Ръчна спирачка.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Ръчна спирачка.
колеги,да ви попитам-в движение като дръпнете ръчната влачат ли колелата?аз свалих мойте дискове,и вътре бе неква страшна смрад-корозия ,ръжда и т.н.,от какво ли,незнам,но нямах ръчна.престъргах барабана,стана като нов,феродото и то си е като ново-дебело около 3-5 мм.аз незнам колко е като чисто ново,но си има феродо,и така изшкурих го,но пак в двж. не може да завлачи гуми колата.може би не е огладило още или си не може.по принцип съм с 17 цола,.
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Ръчна спирачка.
И аз имам същия проблем. Самоче аз търках дисковете от вътре само с шкурка и почти нямам феродо на челюстите. Но имаше лек резултат - от никаква ръчна започна да спира малко.
Самоче много ме съмнява с тези малки челющи да може да блокира гумите. Едно време на трабанта, който имах задните челющи бяха доста по-големи
Самоче много ме съмнява с тези малки челющи да може да блокира гумите. Едно време на трабанта, който имах задните челющи бяха доста по-големи

- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Ръчна спирачка.
аз съм на същото мнение-мн са малки за да спрат 2000 тона кола,може би само да не може да тръгне от място...или пък знам ли.тези малки накладки и тико няма да спрат.аз също първата ми кола бе трабант,но неговите бяха 7 пъти по голями





- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Ръчна спирачка.
Забравих да те питам - ти регулира ли челющите от зъбчето, което е в долният им край?
Аз преди да сглобя колата ги разтегнах толкова, колкото диска едвам да влиза върху тях.
Отделно един приятел ми дава съвет да покарам малко на ръчна (2-3 км.) за да се изстъргат добре дисковете и челющите, но това още не съм го правил.
Аз преди да сглобя колата ги разтегнах толкова, колкото диска едвам да влиза върху тях.
Отделно един приятел ми дава съвет да покарам малко на ръчна (2-3 км.) за да се изстъргат добре дисковете и челющите, но това още не съм го правил.
- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Ръчна спирачка.
о да врътнах го.малко покарах и на ръчна да огладят,и се показа малко,но неможе да завлачи гуметата.аз затова питам дали въобще влачат гумите?
- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
Re: Ръчна спирачка.
Колега аз да питам след като направи тази манипулация поне на баир стои ли колата когато не е на скорост ? Щото моята остави да завлачи гумите ами не ще и да седи ня място ако е по стръмен баира. Едно време на вартбурга като дръпна ръчната ги влачеше гумите яко , даже дрифтове правеше на ръчна




- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Ръчна спирачка.
еми да ви кажа назад държи,но напред още не.ама пък никой не писа че му влачи колелата.....
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Ръчна спирачка.
На моята не съм гледал състоянието на челюстите и дисковете, но технически преглед минавам спокойно. И въпреки това даже от 40-50км/ч ще и трябват сигурно 50 метра, за да спре само с ръчна. За блокиране на колелата в движение и дума не може да става.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Ръчна спирачка.
Мисля ръчната даже да е с по-меко феродо. При спирачката за паркинг не е необходимо да блокира колелото, тя не е изчислена за такова динамично усилие, както работната. Т.е там кинетичната енергия е в пъти по малко, и нямаме поставено условие за големина на спирачния път. Замислете се, че и сумарната сила на притискане на накладките към диска е в пъти по малка.
Тоест линейните скорости на масите, когато автомобила се движи, и когато е в покой са в пъти по-големи при движение. Затова немския инженер ги е направил малки
с оглед компактност. А не неефективни.
Трабанта е със обща спирачна площ на накладките около 900 кв. см пише в книжката му. Ръчната му е със половината от нея
На БМВ е39 е 125 кв см 
Преди малко си пробвах на Х5 ръчната, даже е клеясала....Аз на автоматика само слагам на П
Тоест линейните скорости на масите, когато автомобила се движи, и когато е в покой са в пъти по-големи при движение. Затова немския инженер ги е направил малки

Трабанта е със обща спирачна площ на накладките около 900 кв. см пише в книжката му. Ръчната му е със половината от нея


Преди малко си пробвах на Х5 ръчната, даже е клеясала....Аз на автоматика само слагам на П

- Jikata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: 3.12.2004
- Местоположение: bourgas/varna
- Пол: Мъж
- Кара: e39 540ia
Re: Ръчна спирачка.
зна4и аз на мойта (тоест бившата) е34 535и,която по рамери на дискове и накладки саответно и на барабанния отсек направих процедурата с 4истенето на барабаните ,след което си взех нови накладки -30м на 2 заб4е на ра4ната,след което като я пробвах по едно надолнище с около 55 км/4ас опанах я и си ги блокира като 2 и 2 = 4
,но с това можеби месец и малко след което това с блокирването става само на хлазгав терен или на мокро
та по принцип ,както се изрази колегата много интелигентно - не са из4ислени за блокирване в движение, а да могат да ударжат 2 тона кола на баир до 30 градуса максимум.
а ина4е от профилактиката на барабаните(по4истването) и смяна на накладки ако е нужно, има голям смисал

та по принцип ,както се изрази колегата много интелигентно - не са из4ислени за блокирване в движение, а да могат да ударжат 2 тона кола на баир до 30 градуса максимум.
а ина4е от профилактиката на барабаните(по4истването) и смяна на накладки ако е нужно, има голям смисал
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Ръчна спирачка.
Явно на E39 ръчната не държи по default.
Само не знам как се дърпат ръчни в този служай
Само не знам как се дърпат ръчни в този служай

Re: Ръчна спирачка.
totopz написа:Явно на E39 ръчната не държи по default.
Само не знам как се дърпат ръчни в този служай
При мен ръчната спирачка,държи колата на наклон!
Колелата не може да блокират,автомобила е много тежък!
За ефекта "ръчна" ползвате десния педал,получава се много по-добре

- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Ръчна спирачка.
Значи колеги,няма шанс да блокират гумите в двж.да не се ядосвам.ок.благодаря за мненията ви.
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: Ръчна спирачка.
И на Е60 ръчната е скапана спокойно, от нова трябва да я напомпаш за да държи...
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани