Проблем с парното/климатика
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- xela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 12.04.2005
- Пол: Мъж
- Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
- Мечтае да кара: E30 - M3
Re: Проблем с парното/климатика
Здравейте колеги,
Как се сменя този таралеж?
Нов ли да си търся?
Благодаря Ви много!
Сашо
Как се сменя този таралеж?
Нов ли да си търся?
Благодаря Ви много!
Сашо
- xela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 12.04.2005
- Пол: Мъж
- Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
- Мечтае да кара: E30 - M3
Re: Проблем с парното/климатика
koko525da написа:Сменя се за 5мин. В АУТО+ е130лв на SWAG
т.е. те си го сменят за 5 мин?
Може ли да ми дадеш кординатаи, къде се намират..
Поздрави,
Сашо
- xela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 12.04.2005
- Пол: Мъж
- Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
- Мечтае да кара: E30 - M3
Re: Проблем с парното/климатика
koko525da написа:Ти си го сменяш за 5мин. Те са в Люлин до БУЛГАРГАЗ
мерси;)
- whoknows
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: 26.04.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 Individual 525d
- Мечтае да кара: 760Li
Re: Проблем с парното/климатика
Колеги, след като смених таралежа перката на купето заработи, но се появи един друг проблем, когато загрее колата и на вън и топло, климатика спира да духа студено, в крайна сметка закарах я на диагностика и излезе, че се натрупва замърсяване между радиаторите, което причинява повишаване на налягонето на компресора и централния компютър го изключва, за да не замине.
Та решението е доста евтино и просто отивате на някоя автомивка, махате оплатнението над радиаторите, от ляво и дясно има едни пластмасови скоби на винт, равивате ги, раздалечавате радиаторите, пръска се обилно с препарат в отвора който се получава, малко да поседи и се отмива с пароструката.
Резултата от това упражнение е, че климатика работи по-добре, охлажда по-бързо и не затормозява двигателя т.е. получавата и малко от мощността на двигателя си обрато
Надявам се този пост да помогне на някой с подобен проблем и да не се налага да дава пари за диагностики
Та решението е доста евтино и просто отивате на някоя автомивка, махате оплатнението над радиаторите, от ляво и дясно има едни пластмасови скоби на винт, равивате ги, раздалечавате радиаторите, пръска се обилно с препарат в отвора който се получава, малко да поседи и се отмива с пароструката.
Резултата от това упражнение е, че климатика работи по-добре, охлажда по-бързо и не затормозява двигателя т.е. получавата и малко от мощността на двигателя си обрато

Надявам се този пост да помогне на някой с подобен проблем и да не се налага да дава пари за диагностики

- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Re: Проблем с парното/климатика
xela написа:koko525da написа:Сменя се за 5мин. В АУТО+ е130лв на SWAG
т.е. те си го сменят за 5 мин?
Може ли да ми дадеш кординатаи, къде се намират..
Поздрави,
Сашо
Колега, вземи си "таралеж" на VALEO с десетина лева е по-скъп, ама поне знаеш, че това е по дефолт за твоята кола.
П.С и търси такъв с повече "бодли"
- xela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 12.04.2005
- Пол: Мъж
- Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
- Мечтае да кара: E30 - M3
Re: Проблем с парното/климатика
DAEL написа:xela написа:koko525da написа:Сменя се за 5мин. В АУТО+ е130лв на SWAG
т.е. те си го сменят за 5 мин?
Може ли да ми дадеш кординатаи, къде се намират..
Поздрави,
Сашо
Колега, вземи си "таралеж" на VALEO с десетина лева е по-скъп, ама поне знаеш, че това е по дефолт за твоята кола.
П.С и търси такъв с повече "бодли"
Разбирам,
Може ли да ми кажете, защото както се досещате не съм го сменял преди, къде се намира този "таралеж"?
Трябва да разглобя жабката, да махна кората и после как да го позная?
И още един въпрос, филтъра там ли е? Лесно ли се сменя?
Благодаря Ви,
Сашо.
п.с. @DAEL от къде мога да го купя, знаеш ли някой магазин, от София съм?
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Re: Проблем с парното/климатика
xela написа:DAEL написа:xela написа:koko525da написа:Сменя се за 5мин. В АУТО+ е130лв на SWAG
т.е. те си го сменят за 5 мин?
Може ли да ми дадеш кординатаи, къде се намират..
Поздрави,
Сашо
Колега, вземи си "таралеж" на VALEO с десетина лева е по-скъп, ама поне знаеш, че това е по дефолт за твоята кола.
П.С и търси такъв с повече "бодли"
Разбирам,
Може ли да ми кажете, защото както се досещате не съм го сменял преди, къде се намира този "таралеж"?
Трябва да разглобя жабката, да махна кората и после как да го позная?
И още един въпрос, филтъра там ли е? Лесно ли се сменя?
Благодаря Ви,
Сашо.
п.с. @DAEL от къде мога да го купя, знаеш ли някой магазин, от София съм?
Колега, имаш ЛС!
- EnthusiasT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 Touring M50
Re: Проблем с парното/климатика
айде една гатанка и от мен - климатик духа идеално,на изключен компресор пак си духа хладно но парното отказа ! духа си хладно,едва когато вече го наглася на 32 и доста силно духане на вентилатора духа топло,а зимата си го даржах на 23 градуса а вратката на топло и студено ми седеше на 2ра степен и си ми беше екстра ...моля помагайте
пс - антифриза си го проверявам редовно (че наскоро малко капеше от тапата на радиатора) така че не липсва
пс - антифриза си го проверявам редовно (че наскоро малко капеше от тапата на радиатора) така че не липсва
Alfa 75 Turbo -- Е36 Touring M50B30++ -- E36 Coupe M50 -- Rover Tomcat 216 coupe
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с парното/климатика
EnthusiasT написа:айде една гатанка и от мен - климатик духа идеално,на изключен компресор пак си духа хладно но парното отказа ! духа си хладно,едва когато вече го наглася на 32 и доста силно духане на вентилатора духа топло,а зимата си го даржах на 23 градуса а вратката на топло и студено ми седеше на 2ра степен и си ми беше екстра ...моля помагайте
пс - антифриза си го проверявам редовно (че наскоро малко капеше от тапата на радиатора) така че не липсва
Колега вкарваш се май в излишни филми
1-во За да си на парно централната конзола трябва да е на червените точки.
2-ро на студено на сини.
и на последно място ако в колата е 30 градуса а ти искаш да загреш допълнително трябва да го настройш на 32 както си направил за да отчете датчика за вътрешна температура че в купето е по ниско за да почне да духа топло тогава клапана на парното включва.
А зимата е студено да речем в купето е 10 градуса а ти му задаваш 23 следователно по-висока температура от тази в купето и затова почва да топли.
На всички климатици е така тепературата зададена трябва да е по висока или по ниска от тази която е в купето за да охлажда или загрява нали за това е климатроник имаш датчик който следи тези температури и спира топлото или студенот когато си достигне температурата в купето.
С две думи всичко ти е наред не се шашкай излишно.
Поздрави
- EnthusiasT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 Touring M50
Re: Проблем с парното/климатика
много благодаря за отговора колега и наистина се надявам да си прав засега няма да пипам нищо и ше чакам студен ден (или поне такав в който може да се диша) но пробвах на друга е 39 и там си духаше доволно топло на 23 градуса ...
Alfa 75 Turbo -- Е36 Touring M50B30++ -- E36 Coupe M50 -- Rover Tomcat 216 coupe
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с парното/климатика
EnthusiasT написа:много благодаря за отговора колега и наистина се надявам да си прав засега няма да пипам нищо и ше чакам студен ден (или поне такав в който може да се диша) но пробвах на друга е 39 и там си духаше доволно топло на 23 градуса ...
може на тази дето си я гледал да не и е работил датчика за вътрешната температура в купето той се намира в панела на климатроника/управлението/ и затова де е така.
Ако искаш звънни или ми пиши все пак да я погледнем и ще видим дали всичко е нормално.
Поздрави
Re: Проблем с парното/климатика
здравеите и от мен моят проблем е като вашите значи перката за купето изопщо не духа отказа изведнъж свалил съм панела на климатроника и таралежа се върти постояно дори и да съм извадил ключа за палене доста поизчетох но по принцип ако е във таралежа проблема би трябвало да не се върти според мен а тои се върти постояно дали в него ми е проблема или другаде
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Проблем с парното/климатика
Ако проблема е в таралежа перката в купето ще се върти с променлива сила. Щом ти е отказал значи си за ремонт, минал съм по тоя път.
Пробвай следното, отвори капака на мотора и махни едната клапа от въздушния филтър-от шофьорската страна. Бръкни с ръка в отвора и ще напипаш перката, пробвай да я завъртиш като си на контакт и в положение в което тя трябва да се върти и да обдухва купето. Ако като я завъртиш и тръгне значи си за ремонт я на четки, я на колектор.
Вентилаторчето на панела на климатроника се върти 16 мин след като заключиш колата и тогава спира. След като я отключиш тръгва пак. Ако имаш проблем с падане на акумулатор или нещо подобно, замери си консумацията на ток и дали нямаш утечка!
п.п. Таралежа не е вентилаторчето на климатроника.

Вентилаторчето на панела на климатроника се върти 16 мин след като заключиш колата и тогава спира. След като я отключиш тръгва пак. Ако имаш проблем с падане на акумулатор или нещо подобно, замери си консумацията на ток и дали нямаш утечка!

п.п. Таралежа не е вентилаторчето на климатроника.

39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани