група е от някаква алуминиева сплав и е достатачна една миниатюрна шупла в отливката, която като достигне критично ниво от постоянното разширяване и свиване на материала- ниска-висока температура, в един момент се чупи. Явно това си е дефект не малко срещан и са решили да заменят паразитното зъбно колело, държащо се с 1 болт, с късия обтягащ елемент, по-стабилно закрепен с 2 болта в късния вариант на м42.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Въпрос за хора разглабяли М42
Опитах се да бъда по-кратък, но явно няма да стане. Значи по абсолютно необяснима за мен причина се отчупи корпуса зад паразитното колело номер 11 от схемата, т.е колелото вече не се държи никаде и се сещате какви звуци се чуват от ангренажа. Отчупеното е грубо около 2см в радиус.http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25.
Сега питам как се сваля този корпус зад ангренажната група, зад веригата има болтове, които ги отвих, но не мърда и незнам дали не трябва да се свали главата.
. Ако този корпус не се сваля, което ме съмнява ще трябва да се купува блок или направо цял мотор, само заради това нещо
.
После може да кача снимки да видите каква къращина ме е сполетяла.
Сега питам как се сваля този корпус зад ангренажната група, зад веригата има болтове, които ги отвих, но не мърда и незнам дали не трябва да се свали главата.




После може да кача снимки да видите каква къращина ме е сполетяла.
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Въпрос за хора разглабяли М42
Материяла който се е отчупил алумин ли е или си е чисто желязо...
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Въпрос за хора разглабяли М42
аз си мисля че ще се свали само с охлабване на картера , без да се пипа главата . Сменяш го с друго , ново уплътнение Но10 на схемата и това е . По тоя начин съм свалял ей тоя чарк на ТДС който също се намира между главата и картера.

При монтажа за да не повреди гарнитурите ползвах тънки шпакли от тея китайските да го подведът , и стана без рекламация.

При монтажа за да не повреди гарнитурите ползвах тънки шпакли от тея китайските да го подведът , и стана без рекламация.

- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Въпрос за хора разглабяли М42
Може и да стане както казваш колега, но лично аз бих свалил главата, най малкото заради уплътнението на водната риза, а и не мисля че двата водача ще позволят да стане като хората. Иначе към автора на темата - не ти трябва нов блок, това е фактически предният капак на блока, като в него се намира и маслената помпа, просто ти трябва друг капак и не е лошо да вземеш от модела с плъзгача, а не с колелото.
only rear wheel drive
- emes691
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 11.06.2008
- Пол: Мъж
- Кара: М-43Б-18,318i
Re: Въпрос за хора разглабяли М42
Сега питам как се сваля този корпус зад ангренажната група, зад веригата има болтове, които ги отвих, но не мърда и незнам дали не трябва да се свали главата.
. Ако този корпус не се сваля, което ме съмнява ще трябва да се купува блок или направо цял мотор, само заради това нещо
.
Първо искам да ти кажа че не съм участвал в манипулацията,гледах в един сервиз в Германия как се прави.Сваляш картера и стабилизиращата щанга,ще се опитам да ти обясня защо.Те бяха развили абсолютно всичко,но се опитваха да избият напред .......към радиатора,искам да спомена че мотора беше М-43,и затова ме заинтригува ,понеже и аз съм с такъв.Не можеха да го отлепят,гарнитурата към блока с годините нали се сещаш че е спекла яко,извикаха главния майстор и той ги накара да върнат корпуса на масления филтър,хванаха за него с колан,една теляжка и другия край за пода на канала имаше ухо,където закачиха теляжката и започна опъването надолу,пак не се отделя,после както е под напън започнаха да нагряват с пистолет за топъл въздух от всички страни,около 20 мин.нагряваха,после двамата с един удължител и това цялото тупна на земята,почистват местата на гарнитурите,залепват металната към корпуса,слагат гумената от горе към главата, и номер 1 от схемата е готов за монтаж.подлагат греда отдолу,крик и трупче,единия го държи на място а другия на крика повдига,защото няма как да прибереш гарнитурата към главата,а тази към корпуса затова се лепи,като вдигаш да не се мести,идва ти на дупките на болтовете,слагаш,динамометричен ключ и натягаш по каталога,поръчай си нови гарнитури и въобще ново номер 1 от схемата,затова трябва да махнеш стабилизиращата щанга,за да можеш хем да дърпаш ,хем да натискаш нагоре с крика,защото рейката е точно от долу и ще ти причи много,но малко по към радиатора става,не съм бил буквално до тях през цялото време но това което съм видял ти го казвам ,може да ти е от полза.....успех




Първо искам да ти кажа че не съм участвал в манипулацията,гледах в един сервиз в Германия как се прави.Сваляш картера и стабилизиращата щанга,ще се опитам да ти обясня защо.Те бяха развили абсолютно всичко,но се опитваха да избият напред .......към радиатора,искам да спомена че мотора беше М-43,и затова ме заинтригува ,понеже и аз съм с такъв.Не можеха да го отлепят,гарнитурата към блока с годините нали се сещаш че е спекла яко,извикаха главния майстор и той ги накара да върнат корпуса на масления филтър,хванаха за него с колан,една теляжка и другия край за пода на канала имаше ухо,където закачиха теляжката и започна опъването надолу,пак не се отделя,после както е под напън започнаха да нагряват с пистолет за топъл въздух от всички страни,около 20 мин.нагряваха,после двамата с един удължител и това цялото тупна на земята,почистват местата на гарнитурите,залепват металната към корпуса,слагат гумената от горе към главата, и номер 1 от схемата е готов за монтаж.подлагат греда отдолу,крик и трупче,единия го държи на място а другия на крика повдига,защото няма как да прибереш гарнитурата към главата,а тази към корпуса затова се лепи,като вдигаш да не се мести,идва ти на дупките на болтовете,слагаш,динамометричен ключ и натягаш по каталога,поръчай си нови гарнитури и въобще ново номер 1 от схемата,затова трябва да махнеш стабилизиращата щанга,за да можеш хем да дърпаш ,хем да натискаш нагоре с крика,защото рейката е точно от долу и ще ти причи много,но малко по към радиатора става,не съм бил буквално до тях през цялото време но това което съм видял ти го казвам ,може да ти е от полза.....успех
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Въпрос за хора разглабяли М42
Благодаря за съветите до тук, ще се види как ще е , разбира се още съвети от хора които са сваляли това нещо ,няма да са излишни.
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Въпрос за хора разглабяли М42
само дето ако си поръча ново номер 1 ще трябва да приготви едни 170 евро, а може да го намери напълно читаво и втора ръка
only rear wheel drive
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Въпрос за хора разглабяли М42
michev написа:само дето ако си поръча ново номер 1 ще трябва да приготви едни 170 евро, а може да го намери напълно читаво и втора ръка
Със сигурност ще е втора ръка, но първо трябва да се свали


16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани