Проблем с парното/климатика

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Re: Проблем с парното/климатика

Мнение от xela » 20 Юли 2010, 12:03

Здравейте колеги,

Как се сменя този таралеж?

Нов ли да си търся?

Благодаря Ви много!

Сашо

koko525da
Аватар

Re: Проблем с парното/климатика

Мнение от koko525da » 20 Юли 2010, 17:07

Сменя се за 5мин. В АУТО+ е130лв на SWAG :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Re: Проблем с парното/климатика

Мнение от xela » 20 Юли 2010, 18:09

koko525da написа:Сменя се за 5мин. В АУТО+ е130лв на SWAG :yes:


т.е. те си го сменят за 5 мин?

Може ли да ми дадеш кординатаи, къде се намират..

Поздрави,
Сашо

koko525da
Аватар

Re: Проблем с парното/климатика

Мнение от koko525da » 20 Юли 2010, 18:19

Ти си го сменяш за 5мин. Те са в Люлин до БУЛГАРГАЗ :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Re: Проблем с парното/климатика

Мнение от xela » 21 Юли 2010, 9:42

koko525da написа:Ти си го сменяш за 5мин. Те са в Люлин до БУЛГАРГАЗ :yes:

мерси;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 26.04.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 Individual 525d
Мечтае да кара: 760Li

Re: Проблем с парното/климатика

Мнение от whoknows » 21 Юли 2010, 11:07

Колеги, след като смених таралежа перката на купето заработи, но се появи един друг проблем, когато загрее колата и на вън и топло, климатика спира да духа студено, в крайна сметка закарах я на диагностика и излезе, че се натрупва замърсяване между радиаторите, което причинява повишаване на налягонето на компресора и централния компютър го изключва, за да не замине.

Та решението е доста евтино и просто отивате на някоя автомивка, махате оплатнението над радиаторите, от ляво и дясно има едни пластмасови скоби на винт, равивате ги, раздалечавате радиаторите, пръска се обилно с препарат в отвора който се получава, малко да поседи и се отмива с пароструката.

Резултата от това упражнение е, че климатика работи по-добре, охлажда по-бързо и не затормозява двигателя т.е. получавата и малко от мощността на двигателя си обрато :)

Надявам се този пост да помогне на някой с подобен проблем и да не се налага да дава пари за диагностики ;)
Изображение

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Re: Проблем с парното/климатика

Мнение от DAEL » 21 Юли 2010, 12:32

xela написа:
koko525da написа:Сменя се за 5мин. В АУТО+ е130лв на SWAG :yes:


т.е. те си го сменят за 5 мин?

Може ли да ми дадеш кординатаи, къде се намират..

Поздрави,
Сашо

Колега, вземи си "таралеж" на VALEO с десетина лева е по-скъп, ама поне знаеш, че това е по дефолт за твоята кола.
П.С и търси такъв с повече "бодли"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Re: Проблем с парното/климатика

Мнение от xela » 21 Юли 2010, 14:32

DAEL написа:
xela написа:
koko525da написа:Сменя се за 5мин. В АУТО+ е130лв на SWAG :yes:


т.е. те си го сменят за 5 мин?

Може ли да ми дадеш кординатаи, къде се намират..

Поздрави,
Сашо

Колега, вземи си "таралеж" на VALEO с десетина лева е по-скъп, ама поне знаеш, че това е по дефолт за твоята кола.
П.С и търси такъв с повече "бодли"

Разбирам,
Може ли да ми кажете, защото както се досещате не съм го сменял преди, къде се намира този "таралеж"?
Трябва да разглобя жабката, да махна кората и после как да го позная?

И още един въпрос, филтъра там ли е? Лесно ли се сменя?

Благодаря Ви,
Сашо.
п.с. @DAEL от къде мога да го купя, знаеш ли някой магазин, от София съм?

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Re: Проблем с парното/климатика

Мнение от DAEL » 21 Юли 2010, 16:06

xela написа:
DAEL написа:
xela написа:
koko525da написа:Сменя се за 5мин. В АУТО+ е130лв на SWAG :yes:


т.е. те си го сменят за 5 мин?

Може ли да ми дадеш кординатаи, къде се намират..

Поздрави,
Сашо

Колега, вземи си "таралеж" на VALEO с десетина лева е по-скъп, ама поне знаеш, че това е по дефолт за твоята кола.
П.С и търси такъв с повече "бодли"

Разбирам,
Може ли да ми кажете, защото както се досещате не съм го сменял преди, къде се намира този "таралеж"?
Трябва да разглобя жабката, да махна кората и после как да го позная?

И още един въпрос, филтъра там ли е? Лесно ли се сменя?

Благодаря Ви,
Сашо.
п.с. @DAEL от къде мога да го купя, знаеш ли някой магазин, от София съм?

Колега, имаш ЛС!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 27.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: E36 Touring M50

Re: Проблем с парното/климатика

Мнение от EnthusiasT » 14 Авг 2010, 8:26

айде една гатанка и от мен - климатик духа идеално,на изключен компресор пак си духа хладно но парното отказа ! духа си хладно,едва когато вече го наглася на 32 и доста силно духане на вентилатора духа топло,а зимата си го даржах на 23 градуса а вратката на топло и студено ми седеше на 2ра степен и си ми беше екстра ...моля помагайте


пс - антифриза си го проверявам редовно (че наскоро малко капеше от тапата на радиатора) така че не липсва
Alfa 75 Turbo -- Е36 Touring M50B30++ -- E36 Coupe M50 -- Rover Tomcat 216 coupe

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с парното/климатика

Мнение от oci » 15 Авг 2010, 0:14

EnthusiasT написа:айде една гатанка и от мен - климатик духа идеално,на изключен компресор пак си духа хладно но парното отказа ! духа си хладно,едва когато вече го наглася на 32 и доста силно духане на вентилатора духа топло,а зимата си го даржах на 23 градуса а вратката на топло и студено ми седеше на 2ра степен и си ми беше екстра ...моля помагайте


пс - антифриза си го проверявам редовно (че наскоро малко капеше от тапата на радиатора) така че не липсва


Колега вкарваш се май в излишни филми
1-во За да си на парно централната конзола трябва да е на червените точки.
2-ро на студено на сини.
и на последно място ако в колата е 30 градуса а ти искаш да загреш допълнително трябва да го настройш на 32 както си направил за да отчете датчика за вътрешна температура че в купето е по ниско за да почне да духа топло тогава клапана на парното включва.
А зимата е студено да речем в купето е 10 градуса а ти му задаваш 23 следователно по-висока температура от тази в купето и затова почва да топли.
На всички климатици е така тепературата зададена трябва да е по висока или по ниска от тази която е в купето за да охлажда или загрява нали за това е климатроник имаш датчик който следи тези температури и спира топлото или студенот когато си достигне температурата в купето.
С две думи всичко ти е наред не се шашкай излишно.
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 27.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: E36 Touring M50

Re: Проблем с парното/климатика

Мнение от EnthusiasT » 15 Авг 2010, 0:31

много благодаря за отговора колега и наистина се надявам да си прав засега няма да пипам нищо и ше чакам студен ден (или поне такав в който може да се диша) но пробвах на друга е 39 и там си духаше доволно топло на 23 градуса ...
Alfa 75 Turbo -- Е36 Touring M50B30++ -- E36 Coupe M50 -- Rover Tomcat 216 coupe

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с парното/климатика

Мнение от oci » 15 Авг 2010, 0:42

EnthusiasT написа:много благодаря за отговора колега и наистина се надявам да си прав засега няма да пипам нищо и ше чакам студен ден (или поне такав в който може да се диша) но пробвах на друга е 39 и там си духаше доволно топло на 23 градуса ...


може на тази дето си я гледал да не и е работил датчика за вътрешната температура в купето той се намира в панела на климатроника/управлението/ и затова де е така.
Ако искаш звънни или ми пиши все пак да я погледнем и ще видим дали всичко е нормално.
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 8.05.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с парното/климатика

Мнение от nane » 25 Май 2011, 9:51

здравеите и от мен моят проблем е като вашите значи перката за купето изопщо не духа отказа изведнъж свалил съм панела на климатроника и таралежа се върти постояно дори и да съм извадил ключа за палене доста поизчетох но по принцип ако е във таралежа проблема би трябвало да не се върти според мен а тои се върти постояно дали в него ми е проблема или другаде

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с парното/климатика

Мнение от Ivo_Borisov » 25 Май 2011, 10:03

Ако проблема е в таралежа перката в купето ще се върти с променлива сила. Щом ти е отказал значи си за ремонт, минал съм по тоя път. :lol: Пробвай следното, отвори капака на мотора и махни едната клапа от въздушния филтър-от шофьорската страна. Бръкни с ръка в отвора и ще напипаш перката, пробвай да я завъртиш като си на контакт и в положение в което тя трябва да се върти и да обдухва купето. Ако като я завъртиш и тръгне значи си за ремонт я на четки, я на колектор.
Вентилаторчето на панела на климатроника се върти 16 мин след като заключиш колата и тогава спира. След като я отключиш тръгва пак. Ако имаш проблем с падане на акумулатор или нещо подобно, замери си консумацията на ток и дали нямаш утечка! :yes:

п.п. Таралежа не е вентилаторчето на климатроника.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook