Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- courage
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 8.02.2010
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Пол: Мъж
- Кара: ше is
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
bmw325tds написа:Няма да спорим тук. То е ясно, че тая пробка се развива до 60 пъти за целия живот на колата и ако се внимава няма да има ядове и въпроси как да се отстрани проблема. Но като се е случило всеки сам решава. Аз не бих сменил картера заради пробката.
То проблема не е в пробката, а в самия картер... за това най-добре да се смени самият картер, да се изчисти всичко хубаво и (да чукаме на дърво) да няма повече проблеми...


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
pgv64 написа:Просто метчика се наплесква с грес и всички стружки си остават по него!Като резбата не се нарезва на един път , а поне на три и при всеки път чистиш метчика и пак го намазваш богато с грес! Тоя номер съм го правил много пъти и никога не е имало проблем! И след като е преебана резбата не е нужно да разпробиваш ами на комбинирания метчик му правиш малка фаска отпред и не ти трябва бургия![]()
Първия път когато щях да правя резба в корпуса на двигател (алуминиев) и аз намазах метчика с грес ..... Видя ме едно приятелче (добър майстор) и ми каза да не резбовам с грес в алуминий. Разказа ми как ,когато за първи път правил резба , и той като мене ,намазал метчика с грес , при което метчика затегнал в корпуса и не можел да мръдне нито напред нито на зад (въпреки че внимавал и спазвал правилата за резбоване , да прави резбата постепенно и да връща по малко метчика , а също и да го чисти от стружките ....). В резултат метчика се счупил в корпуса и си направил 1000 главоболия .... Не питайте как се изкарва метчик , който е блокирал в гнездото !!! Причината е че алуминия е мек метал и при нарязването има приплъзване на метчика (заради разлика в твърдостта на двата материала - този на метчика и този на алуминиевия корпус). Когато има грес на метчика именно заради това приплъзване , стружките се лепят на метчика и допълнително затрудняват резбоването и спомагат за затягането на метчика в дупката ..... В алуминий се резбова с по течни смазки - финна смазка за механики или т.н. проникващо масло. Когато смазката е по -течна , намалява триенето и същевременно не задържа стружките (то пак задържа ,но не така като греста). С грес се резбова в стомана , не в алуминий.
Та тоя ми приятел , след като преживял мъките споделил с друг стар майстор и оня му казал , че е допуснал грешка и обяснил , нещата , които обясних аз по -горе ...
Освен това с комбинирания метчик резбата не става хубава , винаги има сериозни хлабини , правил съм резба с комбиниран метчик , с комплект метчици 1- 2 , и с комплект метчици 1-2-3. Категоричен съм , че с комплект метчици 1-2-3 резбата става най -добре . С комбинирания метчик може да се правят "неотговорни" резби , а аз не мисля , че на двигателя има такива , там всичко трябва да е както трябва ... Вътрешния средния и външния диаметър на резбата трябва да са под конец , а не иди ми дойди ми ...
Имаше постове на колеги , че няма значени ако има стружки в картера , че имало незнам си какви цедки ,филтри , не знам си какви прегради ..... Колеги , моите уважения към всички , ама това са несериозни изказвания..... , ако проблема е на вашата кола , за вас ще ли бъде безразлично , че в картера може да останат стружки - НА ВАШАТА КОЛА ??!!
- pgv64
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 26.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ


- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
Kолеги днес сменихме картера,и за сега всичко е ОК . Ще се опитам да дам малко насоки по свалянето,може да са за полезни на някой.
За да имате повече пространсво за работа 1во сваляте щангата на тунела която е под скоростната кутия.След което откачате от картера планката на която са закрепени горивопроводите и щеката за маслото от всмукателния колектор.После развивате болтовете крепящи картера ,а след това разхлабвате тампоните на мотора . И с помощта на голям лост или тръба опирайки се на магарето внимателно повдигате с няколко см мотора на горе .Внимавайте къде подпирате ,ние подпряхме на стойката на климатика ,която мисля е алуминиева !След повдигането на мотора измъквате елегантно картера ,и за да не ви пречи преди това можете да измъкнете щеката на маслото нагоре тя излиза с дърпане и леко въртене. Преди да се качи картера беше обезмаслен с Мeglio ,след това с бензин .
След това процедурата на качване е същата ,новата гарнтура сложихме след като качихме картера и я нацелихме с няколко болта да си дойде на мястото .Надявам се да съм бил полезен
За да имате повече пространсво за работа 1во сваляте щангата на тунела която е под скоростната кутия.След което откачате от картера планката на която са закрепени горивопроводите и щеката за маслото от всмукателния колектор.После развивате болтовете крепящи картера ,а след това разхлабвате тампоните на мотора . И с помощта на голям лост или тръба опирайки се на магарето внимателно повдигате с няколко см мотора на горе .Внимавайте къде подпирате ,ние подпряхме на стойката на климатика ,която мисля е алуминиева !След повдигането на мотора измъквате елегантно картера ,и за да не ви пречи преди това можете да измъкнете щеката на маслото нагоре тя излиза с дърпане и леко въртене. Преди да се качи картера беше обезмаслен с Мeglio ,след това с бензин .
След това процедурата на качване е същата ,новата гарнтура сложихме след като качихме картера и я нацелихме с няколко болта да си дойде на мястото .Надявам се да съм бил полезен


- courage
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 8.02.2010
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Пол: Мъж
- Кара: ше is
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
metodi80 написа:Имаше постове на колеги , че няма значени ако има стружки в картера , че имало незнам си какви цедки ,филтри , не знам си какви прегради ..... Колеги , моите уважения към всички , ама това са несериозни изказвания..... , ако проблема е на вашата кола , за вас ще ли бъде безразлично , че в картера може да останат стружки - НА ВАШАТА КОЛА ??!!

Колегата е описал доста подробно как и какво направихме в случая - дано да ви е от полза

И сега стискаме палци всичко да ок и колата да не пророни и капка масло


- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
А някой може ли да каже каква е резбата(размер) на кртера и пробката и каква е стъпката на резбата
- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
Колега погледни тук http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... indicator/ ,според схемата болта с номер 5 е M12X1,5

- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
А а благодаря и аз се 4удех кое от вси4ко е пробката и ре6их да попитам
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
Защо се занимаваш с глупости,а не си смениш картера направо,не съм много сигурен,но си мисля,че картерите на 4ри цилиндровите БМВта са едни и същи при Е36.
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани