Схема на перката на климатика
Модератор: Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Схема на перката на климатика
Знаем че перката е на две степени първата (бавна 1400об./11А)се включва и изключва заедно с компресора на климатика или се задейства от първа степен на двустепения датчик на радиатора(бензинови модели и 524td).Втората степен (бърза 2400об./30А)се включва от дачкика за температура на мотора или от датчика за налягане в климатичната система.
Така въпроса тук ми е дали като е включена първата степен по една или друга причина ако се включи втора степен на перката първата се изключва т.е. спира се тока към нея или не.Питам щото не разбирам много от ел.схеми
Така въпроса тук ми е дали като е включена първата степен по една или друга причина ако се включи втора степен на перката първата се изключва т.е. спира се тока към нея или не.Питам щото не разбирам много от ел.схеми

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Схема на перката на климатика
Не се спира "тока" към нея, просто съпротивлението на перката вече не се товари...
2-ра степен на перката не се влияе изобщо от това дали има налягане в системата или не! Тя няма нищо общо с климатика! Включва си се при достигане на 99*С и точка.
2-ра степен на перката не се влияе изобщо от това дали има налягане в системата или не! Тя няма нищо общо с климатика! Включва си се при достигане на 99*С и точка.
Re: Схема на перката на климатика
То затова са съпротивленията (близо до перката се намират ) . Буксата има три извода - един маса и двата са за + при което се променя схемата на свързване на съпротивленията и оттам напрежението към ел. мотора . Всъщност ел. двигателя е един просто се променя схемата , което означава да спира се първата скорост при включване на втората, ако може така да се каже, не е като къси и дълги на крушки с двойна светлина където като си на къси и пресветнеш с лостчето дълги светят едновременно да ама там са две нажежаеми жички а тук имаме един ел. двигател.
- uricatoli
- Зайо-Байо
-
- Мнения: 3048
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: Руси
- Пол: Мъж
- Кара: Пръскан кенеф
- Мечтае да кара: Мка комби
- Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..
Re: Схема на перката на климатика
dj_ennsy_1 написа:Не се спира "тока" към нея, просто съпротивлението на перката вече не се товари...
2-ра степен на перката не се влияе изобщо от това дали има налягане в системата или не! Тя няма нищо общо с климатика! Включва си се при достигане на 99*С и точка.
а има ли вариант този датчик да лъже?
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: Схема на перката на климатика
dj_ennsy_1 написа:...
2-ра степен на перката не се влияе изобщо от това дали има налягане в системата или не! Тя няма нищо общо с климатика! Включва си се при достигане на 99*С и точка.
Айди де

Re: Схема на перката на климатика
uricatoli написа:dj_ennsy_1 написа:Не се спира "тока" към нея, просто съпротивлението на перката вече не се товари...
2-ра степен на перката не се влияе изобщо от това дали има налягане в системата или не! Тя няма нищо общо с климатика! Включва си се при достигане на 99*С и точка.
а има ли вариант този датчик да лъже?
Естествено колега , че може да лъже то това му е работата или да работи както трябва или не друго не очаквай от него , няма да ти разправя вицове я . И при мен имаше нещо такова та ми го "оправиха" в един сервиз та след няколко месеца главата се цепна за пореден път. Тя мойта е като едногодишно растение всяка година глава правя



- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Схема на перката на климатика
dinozab написа:dj_ennsy_1 написа:...
2-ра степен на перката не се влияе изобщо от това дали има налягане в системата или не! Тя няма нищо общо с климатика! Включва си се при достигане на 99*С и точка.
Айди де
Вярно че дизелите беше с 2 градуса нагоре...
Дино на тебе кога ти се пуска бе брат?
- uricatoli
- Зайо-Байо
-
- Мнения: 3048
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: Руси
- Пол: Мъж
- Кара: Пръскан кенеф
- Мечтае да кара: Мка комби
- Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..
Re: Схема на перката на климатика
а вариант да лъже ама да се пуска по-рано отколкот трябва? демек на 85 градуса?
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Схема на перката на климатика
Караш я в сервиз и в момента в който се включи перката мериш температурата и си сигурен какво става и кое лъже.
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: Схема на перката на климатика
dj_ennsy_1 написа:dinozab написа:dj_ennsy_1 написа:...
2-ра степен на перката не се влияе изобщо от това дали има налягане в системата или не! Тя няма нищо общо с климатика! Включва си се при достигане на 99*С и точка.
Айди де
Вярно че дизелите беше с 2 градуса нагоре...
Дино на тебе кога ти се пуска бе брат?
Пуска се като климатика гледа зор в жегата

Все пак темата е за друго чакам още мнения по въпроса

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: Схема на перката на климатика
Ми не е
нали писах че със схемите съм бос малко 
Ама май май като гледам май спира тока по кабела за първа скорост като се включи втора




Ама май май като гледам май спира тока по кабела за първа скорост като се включи втора

Re: Схема на перката на климатика
dinozab написа:Ми не е![]()
![]()
нали писах че със схемите съм бос малко
Ама май май като гледам май спира тока по кабела за първа скорост като се включи втора
Eми като си бос със схемите



Закачи един мултицет на буксата на перката,преди съпротивлението за първа степен.
Запали колата и вкл. климатика ,за да тръгне перката на 1-ва.
После извади буксата на датчика 101 градусовия,направи й един мост на буксата-за да тръгне втората степен.
Отиваш към мултицета и гледаш дали дава верига за първата степен.



Е много по-лесно ще е ,ако Стоян разчете схемата,която е дал .
П.П. я ся кажи какво си намислил пак




by ''kompleksa''
Re: Схема на перката на климатика
dinozab написа:Ми не е![]()
![]()
нали писах че със схемите съм бос малко
Ама май май като гледам май спира тока по кабела за първа скорост като се включи втора
От схемата не става ясно дали спира тока на 1-ва степен като вкл. втора, но е ясно че като вкл. втора ( която е директна т.е. не минава през товарното съпротивление ) тока минава по кабела на 2-ра степен който е с нулево съпротивление и не натоварва съпротивлението( въвъ вригата на 1-та ) независимо че контактора за 1-ва степен ( този вдясно ) е все още под напрежение както му е наредено от управлението на климатика. Т.е. втората степен се включва незвисимо дали в този момент работи 1-та и също така първата има сигнал за вкл. или изкл. независимо дали работи втората. Всъщност втората степен като и се задейства релето (от датчика 101*C или от управлението на климатика ) играе роля на байпас на първата степен понеже във веригата и до ел. двиг. на перката няма съпротивление. В предния пост не съм се изказал достатъчно добре и мнението на някои колеги че 1-та степен минава през съпротивление , а втората е директна е абсолютно верно.

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: Схема на перката на климатика
От всичко до тука нищо не разбрах тая ракия ме довърши тотално вече
Май накрая ще направя както вика бати Ваньо





Май накрая ще направя както вика бати Ваньо



15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани