Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
Колеги,
Днес докато сменяхме маслото се оказа, че пробката е била завита на криво и цялата резба на самия картер е замазана и болта не може да се затегне.
Какви варианти за поправка можете да ми предложите:
Нарязване на нова резба или смяна на целия картер?
Колата е е36 м42б18 94г.
Днес докато сменяхме маслото се оказа, че пробката е била завита на криво и цялата резба на самия картер е замазана и болта не може да се затегне.
Какви варианти за поправка можете да ми предложите:
Нарязване на нова резба или смяна на целия картер?

Колата е е36 м42б18 94г.

- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
Най-лесно и безболезнено си смени целия картер.
Иначе сваляш картера и си правиш нова резба с подходящия метчик.
Иначе сваляш картера и си правиш нова резба с подходящия метчик.
- pgv64
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 26.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
LiTtLeRoCk написа:Най-лесно и безболезнено си смени целия картер.
Иначе сваляш картера и си правиш нова резба с подходящия метчик.

Примерно ако пробката е с резба М16х1,5 , минаваш на М18х1,5 и си взимаш подходящата пробка!

- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
pgv64 написа:LiTtLeRoCk написа:Най-лесно и безболезнено си смени целия картер.
Иначе сваляш картера и си правиш нова резба с подходящия метчик.
Вярно , но ако си сръчко или имаш приятел сръччко, можеш да пренарежеш резбата на място с по големият р/р.
Примерно ако пробката е с резба М16х1,5 , минаваш на М18х1,5 и си взимаш подходящата пробка!
За да пренарежеш по-големия размер и то с 2мм по-голям,ще трябва първо да разпробиеш.
- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
Колеги ,взехме нов картер ,но сега се чудя магарето дали няма да пречи да се свали картера или ще излезне ?Нека каже някой които го е правил .

- Deadgame
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 12.05.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: м50б20
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
олабваш тампоните повдигаш малко мотора и го вадиш 

- vanka7a
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
Колега ти каква работа си отваряш. Разпробиваш с една по-голяма боргийка и после му прайш резбата
Ама късно вече 


- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
А някой помисли ли за стружките от разпробиването и нарязването на резбата на място? Смени си картера (така и така си го купил), смени си и гарнитурката, (за по-сигурно я силиконизирай от двете страни с черен силикон Victor Reinz) и забравяш за случая. Моята за М43В18 е 12лв с отстъпката. И внимавай със стягането на пробката на "новия" картер.
- vanka7a
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
joreto_88 написа:А някой помисли ли за стружките от разпробиването и нарязването на резбата на място? Смени си картера (така и така си го купил), смени си и гарнитурката, (за по-сигурно я силиконизирай от двете страни с черен силикон Victor Reinz) и забравяш за случая. Моята за М43В18 е 12лв с отстъпката. И внимавай със стягането на пробката на "новия" картер.
Един който да мисли



- vankata8384
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: 12.03.2010
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: E30, E46
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
Много хора казват,че имало уж такива метчици дето правят резба и изваждат стружките,ама не им вярвам,така,че и аз съм съгласен с колегата. 

- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
Да,и при двата варианта картера трябва да е долу,изчистен ,обезмаслен и тогава горе .

Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
vanka7a написа:joreto_88 написа:А някой помисли ли за стружките от разпробиването и нарязването на резбата на място? Смени си картера (така и така си го купил), смени си и гарнитурката, (за по-сигурно я силиконизирай от двете страни с черен силикон Victor Reinz) и забравяш за случая. Моята за М43В18 е 12лв с отстъпката. И внимавай със стягането на пробката на "новия" картер.
Един който да мислиЕвала колега, аз лично не се сетих
![]()
Като се нареже резбата се сипва 5л. нафта в двигателя и всичките стружки ще излезнат през новата пробка.
Така ще промиете целия картер.
Незнам дали занате но филтъра за маслото май го филтрираше, или пък седи дам за парлама...
Ако на мен ми се случи да се развали резбата ще я направя на място. Че свалянето на картера си е играчка и то голяма.
За щастие резбата ан пробката е цилинтрична, а не конусната, така че вземате метчика и действайте.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
bmw325tds написа:...Като се нареже резбата се сипва 5л. нафта в двигателя и всичките стружки ще излезнат през новата пробка.
Така ще промиете целия картер.
Незнам дали занате но филтъра за маслото май го филтрираше, или пък седи дам за парлама...
То това сигурно е много хитро,но я кажи какво ще стане ако някоя по-голяма стружка не излезе с нафтата,а после с маслото влезне в помпата



п.п. Има и друг вариянт,при гъста цедка на помпата - на предна кола така сменях лагери,заради любители на силикона...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- pgv64
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 26.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA
Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
~Мишо~ написа:bmw325tds написа:...Като се нареже резбата се сипва 5л. нафта в двигателя и всичките стружки ще излезнат през новата пробка.
Така ще промиете целия картер.
Незнам дали занате но филтъра за маслото май го филтрираше, или пък седи дам за парлама...
То това сигурно е много хитро,но я кажи какво ще стане ако някоя по-голяма стружка не излезе с нафтата,а после с маслото влезне в помпатаТя май беше преди филтъра
![]()
п.п. Има и друг вариянт,при гъста цедка на помпата - на предна кола така сменях лагери,заради любители на силикона...



Re: Пробка за масло - ПРОБЛЕМ
~Мишо~ написа:...но я кажи какво ще стане ако някоя по-голяма стружка не излезе с нафтата,а после с маслото влезне в помпатаТя май беше преди филтъра
![]()
п.п. Има и друг вариянт,при гъста цедка на помпата - на предна кола така сменях лагери,заради любители на силикона...
Да, на сондата за маслото има цедка. Ако стружката може да мине през цедката, няма да навреди на помпата.
Тя за това е тая цедка.
А варианта със задръстена цедка не е приятен. Тогава пада налягенто на маслото и следва голямо износване...
Няма да спорим тук. То е ясно, че тая пробка се развива до 60 пъти за целия живот на колата и ако се внимава няма да има ядове и въпроси как да се отстрани проблема. Но като се е случило всеки сам решава. Аз не бих сменил картера заради пробката.
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани