Схема на перката на климатика

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Схема на перката на климатика

Мнение от dinozab » 11 Юли 2010, 14:01

Знаем че перката е на две степени първата (бавна 1400об./11А)се включва и изключва заедно с компресора на климатика или се задейства от първа степен на двустепения датчик на радиатора(бензинови модели и 524td).Втората степен (бърза 2400об./30А)се включва от дачкика за температура на мотора или от датчика за налягане в климатичната система.
Така въпроса тук ми е дали като е включена първата степен по една или друга причина ако се включи втора степен на перката първата се изключва т.е. спира се тока към нея или не.Питам щото не разбирам много от ел.схеми :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Схема на перката на климатика

Мнение от Ненко Вранков » 11 Юли 2010, 14:12

Не се спира "тока" към нея, просто съпротивлението на перката вече не се товари...
2-ра степен на перката не се влияе изобщо от това дали има налягане в системата или не! Тя няма нищо общо с климатика! Включва си се при достигане на 99*С и точка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Схема на перката на климатика

Мнение от vladobate » 11 Юли 2010, 14:18

То затова са съпротивленията (близо до перката се намират ) . Буксата има три извода - един маса и двата са за + при което се променя схемата на свързване на съпротивленията и оттам напрежението към ел. мотора . Всъщност ел. двигателя е един просто се променя схемата , което означава да спира се първата скорост при включване на втората, ако може така да се каже, не е като къси и дълги на крушки с двойна светлина където като си на къси и пресветнеш с лостчето дълги светят едновременно да ама там са две нажежаеми жички а тук имаме един ел. двигател.

Зайо-Байо
Аватар
Мнения: 3048
Регистриран на: 23.03.2008
Местоположение: Руси
Пол: Мъж
Кара: Пръскан кенеф
Мечтае да кара: Мка комби
Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..

Re: Схема на перката на климатика

Мнение от uricatoli » 11 Юли 2010, 14:19

dj_ennsy_1 написа:Не се спира "тока" към нея, просто съпротивлението на перката вече не се товари...
2-ра степен на перката не се влияе изобщо от това дали има налягане в системата или не! Тя няма нищо общо с климатика! Включва си се при достигане на 99*С и точка.


а има ли вариант този датчик да лъже?
Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Re: Схема на перката на климатика

Мнение от dinozab » 11 Юли 2010, 14:23

dj_ennsy_1 написа:...
2-ра степен на перката не се влияе изобщо от това дали има налягане в системата или не! Тя няма нищо общо с климатика! Включва си се при достигане на 99*С и точка.

Айди де ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Схема на перката на климатика

Мнение от vladobate » 11 Юли 2010, 14:50

uricatoli написа:
dj_ennsy_1 написа:Не се спира "тока" към нея, просто съпротивлението на перката вече не се товари...
2-ра степен на перката не се влияе изобщо от това дали има налягане в системата или не! Тя няма нищо общо с климатика! Включва си се при достигане на 99*С и точка.


а има ли вариант този датчик да лъже?

Естествено колега , че може да лъже то това му е работата или да работи както трябва или не друго не очаквай от него , няма да ти разправя вицове я . И при мен имаше нещо такова та ми го "оправиха" в един сервиз та след няколко месеца главата се цепна за пореден път. Тя мойта е като едногодишно растение всяка година глава правя :mhihi: :mhihi: :mhihi: А на колегата dj_ennsy_1 перката помага на радиатора за по-добро охлаждане когато датчика му каже и за ТДС е на 101*С ама никаде не е казано че втората степен е само за това. Естествено с включен климатик двигателя се товари повече - повече загрява и му трябва по-добро охлаждане , ама и климатика да смогне в голямата жега пък и вътре си му дал 18*С как да навакса включва си втората степен да обдухва климатичния радиатор .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Схема на перката на климатика

Мнение от Ненко Вранков » 11 Юли 2010, 15:07

dinozab написа:
dj_ennsy_1 написа:...
2-ра степен на перката не се влияе изобщо от това дали има налягане в системата или не! Тя няма нищо общо с климатика! Включва си се при достигане на 99*С и точка.

Айди де ;)

Вярно че дизелите беше с 2 градуса нагоре...
Дино на тебе кога ти се пуска бе брат?

Зайо-Байо
Аватар
Мнения: 3048
Регистриран на: 23.03.2008
Местоположение: Руси
Пол: Мъж
Кара: Пръскан кенеф
Мечтае да кара: Мка комби
Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..

Re: Схема на перката на климатика

Мнение от uricatoli » 11 Юли 2010, 15:14

а вариант да лъже ама да се пуска по-рано отколкот трябва? демек на 85 градуса?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Схема на перката на климатика

Мнение от Ненко Вранков » 11 Юли 2010, 15:26

Караш я в сервиз и в момента в който се включи перката мериш температурата и си сигурен какво става и кое лъже.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Re: Схема на перката на климатика

Мнение от dinozab » 11 Юли 2010, 17:23

dj_ennsy_1 написа:
dinozab написа:
dj_ennsy_1 написа:...
2-ра степен на перката не се влияе изобщо от това дали има налягане в системата или не! Тя няма нищо общо с климатика! Включва си се при достигане на 99*С и точка.

Айди де ;)

Вярно че дизелите беше с 2 градуса нагоре...
Дино на тебе кога ти се пуска бе брат?

Пуска се като климатика гледа зор в жегата :roll:
Все пак темата е за друго чакам още мнения по въпроса :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Схема на перката на климатика

Мнение от cod-cdbp » 11 Юли 2010, 20:43

Това достатъчно ли е ? :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Re: Схема на перката на климатика

Мнение от dinozab » 11 Юли 2010, 21:16

Ми не е :mhihi: :mhihi: :mhihi: нали писах че със схемите съм бос малко ;)
Ама май май като гледам май спира тока по кабела за първа скорост като се включи втора :roll:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Схема на перката на климатика

Мнение от ivan. » 12 Юли 2010, 10:54

dinozab написа:Ми не е :mhihi: :mhihi: :mhihi: нали писах че със схемите съм бос малко ;)
Ама май май като гледам май спира тока по кабела за първа скорост като се включи втора :roll:

Eми като си бос със схемите :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Закачи един мултицет на буксата на перката,преди съпротивлението за първа степен.
Запали колата и вкл. климатика ,за да тръгне перката на 1-ва.
После извади буксата на датчика 101 градусовия,направи й един мост на буксата-за да тръгне втората степен.
Отиваш към мултицета и гледаш дали дава верига за първата степен. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Е много по-лесно ще е ,ако Стоян разчете схемата,която е дал .
П.П. я ся кажи какво си намислил пак :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Схема на перката на климатика

Мнение от vladobate » 12 Юли 2010, 20:55

dinozab написа:Ми не е :mhihi: :mhihi: :mhihi: нали писах че със схемите съм бос малко ;)
Ама май май като гледам май спира тока по кабела за първа скорост като се включи втора :roll:

От схемата не става ясно дали спира тока на 1-ва степен като вкл. втора, но е ясно че като вкл. втора ( която е директна т.е. не минава през товарното съпротивление ) тока минава по кабела на 2-ра степен който е с нулево съпротивление и не натоварва съпротивлението( въвъ вригата на 1-та ) независимо че контактора за 1-ва степен ( този вдясно ) е все още под напрежение както му е наредено от управлението на климатика. Т.е. втората степен се включва незвисимо дали в този момент работи 1-та и също така първата има сигнал за вкл. или изкл. независимо дали работи втората. Всъщност втората степен като и се задейства релето (от датчика 101*C или от управлението на климатика ) играе роля на байпас на първата степен понеже във веригата и до ел. двиг. на перката няма съпротивление. В предния пост не съм се изказал достатъчно добре и мнението на някои колеги че 1-та степен минава през съпротивление , а втората е директна е абсолютно верно. :yes:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Re: Схема на перката на климатика

Мнение от dinozab » 12 Юли 2010, 21:23

От всичко до тука нищо не разбрах тая ракия ме довърши тотално вече :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Май накрая ще направя както вика бати Ваньо :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook